Урок з основ здоров'я "Я і мої права"

Про матеріал

Розробка уроку з основ здоров'я за темою "Я і мої права" допоможе дітям 2-3 класу більше дізнатися або закріпити свої знання про права дитини. Урок насичений інтерактивними формами роботи.

Перегляд файлу

Основи  здоров’я    2-3  клас

Тема:  Я  і  мої  права.

Мета: Ознайокомити  з  Декларацією  прав людини; дати  дітям можливість відчути  себе  відповідальними  громадянинами  своєї  країни ;  виховувати почуття  дружби  та  взаєморозуміння між  людьми; розвивати  пам’ять, мислення , уяву; вчити   знаходити  колективну  відповідь шляхом обговорення.

 

                                                            Хід  уроку

І.Організаційний момент.

    Клас   поділяється  на три групи.

ІІ. Робота над темою  уроку.   

Розповідь учителя.

- Дуже  давно,  тисячи  років тому, на землі  з’явилися  люди. Одночасно  з ними виникли головні питання : Що люди можуть робити і що ні ? На що мають право і  на що ні? І  люди взялись за вирішення  цих  головних питань: в  бесідах між  собою , за допомогою  різних  рішень, шляхом міжнародних  переговорів .І на решті  людям вдалося вирішити головні питання, і на світ з’явилася  Всесвітня Декларація прав людини.

- Дорослі  люди мають  багато різних прав.

- А чи є  права  у дітей?

-І вони  записані  в Декларації  прав дитини, яку  створила і прийняла Організація  Об’єднаних  Націй (ООН).

- Права дорослого  і права дитини важливо  знати. Але й потрібно пам’ятати і те, що, крім  прав, у людини  є  і  обов’язки,  які  пов’язані  між собою.

 

  1. Робота в групах.

( у кожній  групі  по два вирази)

- Назвіть, які це права і обов’язки .

*Дитина має право на життя і здоровий розвиток.  

* Дитина має право на громадянство  і особисте ім’я .

* Дитина має право на захист  від  усіх  форм фізичного та психологічного насилля.

* Дитина ,без родини , має право на особисту  допомогу і захист від держави.

 

*Дитина має право на медичне обслуговування.

* Дитина має право на освіту.

* Дитина має право на відпочинок.

 

  1. Гра «Скринька»

( У скриньці   лежать  записки  з порушенням  прав. Команди по черзі достають їх , читають і  підбирають  до них малюнок з казки)

- Підібрати до питання малюнок з казки .  Пояснити , чому?

«Дюймовочка»  В якій  казці порушено право на життя?

« Троє  поросят»  В якому творі порушено  право на  недоторканність житла? 

« Попелюшка» В якому творі  порушено  право на відпочинок?

  ( на дошці малюнки до казок)

  1. Гра « Дозволяється -забороняється».

- Ви знаєте, що всі люди – дорослі та діти, мають різні права: на життя, освіту,  відпочинок, на працю.

- Пропоную вам  гру «Дозволяється -забороняється».

Я буду говорити  про якесь  праве. А ви відповідаєте  : дозволяється  чи забороняється.

 Ось в куту стоїть хлопчина,

Плаче, надривається.

Бо карати  дитину  всім…..( забороняється)

 

З матусею діти повинні жити    ,

Квіти їй дарувати  – і це  ….( дозволяється)

 

Малювати, співати, навчатися,

Якщо захворів, лікуватися.

Це…..( дозволяється)

 

Якщо працює дитина,

Ноги  її  підгибаються.

В дитинстві тяжка робота……..( забороняється)

 

Всім дружно в світі жити,

З різними дітьми дружити - це.…..( дозволяється)

 

  1. Робота в групах над прислів’ями.

  ( У кожній групи  конверт. В ньому розрізні прислів’я)

- Молодці. Ви  впорались із  завданням. І тепер  прийшов час виконати останнє завдання. Достаньте з конверта слова. Подумайте, порадтесь і складіть із слів прислів’я .

1 група: Зла людина  не вірить, що є  добрі люди.

2 група: Добре слово лікує, а погане  каліче.

3 група: Гарно добро тому робити , хто пам’ятає.

ІІІ. Підсумок  уроку.

- Ось і підійшов до кінця  наш урок.  Що ми сьогодні  пригадали?

-Які висновки для себе зробили?

- Потрібні  вам будуть ці  знання в житті?

 

- Почнемо шлях до змін  із себе: не будемо  брехати, ображати, битися  і я, гадаю, що світ  навколо нас  почне  змінюватися  накраще.

 

docx
Додано
19 квітня 2018
Переглядів
933
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку