Урок з ПДР "Безпечна дорога додому"

Про матеріал
Поглибити знання учнів про правила пішохідного руху, світлофори та їх призначення; вчити розпізнавати сигнали регулювальника, практично визначати безпечні місця переходу вулиці на шляху додому; розвивати вміння орієнтуватися на вулицях міста ; виховувати культуру поведінки на вулиці.
Перегляд файлу

Єдиний національний урок з безпеки дорожнього руху на тему "Безпечна дорога додому»

Мета.

Поглибити знання учнів про правила пішохідного руху, світлофори та їх призначення; вчити розпізнавати сигнали регулювальника, практично визначати безпечні місця переходу вулиці на шляху додому; розвивати вміння орієнтуватися на вулицях міста ; виховувати культуру поведінки на вулиці.

Навчальні завдання

Наприкінці тренінгу учні повинні:

-   знати правила безпечного переходу проїзної частини дороги в місті.

Обладнання та матеріали:

таблиці та малюнки з правилами безпеки руху;

малюнки дорожніх знаків:  «Доріжка для пішоходів», «Доріжка для велосипедистів»,  «Місце зупинки автобуса»

цеглинки Лего

кружечки зеленого кольору

медалі для нагороди учасників тренінгу.

 

 

                                 Орієнтовний план тренінгу

 

І. Вступна частина  

1. Привітання

Щоб урок нам розпочати,

треба вголос проказати:

"Я уважна (ий), я серйозна (ий),

хоч іще малого зросту.

Впевнена (ий), кмітлива (ий) я,

прагну здобувать знання".

Девіз: Правила руху в нашій країні — для пішоходів усюди єдині.

2. Правила роботи в групі

У кожного з вас є цеглинки Лего трьох кольорів: червоного, зеленого та жовтого.  Вони вам знадобляться для роботи на уроці. 

Зелений колір - знаєте відповідь на запитання.

Червоний  — відповіді не знаю,

жовтий — не впевнений у правильності відповіді.

 

ІІ. Основна частина

1. Очікування «Автобус знань»

 правила пішохідного руху,

 світлофори та їх призначення;

 сигнали регулювальника,

  безпечні місця переходу вулиці на шляху додому;

 вміння орієнтуватися на вулицях міста ;

 культура поведінки на вулиці.

2. Конкурс загадок

Йде від села до села, від міста до міста,

          Та ніколи не зрушить з місця. (Дорога)

 

Посередині—дорога,

  По боках — будинки. (Вулиця)

 

Серед трав, кущів, калюж

          В’ється стрічка, наче вуж,

         Не плазує, не іде,

         А усіх кудись веде.(Стежка)

 

В нього на чотири боки

          Є по три кругленьких ока.

          Світить жовтим — стоїмо,

         А зеленим — ми йдемо,

        Як червоним — зачекай,

        Транспорту не заважай.(Світлофор)

 

Від садочка до місточка,

          Від криниці до криниці,

          Від порога до порога

          Всюди нас веде...(Дорога)

 

Ця тварина не проста:

          Без копит і без хвоста,

          Не гуляє, не біжить,

         Серед вулиці лежить.(Зебра)

 

 Цей трикутний килимок —

          На дорозі острівок,

          Пішохода захищає.

          Назву хто його вгадає?(Острівець безпеки)

 

 На сьогодні знає кожний:

          Вулицею йти не можна.

          Щоб дорогу перейти,

          Треба знак який знайти?(Пішохідний перехід)

 

2. Вправа «Асоціативний кущ»

Дорога  (небезпека, автомобілі, пішоходи, правила, "зебра", дорожні знаки, світлофор та ін.).

3. Мозковий штурм

Проблемне запитання.

-  Що можна зробити за одну секунду?

 (За секунду людина може зробити незначні дії).

 - Як ви гадаєте, яку відстань автомобіль проїде за одну секунду?

 - Що може відбутися на дорозі впродовж однієї секунди?

Висновок: на дорозі треба бути пильними і уважними завжди.

 

Розповідь.

- Часто на дорогах виникають такі умови, що рух стає особливо

небезпечним. Це трапляється тоді, коли:

…дорога слизька (дощ, сніг, ожеледиця);

…на дорозі погана видимість (туман, ніч, силь­ний дощ чи снігопад);

…обмежена оглядовість (поворот дороги, виїзд із дворів, гаражів).

-Треба пам'ятати: за поганої оглядовості пішоходам необхідно бути особливо обережними і уважними.

 

4. Руханка «Ураган»

 Для цієї вправи приберіть зайві стільці. Усі сидять, а тренер стоїть ( йому не вистачає стільця ). Він каже: «Ураган для тих, хто сідає в автобус на лівому березі». Усі, лівобережні діти, встають зі свого місця і намагаються сісти на інше. Той, кому не вистачило стільця, стає ведучим і каже: «Ураган для тих, хто їде в школу з правого берега».

*ураган для тих, хто рухається по тротуару з правої сторони

* для тих, хто переходить дорогу, дивлячись спочатку наліво

*для тих, хто в авто користується пасками безпеки

*для тих, хто поступається місцем людям похилого віку

* для тих, хто поступається місцем малюкам , які ще не ходять до школи.

 

5. Історія про шлях до школи

      Данилко взяв ранець і вирушив до школи. Всі люди йшли по тротуару, він теж.

 (Діти мають відреагувати оплесками).

       Пішоходи зупинилися, підійшовши до проїжджої частини. На невеликій відстані, повільно рухалася вантажівка і Данилко вирішив, що встигне перебігти.

 (Діти мають відреагувати тупотом ніг)

     - Діти, а чому ви попереджаєте, Данилка?

           Рухаючись далі Данилко вирішив читати назви на всіх вивісках, які йому зустрінуться. Та йому не дуже це вдавалося, бо він весь час на когось або на щось натикався.

    - Чому так відбувалося? (Згадуємо правила, як необхідно рухатися по тротуару).

      Часу до початку уроків залишалось мало і Данилко вирішив поспішати. А попереду ще одна дорога. Хлопець стрімко направився до пішохідного переходу.

       Світлофор привітно всім моргав своїм червоним оком. Данилко оглянув  дорогу – машин не було видно. Побіжу, – вирішив хлопець.

(Діти мають відреагувати тупотом ніг)

       - А зараз, що неправильно робив Данилко?

        А ось і школа! Нарешті Данилко добрався до школи живим і здоровим.

 

      З вашою допомогою  хлопець безпечно добрався до школи. А могла би статися і біда. Сьогодні ми часто чуємо, що діти потрапляють у ДТП.

6. Вікторина

- А зараз, діти, давайте перевіримо, які знання ви маєте з Правил дорожнього руху.  За кожну правильну відповідь ви отримуєте зелений кружечок. Переможцем стає той учасник, який отримає найбільшу кількість .

1. Який сигнал світлофора забороняє рух пішоходів?

2. Чи можна починати переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора?

3. Яка тварина втекла із зоопарку, щоб увесь день лежати на перехресті посеред дороги?

4. Які острівки розташовані не на воді, а на суші?

5. Де можна гратися?

6. На якій вулиці розташована наша школа?

7. Назвіть елементи вулиць.

8. Що таке проїзна частина.

9. Що таке тротуар.

10. Який рух транспорту встановлено в Україні?

11. Для чого потрібні світлофори?

12. Де і як повинні рухатися пішоходи?

13. Чи можна перебігати вулицю?

14. Кого ми називаємо учасниками дорожнього руху?

 

ІІІ. Заключна частина

Нагородження переможців «медальками» знавців дорожнього руху.

-         Будьте пильними та відповідальними та наших вулицях та дорогах.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ховрич Наталія Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 листопада 2023
Переглядів
2569
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку