Дата Урок Осн.зд. 4 кл.
Тема. Види перехресть. Рух майданами. с.123-125
Мета: продовжити вивчення Правил дорожнього руху; ознайомити учнів з видами перехресть, правилами переходу на регульованому і не- регульованому перехресті, як рухатися майданами і переходити їх; розвивати навички безпечної поведінки на вулицях (дорогах); виховувати відповідальність, уважність, дисциплінованість.
Обладнання: Правила дорожнього руху, малюнки
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Колективна робота.
2. Гра «Регулювальник».
Показую малюнки з різними сигналами регулювальника. Учні мають сказати, що означає кожний сигнал.
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
- Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати Правила дорожнього руху. Ви ознайомитеся з видами перехресть, правилами переходу регульованого і нерегульованого перехрестя, дізнаєтеся, як рухатися майданами і переходити їх.
ІV. Мотивація навчальної діяльності
V. Вивчення нового матеріалу.
1.Бесіда про перехрестя і їхні види, правила переходу дороги регульованого і нерегульованого перехрестя, про те, як рухатися майданами.
- Що таке перехрестя? (Перехрестя - місце перехрещення, прилягання або розгалуження доріг на одному рівні, межею якого є уявні лінїі між початком заокруглень країв проїзної частини кожної з доріг).
- Скільки доріг можуть перехрещуватися? (Перехрещуватися можуть дві, три чи більше доріг).
- Чому перехрестя вважається найнебезпечнішим місцем на дорозі? (Тут спостерігається жвавий рух і автомобілів, і пішоходів, адже транспорт рухається в різних напрямках і пішоходи переходять проїзну частину).
- Які бувають перехрестя? (Регульовані і нерегульовані).
- Яке перехрестя називають регульованим? (Якщо рух на перехресті регулює світлофор або регулювальник, таке перехрестя називають регульованим).
- Яке перехрестя називають нерегульованим? (Якщо на перехресті немає ані світлофора, ані регулювальника, то його називають нерегульованим).
- Як слід переходити дорогу на регульованому перехресті? (На регульованому перехресті слід дочекатися зеленого сигналу світлофора і тоді переходити дорогу).
- Як слід переходити дорогу на нерегульованому перехресті? (На нерегульованому перехресті спочатку треба подивитися наліво, дочекатися, коли машини зупиняться або їх не буде, розпочати перехід, дійти до середини дороги, потім подивитися направо, якщо дорога вільна або машини стоять, продовжити рух).
- Якими сигналами слід керуватися, якщо на перехресті одночасно працює і світлофор, і регулювальник? (Якщо на перехресті одночасно працює і світлофор, і регулювальник, то слід керуватися сигналами регулювальника, а на світлофор не звертати уваги).
2. Розповідь учителя з елементами бесіди і демонстрацією малюнків про рух майданами.
3. Фізкультхвилинка.
4. Робота за підручником на с. 123-125.
Опрацювання тексту і бесіда за малюнками.
1. Робота за підручником на с. 125.
Відповіді на запитання і виконання завдань 1-6.
2.Відгадування загадки.
Він красивий, кольоровий.Має зір такий чудовий,
Перехрестя регулює, ще й права свої диктує. (Світлофор).
3.Робота з віршами.
Прослухайте вірші і вставте пропущені слова. (Можна ! дати слова для довідок).
Ось дві вулиці зустрілись,... (Світлофори) засвітились.
Водії це місце знають,... (Перехрестям) називають.
Подивіться - чудеса, є на вулицях місця,
Де авто відпочивають,... (Пішоходів) пропускають!
Там гальмують всі машини, ... (Перейти) дають людині.
Тільки там, де ... (перехід), йди сміливо, ... (пішохід)!
4. Гра «Так чи ні?».
Що робити, де і як, світлофор підкаже? - Так!
Жовті світяться вогні. Можна рухатись нам? - Ні!
Як червоне світло - знак: Нам стояти треба? - Так!
На зелений вогник, як? Переходимо ми? - Так!
VІІ. Підсумок уроку.
- Що таке перехрестя?
- Які бувають перехрестя?
- Як ви вважаєте, для чого пішоходам потрібні знання про види перехресть?
- Як слід переходити дорогу на регульованому перехресті?
- Як слід переходити дорогу на нерегульованому перехресті?
- Чи часто вам доводиться переходити перехрестя?
- Чим ви керуєтеся під час переходу перехрестя?
- Як слід переходити майдан?