25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Урок з предмету основи здоров'я в 2 класі по темі "Права дитини"

Про матеріал

Тема. Права дитини

Мета. Познайомити дітей з поняттями: "Конвенція про права дитини", "право", "обов'язок", сприяти формуванню поваги до прав інших людей і почуття відповідальності до виконання своїх обов'язків, виховувати правову культуру учнів.

Обладнання: Конституція України, підручники, відеозаписи, ілюстрації

Хід уроку

І. Организація класу

ІІ. Мотивація навчальної діятельності учнів, повідомлення теми і завдань уроку

1. Робота в колі

1.1. Вправа «Знайомство»

- Назвіть своє повне ім'я й те, як ви любите, щоб вас називали.

1.2. Вправа «Побажання»

-- Зверніться до однокласника так, як він любить, щоб його називали і побажайте йому чого-небудь хорошого і доброго.

- Добре, сідайте на свої місця.

2. Слово вчителя

- Ми з вами дізналися не лише, як кого звуть, але і те, як ви любите, щоб вас називали. Треба відмітити, що кожна дитина має право на особисте ім'я і на те, щоб бути громадянином своєї країни. Ми з вами - громадяни України.

- Які імена, по-вашому, найбільш поширені в Україні?

- А які ви знаєте іноземні імена?

- Чому не можна придумувати образливі прізвиська іншим дітям?

3. Висновок: образливі прізвиська порушують права дитини.

4. Повідомлення теми уроку

- Сьогодні наш урок присвячений правам і обов'язкам дитини. Ви часто чуєте слова: "Ти маєш право"., "Ти зобов'язаний.". Перед нами сьогодні поставлено важливе завдання - розібратися, що ж означають ці слова.

ІІІ. Основна частина

1. Перегляд мультфільму "Права дитини. Ім'я"

  • -Про що йдеться у мультфільмі?
  • - Права дитини - це певні можливості, які потрібні дітям, щоб жити і дорослішати. Це те, що ви можете робити і в чому вам не можуть відмовити.
  • - Подумайте, які у вас є права.
  • 1.Розповідь учителя

У США в місті Нью-Йорк в 39-поверховій будівлі знаходиться штаб-квартира Організації Об'єднаних Націй(ООН). Це міжнародна організація, в якій беруть участь більше 180 країн. У 1989 р. Генеральною Асамблеєю ООН був прийнятий дуже важливий документ - Конвенція про права дитини . Наша держава також підписала цей документ. Конвенція - це договір, який повинен неухильно виконуватися тими, хто його підписав. У Конвенції йдеться про те, щоб у усіх дітей Землі були однакові права. Конвенція про права дитини - це досить великий документ, тому перерахуємо тільки основні права дітей, закріплені в цьому документі.

Кожна дитина має право

  • Ø на життя
  • Ø на збереження і зміцнення здоров'я
  • Ø на медичне обслуговування
  • Ø на сім'ю
  • Ø на освіту
  • Ø на захист від фізичної і психічної дії.

2.Перегляд мультфільму "Права дитини»

Руханка

  • 3.Робота з підручником. Бесіда за малюнками
  • - Хто дав Буратіно ім'я, купив йому азбуку і відправив його до школи?
  • - Хто хотів спалити Буратіно в печі?
  • - Хто хотів його обдурити і обкрасти?
  • - Хто подарував йому золотий ключик?
  • - Хто в цій казці захищає права дитини і хто їх порушує?

4.Мозговий штурм

- Іноді трапляється так, що права дитини порушуються. Як ви думаєте, до кого по допомогу може звернутися дитина?

Висновок: Дитина може звернутися по допомогу до батьків, учителя, вихователя, лікаря, поліцейського, психолога, просто до дорослої людини.

5.Складання синквейна

Право

Корисне, обов'язкове.

Надає, допомагає, зобов'язує.

У кожної дитини є право на ім'я.

Змога.

6. Бесіда

- Отже, ви добре засвоїли, які права у дитини. А як ви думаєте, що таке обов'язки? Наведіть приклад.

7. Робота з ілюстраціями

- Подивіться на малюнки й розкажіть про обов'язки дітей.

- Який головний обов'язок школяра?

8. Слухання вірша Т. Роси «Обов'язки»


- Не піду до школи!

Не піду ніколи!

Там примушують писати,

Додавати, віднімати…

А я хочу гратись,

Хочу розважатись!

Нявкнув котик: - Не ходи,

Я не бачу тут біди.

І я обов'язок забуду

І мишей ловить не буду.

Усміхнулася матуся:

- І я вдома залишуся.

Краще вже відпочивати,

Аніж гроші заробляти.

Не буду я їсти варити,

Нічого не буду робити.

А тато зітхнув і сказав:

- Я й в думці ніколи не мав,

Що обов'язок можна забути,

Від усього вільним бути.

За підказку дякую, сину!

Оце тепер я відпочину!

Давно вже час зробити так.

Ходімо, мамо, в зоопарк!

Я кричу: - Мене візьміть!

Тато глянув лиш на мить:

- Піклуватись про дитину -

Це обов'язок, сину.

Нам же любо розважатись,

А не про тебе піклуватись.

Тепер обов'язків нема.

Не просися ти дарма.

І вони собі пішли,

Мене з собою не взяли.

А я думаю – гадаю:

Що про обов'язки я знаю?

-Отака сумна історія трапилася з хлопчиком. Як по-вашому, чому так поступили батьки?

-Обов'язки стосуються тільки дорослих?

-Давайте подумаємо, діти, що можна порадити хлопчику?

-Який висновок з цього вірша ми можемо зробити?

ІV. Підсумок уроку

-Що нового дізналися на уроці?

-Що найбільше сподобалося?

Перегляд файлу

Тема. Права ДИТИНИ

Мета. Познайомити дітей з поняттями: "Конвенція про права дитини", "право", "обов'язок", сприяти формуванню поваги до прав інших людей і почуття відповідальності до виконання своїх обов'язків, виховувати правову культуру учнів.

Обладнання: Конституція України, підручники, відеозаписи, ілюстрації

Хід уроку

 

І. Организація класу

 

ІІ. Мотивація навчальної діятельності учнів, повідомлення теми і завдань уроку

 

1. Робота в колі

1.1. Вправа «Знайомство»

 - Назвіть  своє повне ім'я й те, як ви любите, щоб вас називали.

1.2. Вправа «Побажання»

-- Зверніться до однокласника так, як він любить, щоб його називали і побажайте йому чого-небудь хорошого і доброго.

- Добре, сідайте на свої місця.

2. Слово вчителя

- Ми з вами дізналися не лише, як кого звуть, але і те,  як ви любите, щоб вас називали. Треба відмітити, що кожна дитина має право на особисте ім'я і на те, щоб бути громадянином своєї країни. Ми з вами - громадяни України.

- Які імена, по-вашому, найбільш поширені в Україні?

- А які ви знаєте іноземні імена?

- Чому не можна придумувати образливі прізвиська іншим дітям?

3.  Висновок: образливі прізвиська порушують права дитини.

4. Повідомлення теми уроку

-  Сьогодні наш урок присвячений правам і обов'язкам дитини. Ви часто чуєте слова: "Ти маєш право"., "Ти зобов'язаний.". Перед нами сьогодні поставлено важливе завдання - розібратися, що ж означають ці слова.

ІІІ. Основна частина

1. Перегляд мультфільму "Права дитини. Ім'я"

  • Про що йдеться у мультфільмі?

- Права дитини - це певні можливості, які потрібні дітям, щоб жити і дорослішати. Це те, що ви можете робити і в чому вам не можуть відмовити.

- Подумайте, які у вас є права.

 

  1. Розповідь учителя

   У США в місті Нью-Йорк в 39-поверховій будівлі знаходиться штаб-квартира Організації Об'єднаних Націй(ООН). Це міжнародна організація, в якій беруть участь більше 180 країн. У 1989 р. Генеральною Асамблеєю ООН був прийнятий дуже важливий документ - Конвенція про права дитини . Наша держава також підписала цей документ. Конвенція - це договір, який повинен неухильно виконуватися тими, хто його підписав. У Конвенції йдеться про те, щоб у усіх дітей Землі були однакові права. Конвенція про права дитини - це досить великий документ, тому перерахуємо тільки основні права дітей, закріплені в цьому документі.

   Кожна дитина має право

  • на життя
  • на збереження і зміцнення здоров'я
  • на медичне обслуговування
  • на сім'ю
  • на освіту
  • на захист від фізичної і психічної дії.

 

  1. Перегляд мультфільму "Права дитини»

 

Руханка

 

  1. Робота з підручником. Бесіда  за малюнками

 

- Хто дав Буратіно ім'я, купив йому азбуку і відправив його до школи?

- Хто хотів спалити Буратіно в печі?

- Хто хотів його обдурити і обкрасти?

- Хто подарував йому золотий ключик?

- Хто в цій казці захищає права дитини і хто їх порушує?

 

  1. Мозговий штурм

- Іноді трапляється так, що права дитини порушуються. Як ви думаєте, до кого по допомогу може звернутися дитина?

Висновок: Дитина може звернутися по допомогу до батьків, учителя, вихователя, лікаря, поліцейського, психолога, просто до дорослої людини.

 

  1. Складання синквейна

Право

Корисне, обов’язкове.

Надає, допомагає, зобов’язує.

У кожної дитини є право на ім'я.

Змога.

 

 

6. Бесіда

- Отже, ви добре засвоїли, які права у дитини. А як ви думаєте, що таке обов'язки? Наведіть приклад.

 

7. Робота з ілюстраціями

- Подивіться на малюнки й розкажіть про обов’язки дітей.

- Який головний обов'язок школяра?

 

8. Слухання вірша Т. Роси «Обов'язки»

 


- Не піду до школи!

Не піду ніколи!

Там примушують писати,

Додавати, віднімати…

А я хочу гратись,

Хочу розважатись!

Нявкнув котик: - Не ходи,

Я не бачу тут біди.

І я обов’язок забуду

І мишей ловить не буду.

Усміхнулася матуся:

- І я вдома залишуся.

Краще вже відпочивати,

Аніж гроші заробляти.

Не буду я їсти варити,

Нічого не буду робити.

А тато зітхнув і сказав:

- Я й в думці ніколи не мав,

Що обов’язок можна забути,

Від усього вільним бути.

За підказку дякую, сину!

Оце тепер я відпочину!

Давно вже час зробити так.

Ходімо, мамо, в зоопарк!

Я кричу: - Мене візьміть!

Тато глянув лиш на мить:

- Піклуватись про дитину -

Це обов’язок, сину.

Нам же любо розважатись,

А не про тебе піклуватись.

Тепер обов’язків нема.

Не просися ти дарма.

І вони собі пішли,

Мене з собою не взяли.

А я думаю – гадаю:

Що про обов’язки я знаю?

 

  • Отака сумна історія трапилася з хлопчиком. Як по-вашому, чому так поступили батьки?
  • Обов'язки стосуються тільки дорослих?
  • Давайте подумаємо, діти, що можна порадити хлопчику?
  • Який висновок з цього вірша ми можемо зробити?

 

ІV. Підсумок уроку

  • Що нового дізналися на уроці?
  • Що найбільше сподобалося?

 


ІІІ.  Итог урока

 

Права ребёнка надо знать,
Не только знать,
Но соблюдать,
Тогда легко нам будет жить,
Играть, дружить и не тужить.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Утром рано просыпайся,

Хорошенько умывайся,

Чтобы в школе не зевать,

Носом в парту не клевать!

____________________________________

 

С вечера в портфель сложи

Тетради, учебники, карандаши.

Утром ещё раз проверь,—

Готов к занятиям теперь.

_________________________________________

 

Входишь в класс со словом

 «здравствуй»

И здоровым будешь сам,

Чтобы чувствовать себя прекрасно

Желай здоровья по утрам!

________________________________________

 

Для всех закон, а не желание –

Приходим в класс без опоздания!

Лишь только прозвенит звонок –

Начинается урок!

_______________________________________

 

На уроках не хихикай,

Стол туда – сюда не двигай!

Учитель спросит – надо встать,

Когда он сесть позволит – сядь.

_______________________________________

 

Парта – это не кровать,

И на ней нельзя лежать,

Мы должны не забывать

Спинку ровненько держать!

_______________________________________

На уроках будем мы

Старательны, внимательны!

По три раза повторять

Совсем не обязательно.

_______________________________________________________

Ответить хочешь – не шуми,

А только руку подними.

Сначала подумай,

Потом отвечай!

 

Звонит звонок на перемену,

Чтоб отдохнул ты непременно,

Ждёт тебя другой урок –

Будь готов к нему, дружок!

___________________________________________

 

В коридоре мы должны

Держаться правой стороны,

К тому же, я считаю лично,

Кричать в школе неприлично!

_________________________________________________

По школе ты ходи спокойно,

По классу тоже не беги,

Всегда веди себя достойно,

Своё здоровье береги!

__________________________________________________

Следит каждый за вещами

Сам - без бабушки и мамы.

Неприятны растеряхи,

Неумейки и неряхи!

_______________________________________________

Слова «спасибо», «извините»

Не стесняйся, говори,

Аню, Славу, Валю, Витю

Ты не ссорь, а помири!

_______________________________________________________

Не дразнись, не зазнавайся,

В школе всем помочь старайся.

Зря не хмурься, будь смелей

И найдёшь себе друзей!

 

______________________________________________

 

docx
Додано
6 квітня 2018
Переглядів
971
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку