Розробка уроку з основ здоров'я за темою "Я і мої права" допоможе дітям 2-3 класу більше дізнатися або закріпити свої знання про права дитини. Урок насичений інтерактивними формами роботи.
Основи здоров’я 2-3 клас
Тема: Я і мої права.
Мета: Ознайокомити з Декларацією прав людини; дати дітям можливість відчути себе відповідальними громадянинами своєї країни ; виховувати почуття дружби та взаєморозуміння між людьми; розвивати пам’ять, мислення , уяву; вчити знаходити колективну відповідь шляхом обговорення.
Хід уроку
І.Організаційний момент.
Клас поділяється на три групи.
ІІ. Робота над темою уроку.
Розповідь учителя.
- Дуже давно, тисячи років тому, на землі з’явилися люди. Одночасно з ними виникли головні питання : Що люди можуть робити і що ні ? На що мають право і на що ні? І люди взялись за вирішення цих головних питань: в бесідах між собою , за допомогою різних рішень, шляхом міжнародних переговорів .І на решті людям вдалося вирішити головні питання, і на світ з’явилася Всесвітня Декларація прав людини.
- Дорослі люди мають багато різних прав.
- А чи є права у дітей?
-І вони записані в Декларації прав дитини, яку створила і прийняла Організація Об’єднаних Націй (ООН).
- Права дорослого і права дитини важливо знати. Але й потрібно пам’ятати і те, що, крім прав, у людини є і обов’язки, які пов’язані між собою.
( у кожній групі по два вирази)
- Назвіть, які це права і обов’язки .
*Дитина має право на життя і здоровий розвиток.
* Дитина має право на громадянство і особисте ім’я .
* Дитина має право на захист від усіх форм фізичного та психологічного насилля.
* Дитина ,без родини , має право на особисту допомогу і захист від держави.
*Дитина має право на медичне обслуговування.
* Дитина має право на освіту.
* Дитина має право на відпочинок.
( У скриньці лежать записки з порушенням прав. Команди по черзі достають їх , читають і підбирають до них малюнок з казки)
- Підібрати до питання малюнок з казки . Пояснити , чому?
«Дюймовочка» В якій казці порушено право на життя?
« Троє поросят» В якому творі порушено право на недоторканність житла?
« Попелюшка» В якому творі порушено право на відпочинок?
( на дошці малюнки до казок)
- Ви знаєте, що всі люди – дорослі та діти, мають різні права: на життя, освіту, відпочинок, на працю.
- Пропоную вам гру «Дозволяється -забороняється».
Я буду говорити про якесь праве. А ви відповідаєте : дозволяється чи забороняється.
Ось в куту стоїть хлопчина,
Плаче, надривається.
Бо карати дитину всім…..( забороняється)
З матусею діти повинні жити ,
Квіти їй дарувати – і це ….( дозволяється)
Малювати, співати, навчатися,
Якщо захворів, лікуватися.
Це…..( дозволяється)
Якщо працює дитина,
Ноги її підгибаються.
В дитинстві тяжка робота……..( забороняється)
Всім дружно в світі жити,
З різними дітьми дружити - це.…..( дозволяється)
( У кожній групи конверт. В ньому розрізні прислів’я)
- Молодці. Ви впорались із завданням. І тепер прийшов час виконати останнє завдання. Достаньте з конверта слова. Подумайте, порадтесь і складіть із слів прислів’я .
1 група: Зла людина не вірить, що є добрі люди.
2 група: Добре слово лікує, а погане каліче.
3 група: Гарно добро тому робити , хто пам’ятає.
ІІІ. Підсумок уроку.
- Ось і підійшов до кінця наш урок. Що ми сьогодні пригадали?
-Які висновки для себе зробили?
- Потрібні вам будуть ці знання в житті?
- Почнемо шлях до змін із себе: не будемо брехати, ображати, битися і я, гадаю, що світ навколо нас почне змінюватися накраще.