Тема.Осінь.Ознаки осені.
Мета: вчити учнів виявляти ознаки осені у природі; ознайомити з назвами осінніх місяців;розкрити походження назв місяців осені; розвивати логічне мислення; розширювати світогляд; формувати вміння спостерігати за погодою; виховувати почуття любові до природи.
Тип уроку: комбінований урок
Методи і методичні прийоми: словесні (бесіда з елементами розповіді), наочні (ілюстрація), практичні , «Ранкове коло» «Крісло автора», «Асоціативний кущ», «Незакінчене речення», робота в парах,
Обладнання: роздатковий матеріал,цеглинки Lеgo,прислів’я, пазли, мікрофон, мультимедійна презентація , осіннє листя.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Ранкове коло.
Вітання «Доброго ранку!Доброго дня!...»
-Я рада вас сьогодні бачити на уроці,бажаю вам натхнення,жаги до знань,дуже хочу,щоб усе в нас вийшло і передаю тепло своєї душі кожному з вас(передаємо долоньками). А тепер ,діти,поверніться до нашої гості та подаруйте посмішку та вітання «Доброго ранку!»
Всі сідають.Учень оголошує дату,погоду.
Куточок настрою.
-Я бачу,що настрій у вас зранку гарний.Тому починаємо урок.
-Якими ми будемо на уроці(показую букви)
У-важними
Р-розумними
О-організованими
К-кмітливими
ІІ. Повторення вивченого.
-Перш ніж перейти до нової теми,згадаємо вивчений матеріал.
Гра «Марафон».Швидке запитання-швидка відповідь.
-Що таке довкілля?
-Що таке природа?
-Природа ділиться на…
-Небо,сонце,зірки – це…
-Комахи,птахи,рослини – це…
-Людина – це…
-Телевізор,будинок,книга –це…
Гра з Legо.
Жива природа-зелена цеглинка
Нежива природа-синя
Зроблено руками людини-червона
-Оцініть свої відповіді.Якщо все було правильно – червона цеглинка,якщо щось не вийшло – синя.(діти показують)
III. Повідомлення теми уроку
-Діти,послухайте загадку і визначте тему уроку(презентація)
-Про яку пору року йдеть в загадці?
–Тема нашого уроку «Осінь.Ознаки осені»(на дошці)
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
-Як ви вважаєте,чого ми навчимося на нашому уроці?Що ми будемо робити?
-А осінні листочки,які до нас занесло вітерцем,допоможуть в кінці уроку оцінити наші старання.
V. Актуалізація знань учнів
Бесіда .
-Які ви знаєте пори року?
- Яка зараз пора року?
-Після якої пори року приходить осінь?
-Цей період від літа до зими називається осінь.
-Нам дуже пощастило в цьому році,бо осінь схожа на літо.Але ми знаємо з власного досвіду,що осінь може бути різною..Давайте доберемо слова-ознаки до слова осінь і складемо асоціативний кущ.Це буде перше завдання від красуні осені(чіпляю перший листочок на дошку «Асоціативний кущ»).
(Діти кажуть слова ,я вивішую навколо осені)
VI. Вивчення нового матеріалу
Слово вчителя.
-З приходом осені природа змінюється.Зміни відбуваються як у неживій природі ,так і у живій.
Листочок «Крісло автора»
-До крісла автора запрошую Юлю.Вона розповість нам про зміни в неживій природі.
Фізкультхвилинка .
-Пора трішки розім’ятись та здоров’ячка набратись.(стають в коло)
-Ми йдемо у ліс(крокуємо).Подивіться,яка краса(покрутились). Дерева захитались(нахили) і полетіли листочки червоні,жовті , багряні, брунатні(плескаємо).А ось і грибочки(нахиляємося).Білочка стрибає з дерева на дерево збирає припаси на зиму(стрибаємо).В синьому небі видно пташок,які полетіли у вирій(махаємо руками).
-Відпочили?Дуже добре.Ця фізкультхвилинка була інформаційною.Хто був уважним,той помітив зміни у живій природі.
Називаємо «ланцюжком».
Наступний листочок «Дослідження».
-Скільки місяців має осінь?
-А чи знаєте ви їхні назви?
-Наші дослідники дослідили звідки пішли назви осінніх місяців.
Артем розповідає про вересень. (відео)
-Про жовтень розповідає Сабіна.(відео)
-Листопад (відео).
-Діти ,що ви ще дізналися про осінь з презентації?
(відповідають)
Музична руханка(відео).
VI. Узагальнення знань, умінь, навичок
Листочок «Осінні пазли».
-Дістали з конвертиків пазли,складаємо,щоб вийшов осінній пейзаж.
Покажіть,чи все у вас вийшло(жестом).
-Я хочу показати малюнки ,які виконали ви,хтось це робив сам,комусь допомогли батьки.У своїх роботах ви теж передали ознаки осені.Молодці!
Листочок «Народна мудрість»
Зібрати прислів’я,прочитати та пояснити значення.
Листочок «Відгадай».Загадки (презентація).
-Діти,всі завдання,які принесла Осінь,ми виконали.
VII. Підсумок уроку. Рефлексія.
1. Вправа «Незакінчене речення».
3. Слово вчителя.
Осінь-це золота пора року. Осінь дарує нам таку красу,яка надихає,вражає,спонукає до творчості.Тому ,діти ,треба бережно ставитися до природи,не шкодити довкіллю.І тоді людство ще багато тисячоліть буде насолоджуватися красою та дарами природи.
-Чи задоволені ви своєю роботою на уроці?Якщо так – посміхніться та поплескайте в долоні
- Чи досягли ми тих цілей,які ставили на початку уроку?
-Очікування від уроку(на дошці).
Оцінювання.Оцініть свою роботу на уроці листочками:
-якщо ви виконували всі завдання швидко,без допомоги вчителя – це червоний листочок;
-якщо ви виконували завдання,але можна ще краще працювати – жовтий;
-якщо ви відчували труднощі і потребували допомоги вчителя –це зелений листочок.
Подумайте,напишіть своє ім’я та почепіть на дошку.
- Я сьогодні теж задоволена вашою роботою.Дякую за співпрацю.
А від красуні Осені – повний кошик осінніх смаколиків!.
Урок закінчено!