Урок з позакласного читання для учнів 2 класу «Цікавий світ природи. Ірена Роздобудько «Дикі образи дикобраза»

Про матеріал
Урок для вчителя початкових класів створено відповідно до нової навчальної програми МОН України. В ньому містяться цікаві розвивальні завдання для аналізу й осмислення прочитаного матеріалу, ігри та технології, що відповідають психологічним особливостям учнів даного віку та сприяють інтелектуальному та духовному розвитку дитини за «Хрестоматією сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 класах» серії «Шкільна бібліотека»
Перегляд файлу

Урок 8

Тема. Цікавий світ природи. Ірена Роздобудько «Дикі образи дикобраза».

Мета: ознайомити учнів з творами Ірени Роздобудько; удосконалювати навичку читання вголос; розвивати уміння обмірковувати і аналізувати прочитане; виховувати інтерес до пізнання навколишнього світу; формувати почуття дружби на художніх  образах твору.

Обладнання: портрет Ірени Роздобудько, фото тварин, мультимедійний супровід, цеглинки лего, звукозапис.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

                              Хід уроку

І. Організація до уроку

1. Відстукування ритму

(Цеглинками лего відстукують ритм, який повідомляє, що час збиратися у коло.)

2.Психологічна гімнастика

Ось зібрались всі ми в круг:

Ти мій друг, і я твій друг.

Ось за ручки всі візьмемось,

Одне одному всміхнемось!

(Діти виражають настрій мімікою обличчя, показуючи образ смайлика.)

ІІ. Підготовчі вправи

1.Гра «Диво-скринька»

(У скринці дитячі книжечки. Діти вгадують, що в скринці, даючи короткі запитання: це овоч? це фрукт? твердий? блискучий? і т. д. Коли діти відгадали вчитель, дістає по черзі художні книжечк.и)

Учитель. Діти, всі ці книги написали українські дитячі письменники, з якими ми знайомилися на попередніх уроках

(Учитель називає по черзі авторів, демонструючи книги)

1.Технологія очікування

– Діти чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

- Яким має бути наш урок?

(Слайд зі словами і малюнками. Діти вибирають зі слайду слова)

-Отже ми разом проведемо цікавий, творчий, корисний і пізнавальний урок.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

Учитель. В нашій диво-скринці ще залишилась одна книга. Подивимось її. Це збірка оповідань української дитячої письменниці Ірени Роздобудько.

(Фото автора)

Давайте переглянемо її сторіночки та малюнки.

І ось сьогодні ви ознайомимося із твором Ірени Роздобудько, який має дивну назву «Дикі образи дикобраза».

- Діти, хто такий дикобраз?

-Хто з вас бачив дикобраза? Де?

(Фото дикобраза)

1.Опис тварини

(Діти, дивлячись на фото тварини описують її.)

2.Цікава інформація про дикобраза

(Діти читають зі слайда)

  • Дикобраз має найдовші голки
  • * Довжина голок до 40 см
  • Дикобраз має до 30 тисяч голок
  • Дикобраз – нічна тварина
  • Дикобрази – альпіністи

3.Гра «Впізнайко»

(На екрані фото тварин.Діти називають їх. Якщо не знають – допомагає вчител.)

   Їжак,кріт, коала, дикобраз, жираф, мурахоїд, качконіс, гієна,рись,пантера.

-Які з цих тварин схожі?

-Яка рослина в природі асоціюється з їжаком і дикобразом? (Кактус, сосна, ялина.)

(На екрані  їжак – дикобраз – кактус – гілочка сосни)

4.Гра «Добавлянка»

(Фото дикобраза)

Зустрілися якось враз

Кактус і …. (дикобраз).

Кактус колючий відразу

Сподобався … (дикобразу).

І кактусу теж відразу

Сподобався …( дикобраз).

-Чому, на вашу думку, сподобались кактус і дикобраз одне одному?

5.Слухання твору Ірени Роздобудько «Дикі образи дикобраза» у звукозаписі.

6.Словникова робота

 

Прадавній ліс – старий густий ліс(фото)

Прикрощі – незадоволення.

Жмуток – пучок, в’язка (фото).

Плем’я – група людей чи тварин (фото).

 7.Гра «Швидкочитанка»

(На екрані групи слів)

І група слів

Дико

Дикобра

Дикобраз

ІІ група слів

Світ

Просвіт

Просвічувати

Просвічувалося

ІІІ група слів

Гул

Прогул

Прогулянка

Гуляти

Прогулюватися

ІV група слів

Страх

Страшно

Страшенно

Страховисько

Страшитися

V група слів

Писк

Пискати

Попискати

Попискувало

Пищати

Фізкультхвилинка

Раз, два, три, чотори, п’ять –

Час настав відпочивать.

Руки вгору підіймаєм,

Як ворони ми літаєм.

А тепер всі руки вбоки,

Як куріпки скоки –скоки.

Швидко руки опустили

І як рак задки пішли ми.

Повторити треба вміло,

Як лисипки тихо бігли.

Десять, дев’ять, вісім, сім –

Час за парти сісти всім!

8.Гра «Струмок»

(Читання твору учнями напівголосно)

9.Технологія «Мікрофон»

-Як звали звірятко?

- Чому внього було таке ім’я?

- Які рішення прийняла тваринка?

- Чому звірятко вирішили, що воно єдинорог?Олень? Принц?

- Чи правильно поводились звірі? Чому?

- Що на вашу думку, означає вислів «дикі образи»?

- Чи були колись по відношенню до вас «дикі образи» від друзів? Розкажіть.

10. Гра «Крісло автора»

Завдання: дати пораду звірам, як слід поводитися з іншими.

(Бажаючі по черзі займають крісло автора та висловлюють поради.)

11. Гра «Так – ні»

- Допоможемо звірам бути ввічливими та дружелюбними.

(Слайди з порадами і малюнками)

  • Ввічливо вітатися (так)
  • Приймати у своє плем’я(так)
  • Кричати на незнайомців (ні)
  • Вживати слова ввічливості (так)
  • Гонити незнайомців з свого лісу (ні)
  • Обзивати (ні)
  • Запрошувати в своє товариство (так)
  • Пояснювати умови гри (так)
  • Штовхатись (ні)
  • Говорити приємності (так)
  • Кричати, сварити (ні)
  • Посміхатися, вибачатися (так)
  • Знайомитися (так)

12. Огляд ілюстрацій до твору

- Яких тваринок впізнали?

- Чи схожий на когось іх них дикобраз? Чому?

- Який настрій у дикобраза а малюнку?

- Які кольори використав художник, щоб зобразити прадавній ліс?

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

1. Робота із щоденником вражень

- Запишіть, які б поради ви дали звірам прадавнього лісу.

- Намалюйте дикобраза таким, яким зображує його у творі Ірена Роздобудько.

 

docx
Додано
11 грудня 2022
Переглядів
328
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку