Авторська розробка « Розробити Інтелект карти, фрагменти уроків математики та досліджую світ з їх використанням»

Про матеріал

Карти пам'яті, інтелект-карти, карти розуму, карти мислення - ці слова позначають порівняно новий спосіб графічного запису інформації. Інтелект-карта – це спосіб зображення процесу мислення за допомогою схем і образів, а також це засіб для вирішення завдань та підвищення якості навчання.

Перегляд файлу

1

 

Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної

педагогічної освіти» Запорізької обласної ради

Кафедра початкової освіти

 

 

 

Авторська розробка

на тему « Розробити Інтелект карти, фрагменти уроків математики та досліджую світ з їх використанням»

 

 

 

Виконав:

Омельяненко Олена Василівна

вчитель початкової школи

КЗ « Мелітопольська загальноосвітня санаторна школа -інтернат І-ІІІ ст.» ЗОР  м.Мелітополь

група №8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запоріжжя

2018

 

 

Вступ

Новий стандарт освіти вимагає, щоб учень міг сам ставити і вирішувати проблеми, розуміти, для чого він вчиться, вміти знаходити інформацію, розмірковувати над нею: аналізувати, узагальнювати і систематизувати, а ще вміти спілкуватися, оцінювати себе та інших.

Одним з таких ефективних способів, на наш погляд, є технологія інтелект-карт, заснована на зображенні асоціативних зв'язків.

Mind maps (карта пам’яті, ментальна карта, карта думок, інтелект-карта тощо) – спосіб організації інформації так, щоб мозку було максимально легко працювати з нею. За допомогою цієї технології, можна навчитися мислити .

Карти пам'яті, інтелект-карти, карти розуму, карти мислення  - ці слова позначають порівняно новий спосіб графічного запису інформації. Інтелект-карта – це  спосіб зображення процесу мислення за допомогою схем і образів, а також це засіб для вирішення завдань та підвищення якості навчання. 

При складанні інтелект-карти працюють обидві півкулі головного мозку, так як в процесі їх побудови бере участь більшість каналів сприйняття. Коли ми працюємо зі схемами, аналізуємо інформацію – у нас працює ліва півкуля, яка відповідає за логіку. Якщо починаємо підбирати малюнки (графічні образи) відповідні до слів, розміщених на гілках інтелект-карти, то активізуються нові розумові процеси, які до цього моменту не були задіяні. До роботи лівої півкулі мозку  підключається права півкуля, що відповідає за образи. Так зв'язується робота обох півкуль - від асоціацій до логіки і назад. У цьому важлива перевага технології інтелект-карт.

ІК дають змогу у стислій, вербально-образній формі глибоко й міцно засвоювати навчальний матеріал, тому використовувати цю технологію в початкових класах можна на різних етапах уроку при вивченні усіх навчальних предметів.

Так під час ознайомлення учнів з новим матеріалом (подаючи його блоком) ми на дошці створюємо ІК на протязі уроку, додаючи нові «гілки», малюнки, символи. Такий колаж слугуватиме своєрідним планом і дасть змогу учням легко зробити висновки під час підведення підсумку уроку.

При закріпленні матеріалу учні колективно чи самостійно створюють на дошці інтелект-карту із готових елементів і розміщують малюнки, виконуючи завдання до кожної з підтем. При повторенні матеріалу діти малюють ІК, працюючи в групах.

 При перевірці знань з теми, під час самостійних робіт можна дати сильнішим учням завдання зобразити вивчений матеріал у вигляді карті-пам’яті.

МЕТА: пошук нових форм роботи з дітьми молодшого  шкільного віку по ознайомленню я досліджую світ  та математикою; ознайомлення  із способом складання та використання інтелектуальних карт ; забезпечення реалізації засад інтегрованої освіти у закладі початкової освіти .

ЗАВДАННЯ: 

сприяти розвитку пізнавальної, мовленнєвої, художньо-продуктивної діяльності дітей шляхом використання інтелект-карт; формувати життєву компетентність кожного учня ; збагачувати досвід активної участі дитини у взаємодії з однолітками та дорослими у навчальній діяльності.

 

РОЗРОБИТИ   ІНТЕЛЕКТ КАРТИ, ФРАГМЕНТИ УРОКІВ  МАТЕМАТИКИ ТА ДОСЛІДЖУЮ СВІТ З ЇХ ВИКОРИСТАННЯМ
- Сьогодні на уроці на закріпимо знання отримані на попередніх уроках. А про що ми будемо говорити ви дізнаєтесь відгадавши  загадку , яку я отримала у телеграмі. Авторка телеграми невідома.

  1. 52609508_1261169920_01.jpgРобота із загадкою.

Чудо-сани прилетіли,

Скакуни в тих санях білі.

В санях тих сидить цариця

Білокоса, білолиця.

Рукавом махає,

Сріблом все вкриває. (Зима)

  • Молодці! До нас на урок завітала красуня ЗИМА.

 2.Робота із текстом (зразок читання учителем тексту-опису під музику Вівальді).

- Побіліли міста та села, та природа перетворилася на чудову казку. Всі дерева вкрилися щільним шаром пухнастого снігу. Їх тонкі гілочки блищать на сонці й радують око, як ніби вони зроблені з дорогого кришталю. Маленькі витончені ялинки стоять вкриті сріблястим інеєм, красуючись новим гарним вбранням. Великі сосни одягнені в довгі діамантові сукні. Всі дерева виглядають ошатно й тихо радіють змінам, які з ними відбулися. З першого погляду зрозуміло, що зима принесла із собою свято.

Блищить під льодом замерзла річка, ваблячи дітвору оновити ковзани. А сніжинки-пустунки, виблискуючи новими шубками, затіяли свою чарівну гру. Лукаво заглядаючи в обличчя дітей, вони припорошують їх носи й щічки білим сріблом.

3.Поділ на групи . Динамічна пауза.

  • Уявіть, що ви легенькі сніжинки , які кружляють під чарівну музику у морозному повітрі. Але вам хочеться знайти собі друга або подругу для танцю( на підлозі заздалегідь розкладені 4 види сніжинок по кількості дітей). Знайдіть і підніміть сніжинку, яка вам сподобалась.
  • Обєднайтеся в групи . Знайдіть собі друзів з однаковими сніжинками.( діти сідають у 4 групи )

4. « Мозковий штурм ».

  • Назвіть зимові місяці? Що ви про их знаєте?
  • Як тварини готуються до зими?
  • Як рослини готуються до зими?
  • Які числа можна повязати із зимою?
  • Яка пора року « два рази в році »?

5. Створення загальної ІК по групах.

Діти повинні розробити 4 частини загальної ІК , а потім поєднати її у загальну.

-У вас в конвертах є вся необхідна інформація-загадка від Зими. Вона хоче зясувати , чи добре ви її знаєте. В групах ви повинні установити зв’язок між словами, картинками, цифрами тощо.

1 група  -  « Місяці+свята»

2 група - « Зміни у житті рослин взимку»

3 група- - « Зміни у житті тварин взимку»

4 група – «Календар та числа»

Діти працюють у групах, учитель допомагає за необхідності. По закінченю роботи діти обєднують свої міні-ІК у загальну ІК.

C:\Users\Samsung r523\Desktop\авторская работа\ЗИМА.jpeg

  • Ми склали загальну ІК. Щоб ви в неї ще хотіли б додати ? ( можливо: комахи, птахи, праця людей взимку).

6. Творча робота.

- Спробуйте створити маленькі ІК на одну із названих вами тем.

- Складіть всі можливі приклади на додавання та віднімання із числами у ІК. Порівняйте їх.

 

 

Висновок.

Досвід доводить, що створення інтелект – карт підходить для дитини з будь-яким типом сприйняття (аудіальний, візуальний, кінестетичний). Різниця лише в способі складання карти та поводженню з нею. Адже можна займатися створенням ІК сидячи за партою, працюючи біля дошки чи пересуваючись по класу, застосовувати малювання чи проговорювати зміст карти вголос під час роботи в групах, споглядати створену карту і милуватися нею, чи слухати підготовлену презентацію групи, що створила ІК. Головне, аби учні зрозуміли, усвідомили і глибоко запам’ятали навчальний матеріал, а потім змогли скористатися набутими знаннями.

Використання цього методу дає позитивний результат і приносить задоволення від праці усім учасникам освітнього процесу.

 

 

 

Список використаних джерел та посилань:

  1. Бьюзен Тони «Суперинтеллект» - М.: Попурри – 2014.
  2. Хорст Мюллер Составление ментальных карт. – М.: Омега – Л – 2007.
  3. https://naurok.com.ua/post/intelekt-karta-mistectvo-misliti-shirshe
  4. https://ru.calameo.com/books/004373434dec4e2bf2b83
  5. https://sites.google.com/site/kartyrozumu/
  6. https://sites.google.com/site/kartyrozumu/
  7. http://timso.koippo.kr.ua/hmura12/2016/10/16/lytvynenko-olha-valentynivna-osoblyvosti-vykorystannya-mentalnyh-kart-v-navchalnomu-protsesi/
  8. https://www.ar25.org/article/vykorystannya-intelektualnyh-kart-u-planuvanni-ta-organizaciyi-osvitnogo-procesu.html
  9. http://nataliakorduba.blogspot.com/2014/01/blog-post_26.html

 

 

 

Додаток .

   

        4         12

         4         7

    

                 Тижнів      

               у місяці

                Днів у

                тижні

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

   Святий Миколай                     Новий рік

                             

 

 

 

 

 

                   Різдво                                       День Святого Валентина

  Грудень      Січень           

 

             Лютий

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                               

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пунейко Надія
    Запропоную колегам для використання. Мені сподобалося. Дякую!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 грудня 2018
Переглядів
2448
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку