Урок з основ здоров'я у 4 класі "Види перехресть. Рух майданами. "

Про матеріал
Мета: продовжити вивчення Правил дорожнього руху; ознайомити учнів з видами перехресть, правилами переходу на регульованому і не- регульованому перехресті, як рухатися майданами і переходити їх; роз¬вивати навички безпечної поведінки на вулицях (дорогах); виховувати відповідальність, уважність, дисциплінованість. Обладнання: Правила дорожнього руху, малюнки
Перегляд файлу

Дата                                               Урок                                Осн.зд.                 4 кл.

Тема. Види перехресть. Рух майданами. с.123-125

Мета: продовжити вивчення Правил дорожнього руху; ознайомити учнів з видами перехресть, правилами переходу на регульованому і не- регульованому перехресті, як рухатися майданами і переходити їх; роз­вивати навички безпечної поведінки на вулицях (дорогах); виховувати відповідальність, уважність, дисциплінованість.

Обладнання: Правила дорожнього руху, малюнки

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Колективна робота.

  •                    Прочитайте речення, вставте потрібні слова або слово­сполучення.
  1.                 Світлофор - це...
  2.                 ... сигнал світлофора забороняє рухатися і пішоходам, і авто­мобілям.
  3.                 ... сигнал світлофора повідомляє про наступну зміну сигналів.
  4.                 ... сигнал світлофора дозволяє рух і пішоходам, і водіям.
  5.                 На світлофорах для ... зображено силует людини.
  6.                 Світлофори, оснащені звуковим сигналом, призначені для...
  7.                 Якщо права рука регулювальника витягнута вперед, то пішо­ходам...
  8.                 Якщо права рука регулювальника піднята вгору, то пішоходам...

2. Гра «Регулювальник».

Показую малюнки з різними сигналами регулю­вальника. Учні мають сказати, що означає кожний сигнал.

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати Правила до­рожнього руху. Ви ознайомитеся з видами перехресть, прави­лами переходу регульованого і нерегульованого перехрестя, дізнаєтеся, як рухатися майданами і переходити їх.

ІV. Мотивація навчальної діяльності

V. Вивчення нового матеріалу.

1.Бесіда про перехрестя і їхні види, пра­вила переходу дороги регульованого і нерегульованого пере­хрестя, про те, як рухатися майданами.

- Що таке перехрестя? (Перехрестя - місце перехрещен­ня, прилягання або розгалуження доріг на одному рівні, ме­жею якого є уявні лінїі між початком заокруглень країв про­їзної частини кожної з доріг).

- Скільки доріг можуть перехрещуватися? (Перехрещува­тися можуть дві, три чи більше доріг).

- Чому перехрестя вважається найнебезпечнішим місцем на дорозі? (Тут спостерігається жвавий рух і автомобілів, і пішоходів, адже транспорт рухається в різних напрямках і пішоходи переходять проїзну частину).

- Які бувають перехрестя? (Регульовані і нерегульовані).

- Яке перехрестя називають регульованим? (Якщо рух на перехресті регулює світлофор або регулювальник, таке пере­хрестя називають регульованим).

- Яке перехрестя називають нерегульованим? (Якщо на перехресті немає ані світлофора, ані регулювальника, то його називають нерегульованим).

- Як слід переходити дорогу на регульованому перехресті? (На регульованому перехресті слід дочекатися зеленого сиг­налу світлофора і тоді переходити дорогу).

- Як слід переходити дорогу на нерегульованому перехрес­ті? (На нерегульованому перехресті спочатку треба подиви­тися наліво, дочекатися, коли машини зупиняться або їх не буде, розпочати перехід, дійти до середини дороги, потім по­дивитися направо, якщо дорога вільна або машини стоять, продовжити рух).

- Якими сигналами слід керуватися, якщо на перехресті одночасно працює і світлофор, і регулювальник? (Якщо на перехресті одночасно працює і світлофор, і регулювальник, то слід керуватися сигналами регулювальника, а на світло­фор не звертати уваги).

2. Розповідь учителя з елементами бесіди і демонстрацією малюнків про рух майданами.

3. Фізкультхвилинка.

4. Робота за підручником на с. 123-125.

Опрацювання тексту і бесіда за малюнками.

VІ. Закріплення матеріалу.

1. Робота за підручником на с. 125.

Відповіді на запитання і виконання завдань 1-6.

2.Відгадування загадки.

Він красивий, кольоровий.Має зір такий чудовий,

Перехрестя регулює, ще й права свої диктує. (Світлофор).

3.Робота з віршами.

  •                  Слухання віршів з виконанням завдання.

 Прослухайте вірші і вставте пропущені слова. (Можна ! дати слова для довідок).

Ось дві вулиці зустрілись,... (Світлофори) засвітились.

Водії це місце знають,... (Перехрестям) називають.

Подивіться - чудеса, є на вулицях місця,

Де авто відпочивають,... (Пішоходів) пропускають!

Там гальмують всі машини, ... (Перейти) дають людині.

Тільки там, де ... (перехід), йди сміливо, ... (пішохід)!

4. Гра «Так чи ні?».

Що робити, де і як, світлофор підкаже? - Так!

Жовті світяться вогні. Можна рухатись нам? - Ні!

Як червоне світло - знак: Нам стояти треба? - Так!

На зелений вогник, як? Переходимо ми? - Так!

VІІ. Підсумок уроку.

- Що таке перехрестя?

- Які бувають перехрестя?

- Як ви вважаєте, для чого пішоходам потрібні знання про види перехресть?

- Як слід переходити дорогу на регульованому перехресті?

- Як слід переходити дорогу на нерегульованому перехресті?

- Чи часто вам доводиться переходити перехрестя?

- Чим ви керуєтеся під час переходу перехрестя?

- Як слід переходити майдан?


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Погребняк Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додано
19 листопада 2020
Переглядів
3222
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку