Сценарій ''Азбука безпечної поведінки пішохода''

Про матеріал
Змаг між класами на знання правил дорожнього руху, дорожніх знаків, груп дорожніх знаків.
Перегляд файлу

Азбука безпечної поведінки пішохода на вулиці

(конкурс)

Струк О. В., вчитель основ здоров’я Луцької гімназії № 21 імені Михайла Кравчука

 

 

Ведуча. Щоб здоров’я добре мати,

Про безпеку треба дбати.
Пропоную мандрувати.
Азбуку всім пригадати.
Щоб на вулиці ви -
Пішоходи зразкові були.
Будемо змагатись ми,
А судитиме журі.
У його складі:...

 

На сцену виходять літери від А до Ї

 

 Ведуча. Прошу їх зустрічати,
Оплесків не шкодувати,
Уважно слухати всім,
Бо все враховує  журі.

 

„А” Алеї, тротуари, доріжки пішохідні
Для вашої безпеки, пішоходи!

 

„Бе”  Будьте уважними, чемними,
Не забувайте чарівних слів:
“Вибачте”, “будь ласка”, ’’дозвольте пройти”, “дякую”.

 

„Ве” Вам пам’ятка така навічно:
Не забувайте, що поруч потік машин.

 

„Ге”  Групою товаришів не ходіть
По всій ширині тротуару,
Бо будете заважати іншим пішоходам.

 

„Ґе” Ґаласу ви не зчиняйте.
Шум шкідливий для здоров’я, знайте!

 

„Де”  До себе увагу не привертайте
Та й інших нахабно не розглядайте.

 

„Е” Е ні! І пальцями показувати теж не годиться ,
Хоч люди в чомусь і мають різницю.


 

„Є”   Є ще й така особливість:
Не штовхайте тих, хто поруч,
А також зустрічних всіх.

 

„Же” Життя у безпеці ваше,
Коли назустріч    рухові йдете
Узбіччям чи краєм проїзної частини.

 

„Зе” З правого боку йти неодмінно
По тротуарах люди повинні.

 

„І” Інтервал безпечний, тобто відстань,
від потоку машин ви тримайте.

 

„Ї”  Їх, вимоги, до Правил дорожнього руху
не забувайте і виконуйте завжди.

 

Ведуча. Вікторина від Дарини.
Кожен клас - це мов команда,
Проявіть свою смекалку.

 

ВІКТОРИНА

 

1. Назвіть безпечні місця для розваг.

(спортивний майданчик, дитячий майданчик, двір)

 

2.Чому не можна перебігати дорогу?

(створення аварійної ситуації на дорозі)

 

  1.       Як обходити трамвай?

(спереду)

 

  1.       Як обходити автобус, тролейбус?

(ззаду)

 

  1.       Назвіть небезпечні місця для розваг

(східці, підвал, горище, дорога, ліфт, скирда, покинута будівля, високе дерево, звалище, територія фабрик і заводів, трансформаторна підстанція)

 

Ведуча. Щиро вдячна всім класам.
А зараз - увага!
Запрошуємо літери на сцену.

 

„Йот” Йти через дорогу рішення приймай,
Якщо машин немає, знай.

 

„Ка”  Коли не встиг дорогу перейти,
На осьовій почекати зможеш ти.

 

„Ел” Ласкаво просимо прийняти!
Парад дорожніх знаків зустрічати!

 

ПАРАД ДОРОЖНІХ ЗНАКІВ

 

  1. Щоб водії і пішоходи
    Місця небезпечні знайти могли,
    Біди не знали на дорозі.
    Ми стоїмо на кожнім розі.

 

  1. Просим вас назвати нас.
    Хай працює кожен клас!
    Щоби знову пригадати,
    Дуже добре пам’ятати.

 

З. Якщо буде важко,
У нас є підказка.

 

Всі разом

4. Навіть, другокласник знає,
Любить нас і поважає.
Ми застерігаємо,
Всіх оберігаємо.

 

Кожна дитина показує знак і запитує:

 

Перехрещення доріг, а яких?

( рівнозначних )

 

Знову перехрещення, але з другорядною... ( дорогою )

 

Я нагадую хлоп’ята,
Будь уважним кожну мить!
Ще шлагбаум тут стоїть!

 

А я також - переїзд,
Дивись уважно! Поїзд!

Там, де, я ще будь пильнішим,
Бо одна лиш залізниця!


  1. Ми про щось попереджаємо.
    І трикутну форму маємо.
    Із червоним обідком.
    Ти назви-но нас бігом!
    ( попереджувальні )

 

  1. Я представляю цілу групу
    Маю сподівання ось яке,
    Що будь-який четвертокласник її назве.
    Дуже просто - знаки... ( пріоритету )

 

Разом

  1. 3наки у червонім крузі
    Вам забороняють, друзі.
    Порушувати їх вимоги небезпечно,
    Виконувати треба безперечно.

 

Кожна дитина показує знак і запитує:

 

Якщо друг - велосипед,
Хочу бути другом теж
Скажи, дитино,
Коли це можливо?
Кому забороняю рух?

 

  1. Подібні до сигналу світлофора,
    Забороняємо всім рух довкола.
    Впізнали ви нас нині?
    Ми знаки- …(заборонні).

 

Разом

  1. Водіям допомагаємо,
    Рух у певному напрямку визначаємо.
    Пішоходів не забуваємо
    І для них рух передбачаємо.

 

Кожна дитина тримає знак і запитує.

 

Добре знай і пам’ятай!
Лиш коли 14 тобі
На дорогу виїжджай!
А тепер я допоможу тобі!

 

Щоб було безпечно дуже,
Що наказую я, друже?


  1. Ми-круглі знаки,
    Чекаємо подяки.
    Блакитний колір маємо
    А як нас називають?
    ( наказові )

 

Разом

  1. Дорожню обстановку повідомляємо,
    Важливих відомостей навчаємо.
    Нас можна “двійнята” назвати,
    Давайте спостерігати.

 

Діти стоять парами, тримаючись і показуючи знаки, запитують:

 

Просимо нас назвати!
( дорога з одностороннім рухом, кінець дороги з одностороннім рухом )

 

Ви впізнали нас?
( пішохідний перехід)

 

Що ви скажете про нас?
( підземний пішохідний перехід )

 

Назвіть, будь ласка, нас.
( надземний пішохідний перехід )

 

Нас назвете без вагань

( місце зупинки автобуса, трамвая, тролейбуса, таксі )

 

  1. Ви впізнали нас? Чудово!
    Хочем, щоб назвали знову.
    Ми на синьому, квадратні - ...
    (Інформаційно – вказівні)

 

  1. Ми допомагаємо,
    Лікуємо і напуваємо,
    Місце для відпочинку називаємо,
    Вказуємо чітко пост ДАІ,
    Де бензину набери,
    Де є служба довідкова,

 

  1. Прямокутну форму маємо,
    У віконці - сповіщаємо.
    Хто готовий, учні, з вас
    усіх назвати зразу нас.
    (Знаки сервісу)

Ведуча. Працювали ви завзято.
Далі літери зустрічайте.

 

Ем Ми знаємо сигнали світлофора
І не порушуємо їх ніколи!

 

Ведуча. Світлофорчик, не хвали,
Гру з дітьми ти проведи
І тоді побачимо ми!

 

Гра “Світлофорчик”

 

Запрошуються на сцену по три представника від класу. Вони отримують сигнальні картки (жовта, зелена, червона) і по сигналу свистка потрібно побудувати світлофор.

 

Тоді Світлофорчик визначає найспритніших і називає команду
( “Стій ”, "Увага ”,“Йди"),
а з команди робить крок вперед той гравець, у якого відповідна сигнальна картка. Потім він стає на місце.

 

Ведуча. Дякуємо вам, наше журі уважно дивилось і все зафіксувало.

 

Світлофорчик. Дякую за відповіді вам. Прийшла пора прощатись нам.
Ви не сумуйте, друзі, зустрінемось на дорозі.

 

Ведуча. А наступна літера завітала не сама. Зустрічайте їх, будь ласка.

 

Ен  На перехресті допоможе регулювальник,
Якщо стоїть він боком, переходь, звичайно!
Якщо обличчям або спиною,
Ти занімій стіною.
Якщо підняв він руку вгору,
Готуйся переходити дорогу.

 

В цей час на сцені зявляється регулювальник (хлопець у формі з жезлом) і всі рухи демонструє.

 

Ведуча. А зараз гра Впіймай - відповідай

 

Учениця кидає м’яч почергово кожному класу, а учень, який зловив встає, тоді регулювальник демонструє жест, а учень називає колір світла, який відповідає цьому жесту і мяч повертає учениці.

 

О  Обмежена оглядовість! Не поспішай!
Дорожню обстановку добре вивчай!


Пе  Переїзд - небезпечне місце. Не барись!
Дуже добре подивись!

 

Ер  Раптом з’явивсь автомобіль!
Не розгубись!
На світловий покажчик подивись!

 

Ес  Складні перехрестя вчимось переходити,
Майданами рухатись, собі не нашкодити.

 

Те  Транспортна розв’язка!
Не забувай!
Лише для водіїв!
Пам’ятай!

 

У  Увага! Пішоходи!
Для вас є переходи.
Підземний і надземний
І той, що зветься “зебра”.

 

Еф  Фатальні наслідки тоді,
Коли це забуваєш ти.

 

Ха Хто транспорт спеціальний не впізнає?
Звичайно, пропустити. Всі це знають!

 

Це Цього не допущу ніколи!
Щоб перелазити через забори!

 

Че Чому не знаємо?
Все добре вчили ми!

 

Ведуча. Прошу загадки відгадати,
Майстерність свою показати.

 

Загадки

  1. Колія, а не доріжка,
    Кінь біжить сороконіжка.

(Потяг)

 

  1. Який чудовий, гарний дім!
    І вікна світяться у нім
    Взуття із гуми носить він,
    І головне - він п’є бензин.

(Автомобіль)


  1. Кінь залізний, а гумою підкований.
    (Автомобіль)

 

  1. Йде через села і міста, а з місця не зрушить.
    (Дорога)

 

  1. Два брати спереду йдуть,
    За ними двоє женуться.
    Біжать, ніяк не доженуть,
    Об землю спересердя б’ються.

(Колеса)

 

  1. По дорозі летить,
    Що є сили тріскотить.
    Крил нема, а роги є,
    Має він ім’я своє...

(Мотоцикл)

 

  1. Я і в місті, і в селі.
    Обабіч мене будинки великі й малі.

(Вулиця)

 

  1. Дім по вулиці повзе,
    На роботу всіх везе.
    Не на курячих ногах –
    У гумових чобітках.

(Автобус)

 

  1. На дорогу я лягаю,
    Яскраво-білий колір маю.
    Про ПДР я нагадаю,
    Хоч ніколи не розмовляю.

(Дорожня розмітка)

 

  1. Скільки поворотів у місті Луцьку?

(Праворуч, ліворуч)

 

11. Яке колесо не крутиться на повороті праворуч?

(Запасне)


Ша Шлях гальмовий великий дуже.
Та обміркуй це добре, друже!

 

Ща Щоб здоровим завжди бути,
Треба добре те збагнути:
Рух на дорозі небезпечний,
Ігри там є недоречні.

 

Ю Юнко й юначе!
Ось яка задача:
Лиш від тебе пам’ятай
Все залежить, так і знай!

 

Я  Я завжди і скрізь в безпеці,
А особливо на вулиці.
Азбуку завчу як слід,
Я – зразковий пішохід!

docx
Додано
21 жовтня 2020
Переглядів
683
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку