Урок з природознавства, 5 клас "Природні та штучні системи в середовищі життя людини"

Про матеріал
Розділ: Природні та штучні системи в середовищі життя людини Урок №3. Тема: Органи рослин. Практична робота №1 «Ознайомлення з будовою рослин». Мета: Сформувати поняття «організм», «орган», виявити особливості будови рослин та виконанню їх органів функції. Продовжувати формувати навички роботи з підручником, малюнком, схемою. Уміння вести спостереження і робити логічні висновки. Обладнання: Живі кімнатні рослини, гербарії рослин, таблиця «Органи квіткової рослини», зошит, підручник. Основне поняття: організм, корінь, пагін, стебло, лист, квітка, плід, насіння.
Перегляд файлу

Розділ: Природні та штучні системи в середовищі життя людини

Урок №3.

Тема: Органи рослин. Практична робота №1 «Ознайомлення з будовою рослин».

Мета: Сформувати поняття «організм», «орган», виявити особливості будови рослин та виконанню їх органів функції. Продовжувати формувати навички роботи з підручником, малюнком, схемою. Уміння вести спостереження і робити логічні висновки.

Обладнання: Живі кімнатні рослини, гербарії рослин, таблиця «Органи квіткової рослини», зошит, підручник.

Основне поняття: організм, корінь, пагін, стебло, лист, квітка, плід, насіння.

Структура та зміст уроку:

І. Організаційний момент – 1 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь.

Тест.

І рівень:

  1. У запропонованому примірнику підкреслити однією рискою природні системи, а двома штучні:

 річка, годинник, степ, озеро, телефон.

  1. М’ясоїдними тваринами є:

лев, кінь, вівця.

ІІ рівень:

Чи всі організми складаються з тканин і клітин.

ІІІ рівень:

Системою називають …….

IV рівень:

Доведіть, що тварина є системою.

ІІІ. Мотивація.

Сьогодні мова піде про царство рослин де нараховується 500 тис. видів, а саме водорості, мох, лишайники, папороть, хвощі, плауни, хвойні та квіткові. На минулому уроці ми розглянули одну з природних систем – це квітка в горщику. Встановили, що це складний організм, відповідає певним критеріям системи.

То й давайте визначимо один із критеріїв системи як організм та орган.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Організм та органи.

Завдання №1. Приведіть приклад тіл живої природи, які можна назвати організмами.

Організм (від лат. organizo – надаю струнного виду). Це живе тіло, якому притаманна сукупність ознак і властивостей (живлення, дихання, ріст, розвиток, розмноження, подразнення, пристосування до умов існування).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Орган (від грец. ργανον /органон/ - знаряддя) частина організму, що виконує властиву їй функцію.

Завдання №2. Наведіть приклад органів у рослин та поясніть функцію яку вони виконують.

  1.      Органи рослин.

Завдання №1. Що таке корінь? (підземна осьова частина рослини)

Види корнів? (головний, бічні, додаткові).

Призначення кореня? (забезпечення рослину водою і розчиненими в ній неорганічними речовинами)

Завдання №2. Що таке стебло? (надземний орган рослини з листками і квітами)

Що таке стовбур? (потовщене стебло)

Функції стебла? (рух поживних речовин під час фотосинтезу та провідна, опорна функція)

Завдання №3. Що таке листок? (бічний орган листка)

Функції листка? (фотосинтез, дихання, випарування води)

Завдання №4. Що таке квітка? (орган розмноження)

Яка будова квітки? (квітконіжка, квітколоже, чашолистики, пелюстки, тичинки, маточки)

Висновок: Всі органи рослин мають своє призначення і забезпечують процеси життєдіяльності.

V. Закріплення вивченого матеріалу. Виконання практичної роботи №1.

VI. Підсумки.

Органами рослин є корінь, пагін, що складається зі стебла та листків, квітка, плід. Корінь постачає рослині воду й неорганічні речовини. Стебло забезпечує рух води з поживними речовинами, взаємозв’язок між органами рослин. У листочку утворюються органічні речовини і випаровується вода. Квітка орган розмноження.

Домашнє завдання:

  • §1, ст. 12 – 16. Опрацювати параграф.
  • Творче завдання «Моя улюблена тварина».
  • Проростити насінину.

 

1

doc
Додано
28 березня 2021
Переглядів
633
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку