Урок “Я досліджую світ” у 3 класі
Тема: Для чого треба вміти спілкуватися?
Мета: Ознайомити учнів з основними правилами спілкування, з основними характеристиками культурного мовлення; вчити учнів співпереживати, формувати вміння правильно приймати потрібне рішення та думати про його наслідки, вчити надавати допомогу товаришам, допомогти усвідомити значення слів вибачення; вчити використовувати чарівні слова у різних ситуаціях. Розкрити поняття толерантність і ментальне здоров”я, розвивати уміння правильно говорити, слухати; виховувати любов та пошану до однолітків, до оточуючих людей, підвести до висновку, що доброзичливість та повага – основа добрих стосунків між учнями класу та психічного здоров’я;
Обладнання уроку: презентації, відео про добро,( маркери, папір, фото для створення групової роботи)
Хід уроку
Організаційний момент. Створення емоційного настрію.
Встаньте діти, ви рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Поверніться до гостей,
Привітайтесь: «Добрий день!»
Я бачу ваші усміхнені личка, радісні очки і бажаю, щоб ваш гарний настрій зберігся на весь урок. Врятує світ краса-
Завжди так говорили.
Тепер врятує світ лиш доброта.
Бо однієї вже краси занадто мало,
Бо стільки всюди зла,- людина вже не та.
Тож, люди на Землі
Спішіть добро творити,
Щоб нам не згинути у морі зла,
Щоб кожен міг серед краси прожити
У царстві справедливості й добра.
- Це буде незвичайний урок про звичайні речі. На уроці ми будемо вчитися спілкуватися, дотримуватися основ культури поведінки в спілкуванні, користуватися правилами вирішення конфліктів. Будемо розвивати мовлення, пам'ять. Навчимося бути ввічливими, чуйними та дружніми.
- Які ваші очікування від уроку?( відповіді учнів)
-А я очікую, що ви новий досвід застосуєте у житті. На уроці будете активними, організованими, кмітливими, уважними…
Робота над темою.
- З чого починається спілкування ? (Будь-яке знайомство, та і взагалі будь-яке спілкування починається з привітання. ) Презентація (привітання)
- Взагалі,що таке спілкування? (Спілкування - це взаємодія двох або декілька осіб в обміні інформацією чи в практичній діяльності. )
- За допомогою чого ми спілкуємося? (Спілкуються з допомогою слів, жестів, міміки, мови, листів, телефону, комп'ютера. )
(говоримо про вербальне і невербальне спілкування)
- Кожного дня ви спілкуєтесь з різними людьми. Це – ваші рідні, друзі, однокласники, сусіди, знайомі й незнайомі люди. Усі вони різні й по різному ставляться до вас.
- Як же потрібно спілкуватися з людьми, щоб вони не ображалися, а раділи спілкуванню з вами? Є одне золоте правило, яким люди користуються з давнини: стався до іншого так, як бажаєш, щоб ставились до тебе».
Мистецтво спілкування - це одна з найбільших здібностей людини, вона піднімає її над усім живим і робить людиною!
Робимо на дошці асоціативний кущ до слова “ СПІЛКУВАННЯ”
Дивимося відео, де все зрозуміло без слів( обговорення відео)
Руханка + вправа з цукерками. (всім дітям роздають шоколадні цукерки, одній дитині - карамельну. Ведемо обговорення : - що відчуває та дитина, яка отримала не таку цукерку, як всі.
Робота в групах ( І група - створює портрет учня з яким всі спілкуються. ІІ група- створює портрет учня з яким ніхто не хоче спілкуватися.)
1. Вправа Рефлексія «Витинанка».
( Дітям роздають аркуш А5 і пропонують зігнути його, як хочеться, і на згині надірвати посередині. Так треба зробити декілька раз. Потім розправити, роздивитись, що вийшло і продемонструвати усім дітям.)
Вчитель звертає увагу, що немає жодної витинанки схожої одна на одну, тому що кожна дитина є індивідуальність, людиною, яка є унікальною з тільки їй притаманними якостями і особливостями, кожна людина дуже важлива й незамінна в спільноті і є її суттєвою частиною і окрасою. Тому кожна людина достойна поваги і любові з боку всіх членів суспільства
Дружити – це :
ПІКЛУВАТИСЯ СПІВЧУВАТИ
ДОПОМАГАТИ ПІДБАДЬОРУВАТИ ПРОВІДУВАТИ
ПРОЩАТИ ТУРБУВАТИСЯ
ГРАТИСЯ ДІЛИТИСЯ
ПІДТРИМУВАТИ РАДІТИ
НЕ СВАРИТИСЯ НЕ БИТИСЯ
НЕ ОБМАНЮВАТИ ДОВІРЯТИ ПОСТУПАТИСЯ