Урок з позакласного читання за хрестоматією сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 кл. «В кожного свій дім. Зоряна Живка «Добре вдома». Тетяна Стус «Смугастик»

Про матеріал
Урок для вчителя початкових класів створено відповідно до нової навчальної програми МОН України. Розгорнутий конспект з позакласного читання, цікаві розвивальні завдання для аналізу й осмислення прочитаного матеріалу, ігри та технології, що відповідають психологічним особливостям учнів даного віку та сприяють інтелектуальному та духовному розвитку дитини за «Хрестоматією сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 класах» серії «Шкільна бібліотека».
Перегляд файлу

Урок 3

Тема.В кожного свій дім. Зоряна Живка «Добре вдома».Тетяна Стус (Щербаченко) «Смугастик».

Мета:ознайомити з творчістю українських дитячих письменниць Зоряни Живки та Тетяни Стус;удосконалювати навичку виразного читання вголос; розвивати уміння обмірковувати і аналізувати прочитане, робити власні висновки; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до тварин.

Обладнання: портрети Зоряни Живки, Тетяни Стус, мультимедійний супровід,лего  6 цеглинок.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

                                              Хід уроку

І. Організація до уроку.

1.Емоційний настрій

Дзвінко пролунав дзвінок

Нас покликав на урок.

Тож часу дарма не гаймо,

Працювати починаймо.

Настрій в нас якраз чудовий,

До роботи всі готові!

Дружно біля парт ставаєм,

Друзів вічливо вітаєм!

Будем гарно ми трудитись,

Геть усьому щоб навчитись.

Любим плідно працювати

- До роботи всі, малята!

2. Гра «Скоромовка-добавлянка»

(Слайд з фото тварин: пташка, білка, риба, бджілка, заєць, лис,ведмідь, мишка)

Учитель читає вірш.

Тім - тім- тім

В кожного свій дім!

У пташки – гніздо,

У білки -  дупло,

Риби -  у морі,

У вулику – бджоли.

Зайці – в кущі.

Лиси – в норі.

Ведмідь – у барлозі,

Мишки – у стозі.

Тім- тім – тім

В кожного свій дім!

(Учні повторюють вірш декілька разів, за кожним  повтором пришвидшуючи вимову)

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

Учитель. Діти, з нашої гри-добавлянки ви зрозуміли, що кожна тваринка і людина мають свій дім.Тож сьогодні

 будемо читати твори українських дитячих письменниць  Зоряни Живки «Добре вдома» та  Тетяни Стус «Смугастик».

ІV. Осмислення і закріпленя нового матеріалу

1.Читання твору Зоряни Живки «Добре вдома»

(Починає читати вчитель, продовжують діти з добре сформованою навичкою читання вголос)

2.Аналіз прочитаного твору

- Хто є головним героєм твору ?(сміття)

- Як живетьсяя сміттю у його оселі?

- Яке сміття називається «сміттям-безхатьком»?

- Як живеться «сміттю-безхатьку»?

- Про що воно мріє?

- Де, на вашу думку, має жити сміття?

- Від кого залежить, щоб сміття жило у смітнику?

-Яка головна думка твору?

Фізкультхвилинка

3. Гра «Хто де живе»

(На екрані з’являються малюнки, а діти кажуть де живе цей предмет чи істота)

Книга – бібліотека

Ручка – пенал

Зошит – папка

Зорі – небо

Людина – будинки

Корова – хлів

Заєць – ліс

Жаба – ставок

Пташка – гніздо

Черв’як – грунт

Дерева – ліс, парк, сад

4. Гра «Знайки-відгадайки»

(Відгадати загадки)

У мене вірний є друзяка

Не розбишака, не бурлака,

Не задавака, не гуляка.

От тільки жаль – він не балака.

Хто ж він? Впізнали?

Це - ….. (собака)

( на екрані малюнок собаки)

Шерсть гладенька

І м’якенька.

Спинка гнеться,

Хвостик  в’ється –

Тільки лапки

Цап – царапки! (котик)

(на екрані малюнок котика)

Учитель. Котиків та собачок називають домашніми улюбленцями. Як ви думаєте, чому?

5. Гра «Мікрофон»

(Діти розповідають цікаві історії про своїх домашніх улюбленців.)

6.Фото-виставка «Наші улюбленці»

(Перегляд слайдів з цікавими пригодами котиків та собачок)

7. Слухання твору Тетяни Стус «Смугастик» (звукозапис)

8.Аналіз прослуханого твору

- Хто бавився в траві?

- Як мама називала малюка?

- Як називала мама  Смугастика, коли він супився ? Чому?

- Коли Смугастик ставав «маминим кошеням»?

- З ким любив гратися котик?

- Про що роздумувало кошеня?

9. Гра «Сенкан»

(Доберіть сенкан до слова кошеня)

Кошеня – маленьке, пухнасте, сіреньке, смугасте, білий клубочок, смішненьке,грайливе,пустотливе,тихо ходить…

10.Гра «Їжачок»

(читання твору учнями пошепки. Хто закінчує читати – кладе  на парту червону цеглинку)

11. Гра «Правильний вибір»

(вибіркове читання)

  • Як мама називала Смугастика вранці?
  • Як мама журила кошеня?
  • Як казала на нього, коли було охайне?
  • Коли називала – вовчиком?
  • Що говорила, коли засинало?
  • Що став помічати Смугастик?
  • Роздуми Смугастика.

V. Рефлексія

1.Гра «Впізнайка»

(На екрані різні фото кошенят, діти шукають серед них кошеня-сонечко, кошеня-свинку, кошеня квіточку, кошеня-вовчика,мамине кошеня, кошеня-стрибульку)

2.Гра з лего

(Складання із лего кошеняти. Демонстрація робіт)

3.Визначення психологічного настрою дітей

(діти вибирають смайлик і сигналізують ним свій настрій)

 

 

docx
Додано
4 грудня 2022
Переглядів
454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку