3 клас
Урок Я досліджую світ
Тема : «Різноманітність рослин у природі»
Мета: формувати уявлення про різноманітність рослинного світу, про водорості, мохи, хвощі, папороті, хвойні рослини, квіткові рослини; уміння розрізняти рослини різних груп, розкрити взаємозв’язок між неживою і живою природою, розуміти цінність їх у природі. Розвивати вміння узагальнювати, робити висновки, порівнювати предмети, знаходити істотні ознаки та робити висновки, пробуджувати пізнавальний інтерес оцінювати результати діяльності. Виховувати взаємоповагу у спільній діяльності, здатність до самовираження кожного учня, прагнення пізнати і шанувати природу, традиції свого краю.
Активізувати вживання лексичних одиниць та зразків в усному мовленні за тематикою, розвивати і вдосконалювати навички аудіювання, мовленєвої здогадки, мимовільної уваги.
Обладнання: предметні малюнки із зображенням рослин, гербарний матеріал, картки для індивідуального опитування, натуральні об’єкти, аудіо записи звуків природи , таблиця видів рослин, відео.
Хід уроку
Слово вчителя.
Задзвенів для всіх дзвінок, час почати наш урок.
Будемо у навколишній світ мандрувати
Дерева, кущі та рослини вивчати.
Сьогодні ми в вами помандруємо у чарівну подорож по країні рослин. Ви дізнаєтесь, які бувають групи рослин, за якими ознаками люди розрізняють різні види рослин і чому неможливе життя без рослин. Урок у нас з вами буде незвичайний ще тому, що деякі завдання ви будете виконувати іноземною мовою ( іспанською).
Самовизначення до діяльності.
2.Епіграф уроку.
- Пам’ятайте, що великий успіх починається з маленької удачі. Ці слова будуть епіграфом нашого уроку.
Бажаю вам удачі і здійснення мрій.
II. Актуалізація знань
Тільки вийдеш ти із хати,
То зустрінеш нас.
Ми – це сад зелений,
Ми – гаї й діброви,
Ми – це трави й квіти.
Хто такі ми, діти? (Рослини)
Рослини називають зеленим дивом, зеленими друзями людини. Чому? Кожна група має можливість заробити фішки за правильні відповіді. Отже, що дають рослини людям?
Значення рослин для людей
Кисень Рослини Людина пізнає світ
- Тканини - Ліки
- Продукти харчування - Окраса
- Будматеріали - Задоволення від рослин
- Вирощування квітів
Іспанська мова ( зміни в природі)
1 група. Назвіть дерева своєї місцевості.
2 група. Назвіть кущі своєї місцевості.
3 група. Назвіть трав’янисті рослини своєї
місцевості.
А тепер я хочу побачити, як добре ви знаєте рослини. Для цього пропоную провести екологічну вікторину. Я буду розповідати про рослину, а ви повинні її назвати.
Відповідь оціниться фішкою, якщо буде іспанською мовою.
Підсніжник, проліску дволисту, сон великий слід охороняти тому, що з кожним роком їх стає все менше.
Дві подружки білокорі.
Дощик їм полоще кіски.
Цих подружок звуть…….(берізки)
У зеленому віночку,
У червоному намисті
Дівчинонька чепуриться. (Калина)
Це лікарська рослина, нею лікують простуду. Про гарну дівчину в народі говорили : гарна, як калина, ніжна, як верба, струнка, як берізка.
Так говорять, бо це народні символи нашої землі. (Без верби і калини – нема України.)
III. Постановка цілей та завдань уроку
Молодці!! Ви дуже добре засвоїли матеріал попередніх уроків.
Сьогодні ми продовжимо вивчати рослини. Як ви помічали, рослинний світ надзвичайно різноманітний і цікавий. Рослини оточують нас скрізь.
Отже, тема нашого уроку – «Різноманітність рослин у природі».
Бесіда:
Рослини – це жива природа. Доведіть це … (Рослини народжуються, ростуть, дихають, живляться, розмножуються, вмирають)
Проблемне питання. Яке середовище існування рослин? (Де живуть рослини?)
(Для підсніжника необхідний грунт, для латаття – вода, для омели – повітря)
I V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
V. Вивчення нового матеріалу
Отже, ми з вами вирушаємо у цікаву подорож у країну рослин. І називається ця країна – БОТАНІКА.
Водорості.
Перша група нижчих, найпростіших за будовою рослин – воорості. Цікаво, що вони не мають справжніх органів.
Подумайте, чому так називаються: «водорості»? (тому що це рослини, які ростуть у воді)
Розрізняються зелені, бурі та червоні волорості.
Водорості поглинають вуглекислий газ з води і утворюють кисень.
Водоростей так багато в морях і океанах, що взимку, коли листяні рослини скидають своє листя, основними постачальниками кисню є водорості.
На відміну від зелених, бурі водорості ростуть не на поверхні, а глибоко в морях. З них виготовляютьліки: йод, бром.
Наступна група рослин – мохи. Це вологолюбні рослини.
Мохи укріплюють грунт, вбирають вологу, служать для харчування тварин. В Україні поширеними є сфагнум та зозулин льон.
Ви запитаєте, як же вони розмножуються без плодів і насіння? Замість них на верхівці стебла мохів є коробочка, в ній утворюються дрібні коричневі спори. Коли вони дозрівають, то висипаються з коробочок, потрапляючи на вологий грунт, проростають і утворюють нові рослини.
Чи бачили ви у лісі трав’янисту рослину з великими порізаними листками? Яку вона має назву? (папороть)
Це багаторічні трав’янисті рослини. Вони походять від велетенських хвощів і папоротей, що росли на землі мільйони років тому.
Відгадайте загадку
Улітку і взимку вбрання одне,
Та кличуть завжди діти мене,
Щоб я на свято до них прийшла.
Цяцьок багато їм принесла. (ялинка)
Наведіть приклади хвойних рослин. (Ялина, сосна, тис ягідний, модрина, ялівець звичайний)
Серед хвойних модрина єдина деревна порода, яку роздягає осінь. Хвоя у неї опадає так, як, наприклад, у берізки або інших листяних порід.
Наступна група рослин – КВІТКОВІ
Іспанська мова («Дерево»)
Для збереження рослин людина створює заповідники, заказники, національні парки, дендропарки, ботанічні сади.
Людина збагачує рослинний світ, насаджуючи дерева, кущі, квіти.
Наші пращури жили в гармонії з природою, не шкодили їй, тому були здорові та заповіли нам шанувати її. Ми починаємо це усвідомлювати тільки зараз, коли природі завдано великої шкоди і це відбивається на нашому здоров’ї. Тому люди закликають сучасників берегти природні багатства, шанобливо ставитися до них.
Пам’ятайте:
Щоб зрубати дерево потрібна одна мить, а щоб виростити – роки.
Наступним етапом нашої роботи є:
Творча робота (по групах) На парті конверти із завданням. За правильну відповідь ви отримуєте фішку.
1 група:
2 група:
3 група
А тепер будьте уважні:
Звідки взялося так багато рослин? Послухайте легенду
Легенда
В одному царстві росла прекрасна квітка. Всі милувались її красою. Але квітка була сумна, бо не мала біля себе сусідів. Єдиною її втіхою була насінина, з якою вона розмовляла, яку голубила й колисала. Та однієї ночі безжальний вітер вирвав з рук квітки насінину і кинув у землю. Красуня дуже плакала, поливаючи насінинку дрібними сльозами. Але одного ранку сталося диво : там, де впала насінина, виросла чудова рослина, схожа на свою матір. З того часу квітка вже не була сама.
Іспанська мова («Квітка»)
V. Узагальнення і систематизація знань і вмінь.
А тепер ми проведемо ряд вправ, щоб побачити, наскільки ви були уважні протягом уроку.
Оцінювання. Підсумок. Капітани команд підраховують фішки.
Кольоротерапія.
Найкращі картини художників про природу, найкращі вірші поетів про природу. Природа надихнула і нас на створення своєї чарівної казки.
Давайте подивимось, які чудові картини про осінь створили відомі художники
(Звучить музика, діти переглядають слайд-шоу
Підсумок уроку. Рефлексія.
Я дізнався…… (про групи рослин)
Я навчився…….( розпізнавати рослини)
Я зрозумів……..( рослини треба оберігати)
Я полюбив……..(природу).
Домашнє завдання