Урок з основ здоров'я "Безпека вдома"

Про матеріал

Урок дає можливість в ігровій формі продовжити знайомство учнів з небезпечними ситуаціями, які можуть виникнути в квартирі; розвивати здатність орієнтуватися у складних ситуаціях, вміння оцінювати небезпеку та вибирати дії самозахисту; виховувати винахідливість, спостережливість, сміливість.

Перегляд файлу

Тема: «Безпека вдома».

Мета:

- продовжити знайомство учнів з небезпечними ситуаціями, які можуть

  виникнути в квартирі;

- розвивати здатність орієнтуватися у складних ситуаціях, вміння оціню-

  вати небезпеку та вибирати дії самозахисту;

             - виховувати  винахідливість, спостережливість, сміливість.             

Обладнання:

             Малюнки й ілюстрації по темі уроку; зошит з предмета; картки.

                                                           Хід уроку

І. Організаційний момент.

Про безпеку власну дбаєм.

Уроки  вдумливо вивчаєм.

Знаєм правила ми з „НЕ”.

Память нас не підведе.

Епіграфом до нашого уроку будуть такі слова:

« Пам'ятай, життя є дар; і той, хто його не цінує, цього дару не заслуговує ».

                                                                                                              Леонардо да Вінчі

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

  • Пригадайте, які служби створені для допомоги населенню.
  • З якою метою створені ці служби допомоги?
  • Як правильно і за яким телефоном викликають пожежний загін? Службу газу? Аварійну службу?

ІІІ. Оголошення  теми і мети уроку.

- На сьогоднішньому уроці ми вивчимо ваші основні дії, якщо ви знаходитесь вдома самі, а до вас зателефонували незнайомі люди або незнайомці подзвонили в двері. Ці знання вам необхідні, щоб зберегти здоров'я, майно вашої родини, а можливо, і своє життя. На жаль, серед незнайомців можуть трапитися  лихі та злі люди.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Актуалізація опорних знань.

Прочитайте вислів. Поясніть його значення.

                                                        Мій дім - моя фортеця.

( Я  захищений,  поки  я вдома. Поки не впустив у дім  чужого. )

Життя кожної людини - це цінність. Із року в рік ви стаєте доросліше, самостійніше. І досить часто батьки залишають вас вдома самих. Ви, звичайно, знаєте, що дім - ваша фортеця, але, проте, і там вас  можуть підстерігати небезпеки. Іноді вам навіть здається, що дорослі дуже турбуються про вас. Проте, погодьтеся, що у вас ще замало знань і досвіду. Пам'ятайте, що головне - це уміти уникнути загрози життю і здоров'ю, інакше кажучи - небезпеки. Зараз ми з вами детальніше поговоримо про небезпеки, які можуть виникнути вдома, і про те, як треба поводитися в різних ситуаціях.

    Пам'ятайте, що ваша особиста безпека багато в чому залежить від вас.

 

 (На дошці показати всі небезпеки, які можуть бути вдома.)

Небезпека 1.

Острі, колючі та ріжучі предмети.

- Які гострі предмети зустрічаються вам в побуті?

- Чи можна ними  гратися?

- Яка саме небезпека притаїлася в гострих предметах? (Відповіді дітей)

Небезпека 2.

Електроприлади.

-  Щоб ви змогли здогадатися, про що піде мова, я підкажу:

Без ніг, а біжить.

Без вогню, а горить.

Без зубів, а кусається.

                    (Електрика.)

- Чому потрібно дотримуватись певних правил і порад при користуванні електропобутовою технікою?

- Яке призначення побутової техніки?

- Що може викликати пожежу під час користування електроприладами?

Небезпека 3.

Газ.

Зараз він є практично в кожному будинку.

Він допомагає мамі готувати обід.

Він обігріває квартиру.

Він - наш помічник у побуті.    (Газ.)

- Яку загрозу несе газ для людини?

- Розкажіть, як потрібно поступити, якщо в кухні відчувається запах газу.

Небезпека 4.

Ліки та побутова хімія.

- Які речовини є небезпечними для людини?

- У яких випадках хімікати допомагають людям?

- Що може відбутися, коли хімічні речовини діти використовують в іграх?

- Як поводитися з невідомими речовинами?

Небезпека 5.

Вогонь. Пожежа.

Скільки б не їв, а ніколи ситий не буде.  (Вогонь)

- Подумайте, які ситуації можуть перетворити вогонь із друга у ворога? (Відповіді дітей)

- Які основні причини виникнення пожеж?

- Як поводитись дітям у разі виникнення пожежі?

Небезпека 6.

Незнайомі люди.

2. Розповідь вчителя.

Тобі доводиться спілкуватися із знайомими і незнайомими людьми: з однокласниками й вчителями, родичами й близькими, лікарями й міліціонерами, продавцями й контролерами у транспорті. Якщо людина знає твоє ім'я, називає твоїх батьків, але ти не можеш її пригадати, то вона може бути небезпечною для тебе. Більшість людей - порядні, чесні і доброзичливі. Проте існує небезпека зустрічі з поганою людиною. Злодії витягують гаманці, хулігани відбирають або псують особисті речі, шахраї можуть обдурити. Щороку в нашій країні безслідно зникають сотні дітей. Але ніяка міліція не допоможе вам уникнути небезпеки, якщо ви самі не знатимете і не дотримуватиметесь правил особистої безпеки. Частіше всього неприємності з дітьми трапляються на вулиці, але і будинок - небезпечне місце. Зараз діти розкажуть вам основні правила, які ви повинні запам'ятати як таблицю множення.

3. Читання і аналіз правил поведінки з незнайомими людьми.

                                                 Правила:

  • У жодному випадку не відкривайте двері квартири, якщо дзвонить незнайома людина, а ви вдома самі.
  • На всі питання і прохання відповідайте: «Ні».
  • Якщо незнайома людина намагається відкрити двері, потрібно відразу ж подзвонити в міліцію по телефону 102 і назвати свою точну адресу. А потім з вікна або з балкона звати на допомогу сусідів і перехожих.
  • Якщо ви самі вдома, то на телефонні питання: «Чи вдома батьки? Коли вони прийдуть?» - краще відповідати, що вони зайняті. Запитайте, кому вони повинні передзвонити.
  • Не вірте, що хтось прийде або приїде до вас на прохання батьків, якщо вони самі не подзвонили вам або не повідомили про це наперед.
  • Обов'язково розповідай батькам про підозрілі ситуації, людей, які загрожують, переслідують.
  • Будь обережний з ключами від квартири, не передавай їх стороннім, якщо ж загубив - відразу ж повідом батьків.
  • Знайом батьків із своїми друзями. Не запрошуй до себе малознайомих хлопчиків і дівчаток, якщо батьків немає вдома.
  • Не відкривай двері незнайомим, навіть якщо вони принесли телеграму, хочуть перевірити показання електролічильника, справність газових приладів чи  водопроводу тощо.
  • Якщо у вічко нічого не видно або в коридорі згасло світло, ні за яких умов не відкривай двері. Можна подзвонити сусідам і попросити подивитися, що трапилося.
  • Якщо в замку повертається ключ, а батьки прийдуть не скоро, потрібно голосно запитати: «Хто там?», закрити двері на ланцюжок. Не почувши відповіді, просити про допомогу по телефону або з балкона сусідів, перехожих, міліцію.
  • Якщо силою увірвалися в приміщення - захищайся чим можеш.

Фізкультхвилинка.

4. Загадка.

Є у мене вірний друг.

Має він чудовий слух

І говорить голосами

Моїх друзів, тата й мами.

Як же звати мого друга?

- Всім відомо, це папуга.

- Помиляєшся, Антон.

Зветься друг мій ...       ( Телефон )

- Дуже зручно, коли вдома є така потрібна річ, як телефон.

- Чи вмієте ви користуватися телефоном?

- З ким найчастіше спілкуєтесь по телефону?

5. Складання і розігрування діалогів - розмов по телефону.

1. З мамою ( 2 учні )

2. З бабусею ( 2 учні )

3. З другом  ( 2 учні )

6. Розповідь учителя про дії дітей у випадку телефонного дзвінка незнайомця.

- Знайома людина - це людина, яку знаєте особисто. Всі решта - люди незнайомі. Якщо зателефонував незнайомець, найкраще з ним не розмовляти взагалі. Або ж  розмова може виглядати так.

7. Сценка - діалог з незнайомцем по телефону.

Дитина. - Алло.

Незнайомець.  - Хто говорить?

Д.  - А хто вам потрібен?

Н.  -Це яка квартира?

Д.  - Це наша квартира. А яка вам потрібна?

Н.  - Це який номер телефону?

Д.  - Який вам потрібен?

Н.  - Дорослі вдома є?

Д.  - Зараз всі зайняті. Ніхто підійти не може. Залишіть свій номер або зателефонуйте  пізніше.

Н.  - Зараз підійде співробітник міліції. Відчини йому двері.

Д.  - Зверніться до сусідів. Я не відчиню.

8. Виведення основних правил спілкування телефоном з незнайомцями.

- Не називайте домашньої адреси.

- Не називайте номер телефону.

- Ніколи не говоріть, що дорослих немає вдома.

- Не вступайте у розмови з незнайомими, навіть якщо вважаєте тему розмови дуже серйозною.

9. Розповідь учителя про поведінку дітей у випадку, коли дзвонять у двері.

- Насамперед, ви повинні домовитись вдома з батьками, кому вам дозволено відчиняти двері. Нехай мама й тато чітко назвуть імена чи особи родичів, сусідів, друзів, яким ви відкриєте двері.

- А як дізнатися, хто стоїть за дверима?

Завжди (навіть коли вдома є дорослі) треба запитувати „Хто там?” і дивитись у вічко дверей.

Не треба починати розмови через двері з незнайомими людьми. І, звичайно, нізащо їх не можна впускати у квартиру. Як би незнайомець себе не назвав, про що б він не просив - ви йому нічим допомогти не в змозі.

Запам'ятайте! Нормальні дорослі ніколи не будуть звертатися за допомогою до дитини. Дорослим допомагають дорослі.

Незнайомці за дверима можуть від вас почути лише одне: „Зараз я зателефоную сусідам і вони вам допоможуть”.

Якщо ж у ваші двері починають грюкати чи чимось копирсатись у замку, негайно телефонуйте у міліцію, стукайте по батареях опалення, кличте на допомогу через відчинене вікно. Звичайно, ця ситуація дуже неприємна і навіть страшна. Тому ви можете розгубитися. Щоб цього не сталось, заздалегідь, навіть сьогодні ввечері, складіть з батьками список телефонів, куди ви можете звернутися по допомогу. Запишіть весь список на один аркуш і тримайте завжди біля телефону. Це буде ваш особистий телефонний довідник.

- Які номери, як ви гадаєте, будуть в ньому?

(Мамина і татова роботи, бабуся, сусіди, міліція, пожежна охорона,  „швидка допомога”, газова служба.)

- Не забудьте в кінці дописати номер свого телефону та домашню адресу. Це потрібно на випадок, якщо розгубитеся. Таке буває.

10. Робота з підручником.

  Бесіда по малюнку, с. 79.

-  Подивіться уважно на малюнок і скажіть, яка небезпека загрожує бабусі?

-   Яку помилку вона допустила?

-   Про що вам говорять батьки, коли ви залишаєтесь вдома самі?

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Практична робота: „Я  вдома сам”.

Мета:

Скласти і запам'ятати правила поведінки в екстремальних ситуаціях: сам удома + телефонний дзвінок; сам удома + несподіваний дзвінок у двері; сам удома + непрохані гості.

  • До вас зателефонували. Ваші дії.

(З незнайомими не розмовляю. Кладу трубку.)

  • Несподіваний дзвінок у двері. Ваші дії.

(Незнайомцям пропоную звернутися до сусідів.)

  • Непрохані гості. Ваші дії.

(Телефоную „102”, сусідам, на роботу батькам, стукаю по батареї, кличу на допомогу.)

2. Створення проблемних ситуацій. Знаходження правильного виходу.

  • Телефонний дзвінок.

Телефонують з телефонної станції. Перевірка зв'язку. Який ваш номер телефону?  Який ваша адреса? Коли вдома буде хтось із дорослих? Відповідай, бо відключимо телефон від телемережі.

(Попросіть зателефонувати пізніше. Ні на одне запитання не відповідайте. Попередьте рідних про цю розмову, порадьтеся з ними.)

  • Телефонний дзвінок.

- Я мамина колега по роботі. Твоя мама нездужає. Я зараз підійду до тебе, візьму для мами в домашній аптечці ліки. Ти хочеш, щоб мама одужала? Відчини двері.

(Дверей не відчиняти. Зателефонувати  на роботу до мами, до тата, до бабусі - повідомити їх про дзвінок.)

  • Дзвінок у двері.

- Пожежа! Всі горимо! Відчиняйте двері! Рятуйтесь!

(Не відчиняйте. Зателефонуйте сусідам, перепитайте. Вийдіть на балкон, оцініть ситуацію біля під'їзду. Можна зателефонувати рідним, щоб вони перевірили ситуацію і порадили вам, що робити.)

  • Дзвінок у двері.

У вічко дверей бачите маленьку гарненьку дівчинку чи хлопчика. Дитя просить попити.

(Не відчиняйте. Збоку можуть стояти дорослі пройдисвіти. Запропонуйте звернутися до сусідів.)

3. Тест «Я  вмію говорити по телефону».

Тест 1.  Хто говорить?

а) - Це я, Оля.

б) - А до кого ви  телефонуєте?

Тест 2.   Я, напевно, помилилась. Який у вас номер?

а) - Це номер 29-90-35.

б) - За  яким номером  ви телефонуєте?

Тест 3.    Де ви живете?

а) - Не можу вам сказати.

б) - Вулиця Дружби, дім 118, квартира 36.

Тест 4.    Поклич когось із дорослих.

а) - Нікого з дорослих немає вдома.

б) - Тато зайнятий, зараз підійти не може. Що йому передати? Хто дзвонив? За яким номером перетелефонувати?

Відповіді:  1-б, 2-б, 3-а, 4-б.

VІ. Підсумок уроку.

- Які  основні правила з «НЕ» запам'ятали на уроці?

- Що означає «знайомий»?

- Раптово подзвонили в двері. Які ваші дії?

- Чи можна залишати вас самих вдома? Чому?

- Що є основним у поведінці з незнайомцями, коли вам говорять або дзвонять у двері?

- З ким сьогодні складете власний телефонний довідник? Чиї  номери телефону в ньому будуть записані?

VІІ. Домашнє завдання.

Скласти власний телефонний довідник. Вивчити правила поведінки з незнайомими людьми.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Володимирівна Вікторія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Перекрёстная Галина
    Дякую за цікавий матеріал
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
27 березня 2018
Переглядів
21216
Оцінка розробки
4.7 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку