Урок з природознавства 5 клас "Астрономія –наука,що вивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень."

Про матеріал
Даний матеріал допоможе вчителям підготуватися до уроку з природознавства у 5 класі. Розробка уроку+ презентація.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Відділ освіти, сім'ї, молоді та спорту України

МК

 

 

 

 

 

Робота

учасника онлайн фестивалю іноваційних уроків

"Наша творчість і талант"

у номінації

"Інноваційна розробка уроку природничо-математичних дисциплін"

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

Соловей Мирослава Анатоліївна

учитель хімії, біології, природознавства

Гурбинської ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

Клас:  5

Предмет: природознавство

Тема: Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень.

Мета:-сформувати  знання  про науки, які вивчають космос, про небесні тіла, які утворюють Всесвіт, значення знань про у житті людей;                                                                                                                                                              -розвивати уявлення про навколишній світ, формувати науковий світогляд, робити інформаційні повідомлення, аналізувати та узагальнювати інформацію, сприяти розвитку абстрактного мислення;                                

-виховувати повагу до розвитку людських знань, гордість, що ми живемо в космічній державі

Обладнання: відеоматеріали на тему "Всесвіт та його дослідження", комп’ютерна презентація, підручник (Природознавство. 5 клас. О.Г.Ярошенко, В.М.Бойко, 2018 рік).

Тип уроку:засвоєння нових знань учнів

Форма проведення: урок-подорож

 

ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ.

Учитель:

- Доброго дня! Сідайте! Сьогодні на уроці, ми вирушаємо у надзвичайно цікаву подорож на космічному кораблі «Космо-Стар». Візьміться за руки, посміхніться один одному і подумки побажайте успіхів своїм товаришам. (Слайд №1)

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

Вступне слово вчителя

Поки йде розігрів нашого корабля і для того,  щоб налаштуватися на політ пропоную вам відгадати декілька загадок. (Слайд №2).

Прийом "Розминка "

Відгадування загадок

Відгадайте загадки (слайд №3):

1. На небі біліє,світить, а не гріє. (Місяць).

2. Удень у небі гуляє, а ввечері на землю сідає (сонце)

3. Розстелений кожушок, на нім посіяний горошок. (Небо і зорі).

4. Золотий пішов а срібний прийшов (сонце, місяць)

5. Що існує вік на волі, а кружляє вічно в колі? (планета )

Прийом "СВІТЛОФОР" (Слайд №4).

Якщо відповідь "так" ви піднімаєте зелений кружечок, якщо "ні" червоний. (Додаток № 1)

1. На Венері існує життя (Ні)

2.  Напрям на північ вказує Полярна зірка (Так)

3.  Кулясті розпечені тіла, що випромінюють світло – це планети (Ні)

4. Промінь світла від Сонця досягає Землі за 8 хвилин 10 с. (Так)

5.  Наша Галактика має назву Молочний шлях або українська її назва- Чумацький шлях (Так)

6.  Зорі – небесні тіла, які не випромінюють світло (Ні)

7. До малих небесних тіл належать комети, астероїди, метеори (Так)

8. Сонце і небесні тіла, що обертаються навколо нього утворюють Сонячну систему (Так)

9. Сонце одна з мільярдів зірок нашої  Галактики (Так)

10. Червонуваті зорі мають температуру 3000 градусів. (Ні)

ІII. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Прийом « Зацікавлення»

  • Куди ж саме ми  полетимо?

Для того, щоб про цедізнатися,  потрібно пограти в гру «космічний код»

Завдання

На ваших столах лежать конверти. Відкривши їх, ви знайдете там букви. (Слайд №5).Якщо ви їх розташуєте у правильному порядку, то дізнаєтесь не тільки тему нашої подорожі, а  й  код запуску нашого корабля. (Додаток №2)

Гра «космічний код»

С І Т Е В С В       («ВСЕСВІТ»)

Д Л И Ю А Н     («ЛЮДИНА»)

Т Р С А О М О Н Я І    («АСТРОНОМІЯ»)

И Д Е М Т О    («МЕТОДИ»)

А З Б О С И («ЗАСОБИ»)                                                                   

(Слайд №6)

Ознайомлення з темою і метою уроку

Сьогодні ми розпочинаємо неймовірно цікаву подорож по безкрайніх просторах Всесвіту .

Тема нашого уроку «Астрономія – наука, щовивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень». (Слайд №7).

Як ви вже здогадалися,  подорож - незвичайна. Нам прийдеться мандрувати не тільки в космічному просторі, а й у часі. Під час подорожі ми зробимо декілька зупинок. (Слайд №8).

Починаємо нашу подорож! Протягом подорожі будьте уважними до виступів своїх однокласників, активно  працюйте  та спостерігайте за роботою друзів. За правильно виконані завдання ви отримуватимете картки-бонуси. (Додаток 3) На прикінці уроку підведемо підсумки нашої спільної подорожі. Учні, які будуть працювати краще всіх,  отримають дипломи «Юних космонавтів –дослідників».(Додаток 4)

IV. Засвоєння нових знань

Починаємо наш політ! (Слайд № 9)

Ще в давніх людей виник інтересдо космосу. (Слайд № 10) Вони помітили, що Сонце, світить набагато яскравіше, ніж Місяць, що зміна дня й ночі має ритмічний характер. Уранці Сонце підіймається в певному місці, проходячи при цьому визначений шлях. Місяць циклічно змінює свою форму. У певному порядку розташовані на небі зірки.

Так народилася астрологія. Пізніше з надр цієї науки вийшла астрономія – наука про космос. Тож перша наша зупинка «Астрономія» (Слайд №11).

 Слово вчителя.

(Слайд №12) Астрономія — наука, що вивчає рух, будову, походження і розвиток небесних тіл і їх систем. Нагромаджені нею знання застосовуються для практичних потреб людства. Це одна з найдавніших наук, яка розвивалася разом із людиною та суспільством. Народи Вавилону, Єгипту, Китаю, Індії мали певні астрономічні знання ще тисячі років тому і застосовували їх для вимірювання часу та орієнтування за сторонами горизонту.

У XX столітті астрономія розділилася на дві головні галузі: наглядову і теоретичну. ( Слайд № 13) Наглядова астрономія сфокусована на отриманні даних шляхом спостережень за небесними тілами, які потім аналізуються з допомогою основних законів фізики. Теоретична астрономія орієнтована на розробку комп’ютерних, математичних чи аналітичних моделей для опису астрономічних об’єктів і явищ. Ці дві царини доповнюють одна одну: теоретична астрономія шукає пояснення результатами спостережень, а наглядова астрономія використовується для підтвердження теоретичних висновків і гіпотез.

Знання з астрономії дають можливість орієнтуватися та визначати географічні координати (у навігації, авіації, космонавтиці, геодезії, картографії) і в сьогоднішній час. Також астрономія допомагає досліджувати й освоювати космічний простір, вивчати нашу планету з космосу. Крім цього, астрономія допомагає дізнатися, як впливають різні космічні тіла на Землю.

 

Ми продовжуємо наш політ! (Слайд № 14) Наступна зупинка "Методи та засоби астрономічних досліджень". (Слайд № 15)

Слово вчителя

З давніх часів, спостерігаючи за небом, люди використовували різні прості вимірювальні прилади, які дозволяли визначити місце розташування і час перебування тіл на небосхилі. Найпершим і найпростішим приладом був ГНОМОН (Слайд № 16)

 Гно́мон (від грец. γνώμων  той, хто знає) — давній астрономічний інструмент для вимірювання часу, елементом якого є вертикальна жердина, що відкидає тінь на горизонтальний майданчик.

Гномон дозволяє визначити:

- астрономічний полудень — момент, коли довжина його тіні найменша;

- напрям на північ — за напрямом тіні в астрономічний полудень;

- широту місця — за довжиною тіні в астрономічний полудень.

 Спостерігаючи нахил і довжину тіні від гномона на горизонтальній площині, можна встановити висоту Сонця над горизонтом, його нахил орбіти, а, отже, й визначити час. Проводячи такі вимірювання в моменти зимового й літнього сонцестояння, астрономи визначають також і нахил площини екліптики до екватора.

 Для точності вимірювання важливе значення має висота гномона — чим він вищий, тим довша тінь, що відкидається ним, що підвищує точність вимірювання. Проте точність гномона відносно невелика, оскільки кутовий діаметр Сонця приблизно дорівнює 30', використовувати ж гномон для вимірювання за зірками неможливо.

Слова вчителя.

– Як ви вважаєте чи змінилися прилади і засоби дослідження космосу з початку його вивчення і до сьогодні? (Так). Розгляньте, будь ласка, мал.57 на ст.89 у підручнику. Тут ви бачите гномон, квадрант, астролябію – прилади, за допомогою яких визначали положення світил на небесній сфері. Нині нам в цьому допомагають штучні супутники землі, цілі космічні станції. (Слайд № 17).

 На мал.58 ст.89 зображено телескоп Галілея, а на мал.59 ст.89 вже сучасний телескоп, який вчені використовують у своїй роботі.

(Слайд № 18).

 Зверніть увагу на його масштаби: бачите поруч стоять автомобілі?

Астрономічні дослідження проводяться в наукових інститутах, університетах, обсерваторіях. У нас в Україні це Кримська (поблизу Сімферополя), Голосіївська (під Києвом). (Слайд № 19)

 

І знову наш космічний корабель продовжує політ у Всесвіті (Слайд № 20)Наступна зупинка              "Дослідники космосу".  (Слайд № 21)

 Слово вчителя.

(Слайд №22) квітня 1961 року з космодрому «Байконур» о 08.07 за київським часом стартував перший у світі космічний корабель «Восход» із людиною на борту. Ю. О. Гагаріну не було і 27 років.

Було вибрано позивний — «кедр». Старт пройшов без зауважень.

Перегляд відео (Слайд № 23)

 

(Слайд №  24)  Л. К. Каденюк — перший український космонавт. У період від 19 листопада до 5 грудня 1997 року Л. К. Каденюк здійснив космічний політ на американському БТКК «Колумбія» місії STS-87.

Перегляд відео (Слайд № 25)

Слайд № 26   Ніл Олден Армстронг — американський астронавт, який першим здійснив посадку на Місяць.

Перегляд відео (Слайд № 27)

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель

Увага! Через невідомий вірус у системі корабля відбувся збій у нашому маршруті, якщо ми негайно не знайдемо і не знищимо вірус, то можемо потрапити у велику небезпеку! (Слайд № 28).

Для цього потрібно пригадати і наспівати пісні, у яких є космічні назви. (Випереджувальне завдання учні вдома підготували пісні з космічними назвами).

Конкурс «Музичний калейдоскоп» (Слайд № 29).

Учитель

Вірус ми знешкодили, але в нас ще одна проблема – наш корабель збився з маршруту і, ми не можемо повернутися на Землю. Для вирішення цієї проблеми,   нам потрібно обрати  з наведених тверджень правильне.

Оберіть правильне твердження (слайд № 30):

  • Найпершим і найпростішим приладом для дослідження космосу був телескоп. (ні)
  • Всесвіт складається з багатьох галактик та інших небесних тіл. (так)
  • Першого українського космонавта звали Юрій Гагарін. (ні)

Учитель

Молодці! Ви  справилися з цією проблемою,  і наш корабель повертається назад. (Слайд № 31)

VI. ПІДСУМОК УРОКУ.

Учитель:

Настав час підрахувати отримані учнями бонуси і дізнатися, хто ж отримає дипломи. (Слайд № 32).

  1.                   Оцінювання учнів

Учні підраховують отримані «картки-бонуси».  Учні, що отримали найбільшу кількість бонусів нагороджуються дипломами.

  1.                   Психологічна хвилинка.

Вчитель:

  • Шановні учні! Оберіть і покажіть  «смайлик», (Додаток 5) що відображає ваш настрій на прикінці уроку:1– я дізнався багато нового, відмінний настрій; 2 – мені байдуже до того що відбувалося на уроці; 3 – я не дізнався нічого цікавого на уроці, настрій сумний. (Слайд № 33).

VІI.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ                                                         

(Слайд № 34).

Всьому класу: Опрацювати п. 20

 

Творче завдання:  скласти 5-6 питань або тестових завдань до опрацьованого на уроці матеріалу.

 

Дякую за увагу! (Слайд № 35)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 2

В

С

Е

С

В

І

Т

 

 

 

Л

Ю

Д

И

Н

А

 

 

 

 

А

С

Т

Р

О

Н

О

М

І

Я

М

Е

Т

О

Д

И

 

 

 

 

З

А

С

О

Б

И

 

 

 

 

Додаток № 3

big-1366290525_astronomia_2.jpg

big-1366290525_astronomia_2.jpg

big-1366290525_astronomia_2.jpg

big-1366290525_astronomia_2.jpg

big-1366290525_astronomia_2.jpg

big-1366290525_astronomia_2.jpg

big-1366290525_astronomia_2.jpg

big-1366290525_astronomia_2.jpg

big-1366290525_astronomia_2.jpg

big-1366290525_astronomia_2.jpg

big-1366290525_astronomia_2.jpg

big-1366290525_astronomia_2.jpg

big-1366290525_astronomia_2.jpg

big-1366290525_astronomia_2.jpg

big-1366290525_astronomia_2.jpg

 Додаток 4

a65484ea3b7d.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

Без названиякепр.jpg

002.jpg

57c9263c337208834ad9cde1219db425.jpg

Без названиякепр.jpg

002.jpg

57c9263c337208834ad9cde1219db425.jpg

Без названиякепр.jpg

002.jpg

57c9263c337208834ad9cde1219db425.jpg

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

1111

Номер слайду 2

Космо-Стар2

Номер слайду 3

На небі біліє, світить, а не гріє. Удень у небі гуляє, а ввечері на землю сідає Розстелений кожушок, на нім посіяний горошок. Золотий пішов а срібний прийшов Що існує вік на волі, а кружляє вічно в колі?3

Номер слайду 4

Прийом «СВІТЛОФОР»Не правильне твердження. Правильне твердження4

Номер слайду 5

Гра «космічний код»С І Т Е В С В Д Л И Ю А Н Т Р С А О М О Н Я І И Д Е М Т О А З Б О С И5

Номер слайду 6

Гра «космічний код»С І Т Е В С В («ВСЕСВІТ»)Д Л И Ю А Н («ЛЮДИНА»)Т Р С А О М О Н Я І («АСТРОНОМІЯ»)И Д Е М Т О («МЕТОДИ»)А З Б О С И («ЗАСОБИ») 6

Номер слайду 7

Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Методи і засоби астрономічних досліджень.7

Номер слайду 8

«Астрономія» «Методи та засоби астрономічних досліджень»«Дослідники космосу»8

Номер слайду 9

9

Номер слайду 10

10

Номер слайду 11

«Астрономія» 11

Номер слайду 12

Астрономія — наука, що вивчає рух, будову, походження і розвиток небесних тіл і їх систем. «Астрономія» 12

Номер слайду 13

АСТРОНОМІЯНАГЛЯДОВАТЕОРЕТИЧНАсфокусована на отриманні даних шляхом спостережень за небесними тілами, які потім аналізуються з допомогою основних законів фізикиорієнтована на розробку комп’ютерних, математичних чи аналітичних моделей для опису астрономічних об’єктів і явищ13

Номер слайду 14

«Астрономія» «Методи та засоби астрономічних досліджень»14

Номер слайду 15

«Методи та засоби астрономічних досліджень.»15

Номер слайду 16

Ґно́мон (від грец. γνώμων — той, хто знає) — давній астрономічний інструмент для вимірювання часу, елементом якого є вертикальна жердина, що відкидає тінь на горизонтальний майданчик.16

Номер слайду 17

Штучні супутники Землі17

Номер слайду 18

Телескоп Галілея. Сучасний телескоп18

Номер слайду 19

Кримська (поблизу Сімферополя)Голосіївська (під Києвом).19

Номер слайду 20

«Астрономія» «Методи та засоби астрономічних досліджень»«Дослідники космосу»20

Номер слайду 21

«Дослідники космосу».21

Номер слайду 22

Юрій Гагарін – перша людина, яка побувала в космосі – росіянин.12 квітня 1961 року з космодрому «Байконур» о 08.07 за київським часом стартував перший у світі космічний корабель «Восход» із людиною на борту. Ю. О. Гагаріну не було і 27 років22

Номер слайду 23

23

Номер слайду 24

 Льотчик-випробувач 1-го класу, космонавт, генерал-майор авіації, перший і єдиний астронавт незалежної України, народний депутат України 4-го скликання, Народний Посол України, Герой України, Президент Аерокосмічного товариства України, радник Прем'єр-міністра України та Голови  Державного космічного агентства України, Почесний доктор Чернівецького Національного університету імені Ю. Федьковича.24 Леонід Костянтинович Каденюк (28 січня 1951, Клішківці, Хотинський район, Чернівецька область, Українська РСР — 31 січня 2018, Київ, Україна) 

Номер слайду 25

25

Номер слайду 26

Ніл О́лден А́рмстронг — американський військовий льотчик і астронавт. Командир «Аполона 11» (Apollo 11), який виконав політ на Місяць. Він — перший землянин, який ступив на Місяць (20-21 липня 1969) — сказавши: «Це маленький крок для людини, але величезний стрибок для людства».26

Номер слайду 27

27

Номер слайду 28

28

Номер слайду 29

29 Конкурс «Музичний калейдоскоп»

Номер слайду 30

30 Оберіть правильне твердження Найпершим і найпростішим приладом для дослідження космосу був телескоп. Всесвіт складається з багатьох галактик та інших небесних тіл. Першого українського космонавта звали Юрій Гагарін.

Номер слайду 31

«Астрономія» «Методи та засоби астрономічних досліджень»«Дослідники космосу»31

Номер слайду 32

32 НАГОРОДЖУЄТЬСЯЮний космонавт –дослідник

Номер слайду 33

33132

Номер слайду 34

34 Всьому класу: опрацювати параграф 20 Творче завдання: скласти 5-6 питань або тестових завдань до опрацьованого на уроці матеріалу. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Номер слайду 35

35 Дякую за увагу!

Зміст слайдів
Номер слайду 1

1111

Номер слайду 2

Космо-Стар2

Номер слайду 3

На небі біліє, світить, а не гріє. Удень у небі гуляє, а ввечері на землю сідає Розстелений кожушок, на нім посіяний горошок. Золотий пішов а срібний прийшов Що існує вік на волі, а кружляє вічно в колі?3

Номер слайду 4

Прийом «СВІТЛОФОР»Не правильне твердження. Правильне твердження4

Номер слайду 5

Гра «космічний код»С І Т Е В С В Д Л И Ю А Н Т Р С А О М О Н Я І И Д Е М Т О А З Б О С И5

Номер слайду 6

Гра «космічний код»С І Т Е В С В («ВСЕСВІТ»)Д Л И Ю А Н («ЛЮДИНА»)Т Р С А О М О Н Я І («АСТРОНОМІЯ»)И Д Е М Т О («МЕТОДИ»)А З Б О С И («ЗАСОБИ») 6

Номер слайду 7

Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Методи і засоби астрономічних досліджень.7

Номер слайду 8

«Астрономія» «Методи та засоби астрономічних досліджень»«Дослідники космосу»8

Номер слайду 9

9

Номер слайду 10

10

Номер слайду 11

«Астрономія» 11

Номер слайду 12

Астрономія — наука, що вивчає рух, будову, походження і розвиток небесних тіл і їх систем. «Астрономія» 12

Номер слайду 13

АСТРОНОМІЯНАГЛЯДОВАТЕОРЕТИЧНАсфокусована на отриманні даних шляхом спостережень за небесними тілами, які потім аналізуються з допомогою основних законів фізикиорієнтована на розробку комп’ютерних, математичних чи аналітичних моделей для опису астрономічних об’єктів і явищ13

Номер слайду 14

«Астрономія» «Методи та засоби астрономічних досліджень»14

Номер слайду 15

«Методи та засоби астрономічних досліджень.»15

Номер слайду 16

Ґно́мон (від грец. γνώμων — той, хто знає) — давній астрономічний інструмент для вимірювання часу, елементом якого є вертикальна жердина, що відкидає тінь на горизонтальний майданчик.16

Номер слайду 17

Штучні супутники Землі17

Номер слайду 18

Телескоп Галілея. Сучасний телескоп18

Номер слайду 19

Кримська (поблизу Сімферополя)Голосіївська (під Києвом).19

Номер слайду 20

«Астрономія» «Методи та засоби астрономічних досліджень»«Дослідники космосу»20

Номер слайду 21

«Дослідники космосу».21

Номер слайду 22

Юрій Гагарін – перша людина, яка побувала в космосі – росіянин.12 квітня 1961 року з космодрому «Байконур» о 08.07 за київським часом стартував перший у світі космічний корабель «Восход» із людиною на борту. Ю. О. Гагаріну не було і 27 років22

Номер слайду 23

23

Номер слайду 24

 Льотчик-випробувач 1-го класу, космонавт, генерал-майор авіації, перший і єдиний астронавт незалежної України, народний депутат України 4-го скликання, Народний Посол України, Герой України, Президент Аерокосмічного товариства України, радник Прем'єр-міністра України та Голови  Державного космічного агентства України, Почесний доктор Чернівецького Національного університету імені Ю. Федьковича.24 Леонід Костянтинович Каденюк (28 січня 1951, Клішківці, Хотинський район, Чернівецька область, Українська РСР — 31 січня 2018, Київ, Україна) 

Номер слайду 25

25

Номер слайду 26

Ніл О́лден А́рмстронг — американський військовий льотчик і астронавт. Командир «Аполона 11» (Apollo 11), який виконав політ на Місяць. Він — перший землянин, який ступив на Місяць (20-21 липня 1969) — сказавши: «Це маленький крок для людини, але величезний стрибок для людства».26

Номер слайду 27

27

Номер слайду 28

28

Номер слайду 29

29 Конкурс «Музичний калейдоскоп»

Номер слайду 30

30 Оберіть правильне твердження Найпершим і найпростішим приладом для дослідження космосу був телескоп. Всесвіт складається з багатьох галактик та інших небесних тіл. Першого українського космонавта звали Юрій Гагарін.

Номер слайду 31

«Астрономія» «Методи та засоби астрономічних досліджень»«Дослідники космосу»31

Номер слайду 32

32 НАГОРОДЖУЄТЬСЯЮний космонавт –дослідник

Номер слайду 33

33132

Номер слайду 34

34 Всьому класу: опрацювати параграф 20 Творче завдання: скласти 5-6 питань або тестових завдань до опрацьованого на уроці матеріалу. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Номер слайду 35

35 Дякую за увагу!

002.jpg
2000px-Flag_of_Ukraine.svg.png
57c9263c337208834ad9cde1219db425.jpg
6xs1f8.jpg
94220_0120_400w_250h.jpg
Gama.png
Universum.jpg
big-1366290525_astronomia_2.jpg
foto-kosmichnoho-korablya-starship._large.jpg
im578x383-698198-1529848815.jpg
images.jpg
maxresdefault (1).jpg
sontse.jpg
zemlya.jpg
¼¿ß∩µ∞.jpg
Ö«-Γá¬Ñ-éßÑßó¿Γ (1).jpg
üѺ ¡áºóá¡¿∩ (1).jpg
üѺ ¡áºóá¡¿∩ (2).jpg
üѺ ¡áºóá¡¿∩ (3).jpg
üѺ ¡áºóá¡¿∩¬Ñ»α.jpg
zip
Додано
24 січня 2021
Переглядів
1430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку