Конспект уроку на тему "Як досягти успіху", метою якого є формувати поняття успіху; переконати у необхідності розвивати свої здібності; формувати вміння творчо застосовувати свої знання на практиці; розвивати пізнавальні та комунікативні навички учнів; виховувати працьовитість, наполегливість, бажання доводити задумане до кінця.
Тема. Як досягти успіху.
Мета: узагальнити уявлення учнів про досягнення людей як закономірний результат докладених зусиль; формувати поняття успіху; переконати у необхідності розвивати свої здібності; формувати вміння творчо застосовувати свої знання на практиці; розвивати пізнавальні та комунікативні навички учнів; виховувати працьовитість, наполегливість, бажання доводити задумане до кінця.
Обладнання. Прислів’я про працю, малюнки з професіями людей, мікрофон, картки для групової роботи.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
ІІ. Повідомлення теми і завдання уроку. Мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні на уроці ми спробуємо зрозуміти, чому одні люди успішні, а інші – ні, як досягти успіху. (Тема записана на дошці.).
1. Вправа «Мозковий штурм»
(Доцільно провести з метою формування когнітивних компетентностей)
- Діти, на вашу думку, що таке успіх?
(Діти висловлюють різні твердження, вчитель записує на дошці)
- На вашу думку, що є складовими успіху?
Складання Асоціативного куща.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Оповідання «Закон успіху». (Доцільно провести з метою формування громадянсько – навчальної компетентності.)
- Діти, послухайте уважно будь ласка оповідання, яке я зараз прочитаю.
«Закон успіху»
Двоє молодих людей, Павло та Андрій, принесли якось свої товари на ринок і красиво розклали їх на прилавки. Павло продавав плоди зі свого невеликого саду, що він сам обробляв, а Андрій – раків, яких наловив у річці. Справа йшла добре в обох продавців, і їхні гаманці наповнялися грошима. Припаси їхні були вже розпродані, тільки в Павла залишалася остання диня, а в Андрія кілька раків. До них підійшов один пан.
- Яка прекрасна диня! – Сказав він Павлові. – Скільки ви хочете за неї?
- Це єдина, пане, що у мене залишилася – відповів Павло. – Але, можливо, вона зовсім не така гарна, як здається. Бачите цю пляму? Вона показує, що диня вже переспіла, а можливо, і зовсім зіпсована всередині.
- Це правда, - сказав пан, - і я думаю, краще мені не брати її зовсім. Але, - додав він, дивлячись уважно в обличчя юнака, - хіба не шкодить вашій торгівлі те, що ви так відверто вказуєте на недоліки свого товару?
- Пане, я не хочу нікого обманювати, скромно відповів Павло.
- Ви маєте рацію, мій друже, торгуйте завжди так, і Бог благословить вас. До побачення!
Незнайомий пан звернувся до Андрія і запитав:
- Ваші раки свіжі?
- Так, пане, я їх наловив сьогодні вранці.
Пан купив раки і пішов.
- Павле, - зауважив тоді Андрій своєму товаришеві, - ти вчинив нерозумно; навіщо ти сказав, що твоя диня нехороша? Тепер ти понесеш її додому або кинеш на ринку. Я поступив розумніше; адже раків я наловив ще вчора, вони зовсім не свіжі, а от продав їх.
- Не хочу заради кількох монет, і навіть за великі гроші, обманювати людей, - відповів Павло. – І, крім того, я нічого не втратив, а придбав собі покупця, повір мені.
Наступного дня пан той дійсно прийшов і купив і Павла фрукти й овочі, і купував у нього протягом кількох місяців, ав Андрія нічого не брав.
Одного разу цей пан запитав у Павла, що він думає про майбутнє, ким би він хотів бути? Юнак відповів, що йому дуже хотілося б займатися торгівлею і стати купцем. Панові саме потрібна була чесна молода людина для послуг у магазині, і він узяв Павла до себе. Юний Павло здобував усе більшу і більшу довіру свого хазяїна, так що через кілька років він став його компаньйоном.
- Про що розповідається в цьому оповіданні?
- Що ви можете сказати про Павла?
(Він був працьовитим, добрим, чесним)
- А що про Андрія?
(Обманював людей, нечесно продавав свій товар).
- Чи правильно зробив Павло, сказавши правду про свій товар? Що він цим здобув.
Висновок. Отже, щоб досягти успіху, необхідно багато працювати та чесно йти до здійснення своєї мети.
ІV. Фізкультхвилинка.
Ого! Ого! Ого! Не боюся нічого!
По секрету вам скажу:
З фізкультурою дружу!
Вмію гарно потягатись,
Низько – низько нахилятись,
Вліво – вправо повернутись,
Знов присяду, нахилюсь.
Розім’ятись я не проти …
І Чимшвидше до роботи
V. Поглиблення вивченого матеріалу.
1. Робота в групах
Завдання для груп: виберіть поради та додайте свої, які б ви надали мрійникові-митцю, мрійникові-спортсмену, мрійникові-науковцю, мрійникові-учню. На роботу у групах 5 хвилин.
У 4 конвертах вміщено окремі поради для кожної групи:
Поради мрійникові-учню
Поради мрійникові-спортсмену
Поради мрійникові-науковцю
Поради мрійникові-митцю
- Які поради ви відклали? Чому деякі повторюються?
- Які ви молодці, тепер ви знаєте, що треба робити, щоб досягти успіху?
2. Робота з підручником
(Доцільно провести з метою формування навчально – предметної, соціально - громадянської компетентності)
Опрацювання статті «»Як досягти успіху» (с. 29 - 30).
Користуючись текстом, учні розказують, що було потрібно великим ученим для досягнення успіху.
- Які риси характеру можуть забезпечити успіх кожній людині?
(Діти висловлюють свої думки)
- Виберіть з переліку ті якості, які ви хочете виховати в собі.
3. Робота над прислів’ями.
(Доцільно провести з метою формування громадянської, соціально – трудової компетентності)
- Як ви розумієте прислів’я?
- Яка ваша головна праця?
(Навчання.)
Часто буває, що не хочеться сідати за уроки, вивчити правило, вірш. Результат – відставання у навчанні. А надолужити його дуже важко. Тому намагайтеся працювати щодня, не відкладайте на завтра те, що можна зробити сьогодні.
VІ. Підсумок уроку.
- Ким ви хочете стати?
- Що для цього треба?
На дошці таблиці з професіями людей.
- Які професії ви бачите?
- Що треба, щоб оволодіти тією професією, яку ви хочете вибрати собі у майбутньому.
- Намалюйте, ким би ви хотіли стати у майбутньому
Робота в парах.
Один учень показує малюнок з його майбутньою професією. Інший йому радить, що треба робити, щоб досягти мети.
VІІ. Домашнє завдання.
- Напишіть казку про хлопчика чи дівчинку, з яких виросте успішна людина.
1