Урок з позакласного читання "Сорочаче гніздо" 2 клас

Про матеріал
Навчати аналізувати текст, стежити за послідовністю розгортання подій; удосконалювати культуру мовлення, уміння складати діалог; розвивати критичне мислення, увагу та пам’ять, мовлення учнів; виховувати любов до природи, спостережливість, терпіння, вміння слухати, доводити справу до кінця; формувати комунікативну компетентність.
Перегляд файлу

Тема уроку:  «Сорочаче гніздо» (англійська народна казка)

Мета: навчати аналізувати текст, стежити за послідовністю розгортання подій; удосконалювати культуру мовлення, уміння складати діалог; розвивати критичне мислення, увагу та пам’ять, мовлення учнів; виховувати любов до природи, спостережливість, терпіння, вміння слухати, доводити справу до кінця; формувати комунікативну компетентність.

Обладнання: текст казки, картки з завданнями, дидактичний матеріал, мультимедійна презентація.

 

СОРОЧАЧЕ ГНІЗДО 

Англійська казка 

Усі птахи прилетіли до сороки і попросили її:
- Навчи нас, як вити гніздо.
Усім відомо, що сорока майстер вити гнізда. У неї вони набагато кращі, ніж у будь-якого іншого птаха.
Зібрала сорока всіх птахів навколо себе і почала вчити. Спершу принесла грязюки й зліпила кругленький млинець.
-  Так он як воно робиться, – сказав дрізд і полетів собі.
Відтоді всі дрозди роблять свої гнізда з грязюки на зразок млинця.
Потім сорока принесла прутиків і поклала їх на млинець.
- Тепер мені зрозуміло, – сказав чорний дрізд і полетів собі.
Відтоді всі чорні дрозди мостять свої гнізда саме так.
Потім сорока поклала на прутики ще один шар грязюки.
- Я вже знаю, як його робит, – сказала мудра сова  і полетіла собі геть.
Ось чому сови не навчилися робити кращих гнізд.
Після цього сорока ваяла кілька хворостинок  і сплела з них кругленький обідок.
- І я це зумію зробити, – сказав горобець і полетів геть.
Відтоді горобці в’ють свої гнізда з хворостинок, хоч і роблять це абияк. Потім сорока назбирала пуху та пір’я і встелила ними гніздо, зробивши м’якеньке ложе.
 - Оце мені подобається! – вигукнув шпак.
Тим часом сорока продовжувала будувати гніздо. А пташкам не вистачало терпіння додивитися до кінця, як вона це робить.
Одна за одною вони відлітали геть. Сорока ж працювала, розказувала і навіть не дивилася, слухає її хтось чи ні. Зрештою, залишилася біля неї тільки горлиця. А горлиці не вистачало ані глузду. ані тями чого-небудь навчитися. Вона й не дивилася, що сорока робить. Сидить і туркоче-торочить своє:
- Тягни три трісочки, тягни три-и.
Сорока саме клала прутик. Почула, що туркоче горлиця, і каже:
-    Не трісочки, а прутики, і не три – вистачить і одного.
Горлиця ж торочигь своє:
- Тягни три трісочки, тягни три-и.
Сорока розсердилася та їй:
- Кажу тобі, досить одного прутика.
А горлиця знову:
- Тягни три трісочки, тягни три-и.
Нарешті сорока озирнулася і побачила: біля неї немає нікого, крім горлиці. Розгнівалася вона, полетіла. І заприсяглася, що більше нікого не вчитиме, як робити гніздо.
Ось чому різні пташки в’ють гнізда по-різному.

 

Результат пошуку зображень за запитом "сонечко"Хід уроку

І. Організаційний момент. Розминка.

Ви всі прийшли на урок з гарним настроєм.

Сонечко  посміхається нам.

Результат пошуку зображень за запитом "шкільний дзвінок"- Закликаю вас налаштуватися на плідну працю.

Психологічний настрій. Читаємо хором вірш

Продзвенів дзвінок – йдемо на урок.

Сонечко нам світить, шле свої привіти!

Мислю я критично, все здійснюю практично!

- Ми з вами налаштувалися на позитивне сприйняття уроку, а для того, щоб він пройшов плідно нам потрібно провести розминку.

ІІ. Мовленнєва розминка. Обґрунтування навчання.

 

             

 

На кожній парті є завдання розшифрувати прислів’я.

 Гра «Розшифруй прислів’я» Робота в парах.

- Прочитайте прислів’я. Поясніть його зміст.

тшЗвкНсмАкпЄшвСомОмРпіОвнКдуАнк,

паДлеЕвнЗстИогнМноУноЗтрИмтМснУтнВукАфіТюяИ.

(Знає сорока, де зиму зимувати)

- Яка пара готова зачитайте прислів’я? Наступна пара поясніть його зміст.  Працюємо над виразністю. Читаємо чітко і виразно.

 

Результат пошуку зображень за запитом "сорока"Прилетіла в двір сорока,

дуже гарна, білобока,      

всюди ходить заглядає,

щось вона собі шукає.

                                                                    -Слайд презентації-

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Ми з вами вже ознайомилися з деякими казками народів Європи.

 

- Давайте Результат пошуку зображень за запитом "сорочаче гніздо"пригадаємо, з якими. (Російські, білоруські,болгарські, чеські, німецькі)

                                              - Слайд презентації

 

- Тож сьогодні на уроці ми продовжуємо знайомитися з казками народів Європи, а саме англійською народною казкою «Сорочаче гніздо», будемо удосконалювати техніку свідомого виразного читання; розвивати критичне мислення, увагу, тренувати пам’ять.

 

Пов’язане зображенняІV. Актуалізація знань

- Прочитаєте загадку – акровірш.

- Відгадайте, хто ж заховався у цьому вірші

Сіла на берізці білобока.

Обережно примощується вона,

Роздивляється, щоб ненароком                          - Слайд презентації -

Обіч десь не пропустила кабана,

Косулю, лиску, зайця, вепра чи людину,

А помітить – скрекоче без упину.    М. Романченко

                        

- Діти, а що вам відомо про сороку?

 Прийом  «Асоціативний кущ».

- Яка вона? (Хитра, працьовита)

- Де вона оселяється? (Оселяється у парках, лісах, садках)                                 

Результат пошуку зображень за запитом "сорочаче гніздо"                                         - Слайд презентації -

- Чим живиться? ( Живиться комахами)

- Осілий птах чи перелітний? (Осілий птах )

- Чи будує вона гнізда? (Так)

 

V. Сприймання й усвідомлення змісту твору

Опрацювання англійської народної казки «Сорочаче гніздо»  

1. Передбачення за ключовими словами

А тепер уважно подивіться на ключові слова і передбачте, про що може

йти мова у нашій казці.

– Сорока. Гніздо. Дрізд. Сова. Горобець. Шпак. Горлиця.

А зараз прослухайте казку і порівняйте події казки зі своїми передбаченнями.

 

2. Первинне ознайомлення з казкою. (Казку читає вчитель)

- Чи сподобалась вам казка і чим?

- Зараз ви будете читати казку самостійно. У тексті вам зустрінуться слова,

які важкі для читання або не зрозумілі.

3. Словникова робота (Пояснення слів: промовляти, вити, заприсяглся, прутик, гніздо, нетерплячі, грязюка, глузд)

4. Самостійне читання казки учнями (Напівголосне читання)

Гра «Бджілки»

- А зараз прочитаємо казку самостійно.

- Про що птахи попросили сороку? (Діти відповідають за текстом казки)

5. Релаксаційна пауза. (Слухання запису пташиних голосів)

- Давайте трішки відпочинемо. Послухаємо спів птахів.

- Діти, можливо хтось з вас упізнав якогось птаха?

Розминка для очей. (Напишіть очима своє прізвище та ім’я)

6. Робота над аналізом змісту казки з елементами вибіркового читання

Продовжуємо нашу роботу. Попрацюємо над текстом.

- Дайте відповіді на такі запитання за текстом казки.

- Чому птахи попросили сороку навчити їх ліпити гніздо?

- Чи вдалося сороці навчити їх ліпити гніздо так майстерно, як вона?

- Назвіть птахів, які хотіли навчитися самостійно мостити гніздо.

Результат пошуку зображень за запитом "горлиця пташка"Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "горобець"( Птахи розміщені на слайдах )

Результат пошуку зображень за запитом "дрізд"Результат пошуку зображень за запитом "сова"

- Прочитайте опис гнізда дрозда.

- Із чим його порівнюють?

- Яке гніздо у сови? У горобця? Шпака?

- Хто залишився останнім учнем сороки?

- Чому горлиці не вдалося досягти майстерності сороки?

- Як мостила гніздо сорока?

- Що заприсяглася сорока?

Результат пошуку зображень за запитом "фізкультхвилинка"7. Фізкультхвилинка

Плавно руки піднімаєм, наче крилами махаєм.

Наче птахи політали, трохи комашок впіймали,

Трошки зерен поклювали і за парти посідали.

8. Характеристика дійових осіб. Створення «Сенкану»

- Діти, а ви знаєте, який птах найбільш розповсюджений у світі?

- Це – горобець.

- Давайте опишемо цього птаха. А допоможуть нам у цьому слова-помічники.

 

                              «Сенкан»

Хто?                                - Горобець.

Який?                              - Сіренький, маленький, нетерплячий.

Що робив?                      - Будував гніздо.

А збудував він його?      - Ні. Чому?

 

-Спільний висновок-

Людина, яка хоче досягти успіху повинна бути старанною, працьовитою,

І завжди закінчувати справу до кінця.

Сподіваюсь, що ви станете успішними людьми.

9. Визначення головної думки казки

- Чого вчить казка? Що засуджує?

-Робота в парах-

Попрацюйте в парах. З’єднайте частини прислів’я. Прочитайте.

- Яке з них передає головну думку твору. Зачитайте.

- Поясніть зміст цього прислів’я

Не питають, чи хутко, людей насмішиш.

Поспішиш – а питають, чи добре.

Добре того вчити, хто хоче вчитися.

 

 

VІ. Підсумок уроку

Прийом  « Мікрофон»

- Продовжте речення.  Мені найбільше сподобалося у казці …

Рефлексія

- Ми починали урок з визначення настрою. Який настрій у вас в кінці уроку?

- Чи змінився ваш настрій? Наш урок пройшов немарно і приніс радість від отриманих нових знань.

 

VІ. Домашнє завдання

- Виразно читати казку «Сорочане гніздо».

- Намалювати ілюстрацію до казки (за бажанням)

- Підібрати загадки про птахів (за бажанням).

(Демонстрація шпаківні, виготовленої заздалегідь)

Пов’язане зображення- Хочеться вірити, що і в нашій шпаківні заселяться шпаки.

Цей чудовий будиночок ми з вами повісимо біля школи і будемо щодня розпитувати шпаків про новини у парку.

 

 

docx
Додав(-ла)
Ткачук Ірина
Додано
1 березня 2023
Переглядів
450
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку