Урок з предмету "Я досліджую світ" для 2 класу на тему "Осінь.Ознаки осені"

Про матеріал
Урок з ЯДС "Осінь.Ознаки осені"розроблено для учнів 2 класу.На цьому уроці діти поповнять знання про осінні зміни в живій та неживій природі,розкриють походження назв осінніх місяців,збагатять свій словниковий запас,зануряться у світ народної мудрості та краси осінньої природи.
Перегляд файлу

Тема.Осінь.Ознаки осені.

Мета: вчити учнів виявляти ознаки осені у природі; ознайомити з назвами осінніх місяців;розкрити походження назв місяців осені; розвивати логічне мислення; розширювати світогляд; формувати вміння спостерігати за погодою; виховувати почуття любові до природи.

Тип уроку: комбінований урок

Методи і методичні прийоми: словесні (бесіда з елементами розповіді), наочні (ілюстрація), практичні , «Ранкове коло» «Крісло автора»,  «Асоціативний кущ», «Незакінчене речення», робота в парах,

Обладнання: роздатковий матеріал,цеглинки Lеgo,прислів’я, пазли, мікрофон, мультимедійна презентація , осіннє листя.

 Хід уроку

I. Організаційний момент

Ранкове коло.

Вітання «Доброго ранку!Доброго дня!...»

-Я рада вас сьогодні бачити на уроці,бажаю вам натхнення,жаги до знань,дуже хочу,щоб усе в нас вийшло і передаю тепло своєї душі кожному з вас(передаємо долоньками). А тепер ,діти,поверніться до нашої гості та подаруйте посмішку та вітання «Доброго ранку!»

Всі сідають.Учень оголошує дату,погоду.

Куточок настрою.

-Я бачу,що настрій у вас зранку гарний.Тому починаємо урок.

-Якими ми будемо на уроці(показую букви)

У-важними

Р-розумними

О-організованими

К-кмітливими

ІІ. Повторення вивченого.

-Перш ніж перейти до нової теми,згадаємо вивчений матеріал.

Гра «Марафон».Швидке запитання-швидка відповідь.

-Що таке довкілля?

-Що таке природа?

-Природа ділиться на…

-Небо,сонце,зірки – це…

-Комахи,птахи,рослини – це…

-Людина – це…

-Телевізор,будинок,книга –це…

Гра з Legо.

Жива природа-зелена цеглинка

Нежива природа-синя

Зроблено руками людини-червона

-Оцініть свої відповіді.Якщо все було правильно – червона цеглинка,якщо щось не вийшло – синя.(діти показують)

III. Повідомлення теми уроку

-Діти,послухайте загадку і визначте тему уроку(презентація)

-Про яку пору року йдеть в загадці?

Тема нашого уроку «Осінь.Ознаки осені»(на дошці)

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

-Як ви вважаєте,чого ми навчимося на нашому уроці?Що ми будемо робити?

  • Сьогодні на уроці ми:
  • розширимо уявлення про ознаки осені
  • ознайомимось з походженням назв осінніх місяців;
  • проаналізуємо народні прикмети про осінні місяці

-А осінні листочки,які до нас занесло вітерцем,допоможуть в кінці уроку оцінити наші старання.

V. Актуалізація знань учнів

Бесіда .

-Які ви знаєте пори року?

- Яка зараз пора року?

-Після якої пори року приходить осінь?

-Цей період від літа до зими називається осінь.

-Нам дуже пощастило в цьому році,бо осінь схожа на літо.Але ми знаємо з власного досвіду,що осінь може бути різною..Давайте доберемо слова-ознаки до слова осінь і складемо асоціативний кущ.Це буде перше завдання від красуні осені(чіпляю перший листочок на дошку «Асоціативний кущ»).

              (Діти кажуть слова ,я вивішую навколо осені)

VI. Вивчення нового матеріалу

Слово  вчителя.

-З приходом осені природа змінюється.Зміни відбуваються як у неживій  природі ,так і у живій.

Листочок «Крісло автора»

-До крісла автора запрошую Юлю.Вона розповість нам про зміни в неживій природі.

Фізкультхвилинка .

-Пора трішки розім’ятись та здоров’ячка набратись.(стають в коло)

-Ми йдемо у ліс(крокуємо).Подивіться,яка краса(покрутились). Дерева захитались(нахили) і полетіли листочки червоні,жовті , багряні, брунатні(плескаємо).А ось і грибочки(нахиляємося).Білочка стрибає з дерева на дерево збирає припаси на зиму(стрибаємо).В синьому небі видно пташок,які полетіли у вирій(махаємо руками).

-Відпочили?Дуже добре.Ця фізкультхвилинка була інформаційною.Хто був уважним,той помітив зміни у живій природі.

Називаємо «ланцюжком».

Наступний листочок «Дослідження».

-Скільки місяців має осінь?

-А чи знаєте ви їхні назви?

-Наші дослідники дослідили звідки пішли назви осінніх місяців.

Артем розповідає про вересень. (відео)

-Про жовтень розповідає Сабіна.(відео)

-Листопад (відео).

-Діти ,що ви ще дізналися про осінь з презентації?

(відповідають)

Музична руханка(відео).

VI. Узагальнення знань, умінь, навичок

Листочок «Осінні пазли».

-Дістали з конвертиків пазли,складаємо,щоб вийшов осінній пейзаж.

Покажіть,чи все у вас вийшло(жестом).

-Я хочу показати малюнки ,які виконали ви,хтось це робив сам,комусь допомогли батьки.У своїх роботах ви теж передали ознаки осені.Молодці!

Листочок «Народна мудрість»

Зібрати прислів’я,прочитати та пояснити значення.

Листочок «Відгадай».Загадки (презентація).

-Діти,всі завдання,які принесла Осінь,ми виконали.

 VII. Підсумок уроку. Рефлексія.

1. Вправа «Незакінчене речення».

3. Слово вчителя.

Осінь-це золота пора року. Осінь дарує нам таку красу,яка надихає,вражає,спонукає до творчості.Тому ,діти ,треба бережно ставитися до природи,не шкодити довкіллю.І тоді людство ще багато тисячоліть буде насолоджуватися красою та дарами природи.

-Чи задоволені ви своєю роботою на уроці?Якщо так – посміхніться та поплескайте в долоні

- Чи досягли ми тих цілей,які ставили на початку уроку?

-Очікування від уроку(на дошці).

Оцінювання.Оцініть свою роботу на уроці листочками:

-якщо ви виконували всі завдання швидко,без допомоги вчителя – це червоний листочок;

-якщо ви виконували завдання,але можна ще краще працювати – жовтий;

-якщо ви відчували труднощі і потребували допомоги вчителя –це зелений листочок.

Подумайте,напишіть своє ім’я та почепіть на дошку.

- Я сьогодні теж задоволена вашою роботою.Дякую за співпрацю.

А від красуні Осені – повний кошик осінніх смаколиків!.

Урок закінчено!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 жовтня 2021
Переглядів
6379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку