Конспект уроку з природознавства для 4 класу. "Природні умови. Рослинний і тваринний світ Південної Америки". На уроці діти здійснють уявну подорож до Південної Америки. Дізнаються про цікаві маловідомі факти, а також про неповторність рослинного і тваринного світу цього материка.
Коваленко Ксенія Юріївна
Тема: Природні умови. Рослинний і тваринний світ Південної Америки.
Мета: ознайомлювати учнів з різноманітністю рослинного і тваринного світу Південної Америки; розвивати пізнавальний інтерес, увагу, мислення; виховувати бережливе ставлення до природи.
Методично-дидактичне забезпечення: Карта світу, Фізична карта півкуль, глобус, ілюстрації на тему «Рослинний і тваринний світ Південної Америки».
Хід уроку
I. Етап орієнтації
Сонце встало – запалало,
І дітей всіх привітало…
Доброго ранку, сонечко!
Доброго ранку, квіточки!
Хай цвіте лужочок
І шумить гайочок…
Хай блищить ставочок…
Хай щебечуть пташечки,
Хай сміються діточки!
II. Етап цілепокладання
Діти сьогодні на уроці ми здійснимо уявну подорож до Південної Америки. Ми дізнаємось про неповторність рослинного і тваринного світу цього материка.
III. Етап планування навчальної діяльності
План уроку
IV. Етап реалізації плану навчальної діяльності
Щоб наша подорож пройшла вдало, необхідно з’ясувати чи сприятливі природні умови для початку подорожі.
- Пропоную спочатку заповнити календар погоди.
- Який зараз місяць?
- Яке число місяця?
- Який стан неба?
- Чи спостерігали ви опади?
- Чи є сьогодні вітер, який його напрямок?
- Що можна сказати в цілому про сьогоднішню погоду?
- Ну що умови сприятливі, можемо відправлятися.
2. Актуалізація опорних знань
- Перед початком подорожі давайте пригадаємо нашу попередню мандрівку, щоб потім ми могли зробити порівнянн.
- У якій півкулі лежить південна Америка?
- Яку форму поверхні має Південна Америка?
- Пригадайте, яка найбільша річка протікає Південною Америкою?
- Що ви знаєте про гірську систему Південної Америки?
Які ви молодці, ви вже так багато знаєте.
3. Розповідь учителя
Поки ми добираємось до місця призначення я вам розповім дуже цікаву річ про Південну Америку.
— Напевно ви навіть не уявляли, що те що ви звикли споживати щодня привезли до нашої країни з Південної Америки.
Як ви вважаєте, що це може бути?
— Це картопля, помідори та кукурудза.
Напевно кожен знає на смак арахіс й ананас, їх до нас привозять з цього ж місця. А ще саме завдяки шоколадному дереву, ви можете ласувати шоколадними виробами.
Це неповторний материк з надзвичайно різноманітним рослинним і тваринним світом. Про це ви дізнаєтесь зі сторінок нашого підручника.
- Ну що ж оголошую подорож сторінками підручника відкритою.
Читання статті на ст. 112
- Скільки ярусів лісу розташоване в Південній Америці?
- Що росте у найвищому ярусі?
- Які рослини ростуть у найнижчому ярусі?
- Які області Південної Америки називають «Легенями планети»?
Читання статті ст. 113
- Чим відзначається тваринний світ? Яка частина всіх тварин проживає в цій місцевості?
- Де переважно живуть рослини цього материка?
Наша подорож продовжується, тепер ми вирушимо в південноамериканські пампаси.
Читання підручника ст. 113-114
- Яких тварин ви зустріли на своєму шляху, що про них запам’ятали?
- Яка загроза постала перед саваною та пампасами?
5. Фізкультхфилинка
6. Робота в парах
Учням роздаються малюнки тварин і рослин, учні повинні дібрати лише тих, які проживають в Південній Америці, і розповісти про них.
7. Робота в групах
Клас ділиться на дві групи. Розгляньте «візитівки» Північної та Південної Америки, подані в «Довідковому бюро Матінки Природи», порівняйте чим ці материки схожі, а чим – відрізняються.
V. Етап контролю та корекції знань
1. Рефлексія
- Про що дізнались з нашої подорожі?
- Що вас вразило?
- Що найбільше запам’ятали?
- Яке завдання було важким?
Наша подорож добігла кінця, але дуже хотілося б, щоб ви її не забули.
2. Домашнє завдання
- Вдома ще раз подумай про особливості природи Південної Америки. На які неповторні риси цього материка ти звернеш увагу насамперед? Сформулюй 5 запитань, що були б цікаві твоїм одноліткам.