Конспект уроку з основ здоров'я «Від конфлікту до співробітництва»
вчителя початкових класів Київської гімназії східних мов №1 Михайленко О.М.
Мета: узагальнити та поглибити знання учнів про права дитини, формувати правові знання школярів, почуття власної гідності, розвивати навички співпраці та взаємодопомоги, виховувати правову культуру та почуття впевненості в собі.
Конспект
уроку з основ здоров’я
«Від конфлікту до співробітництва»
Вчителя початкових класів
Київської гімназії східних мов №1
Михайленко О.М.
Тема. Від конфлікту до співробітництва
Мета: узагальнити та поглибити знання учнів про права дитини, формувати правові знання школярів, почуття власної гідності, розвивати навички співпраці та взаємодопомоги, виховувати правову культуру та почуття впевненості в собі.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання: книжкова виставка « У світі прав дитини», малюнки дітей, роздатковий матеріал.
Хід уроку
Вступне слово вчителя.
У мене є чарівна скринька, а в ній – найцінніший скарб планети Земля.
- Хто з вас хоче побачити цей скарб?
- Кого ви побачили?
Побачили в чарівному дзеркалі себе. Людина – найцінніший скарб, кожен з вас особистість і саме такої людини як ви, більше на землі немає і не буде.
Вірш Василя Симоненка "Ти знаєш, що ти - людина".
Дитина – це найбільше багатство. І ви, діти, маєте такі самі права, як і дорослі. Тож сьогодні ми з вами продовжимо розмову про права дитини. Згадайте, який важливий документ з прав дитини було прийнято 20 листопада 1989 року?
1) Робота в парах. Зачитайте завдання « Я – Особистість».
2) Робота в групах «я», «ти», «ми». Завдання «Закінчи речення».
Я маю право на…
Ти маєш право на…
Він має право на…
Вона має право на…
Ми маємо право на…
Вони мають право на…
Питання до групи «ти»:
- Хіба тільки ти маєш право жити в сім’ї зі своїми батьками?
Питання до групи «ви»:
До групи «я»:
Діти : - Кожен має право=Всі мають права.
Розглянемо таку ситуацію: Вчитель на уроці дає слово Соні. Але гарну відповідь знає Данило. Він може на уроці перебивати, викрикувати свою відповідь?
Висновок: Кожен повинен поважати права іншого.
3) Інсценівка.
- Ти розбив!
- Ні, ти розбила!
- Ти штовхнув!
- А ти впустила!
- Ти тюхтій!
- А ти незграба!
- Баобаб!
- Ти баобаба!
Вже школярка наче хмарка – очі повні сліз. Школярка дмухає на пальчик свій.
Та школярик посмутнів:
4) Гра «Розмалюй квітку».
Уявимо собі, що двоє хлопчиків посварилися. А їм потрібно розмалювати квітку. А інші двоє хлопчиків працюють дружно.
IV. Руханка
5) Робота з прислів’ями.
З’єднайте праву і ліву частину прислів’їв, підкресліть ті, які на вашу думку стосуються теми нашого уроку.
V. Релаксація
6) Гра «Мікрофон".
- Що корисного дізналися?
- Що сподобалось на уроці?
- Чи справдилися ваші очікування від уроку?