Збірка рекомендацій "Як правильно втамовувати спрагу"3клас

Про матеріал

Колективна робота над збіркою стимулюватиме творчу уяву молодших школярів, щоб допомогти їм зрозуміти побачене,почуте,пережите,віднайти зв'язки між явищами та предметами й тим само закласти основи творчого мислення.Також ця робота виховує вольові риси характеру,як самостійність ,сміливість, наполегливість,які відіграють важливу роль у творчому мисленні.

Перегляд файлу

          З  результатів  дослідів  та  спостережень  про  вплив  газованих  напоїв  на живіі  організми  можна  зробити  висновок  ,  що  солодкі  газовані  напої  ,  зокрема  «Кока-кола»  ,  «Пепсі»  ,  «Живчик»  ,  «Спрайт»  ,  мають  шкідливий  вплив  на  живі  організми  і  є  небезпечними  як  для  здоров’я  ,  так  ,  іноді,    і для  життя  дитини.

           Газовані  солодкі  напої  подобаються  більшості  дітей.  Вони  здаються  смачними  ,  проте  завдають  неабиякої  шкоди  дитячому  організму  та  ще  й  не  тамують  спрагу . Це  під  силу  лише  чистій  звичайній  воді .

           У  зв’язку  з  цим  ми  розробили  рекомендації  як правильно втамовувати   спрагу :

1.Відмовтеся  від  газованих  напоїв  ,  особливо  від  солодких  ,  вони  не  втамовують  спрагу.

2.Пийте  звичайну  чисту  воду.

3.Пийте  до  виникнення  спраги.

4.Не  вживайте  надто  холодних  напоїв  ,  вони  погано  засвоюються  організмом  та  можуть  спричинити  простудні  захворювання .Оптимальна  температура  напоїв  для  пиття: +15*С  -  +20*С.

5.Пийте  неквапом  ,  маленькими  ковточками .

6.Пийте  по  одній  склянці  води  з  інтервалом  30-40  хвилин.

7.Добре  втамовує  спрагу  гарячий  зелений  чай.

           Відмінно  втамовують  спрагу  напої  з  овочів  ,  фруктів  ,  трав .

Пропонуємо  рецепти  старовинних  українських  напоїв  для  втамування  спраги.

 

Яблучник

Нарізані  яблука  вкидаємо  в  киплячий  окріп ,  доводимо  до  кипіння  ,  вимикаємо  ,  охолоджуємо  ,  вживаємо.


Калинник

Розтираємо  стиглі  ягоди  калини  дерев’яною  ложкою  ,  відділяємо  жмих  ,  проварюємо  в  окропі  ,  проціджуємо  ,  гарячим  відваром  заливаємо  сік  калини  ,  додаємо  меду  за  смаком  ,  охолоджуємо  ,  вимикаємо  ,  охолоджуємо  ,  вживаємо .  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Узвар

Кладемо  майже  повну  каструлю  фруктів  ,  заливаємо  окропом  ,  доводимо  до  кипіння  ,  додаємо  мед  ,  проварюємо  3  хвилини  ,  вимикаємо  ,  охолоджуємо  ,  проціджуємо  ,  вживаємо . Напій  значно  густіший  та  концентрірованіший  за  компот .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кисіль

Існує  кілька  різновидів  цього  стародавнього  напою . В  основному  киселі  відрізняються  своєю  консистенцією  :  від  густого  желе  до  напою . Кисіль хороший  тим  ,  що  його  можна  приготувати  майже  з  чого  завгодно :  фрукти  ,  ягоди  ,  рівень  або  молоко .

Як  приготувати : можна  взяти  ,  наприклад  ,  чорницю  і  збити  в  блендері  до  однородної  маси . Отримане  пюре  влити  в  киплячу  воду  і  довести  до  кипіння . Далі  додати  крохмаль  ,  розведений  невеликою  кількістю  води  ,  суміш  знову  довести  до  кипіння  і  відразу  зняти  з  вогню . Пити  охолодженим .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сирівець

Відомий  ще  з  часів  Київської  Русі . В  966  році  князь  Володимир  розпорядився  відсвяткувати  перемогу  над  печенігами  вживанням  цього  напою .Пізніше  сирівець  стали  використовувати  як  заправку  до  окрошки  і  зеленого  борщу . По  суті  ,  це  хлібний  квас  ,  але  без  додавання  цукру .

Як  приготувати : у  велику  посудину  кладеться  черствий  житній  хліб  ,  всипається  4 склянки  житнього  борошна .Усе  це  заливається  окропом . Посудину  накривають  кришкою  і  залишають  на  добу .Потім  ця  опара  додається  в  основну  посудину  ,  вимішується  ,  доверху  доливається  вода .Зберігається  бочка  в  прохолодному  місці  ,  через  3-4  дні  сирівець  готовий . По  мірі  вибирання  продукту  в  бочку  можна  доливати  воду .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сита

Сита  (  з  наголосом  на  а  )- це  розведений  водою  мед  ,  іноді  відвар  меду  на  воді . Мабуть  ,  найдревніший  солодкий  напій  :  ще  в  кам’ яному  віці  люди  вживали  мед  диких  бджіл  ,  розводячи  його  водою .На  Різдво  ситою  стали  підсолоджувати  кутю  ,  а  в  Поліссі  сита  була  окремою  ритуальною  стравою .

Як  приготувати : в  ідеалі  береться  сотовий  прісний  мед  ,  кладеться  в  бочку  і  заливається  окропом . У  результаті  мед  розчиняється  ,  а  віск  спливе . Отриману  ситу  необхідно  процідити  і  охолодити . Напій  готовий .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ряжанка

Цей  кисломолочний  напій  -  не  що  інше  ,  як  йогурт  ,  але  без  різних  добавок . Його  рецепт  з’явився  в  Україні  кілька  сотень  років  тому  :  тоді  змішувалося  молоко  і  вершки  ,  в  результаті  виходив  різновид  кислого  молока .

Як  приготувати : літр  молока  доводиться  до  кипіння  ,  потім  тримається  на  слабкому  вогні  протягом  1,5- 2годин . Після  цього  ємність  з  молоком  ставлять  у  добре  розігріту  духовку  без  вогню  приблизно  на  2 години . Потім  молоко  має  трохи  охолонути  ,  до  нього  додається  1-2 столові  ложки  сметани  ,  ємність  закутується   теплим  рушником  і  залишається  до  ранку . Після  охолодити  і  можна  пити .  

 

 

 

 

      3-Акласу

 

                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.Паспорт проекту

 

   Тип  проекту :  інформаційний,науково-дослідницький,колективний,

                                      інтегрований,середньотривалий.

 

     Предмети: основи здоров’я,природознавство,я у світі.

 

     Учасники  проекту:  учні  3-А  класу,  класовод,  батьки.

 

     Актуальність

 

     Колективна  робота навколо  проекту  формує   відповідальність,

пізнавальну   активність , активізує  виховну  спроможність  батьків  та

підсилює   виховний   вплив   теоретичної   інформації  ,  спонукає   до усвідомлення  необхідності  дбати  про  своє  здоров’я.

 

      Мета і завдання проекту

 

  • Узагальнити  відомості  наукової  літератури  про  солодкі  газовані 

напої.

 

  • Провести  анкетування  з  метою  виявлення  ставлення  дітей  до  солодких  газованих  напоїв.

 

  • Проаналізувати  результати  анкетування.

 

  • Обрати  об’єкти  дослідження.

 

  • Провести  досліди  з  напоями

 

Етапи  реалізації  проекту

 

  1. Вибір  теми  проекту.

2.Формування  груп  з  урахуванням  інтересів  та  уподобань  дітей.

3.Визначення  завдань  у  групах.

4.Робота  з  різними  джерелами  інформації.

5.Індивідуальні  консультації  учням.

6.Збір  фотоматеріалів,  малюнків.

7.Проведення  дослідів.

8.Систематизація  та  оформлення  отриманого  матеріалу.

9.Презентація  проекту.

 

1

 

 

Очікувані   результати

 

  • Активізація  пізнавальних  інтересів  учнів  та  здобуття  знань  про

споживання  та  приготування  корисних  напоїв.

 

  • Вдосконалення  вмінь  орієнтуватися  в  інформаційному  просторі

  та  вмінь  використовувати  різні  джерела  інформації.

 

  • Розвиток  умінь  здійснювати  проектну  діяльність  на  основі  досліджень.

 

  • Удосконалення  вміння  працювати  в  групах.

 

 

  • Випуск  збірки  рекомендацій  «Як  правильно  втамовувати  спрагу»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

II.Робота  творчих  груп.

 

«Дослідники»

Пошук  інформації  про  історію  солодкої  газованої  води.

 

     Доведено , що  газована  вода  може  завдавати  шкоди  здоров’ю.

Винайшов  газовану  воду  англійський хімік  Джозеф  Прістлі  в  1767   році  .  Він  проводив  різні  експерименти  з  газом  ,  який  виділяється   при   бродінні   в  чанах   пивоварного   заводу   та  розробив   апарат,   який  за   допомогою  насоса  збільшував  кіль-

кість  бульбашок .

     Першими  марками   газованої  води  ,  випущеної  в  Америці ,

стали: «Кока-кола», «Фанта», «Спрайт», «Пепсі-кола».На  терто-

рії  нашої  країни  першими  стали  такі  напої  ,як  «Байкал», «Тархун»  , «Буратіно». 

 

«Медики»

Створення  розповіді  для  проведення  вікторини  про  шкідливість

солодких  газованих  напоїв.

 

       У  будь-якій  газованій   воді  як  консервант   використовується  вуглекислий  газ.  Існує  думка  ,   що  саме  за  рахунок   бульбашок  газована  вода  добре   вгамовує  спрагу.  Сам  по  собі   вуглекислий  газ  не  шкідливий  ,але він  викликає  відрижку  ,  здуття   живота  і  метеоризм ,що може викликати  захворювання  органів   шлунково-

кишкового  тракту.

      Газація  води здійснюється за допомогою  спеціальних  апаратів,

таких як  сифони , сатуратори.  Вуглекислий  газ  ,  який  вводиться

у воду ,не  знезаражує  її. Такі  процеси  відбуваються   при   механіч-

ному  способі  газації. Химічний спосіб  газації  передбачає   газацію 

вуглекислотою  при  бродінні.

        У  газованій  воді  міститься  багато  цукру  (іноді    до  5  ложок 

на склянку)  .Це  негативно  впливає  на  функціонування   підшлун-

кової   залози  та  ендокринної  системи  людини.Крім   того  велика

кількість  цукру  призводить   до  ожиріння  ,  цукрового    діабету та

атеросклерозу.(Додатки.Схема№1)

        Доведено,що  газована  вода   погано  тамує  спрагу  і  викликає

звикання   . Це призводить  до  споживання більшої  кількості   ріди-

ни  ,   що   порушує   водно -  сольовий   баланс   в   організмі   і  може  викликати  хвороби  серцево-судинної  системи.

        У  даний  час  багато людей  стежить  за  своєю  фігурою  ,  нама-

гаються  пити  газовані  напої  з  емблемою  «лайт» .  Вони    містять

3

 

замінники  цукру,що  знижує  число  калорій  в  напої.Проте   вони  теж  шкідливі.Цукрозамінники  ксиліт  і  сорбітол  можуть  викликати  сечокам’яну  хворобу;  аспартам  призводить  до   алергії    і 

зниження  зору.

       Всі  барвники  та  ароматизатори ,   що  містяться  в  газованій

воді,розчеплюються  в   печінці   і  перевантажують  її ;  не  виклю-

чаються   і  алергічні   реакції   організму  ,  висипи  ,  бронхіальна

астма.(Додатки .Схема№2,№3)

       Стоматологи  також   закликають   до   меншого  споживання 

     газованої  води,тому  що  вона  може  призвести  до  виникнення

карієсу.(Додатки.Схема№4)

                  В   результаті    проведеної   роботи   опрацьовано    відповідну

літературу  і    зроблено    теоретичні    припущення  ,   що   солодкі

газовані    напої    не   тільки  не   тамують  спрагу ,   а   й   є  справ-

жньою  калорійною  бомбою  ,небезпечною   для  здоров’я  ,  а   іноді

і  для  життя  людини.

 

«Журналісти»

Анкетування  учнів  третіх  класів  з  метою  виявлення  ставлення

дітей  до  солодких  газованих  напоїв  за  питаннями:

1.Чи  любиш  ти  солодкі  газовані  напої?

2.Як  часто  вживаєш  ці  напої?

3.Як  ти  думаєш , чи  корисні  солодкі  газовані  напої ?

4.Який  твій  улюблений  солодкий  газований  напій?

 

         Провівши  анкетування  третьокласників  та  проаналізувавши    його  результати,  було  виявлено , що  значна   більшість молодших   школярів   люблять  вживати  солодкі   газовані   напої.

Проте  лише  3  учні  вживають  їх  щодня ;  інші 2-  всього  1-2   ра-

зи  на  рік.Більшість  дітей-1  раз  на  місяць.

       Жодна  дитина не  назвала  солодкі  газовані  напої  корисними;

10дітей  не  визначилися  з  конкретною  думкою  щодо  користі  чи  шкоди  цих  напоїв; 25 третьокласників  вважають  їх  шкідливими

Для   дитячого   організму  . Проте   ніхто  з  45  третьокласників  не  може  втриматися  від  споживання  «такої  смакоти»,тому  вмовля-

ють  батьків  купувати  їм  солодкі  газовані  напої.

        Щоб  переконати  дітей  у  шкідливості   цих  напоїв  було вирі-

шено  провести  досліди  і  узагальнити  результати  спостережень.

 

 

 

 

 

4

 

 

«Науковці»

Проведення  дослідів.

Дослід №1:  Вивчення   впливу   солодких   газованих   напоїв   на  шкарлупу  свіжого  курячого  яйця.

Мета: перевірити  вплив  газованих  напоїв  на  шкарлупу  свіжого  курячого  яйця.

Обладнання:  4  пляшки   різних  солодких  газованих напоїв, 5до-

машніх свіжих курячих яєць,5пластикових стаканчиків на  100мл,

водогінна  вода.

Тривалість  досліду:16  днів.

Хід  роботи

  • Пронумерувати  пластикові  стаканчики.
  • Налити  у  них  досліджувану  воду: №1 -«Спрайт», №2-«Жив-

чик»,№3-«Пепсі»,№4-«Кока-кола»,№5-водогінна  вода.

  • Занурити  в  кожен  стаканчик  по  яйцю.
  • В  кінці   досліду   витягнути  яйця, перевірити  зовнішній  ви-

гляд  і  твердість  шкарлупи.

  • Спостерігати за  ходом  досліду , записувати  спостереження у

       у  таблицю.(Додатки.Таблиця №1).

Висновок:

      Газовані  напої  погано  вплинули  на  шкарлупу  свіжих  курячих  яєць.

       Сама  шкарлупа  залишилась  твердою,але  вкрилася  слизом ,

темними  плямами,змінила  свій  колір,мала  неприємний  запах.

Це говорить  про  інтенсивне розмноження  бактерій  на  шкарлу-

пі  яєць.

       Найгіршими  виявилися  результати  проб №3 та №4.

       Так  само  шкідливо  газовані  напої  впливають  на  стан  зубів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

Дослід №2: Вивчення впливу солодких  газованих напоїв  на   лист

герані.

Мета:перевірити  вплив  газованих  напоїв  на  лист  герані.

Обладнання:4пляшки  різних  солодких  газованих  напоїв,5 свіжих

зрізаних  листочків  герані ,  пластикових   стаканчиків  на  100мл,

водогінна  вода.

Тривалість  досліду:12 днів.

Хід  роботи

  • Пронумерувати  стаканчики.
  • Налити у них досліджувану  воду: №1-«Спрайт», №2-«Живчик»,

      №3-Пепсі»,  №4-«Кока-кола»,№5-водогінна  вода.

  • Опустити  в  кожен  стаканчик  по  зрізаному  листочку  герані.
  • Спостерігати  за  ходом  досліду,записувати  у  відповідну  табли-

      цю.(Додатки.Таблиця №2).

 

Висновок:

     Газовані  напої  шкідливо  впливають  на   рослини -листочки  герані , які  в  них   стояли, загинули.

     Найгіршими  виявилися  результати  проб  №3 та  №4.

     Листочок   у   звичайній  воді  залишився   зеленим  та  свіжим.

     Тому   можна  впевнено   говорити  про  шкідливий  вплив  цих

на  живі  організми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

Дослід №3.Вивчення  впливу  солодких  газованих  напоїв  насіння  пшениці.

Мета:перевірити  вплив солодких  газованих напоїв  на  пророщен-

ня  насіння  пшениці.

Обладнання:  4 пляшки   різних  солодких     газованих    напоїв, водогінна  вода  .насіння  пшениці , стаканчики.

Тривалість  досліду:7 днів.

Хід  роботи

  • Пронумерувати  стаканчики.
  • Покласти  у  кожен  стаканчик  по  10  насінин  пшениці.
  • Налити у них  досліджувану воду: № 1- «Спрайт»,№2- «Жив-

     чик», №3-«Пепсі»,  №4-«Кока-кола»,№5-водогінна  вода.

  • Спостерігати  за  ходом  досліду , записувати  у  відповідну  таблицю.(Додатки.Таблиця №3).

Висновок:

      Солодкі  газовані  напої  шкідливо  впливають  на  насіння

рослин  ,насіння  пшениці, замочене  в  них не  проросло.

      Найгіршими  виявилися  результати  проб  №3  та  №4- в  них

з’явилася  пліснява.

      Насіння  пшениці  ,  замочене  в  звичайній  воді  ,пустило ко-

рінці  та  зелені  паростки.

       Тому  можна  стверджувати  ,що  вплив  солодких  газованих

напоїв  на  живі  організми  є  шкідливим.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

Дослід №4. Вивчення впливу солодких газованих  напоїв на  сви-

нячу  печінку.

Мета:перевірити  вплив  солодких  газованих  напоїв  на  свиня-

чу  печінку.

Обладнання:4 пляшки  різних  солодких  газованих  напоїв,водо-

гінна  вода,свиняча  печінка, пластикові  стаканчики  на  100мл.

Тривалість  досліду:5 днів.

  Хід  роботи

  • Пронумерувати  стаканчики.
  • Налити у  них  досліджувану  воду: №1- «Спрайт»,  №2-«Жив-

чик»,№3- «Пепсі»,№4- «Кока-кола»,№5-водогінна  вода.

  • Занурити в кожен стаканчик  по шматочку свинячої  печінки.
  • Спостерігати за ходом досліду,записувати  у  відповідну табли-

цю.(Додатки.Таблиця№4).

Висновок:

Газовані  напої  шкідливо  вплинули  на свинячу  печінку,вона
змінила  свою  структуру.Печінка ,замочена  у   солодких   газо-

ваних  напоях,  змінила  колір  ,   вкрилася  плямами  ,  при  на-

тисканні – розпадається.

Найгіршими  виявилися  результати  проб  № 4,тому  що  у  ній  з’явилися  піна  і  слиз.

Печінка, замочена  у  звичайній  воді,  має   неприємний  запах,
плівку  ,    але    при   натисканні    не    розпадається  ,   не   має  плісняви  та  піни.

Отже    солодкі    газовані   напої   роз’їдають  свинячу  печінку,  тому  з  упевненістю  можна  стверджувати , що  вони  шкідливі
для  живих  організмів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

Творча група «Літератори»

випуск збірки рекомендацій «Як правильно втамовувати спрагу»

 

       З  результатів  дослідів та спостережень можна зробити висновок,що  солодкі  газовані  напої ,зокрема  «Кока-кола», «Пепсі» , «Живчик» , «Спрайт» ,мають шкідливий вплив  на  живі  організми  і  є  небезпечни-

ми, як  для  здоров’я  ,  так , іноді  , і  для  життя  дитини.

        Газовані  солодкі напої  подобаються більшості  дітей. Воні  здають-

їм  смачними , проте  завдають  неабиякої  шкоди  дитячому  організму

та  ще  й  не  тамують  спрагу.  Це під силу лише  чистій  звичайній  воді .

        У   зв’язку   з  цим   ми  розробили   рекомендації :  « Як  правильно

втамовувати  спрагу».

1.Відмовтеся  від  газованих  напоїв, особливо  солодких ,вони  не  втамо-

   вують  спрагу.

2.Пийте  звичайну  чисту  воду.

3.Пийте  до  виникнення  спраги.

4.Не  вживайте  надто  холодних  напоїв, вони  погано  засвоюються  ор-

   ганізмом  та  можуть  спричинити  проостудні  захворювання .Опти-

   мальна  температура  напою  для  пиття:  + 15*С --   +20*С.

5.Пийте  неквапом , маленькими  ковточками.

6.Пийте  по  1 склянці  води  з  інтервалом  30—40  хвилин.

7.Добре  втамовує  спрагу  гарячий  зелений  чай. 

 

Рецепти  старовинних  українських  напоїв  для  втамування

спраги.

Яблучник

Нарізані  яблука  вкидаємо в  киплячій  окріп, доводимо  до  кипіння , вимикаємо , охолоджуємо , вживаємо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

9

Калинник

Розтираємо  стиглі  ягоди  калини  дерев’яною  ложкою  , відділяємо  жмих,

проварюємо  в  окропі , проціджуємо  ,  гарячим   відваром  заливаємо  сік  калини  ,   додаємо   меду  за  смаком  ,  доводимо  до  кипіння  ,  вимикаємо  охолоджуємо , вживаємо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

Узвар

Кладемо  майже  повну  каструлю  фруктів , заливаємо  окропом ,доводимо  до    кипіння  ,  додаєм   мед  ,  проварюємо   3  хвилини  ,  вимикаємо , охолоджуємо  ,  проціджуємо  ,  вживаємо.  Напій  значно  густіший  та  концентрірованіший за  компот.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

Література

  1. «Початкова  школа»  , науково-методичний  журнал  , №6  2016. 

 

2.Дитяча  енциклопедія.-Я  пізнаю  світ-Автор: Чугуєнко М. В. Вид.

«Ранок» 2006

 

3.Плєшков А.А. Мир  вокруг  нас .-2-е  узд.-М. : - Просвещение – 2006

 

4.Ващенко О. М. ,Свириденко С. О. Абетка  харчування. Їмо  правильно.  Навчально-методичний  посібник  для  вчителів  3 клас. –

Київ , 2013

 

5.Фотоматеріали , малюнки – Інтернет – ресурси.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

Додатки

 

Таблиця  спостережень  №1

 

Дата

№1

№2

№3

№4

№5

1

04.09

ПОЧАТОК ДОСЛІДУ

ПОЧАТОК ДОСЛІДУ

ПОЧАТОК ДОСЛІДУ

ПОЧАТОК ДОСЛІДУ

ПОЧАТОК ДОСЛІДУ

2

08.09

ЯЙЦЕ ЗМІНИЛО КО-

ЛІР,ЗНИК ЗАПАХ НА-

ПОЮ,НА СТІНКАХ СТАКАНА З’ЯВИВСЯ

БІЛИЙ ПОЯСОК. 

ЯЙЦЕ БЕЗ ЗМІН,

ЗМІНИВСЯ ЗАПАХ

НАПОЮ.

ЯЙЦЕ ПОТЕМНІЛО,

НА НЬОМУ З’ЯВИ-

ЛИСЯ ТЕМНІ ПЛЯ-

МИ,НА ПОВЕРХНІ ВОДИ І НА СТІН-

КАХ СТАКАНУ ВИ-

НИК НАЛІТ;ЗАПАХ

НЕПРИЄМНИЙ

ЯЙЦЕ ЗМІНИЛО КО-

ЛІР,ВКРИЛОСЯ СЛИ

ЗОМ;НА СТІНКАХ СТАКАНУ З’ЯВИВ-

СЯ НАЛІТ;НЕПРИЄ-

МНИЙ ЗАПАХ.

ЯЙЦЕ І ВОДА БЕЗ ЗМІН.

3

14.09

ЯЙЦЕ ПОЗЕЛЕНІЛО,

НА ПОВЕРХНІ РОЗ-

ЧИНУ З’ЯВИЛИСЯ

БІЛІ ШМАТОЧКИ;НА

СТІНКАХ СТАКАНЧИ

КА – БІЛИЙ НАЛІТ.

 

НА ЯЙЦІ З’ЯВИЛИ-

СЯ БІЛІ ПЛЯМИ,НА

РОЗЧИНІ-БІЛИЙ НА

ЛІТ.

ЯЙЦЕ ПОТЕМНІЛО,

НА НЬОМУ З’ЯВИ-

ЛИСЯ БРУНАТНІ

ПЛЯМИ.

ЯЙЦЕ ПОТЕМНІЛО,

НА НЬОМУ З’ЯВИ-

ЛИСЯ БРУНАТНІ СМУГИ;ВОНО ВКРИ

ЛОСЯ СЛИЗОМ,З’Я-

ВИЛАСЯ МОШКАРА

ЯЙЦЕ І ВОДА БЕЗ

ЗМІН.

4

19.09

ЯЙЦЕ ВКРИТО СЛИ-

ЗОМ СВІТЛО-БРУНАТ

НОГО КОЛЬОРУ;

ШКАРЛУПА ТВЕРДА;

ЗАПАХ ЕНПРИЄМ-

НИЙ.

ЯЙЦЕ ВКРИЛОСЯ

СЛИЗОМ;ШКАРЛУ-

ПА ТВЕРДА;ЗАПАХ

НЕПРИЄМНИЙ.

ЯЙЦЕ ПОТЕМНІЛО,

ВКРИТЕ ТЕМНИМИ

ПЛЯМАМИ,ШКАР-

ЛУПА ТВЕРДА;ЗА-

ПАХ НЕПРИЄМНИЙ

ЯЙЦЕ ПОТЕМНІЛО,ВКРИ-ТЕ ТЕМНИМИ ПЛЯ-

МАМИ,СЛИЗЬКЕ(З

УСІХ ПРОБ НАЙ-

БІЛЬШЕ ПЛЯМ.

ЯЙЦЕ СВІТЛЕ,

БЕЗ СЛИЗУ,БЕЗ

ПЛЯМ;ШКАРЛУ-

ПА ТВЕРДА;БЕЗ

ЗАПАХУ.

 

 

Таблиця  спостережень  №2

Дата

№1

№2

№3

№4

№5

1

05.09

ПОЧАТОК ДОСЛІДУ

ПОЧАТОК ДОСЛІДУ

ПОЧАТОК ДОСЛІДУ

ПОЧАТОК ДОСЛІДУ

ПОЧАТОК ДОСДІДУ

2

09.09

ЛИСТОЧОК ІНІЖКА ПОЖОВТІЛИ.

ЛИСТОЧОК І НІЖ-

КА ПОЖОВТІЛИ.

ЛИСТОЧОК І НІЖ-

КА ПОЧОРНІЛИ.

ЛИСТОЧОК ВКРИВ-

СЯ ТЕМНО-ЗЕЛЕНИ-

МИ ПЛЯМАМИ,ПО-

ЖОВТІВ,НІЖКА ПО-

ЧОРНІЛА.

ЛИСТОЧОК І ВО

ДА БЕЗ ЗМІН.

3

13.09

ЛИСТОЧОК СТАВ
БІЛЬШ ТЕМНОГО
ЖОВТОГО КОЛЬОРУ,

НІЖКА НАПОЛОВИ-

НУ БРУНАТНА.

ЛИСТОЧОК НАПО-

ЛОВИНУ ЖОВТИЙ,
НІЖКА ЗНИЗУ БРУ-

НАТНА.

ЛИСТОЧОК ЖОВ-

ТИЙ З ЧОРНИМИ

ПЛЯМАМИ;НІЖ-

КА-З БРУНАТНИМ

СЛИЗОМ,

ЛИСТОЧОК З ЧОРНИ

МИ ПЛЯМАМИ;НІЖ-

КА З БРУНАТНИМ

СЛИЗОМ.

ЛИСТОЧОК І ВО

ДА БЕЗ ЗМІН.

4

18.09

ЛИСТОЧО ЗАСОХ ,

СТАВ БРУНАТНОГО
КОЛЬОРУ ;КІНЧИК
НІЖКИ –ЗЕЛЕНИЙ;

НЕПРИЄМНИЙ ЗАП-

ПАХ.

ЛИСТОЧОК ЗАСОХ,
СТАВ БРУНАТНО-

ГО КОЛЬОРУ ,НІЖ-

КА ВКРИТА СЛИ-

ЗОМ;НЕПРИЄМНИЙ
ЗАПАХ.

ЛИСТОЧОК ЗАСОХ,
СТАВ БРУНАТНО-

ГО КОЛЬОРУ З ЧОР

НИМИ ПЛЯМАМИ;

НІЖКА БРУНАТНА,
ВКРИТА СЛИЗОМ;

НЕПРИЄМНИЙ ЗА-

ПАХ.

ЛИСТОЧОК ЗАСОХ,
СТАВ БРУНАТНОГО
КОЛЬОРУ,НІЖКА
ВКРИТА ТЕМНИМ
СЛИЗОМ ;НЕПРИЄМ-

НИЙ ЗАПАХ.

ЛИСТОЧОК І ВО

ДА БЕЗ ЗМІН.

 

 

 

 

13

Таблиця  спостережень  №3

Дата

№1

№2

№3

№4

№5

1

07.09

ПОЧАТОК ДОСЛІДУ

ПОЧАТОК ДОСЛІДУ

ПОЧАТОК ДОСЛІДУ

ПОЧАТОК ДОСЛІДУ

ПОЧАТОК ДОСЛІДУ

2

10.09

ЗЕРНО НАБУХЛО.

ЗЕРНО НАБУХЛО.

ЗЕРНО НАБУХЛО.

ЗЕРНО НАБУХЛО.

10 ЗЕРНИН ПО-

КЛЮЧИЛОСЬ.

3

14.09

ЗЕРНО НАБУХЛО,ПО-

ЗЕЛЕНІЛО;!НАСІНИНА
ПОКЛЮЧИЛАСЬ;НЕ-

ПРИЄМНИЙ ЗАПАХ.

ЗЕРНО НАБУХЛО;НЕ
ПРОРОСЛО;З'Я-

ВИВСЯ СЛИЗ;НЕПРИЄМ-  

НИЙ ЗАПАХ.

ЗЕРНО СТАЛО БРУ-

НАТНОГО КОЛЬОРУ

НЕ ПРОРОСЛО;НЕ-
ПРИЄМНИЙ ЗАПАХ.

ЗЕРНО СТАЛО БРУ-

НАТНОГО КОЛЬО-

РУ;НА СТІНКАХ
СТАКАНЧИКА З'Я-
ВИВСЯ СЛИЗ;НЕ-

ПРИЄМНИЙ ЗАПАХ.

ЗЕРНО ПРОРО-

СЛО,МАЄ КО-

РІНЧИКИ ТА
ЗЕЛЕНІ ПА-

РОСТКИ;ВОДА
БЕЗ ЗМІН.

 

 

 

 

Таблиця  спостережень  №4

Дата

№1

№2

№3

№4

№5

1

11.09

ПОЧАТОК ДОСЛІДУ

ПОЧАТОК ДОСЛІДУ

ПОЧАТОК ДОСЛІДУ

ПОЧАТОК ДОСЛІДУ

ПОЧАТОК ДОСЛІДУ

2

13.09

ПЕЧІНКА ПОЗЕЛЕНІ-

ЛА ;НЕПРИЄМНИЙ
ЗАПАХ.

ПЕЧІНКА ПОЖОТІ-

ЛА;НЕПРИЄМНИЙ

ЗАПАХ.

ПЕЧІНКА СТАЛА
БРУНАТНОГО КО-

ЛЬОРУ;НЕПРИЄМ-

НИЙ ЗАПАХ.

ПЕЧІНКА СТАЛА
БРУНАТНОГО КО-

ЛЬОРУ;НЕПРИЄМНИЙ
ЗАПАХ.

ПЕЧІНКА БЕЗ

ЗМІН;ВОДА ПОМУТНІЛА;
НЕЗНАЧНИЙ НЕПРИЄМНИЙ
ЗАПАХ.

3

17.09

ПЕЧІНКА МАЄ ТЕМ-

НО-ЗЕЛЕНІ ПЛЯМИ
РОЗЧИН-ТЕМНО-

ЧЕРВОНОГО КОЛЬОРУ;ЗВЕРХУ
БАГАТО ПЛІСНЯВИ;
НЕСТЕРПНИЙ НЕ-

ПРИЄМНИЙ ЗАПАХ;

ПРИ НАТИСКАННІ-

ПЕЧІНКА РОЗПАДА-

ЄТЬСЯ.

ПЕЧІНЕА ВКРИТА
ТЕМНИМИ ПЛЯМА

МИ ;КОЛІР РОЗЧИ-

НУ-ЧЕРВОНИЙ;

ЗВЕРХУ ПЛІСНЯ-

ВА;НЕСТЕРПНИЙ
НЕПРИЄМНИЙ ЗА-

ПАХ;ПРИ НАТИС-
КАННІ-ПЕЧІНКА РОЗПАДАЄТЬСЯ.

ПЕЧІНКА-СВІТЛА;
РОЗЧИН-ТЕМНО-
ЧЕРВОНИЙ;ЗВЕРХУ
ПЛІСНЯВА ТА СЛИ-

ЗЬКА ПЛІВКА І ПІ-

НА;НЕСТЕРПНИЙ
НЕПРИЄМНИЙ ЗА-
ПАХ;ПРИ НАТИС-
КАННІ –ПЕЧІНКА РОЗПАДАЄТЬСЯ.

ПЕЧІНКА-СВІТЛА;
РОЗЧИН-ТЕМНО-ЧЕР-
ВОНИЙ;ЗВЕРХУ НЕ-

БАГАТО ПЛІСНЯВИ
(МЕНШЕ,НІЖ У ПРО-
БАХ №1,2,3);НЕСТЕРП-

НИЙЗАПАХ;ПРИ НА-

ТИСКАННІ-ПЕЧІНКА
РОЗПАДАЄТЬСЯ.

ПЕЧІНКА ПОСВІТЛІШАЛА;
НА ПОВЕРХНІ РОЗЧИНУ-ПЛІВ-

КА;НЕПРИЄМ-

НИЙ ЗАПАХ;ПРИ
НАТИСКАННІ-
ПЕЧІНКА НЕ РОЗПАДАЄТЬСЯ.

 

 

 

 

 

 

14

Схема №1

Склад  солодких  газованих  напоїв

 

Схема  №2

Хвороби,що  викликають  солодкі  газовані  напої

15

Схема№3

 

Схема№4

 

 

16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
1095
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку