Конспект
проведення уроку з природознавства
на тему Як звірі пристосувалися до життя взимку
В 2-А класі
Студенткою 3 курсу 31-Ш групи
КВНЗ ‘’Жовтоводсткий педагогічний коледж’’ ДОР
Ткаченко Софією Ігорівною
До проведення заходу допускають:
Консультант:
Учитель:
Дата:
Клас:
Вид:
Тема: Як пристосувалися звірі до життя взимку?
Мета:розширити знання учнів про звірів, їхні звички, характерні ознаки. Формувати уявлення про життя диких звірів взимку;
сприяти розвитку мовлення, критичного та логічногомислення, уваги, уяви, пам'яті;виховувати любов і дбайливе ставлення до тварин.
Обладнання: відео, плакат, картинки.
Хід уроку
1.Організаційна частина.
Добрий день! Мене звати Софія Ігорівна, і сьгодні я проведу у вас урок природознавства.
Підсумки спостереження за природою.Вправа ‘’ Погода’’
- Яка зараз пора року?
- Який йде зимовий місяць?
- Яка температура сьгодні?
- Який стан неба ?
- Яка сила вітру?
- Чи спостерігали ви сьгодні опади чи інші явища природи?
- Які зміни сталися в неживій природі з настанням зими?(Сонце з’являється ненадовго , піднімається не високо, дає мало тепла і світла , похолоднішало, річки замерзли , опади-сніг).
Фронтальне опитування.
— Які птахи зимують у нашій місцевості? Чим вони живляться?
— Як ви вважаєте,чому вони не відлітають у теплі краї?
— Які птахи прилітають до нас з півночі? Чому? (снігурі)
Як їх називають? (Зимуючтми)
Діти ,які звірі восени готуються до зими?
А як вони це роблять ?
Чому вони накопичують жирові запаси?
Для чого звірі напередодні зими змінюють своє хутряне вбрання?
4.Мотивація навчальної діяльності.
Подивіться на дошку, що ви там бачете? Так це сонечко! А хто уважний помітив щось не те. Молодці, у Сонечка промінці в сніжинках і тому сонечко не посміхається і просить вашої допомоги.Допоможемо нашому сонечку звільнити промінці від сніжинок? Так розумнички !своїми знаннями допоможемо сонечку зігріти нас! За кожною сніжинкою заховалося завдання і якщо ми його виконаємо , сонечко відкриє нам свої промінці!
Давайте почнемо роботу.
Ось наше перше завдання на сніжинці.
Так , як зараз зима давайте пограємо в гру ‘’ Так чи Ні’’
Я буду називати вам ознаку, а ви маєте плескати в догоніякщо ви згодні з тим що я кажу ,а якщо незгодні то не плескаєте в долоні. Почнемо!
Розумнички, ви дуже уважні і тому перший промінчик звільнився від крижаної сніжинки .Йдемо далі.
Безумовно зміни в природі вплинули на життя тварин.А на які групи поділяються тварини? Молодці! І ось наступне завдання .
Подивіть уважно відео. Відеоролик про тварин взимку.
Про кого цей фільм? Правильно про звірів!Діти а хто такі звірі?
Молодці із цим завданням ви справилися і ще один промінчик звільнився.
Отже , тема нашого уроку Як пристосувалися звірі до життя взимку? І сьгодні на уроці ви дізнаєтесь, який спосіб життя ведуть звірі взимку, як змінюється, їх зовнішній вигляд, чим живляться взимку? А щоб дізнатися , як саме ми вирушемо в уявну подорож до зимового лісу і там нас чекають наступні завдання.
Фізкультхвилинка
Станьте рівно, поверніться
І до сонечка зверніться.
А тепер хай всі малята
Пострибають, мов зайчата.
Руки вгору підніміть,
Вдих і видих всі зробіть.
Руки вгору потягніть
І до сонця підстрибніть!
Всі присядем, встанем враз,
Знов чекає праця нас.
7. Вивчення нового матеріалу.
Пояснення вчителя.
— Взимку ліс відпочиває. У лісових норах, дуплах та барлогах зимують звірі, великі та маленькі, ведмеді, борсуки та їжачки.
Діти , а як ви вважаєте як готується до зими ведмідь?
Бурий ведмідь старанно готує барліг під корінням дерев або в сушняку. Ведмідь - всеїдна тварина. До зими у ведмедів відкладається багато жиру під шкірою, і вони залягають у зимову сплячку.
Діти, подивіться на картинку на дошці на ній зображено безліч слідів , як ви вважаєте чиї вони?
Зимовий ліс потопає в снігових заметах. Та на білосніжному лісовому килимі можна побачити безліч маленьких стежок. На снігу, як у книзі можна прочитати про всіх, хто тут пробігав.
Заєць дуже обережний. Перед сном (спить вдень) він наробить стільки слідів, що не кожний з його ворогів розбереться. Потім з розгону стрибає вбік і там спить.
Вовки мандрують у пошуках здобичі. Їжу вони не запасають і в сплячку не впадають. Вовки нападають на дрібних і на великих тварин: лосів, оленів, диких кабанів. Інколи вовки можуть наближатися до людських будинків і нападати на домашніх тварин та свійську худобу.Тому потрібно бути вкрай обережними.
Велетні лосі поодинці і родинами ходять лісом, об’їдаючи кору і гілки осики, горобини, берези.
Миші взимку ховаються під товстим шаром снігу і, здавалося б, добре захищені, але…
У лисиці хороший нюх і чудовий слух. Відчувши в товщі замету мишу, лисиця високо стрибає вгору і, пробивши наст, свічкою встромляється в сніговий замет. Бідна мишка потрапляє в зуби до хитрого та винахідливого хижака.
А зараз я пропоную вам виконати ще одне цікаве завдання , щоб звільнити ще один промінчик сонця від крижаної сніжинки.
Вставте пропущені літери, розшифруйте назви тварин і скажіть, яка з них є «зайвою». Чому?
З..є..ь, л..с..ц.., б..лк.., сн..г..р, к..б..н, к..з..л.., в..дм..дь.
Добре, Молодці!
А зараз хочу загадати вам загадки - це ще одне завдання яке допоможе звільнити Сонце.
Слухайте уважно!
Загадки
Хвостик короткий, чотири копита
Великі вушка, рухається швидко
(Козуля)
Вдалині посеред ночі засвітились хижі очі.
Від його пісень у звірів морозець біжить по шкірі.
(Вовк)
До пухнастого хвоста личить шубка їй руда.
Як рушає полювати, не виходить зайчик з хати.
(Лисиця)
Ця свиня щетину має,
В лісі жолуді шукає,
Хижий, лютий пан іклан
Називається…(кабан).
Жовта блискавка невпинна
Між деревами пролине,
З гілки плигає на гілку
Ця мала руденька…(білка).
Куций хвостик, довгі вушка,
Шерсть м’якенька, як подушка.
Скаче вгору, наче м’ячик.
Хто це, діти? Сірий…(зайчик).
Молодці, ви дуже гарно підготувалися і це завдання зараховане і сонечко майже звільнилося від крижаних сніжинок!
А зараз відкрийте підручники на сторінці 84-85.
І нарешті у нас залишилася остання сніжинка і наше Сонечко знову засяє.
Завдання ‘’ Хто чим живиться’’. Ви маєте з’єднати стрілочками їжу і тварин які нею харчуються.
Кора і гілки білки
Насіння і ягоди зайці, олені
Горіхи і гриби кабани
Жолуді птахи
Зернові культури миші
Молодці! Ви допомогли Сонечку і звільнили його від холодних сніжинок . Тепер воно буде посміхатися нам і радувати всіх своїм теплом і людей і тварин.
Ви сьогодні отримали дуже багато інформації про звірів. У цей час їм як ніколи потрібна допомога людини. Люди повинні дбати про лісових звірів взимку!
Підсумок уроку.
Отже,про що сьогодні ми говорили на уроці?
Про яких звірів ми дізналися більше інформації на уроці?
Які звірі впадають в сплячку?
Які звірі змінють своє хутро на зиму . І чому?
Які тварини накопичують запаси у своїх нірках?
Чому ви навчилися на уроці?
Що запам’ятали?
Що нового дізналися?
Сподобався урок?
Добре! А зараз послухайте на кінець віршик.
Холодно взимку зайчатам і білці,
Песику в будці, в сараї корівці…
Мерзнуть у котика лапки і вуха,
Мерзне ворона в лиху завірюху
Як допоможемо дружно, малята,-
Виживуть взимку птахи і звірята!
Домашнє завдання.