28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок з основ здоров'я "Подорож у країну Правил дорожнього руху"

Про матеріал

Родзиною інтегрованого уроку є презентація книги, виготовленої десятикласницею технікою фільцювання з використанням фетру та шерсті. Ця книга створена на основі власної казки про Капітошку та Світлофорика.

Перегляд файлу

Тема. Подорож у Країну правил дорожнього руху

Мета. Поглибити знання учнів про ПДР;закріпити правила переходу  проїзної частини дороги в місті, в селі, за межами населеного пункту; формувати звичку не порушувати ПДР, розвивати логічне мислення, вміння працювати в парах; розширити знання дорожньої абетки; пояснити, як уникнути прикрих випадків на дорогах; розвивати спостережливість, вміння оцінювати чужі і свої дії; виховувати дисциплінованість пішохода, відповідальність за власні вчинки,  дбайливе ставлення до свого життя,культуру спілкування одне з одним.

Обладнання. Макет автобуса, квитки - завдання, дорожня абетка, мяка розвиваюча книжка «Капітошка у країні  правил дорожнього руху».

Хід уроку

  1. Організація учнів до уроку.

Подивіться всі на мене, усміхнулися усі.

Чи готові до уроку?

Молодці!Бажаю вам на уроці відчути радість і задоволення від роботи, творчості, активності, кмітливості і винахідливості.

Нехай цей урок залишить у Вас міцні знання і чудовий настрій.

  1. Ми з вами вирушимо у цікаву подорож. Для цього нам потрібно обрати транспорт. Відгадайте загадку

Дім по вулиці повзе,

На роботу всіх везе.

Не на курячих ногах -

А в гумових чобітках (Автобус)

Так ми сьогодні вирушаємо у подорож автобусом. (виставляю іграшковий автобус)А щоб потрапити у середину, що потрібно придбати? Квитки. Гаразд, роздаю квитки на яких позначено завдання – зупинки для  дітей.

Квиток на проїзд в автобусі

30 березня 2016 року

  1. Бліц - турнір
  2. Казка
  3. Пісня
  4. Гість у дім - радість в нім
  5. Робота з прислівями

Час відправлення - 12 год.25 хв.

 

 - Скільки зупинок? Діти читають. Рушаймо?

1.Бліц - турнір

 

Ми з вами прийшли до школи. А хто прийшов пішки? Коли ви йшли по тротуару, як ви називалися? (Пішоходи)

- А кого сьогодні тато чи дідо привіз на машині? Як назвати тата і діда, який їхав у машині за кермом?(Водій)

- А кого привіз «Школярик» чи маршрутне таксі?

- Як називаються люди, які їдуть у «Школярику»?(Пасажири)

Отже, всі ми і пішоходи і пасажири, і водії - всі ми учасники дорожньо - транспортного руху. Для виконання цих ролей ми повинні знати правила дорожнього руху.

 

- Для чого призначений тротуар?  (для руху пішоходів)

- Як рухатись тротуаром? (дотримуватись правого боку).

- Де треба переходити дорогу? (на переході)

- Як позначаються пішохідні переходи? (знаком і розміткою типу «зебра»).

- Знайди знак у нашій дорожній абетці.

- Якщо перехід не позначено, як переходити дорогу? (подивитися ліворуч, а посередині дороги-праворуч).

- У заміській зоні, де немає тротуару, як рухатися пішоходу? (назустріч руху транспорту). узбіччям дороги.

- З яких частин складається вулиця?(Проїзна частина і тротуар)Зобразити на маркерній дошці, острівець безпеки(на дошці)

- Що таке проїжджа частина? (дорога для руху транспорту).

- Чим відокремлений тротуар від проїзної частини? (бордюром - ряд невисоких каменів чи плит)

- Чому не можна перебігати дорогу перед транспортом, що рухається? (можна потрапити під колеса автомобіля).

- Що таке перехрестя? (Місце перехрещення, прилягання або розгалуження доріг на одному рівні.)Зобразити на дошці.

2.Казка

Уважно слухайте Роксолану, яка склала сама казочку і виготовила власноруч книжку. Сторінки книжки я передаватиму, а ви уважно розглядайте їх і запамятовуйте як розгорталися події у цій казочці.

Одного літнього дня Капітошка вирішив провідати свого друга Буратіно, який жив аж в іншому кінці міста. Дорога було неблизька, тому Капітошка вирушив із самісінького ранку. Наспівуючи свою пісеньку, він підійшов до проспекту, де безупинно рухались машини:на світлофорі світився червоний. Побачивши пішохідний перехід, він уже намірився його перебігти, коли хтось зловив його за руку.

  • Я Капітошка, а ти хто? – запитав він.
  • Я Світлофорик. А чи знаєш ти, Капітошко, на який сигнал світлофора потрібно переходити дорогу?!Ти ж міг втрапити в біду!

Світлофор глядить на тебе

Щоб не втрапив ти в біду

Гляне оком він зеленим

Через вулицю іди.(Каріна)

   Він зеленим оком гляне,

   І всі знають наперед

   Що зупиниться слухняно

   Вантажівка і мопед (Інна)

                          Та коли червоним оком

                           Світлофор погляне враз,

                            З тротуару - ані кроку,                             

                            це такий усім наказ.(Діана)

   Знають, світло це червоне

   Не забава і не гра,

   Означає заборона

   Не спішіть, бо не пора!(Христина)

 

  • Дякую, тобі, Світлофорику!Бувай!
  • Бувай! І памя тай , Капітошко: у будь - яку хвилину гукни:

Червоний - стій!

Зелений - йди!

Світлофорику, прийди!- І тут же зявлюсь.

А наш Капітошка, попрощавшись, рушив далі.

Повернувши за ріг будинку, він зупинився:

Йому потрібно було перейти дорогу, а машини рухалися в декілька рядів, ще й з неймовірною швидкістю. Оглянувся Капітошка - ніде немає світлофора чи пішохідного переходу, а перебігати вулицю навмання не можна:добре пам’ятав науку світлофорика. Що ж йому робити?..І тут згадав слова свого нового друга і вирішив покликати на допомогу:

  • Червоний – стій! Зелений – йди! Світлофорику, прийди!

Раптом зявився Світлофорик тай каже:

  • Капітошко, ти мене кликав? Що трапилось?
  • Мені потрібно перейти вулицю, ая не знаю як! Тут стільки машин, а світлофора ніде немає!

Запамятай:

 Там, де вулиця широка,

І машини в три потоки,

Відшукає пішохід

Знак «Підземний перехід»(Саша)

Вниз по сходинка спустився,

Під землею опинився

Коридором перейшов,

Вихід з-під землі знайшов. (Оля Д.)

  • Дякую тобі, Світлофорику. Бувай!
  • Бувай, Капітошко! До нових зустрічей!

Якраз прибув автобус, коли наш герой добіг до автобусної зупинки. Не помічаючи нікого, він почав пропихатись до входу. Штовхнув бабусю, вибив із рук тітоньки пакет із яблуками, які покотились по асфальту, і якийсь чоловік через них упав - одним словом, зчинився такий галас, що ніхто не зрозумів, що сталось. Аж тут з’явився Світлофорик.

- Хто тут зчинив такий ґвалт?!Що трапилось?А-а, це ти Капітошка? Знову не знаєш, як поводитись?

- Та я лише хотів зайти в автобус…- зніяковів  Капітошка і почав виправдовуватись:

- А тут стільки людей, ще й усі штовхаються…

- Ні, це ти штовхався і не звертав уваги на тих, хто поруч. Запамятай, в автобус потрібно заходити через задні двері, а виходити через передні.! Тоді буде порядок. І ще:

Вчися транспорт обійти:

У безпеці будеш ти

І здоровим будеш жити

Самостійно скрізь ходити.(Оля Б.)

І тролейбус, і автобус

Ззаду лиш обходить пробуй

Спереду - лише трамвай

Як табличку памятай. (Максим Я.)

Не забувай, що твоя безпека у твоїх руках!

  • Дякую тобі, Світлофорику! Тепер я неодмінно буду знати, як поводитись у транспорті. Бувай, Капітошко! Хай щастить!

Як чудово, коли все добре закінчується. Ви спитаєте, а що було далі з нашим героєм? Капітошка щасливо дістався будиночка Буратіно і в майбутньому завжди дотримувався правил дорожнього руху.

 

- Чи сподобалася Вам казочка? Які герої? Дії якого героя правильні, неправильні? Чому?

- А зараз ви попробуєте переказати цю казочку і послідовно на дошці розмістити сторінки .Чого навчила нас ця казочка?

Інсценізація казочки

Робота із останньою сторінкою. Допоможемо Капітошці перейти дорогу.

А тепер машині переїхати.(Учні міняють сигнали світлофора, переміщують Капітошку, машину)

3.Пісня

«Два кольори»
Як я малим гуляв немов у сні
За ручку з кимсь, незнаними шляхами,
Про світлофор торочили мені
Дорослі всі, всі нудними,
Дорослі всі нудними голосами.
Приспів:
Два кольори мої, два кольори,
Ви дивитесь на нас по черзі з висоти.
І кажете  чекайте до пори,
Червоний — зупинись, зелений — можна йти.
Мене водило за носа життя,
Я спотикався об чужі пороги...
Запам 'ятав, хоч був тоді дитя,
Я азбуку великої,
Я азбуку великої дороги.
Приспів.
Мені війнула в очі сивина,
А я живий і, мабуть, друже, тому,
Що шанував, виконував сповна
Закони ці, коли вертав,
Закони ці, коли вертав додому.

 

4.Гість у дім - радість у нім

Сьогодні до нас завітали  і з нами подорожують бібліотекарі  - Галина Миколаївна та Надія Миронівна .Галина Миколаївна читає оповідання «Кіт на велосипеді», потім пропонує учням  гру - лабіринт із книги «Правила дорожнього руху для малят»

Про небезпеки, що можуть очікувати учнів на дорозі розповість Галина Романівна Лемішко – старший інспектор управління превентивної діяльності Головного управління Національної поліції у Львівській області та Мар’ян Возний, інженер компанії «ОНУР».

5. Робота з прислівями

Спробуємо з двох частин скласти і прочитати прислівя. Пошукова робота.

Їдь тихо -

Твоє здоров’я

Коли їдеш в путь -

Тихо їдеш -

                                      в твоїх руках

                                     далі будеш

                                     обережним будь

                                      обминеш лихо

6. Підсумок уроку.

На зворотній частині квиточка  намалюйте світлофор для пішоходів і позначте на ньому настрій від сьогоднішнього уроку.

  • Що найбільше запамяталось на уроці? Про що розкажете вдома?

У подарунок від гостей учні отримують наклейки із Правилами дорожнього руху та світлоповертаючі наліпки на портфелі.

 

 

НВК «Буська ЗОШ І ступеня –гімназія- інтернат ім.Є.Петрушевича при ЛНУ ім.І.Я.Франка»

 

 

 

 

Конспект уроку з основ здоров’я

Подорож у Країну правил дорожнього руху

2 клас

 

 

 

                                  Вчитель початкових класів

                                          Чеховська Галина Павлівна

 

 

Дата

doc
Додано
3 липня 2018
Переглядів
845
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку