Урок з предмету "Я досліджую світ" 3 клас

Про матеріал
Дорогі друзі, колежаночки! Презентую вам бінарний урок з предмету "Я досліджую світ". Тема уроку "Різноманітність рослин". 3 клас. Урок комбінований з іноземною мовою. (іспанська). Можна додати мову іншу, яку вивчають ваші діти.
Перегляд файлу

3 клас

Урок Я досліджую світ

Тема : «Різноманітність рослин у природі»

Мета: формувати уявлення про різноманітність рослинного світу, про водорості, мохи, хвощі, папороті, хвойні рослини, квіткові рослини; уміння розрізняти рослини різних груп, розкрити взаємозв’язок між неживою і живою природою, розуміти цінність їх у природі. Розвивати вміння узагальнювати, робити висновки, порівнювати предмети, знаходити істотні ознаки та робити висновки, пробуджувати пізнавальний інтерес оцінювати результати діяльності.  Виховувати взаємоповагу у спільній діяльності, здатність до самовираження кожного учня, прагнення пізнати і шанувати природу, традиції свого краю.

Активізувати вживання лексичних одиниць та   зразків в усному мовленні за тематикою, розвивати і вдосконалювати навички аудіювання, мовленєвої здогадки, мимовільної уваги.

Обладнання:  предметні малюнки із зображенням рослин, гербарний матеріал, картки для індивідуального опитування, натуральні об’єкти, аудіо записи звуків природи , таблиця видів рослин, відео.

 

 

 

 

 

 

                                        Хід уроку

  1. Організаційний момент

Слово вчителя.

  • Доброго дня‘ діти! Я рада вас усіх сьогодні бачити.

Задзвенів для всіх дзвінок, час почати наш урок.

Будемо у навколишній світ мандрувати

Дерева, кущі та рослини вивчати.

Сьогодні ми в вами помандруємо у чарівну подорож по країні рослин. Ви дізнаєтесь, які бувають групи рослин, за якими ознаками люди розрізняють різні види рослин і чому неможливе життя без рослин. Урок у нас з вами буде незвичайний ще тому, що деякі завдання ви будете виконувати  іноземною мовою ( іспанською).

Самовизначення до діяльності.

  1. Вправа «Добрі побажання»
  • Діти, давайте посміхнемося один одному і уявимо, що ми знаходимося у дивному чарівному лісі. Мандруючи ним, ми підійшли до озера. Уявимо озеро.
  • Яке озеро ви уявили? (глибоке, чисте, тепле, навколо багато зелені, співають пташки)
  • Який у вас настрій? (радісний, приємний…)
  • Давайте залишатися у такому настрої і висловимоодин одному побажання (діти висловлюють один одному побажання успіху, радості, щастя….)

 

  • Іспанська мова ( Вправа «Добрі побажання»)

 

 

2.Епіграф уроку.

-  Пам’ятайте, що великий успіх починається з маленької удачі. Ці слова будуть епіграфом нашого уроку.

Бажаю вам удачі і здійснення мрій.

 

II. Актуалізація знань

  1. Загадка

                  Тільки вийдеш ти із хати,

                  То зустрінеш нас.

                  Ми – це сад зелений,

                  Ми – гаї й діброви,

                  Ми – це трави й квіти.

                  Хто такі ми, діти? (Рослини)

 

  • Іспанська мова. 3 загадки

 

 

 

  1.  Вправа «Асоціативний кущ»

 

Рослини називають зеленим дивом, зеленими друзями людини. Чому? Кожна група має можливість заробити фішки за правильні відповіді. Отже, що дають рослини людям?

 

 

 

 

 

Значення рослин для людей

 

Кисень                       Рослини              Людина пізнає світ

 

 

 

 

                 - Тканини                    -   Ліки 

          -  Продукти харчування   -  Окраса

             -  Будматеріали                  -  Задоволення від рослин

                               - Вирощування квітів

 

  1. Повторення вивченого матеріалу
  • Що таке природа? (Все, що нас оточує, але не зроблено руками людини)
  • Якою буває природа? (жива, нежива)
  • Частиною якої природи є рослини?
  • Що ми відносимо до неживої природи? ( сонце, повітря, вода, зорі, земля…..)
  • Чим відрізняються між собою дерева, кущі і трав’янисті рослини?
  • Чим листяні дерева відрізняються від хвойних?
  • Які зміни в неживій природі відбуваються сьогодні? (падає сніг, температура повітря знижується, холодний вітер, хмарно, сонячні промені косі – дають мало тепла)

Іспанська мова ( зміни в природі)

 

  1. Робота в групах. Гра «Мікрофон». Капітани команд обирають конверт. Завдання по групах (іспанською мовою)

1 група.     Назвіть дерева своєї місцевості.

2 група.     Назвіть кущі своєї місцевості.

3 група.     Назвіть трав’янисті рослини своєї 

                    місцевості. 

  1. Конкурс «Знавці дерев». Виконуємо завдання разом з командою. (ісп.мова)
  1.  Прочитайте назви дерев.
  2. Переставте літери у клітинках так, щоб утворились назви дерев
  3. Поділіть ці дерева на хвойні і листяні.
  1.  Екологічна вікторина.

А тепер я хочу побачити, як добре ви знаєте рослини. Для цього пропоную провести екологічну вікторину. Я буду розповідати про рослину, а ви повинні її назвати.

 

Відповідь оціниться фішкою, якщо буде іспанською мовою.

  1. Гарне дерево міцне листя різьблене рясне. А на гілочках крислатих буде жолудів багато. (Дуб)
  2. Голки має коротенькі, всім знайомі ці гілки, й шишки довгі, мов свічки. (Ялина)
  3. Ця квітка в лісі квітує першою, ще серед снігу. Має два вузенькі листочки і білий дзвіночок. З’являється з-під снігу з першими променями весняного сонця. За те її назвали…… (Підсніжник)

Підсніжник, проліску дволисту, сон великий слід охороняти тому, що з кожним роком їх стає все менше.

  1. Стрімко вибігли на гору

Дві подружки білокорі.

Дощик їм полоще кіски.

Цих подружок звуть…….(берізки)

  1. Над самою водою ростуть високі й розлогі дерева. Схиляються аж до води, немов милуються власною вродою. Їхні гілочки освячують в церкві одного весняного свята і   «б’ють» ними дітей, дорослих, домашню худобу, аби не хворіти. (верба)
  2. За хатиною в садочку

У зеленому віночку,

У червоному намисті

Дівчинонька чепуриться. (Калина)

Це лікарська рослина, нею лікують простуду. Про гарну дівчину в народі говорили  : гарна, як калина, ніжна, як верба, струнка, як берізка.

  • А може хтось прислів’я пригадає про калину?

Так говорять, бо це народні символи нашої землі. (Без верби і калини – нема України.)

  • А пісню хтось знає?

 III. Постановка цілей та завдань уроку

 

   Молодці!! Ви дуже добре засвоїли матеріал попередніх уроків.

   Сьогодні ми продовжимо вивчати рослини. Як ви помічали, рослинний  світ надзвичайно різноманітний і цікавий. Рослини оточують нас  скрізь.

    Отже, тема нашого уроку – «Різноманітність рослин у природі».

Бесіда:

Рослини – це жива природа. Доведіть це … (Рослини народжуються, ростуть, дихають, живляться, розмножуються, вмирають)

 

Проблемне питання.  Яке середовище існування рослин? (Де живуть рослини?)

 

              

 

 

 

 

 

 

 

  • Яке середовище існування цих рослин?

(Для підсніжника необхідний грунт, для латаття – вода, для омели – повітря)

I V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

V. Вивчення нового матеріалу

Отже, ми з вами вирушаємо у цікаву подорож у країну рослин. І називається ця країна – БОТАНІКА.

  • Усі рослини поділяються на такі групи: водорості, мохи, хвощі, папороті, хвойні та квіткові рослини.
  • Чи доводилось вам бачити рослини у природних водоймах? К називають рослини, які живуть у воді? (водорості)

Водорості.

Перша група нижчих, найпростіших за будовою рослин – воорості. Цікаво, що вони не мають справжніх органів.

Подумайте, чому так називаються: «водорості»? (тому що це рослини, які ростуть у воді)

Розрізняються зелені, бурі та червоні волорості.

Водорості поглинають вуглекислий газ з води і утворюють кисень.

  • Як ви думаєте, хто використовує цей кисень? (Ним дихають тварини, які живуть у воді).
  • Яке ще значення водоростей у водоймі? (Ними харчуються інші живі організми).

Водоростей так багато в морях і океанах, що взимку, коли листяні рослини скидають своє листя, основними постачальниками кисню є водорості.

  • Як люди використовують зелену водорость морську капусту? (Вона багата на йод, і її використовують у харчуванні)

На відміну від зелених, бурі водорості ростуть не на поверхні, а глибоко в морях. З них виготовляютьліки: йод, бром.

Наступна група рослин – мохи. Це вологолюбні рослини.

  • Поміркуйте, де ми можемо їх знайти? (Вологі ліси, болота)

Мохи укріплюють грунт, вбирають вологу, служать для харчування тварин. В Україні поширеними є сфагнум та зозулин льон.

  • Погляньте на малюнок і скажіть, яки органів вони не мають? (Кореня, квітки)

Ви запитаєте, як же вони розмножуються без плодів і насіння? Замість них на верхівці стебла мохів є коробочка, в ній утворюються дрібні коричневі спори. Коли вони дозрівають, то висипаються з коробочок, потрапляючи на вологий грунт, проростають і утворюють нові рослини.

Чи бачили ви у лісі трав’янисту рослину з великими порізаними листками? Яку вона має назву? (папороть)

              Це багаторічні трав’янисті рослини. Вони походять від велетенських хвощів і папоротей, що росли на землі мільйони років тому.

  • Подивіться на малюнок та скажіть, чи є у них квіткиі плоди?
  • А як же розмножуються хвощі і папороті? (за допомогою спор, кореневища)
  • Де ви могли їх бачити?(у лісі, на луках)

 

 

Відгадайте загадку

              Улітку і взимку вбрання одне,

              Та кличуть завжди діти мене,

              Щоб я на свято до них прийшла.

              Цяцьок багато їм принесла. (ялинка)

  • До яких дерев належить ялинка? (хвойних)

Наведіть приклади хвойних рослин. (Ялина, сосна, тис ягідний, модрина, ялівець звичайний)

Серед хвойних модрина єдина деревна порода, яку роздягає осінь. Хвоя у неї опадає так, як, наприклад, у берізки або інших листяних порід.

  • Які органи мають хвойні рослини? (Корінь, стебло, листки.)
  • Де утворюється насіння хвойних рослин? ( у шишках)

Наступна група рослин – КВІТКОВІ

  • На які групи поділяються квіткові рослини? (дерева, кущі, трав’янисті рослини)
  • Назвіть органи квіткових рослин. (корінь, стебло, листки, квітки, плоди з насінням).
  • З чого утворюється насіння квіткових рослин? (насіння дозріває у плоді, що утворюється з квітки).
  • І, як підсумок нашої бесіди, перегляньте науковий фільм «Різноманітність рослин»

Іспанська мова («Дерево»)

 

  1. Творча робота. Вирішення проблемного питання.
  • Уявіть, що на Землі раптом зникли всі рослини. Як міниться життя на Землі? (рослини виділяють кисень, який необхідний для життя всіх живих організмів, вони очищають повітря).
  • Як ви гадаєте, що ми можемо зробити, щоб рослинам на землі жилося краще? (рідкісні та зникаючі види рослин занесені до Червоної книги України).

Для збереження рослин людина створює заповідники, заказники, національні парки, дендропарки, ботанічні сади.

Людина збагачує рослинний світ, насаджуючи дерева, кущі, квіти.

Наші пращури жили в гармонії з природою, не шкодили їй, тому були здорові та заповіли нам шанувати її. Ми починаємо це усвідомлювати тільки зараз, коли природі завдано великої шкоди і це відбивається на нашому здоров’ї. Тому люди закликають сучасників берегти природні  багатства, шанобливо ставитися до них.

 

Пам’ятайте:

Щоб зрубати дерево потрібна одна мить, а щоб виростити – роки.

Наступним етапом нашої роботи є:

              Творча робота (по групах) На парті конверти із завданням. За правильну відповідь ви отримуєте фішку.

 

             1 група:

 

  1. Наведіть приклади хвойних рослин. ( ялина, сосна, тис ягідний, ялівець звичаний)
  2. Які органи мають хвойні рослини? (корінь, стебло, листки).
  3. Де утворюється насіння хвойних рослин? (у шишках)

 

      2 група:

  1. На які групи поділяються квіткові рослини? ( Дерева, кущі, трав’янисті росини)
  2. Назвіть органи квіткових рослин. (корінь, стебло, листки, квітки, плоди з насінням)
  3. З чого утворюється насіння квіткових рослин ?( насіння дозріває у плоді, що утворюється з квітки).

 

 

    3 група

  1. У якої групи рослин немає органів? (воорості)
  2. Яке хвойне дерево осінь роздягає? (модрина)
  3. У якої групи рослин є корінь, листя, стебло, але ніколи не буває квітів, плодів і насіння? (хвощі, папороті).

  А тепер будьте уважні:

  1. Цікаво знати!

Звідки взялося так багато рослин? Послухайте легенду

                           Легенда

В одному царстві росла прекрасна квітка. Всі милувались її красою. Але квітка була сумна, бо не мала біля себе сусідів. Єдиною її втіхою була насінина, з якою вона розмовляла, яку голубила й колисала. Та однієї ночі безжальний вітер вирвав  з рук квітки  насінину і кинув у землю. Красуня дуже плакала, поливаючи насінинку дрібними сльозами. Але одного ранку сталося диво :  там, де впала насінина, виросла чудова рослина, схожа на свою матір. З того часу квітка вже не була сама.

  • То як же рослин стало на Землі багато?

Іспанська мова («Квітка»)

V. Узагальнення і систематизація знань і вмінь.

А тепер ми проведемо ряд вправ, щоб побачити, наскільки ви були уважні протягом уроку.

  1. Творча робота. Продовжіть речення. Піднімаємо ручки і отриуємо за правильну відповідь фішки.
  • Сосна, ялина, смерека – це …..(хвойні рослини)
  • Насіння хвойних рослин утворюється в ….. (шишках)
  • Ми – найбільше царство рослин. Маємо всі частини органів. (квіткові)
  • Квітів, плодів і насіння у нас немає. Наше листя схоже на пір’я. ( папороті)
  • Ми ростемо у вологих місцях і утворюємо торфяні болота. ( мохи)
  • У нас немає плодів і квітів, а насіння дозріває в шишках ( хвойні)
  1. Гра «Упіймай зайве». Слухаємо уаажно:
  • Сосна, ялина, модрина, дуб, тис (дуб)
  • Калина, ліщина, підсніжник,  бузок. (підсніжник)
  • Яблуня, смерека, слива, жоржина, айстра. ( смерека)

 

Оцінювання. Підсумок. Капітани команд підраховують фішки.

 

Кольоротерапія.

Найкращі картини художників про природу, найкращі вірші поетів про природу. Природа надихнула і  нас на створення своєї чарівної казки.

Давайте подивимось, які чудові картини про осінь створили відомі художники

(Звучить музика, діти переглядають слайд-шоу

  • Іспанська мова (Вірш про значення рослин)

 

Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Погляньте, яке чудове дерево вас чекає, але воно зовсім голе. Давайте на ваших стікерах-листочках напишемо, що ви дізналися сьогодні на уроці, або чого навчилися, що зрозуміли або полюбили. А може – зробили якесь відкриття….. І наше дерево стане справжнім.

Я дізнався…… (про групи рослин)

Я навчився…….( розпізнавати рослини)

Я зрозумів……..( рослини треба оберігати)

Я полюбив……..(природу).

  • Яке відкриття я зробив на уроці?

 

Домашнє завдання

 

 

        

                                                         

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 листопада 2022
Переглядів
6615
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку