Урок з основ злоров'я в 4 класі "Побудова дружніх стосунків"

Про матеріал

У даній розробці пропонується три етапи уроку з технології розвитку критичного мислення. Завдання запропоновані досить цікаві, які спонукають дітей до висловлення своїх думок із запропонованої теми.

Перегляд файлу

Урок з основ здоровя у 4 класі

Тема. Побудова дружніх стосунків.

Мета. Сприяти усвідомленню дітьми цінності людського спілкування

            та його важливості у житті. З’ясувати зміст поняття

            «справжній друг». Вчити дітей цінувати своє життя і здоров’я,

            вміння вибирати та берегти друга. Вчити дотримуватись

            правил спілкування. Розвивати уміння вибирати друзів,

            цінувати дружбу.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.

   Евокація (встановлення зв’язків).

     1. Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, Луцій Антей Сенека, римський філософ і письменник говорив: « … закінчується там, де починається недовіра».

     Спробуйте відновити слово, що сказав відомий філософ. Це слово сьогодні є ключовим на нашому уроці.

      Слова для довідок: здоровя, дружба, дитинство.

  2. Оповідання «Антон і Харитон» Л. Воронкова.

                            Антон і Харитон

    Жили на світі Антон і Харитон.

  • Давай з тобою дружити, - сказав Харитон. – Будьмо одним з одним все ділити навпіл – і горе, і радість.
  • Давай, - погодився Антон, - коли поруч друг, жити легше і веселіше.

    Ішли вони полем. Сонце палить. А сховатися ніде – ані деревця, ані кущика.

   - Дай мені твій бриль, - сказав Харитон, - а то мені сильно голову припікає.

   Антон віддав Харитонові свого великого солом’яного бриля. Сонце почало і йому пекти у голову, але Антон подумав: «Нічого потерплю. Зате Харитонові добре».

   Раптом набігла величезна хмара, линув дощ.

   - Дай мені свого плаща, - закричав Харитон, - хіба не бачиш, твій друг мокне!

   Антон віддав йому свій плащ. Дощик поливав Антона. Але він думав: «Ну що ж, заради дружби і промокнути можна!»

  Пройшов дощ, засяяло сонечко.

  Харитон віддав Антону його плащ і великого бриля.

 - Візьми, - каже він, - а то мені нести важко.

     Антон узяв мокрий плащ і мокрий бриль. А сам замислився. Тим часом друзі дійшли до перехрестя.

  • Тобі куди? – запитав Антон.
  • Мені ліворуч, відповів Харитон.
  • Ну, а мені праворуч, - сказав Антон.
  • Так ми ж хотіли разом іти! – закричав Харитон. – Ми ж друзі з тобою!

    Але Антон йшов усе далі і далі. Так і пішов, жодного разу не оглянувшись.

 

  • З яким хлопчиком ви б хотіли подружитись?
  • Чому?
  • Вибір друга – це дуже важлива справа.

 

ІІ. Усвідомлення змісту (фаза побудови знань).

   1. Вправа «Дерево дружби».

 Роздаю дітям малюнки із зображенням дерева без коріння.

     Завдання: розмалюй дерево і намалюй стільки корінців, скільки маєш друзів.

  - Діти, а як почуває себе дерево, яке має мало корінців, або зовсім без коріння?

   (Діти висловлюють власну думку).

 - Так само важко і людині в житті без друзів.

   2. Гра «Гарячий стілець».

       Як ти поведешся, якщо:

  • приятель двічі підвів тебе;
  • друг робить зауваження;
  • товариш просить сказати неправду;
  • друг просить дати списати контрольну роботу з математики;
  • друг вчить тебе не слухатись дорослих.

   3. Робота в групах.

        - Маєте 3 завдання. Яка група дружно і швидко працюватиме?

1-ше завдання. Написати на великих пелюстках те, що дає людині

                          дружба.

2-ге завдання.  Написати на зображеннях жучків те, що руйнує

                          дружбу.

3-тє завдання.  Написати на краплинках те, що рятує дружбу.

         На дошці з’являється: 1 – велика квітка дружби, 2 – біля квітки жуки – шкідники, які можуть зруйнувати дружбу, 3 – чарівна поливальниця, із якої падають на квітку цілющі краплини, що знищують «шкідників» і рятують дружбу.

 

 

    4. Вправа «Планета дружби».

         Діти обводять свою долоньку і пишуть імена друзів, прикріплюють на планету дружби.

 

ІІІ. Рефлексія (міркування – найкритичніший етап).

       1. Складання «формули дружби».

    - Поняття «дружби» - багатогранне. Воно ввібрало в себе найкращі людські якості. Кожна людина обирає для себе найголовніше. Я пропоную вам вивести «формулу дружби». Аргументуйте свій вибір.

     Довідка. Допомога, тактовність, добрі поради, взаєморозуміння, вміння зберегти таємниці, надійність, чесність, вірність, упевненість, щирість, уміння прощати, спільні інтереси, довіра, захист, турбота, поступливість.

      Дружба = __________ + ____________ + _____________

Презентація роботи учнів.

Висновки. Решта – також дуже важливі, але є поняття глибші.

       2. Мімічна гімнастика «Чи можуть руки дружити?».

   - Звісно, дружба починається з посмішки. Вона має бути світлою і радісною. Посмішка – це шлях до душі кожної людини, до взаєморозуміння. Посміхайтеся одне одному. Радійте завжди!

    - А зараз прикладіть свою долоньку до долоньки друга. Яка рука друга?

   - Зробіть вашу дружбу ще міцнішою завдяки своєму теплу. Пронесіть це тепло крізь усе життя. Будьте гарними друзями. Як дерево міцне своїм корінням, так і людина друзями.

 

 

 

 

 

doc
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
1708
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку