20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Урок з природознавства 5 клас:"Земля як планета"

Про матеріал
Розробка уроку узагальнення і систематизації знань з природознавства в 5 клас з теми: " Земля як планета"
Перегляд файлу

 

Тема. Узагальнення знань з теми «Земля як планета»

Мета уроку:  узагальнити та систематизувати знання учнів із вивченої теми; розвивати критичне мислення школярів, навички групової та пошукової діяльності на уроці, творчі здібності; формувати науковий світогляд, виховувати сумлінність та наполегливість при виконанні завдань, командний дух, любов до знань.

Обладнання: мультимедійна презентація, відеоролик «Планета Земля»,

Форма проведення: урок-подорож

Хід уроку

І Організаційний момент /Слайд 1/

Добрий день, шановні учні, починаємо урок!

Сподіваюсь на співпрацю і на цілий шквал думок.

Все сьогодні буде «супер»! Ви такі в нас молодці!

Почувайтесь на уроці, ніби риби у воді.

Сьогодні у нас останній урок теми : «Земля як планета», на якому ми узагальнимо знання з теми і перевіримо, наскільки добре ви знаєте нашу красуню Землю.

Урок у нас не звичайний урок, а змагання. Ви будете працювати як самостійно, так і об’єднуватись в пари  і навіть у групи. Тому прислухайтесь один до одного, поважайте думки  інших учнів, адже від цього буде залежати успіх вашої команди.  В нашому батлі приймають участь 2 команди: «Меркурій» і «Незабудка»

 Змагатися ми будемо на станціях, а  яких – ви мені зараз самі скажете.

Ви знаєте, що предмет природознавство об’єднує знання зі всіх природничих наук.

  • Які ж це науки?

3. Тому сьогодні ми відвідаємо  станції «Астрономічна», «Географічна», «Біологічна» «Екологічна», «Хімічна»

Перш ніж почати, ми зробимо розминку, оцінимо наші сили. Але спочатку команди привітають одна одну.

 

ІІ. Повторення і узагальнення теми.

Розминка

 /Почергово надаються питання командам, кожна правильна відповідь - 

1. Сукупність наук про природу, які вивчають світ в його природному стані (Природознавство).

2. Як називається уявна лінія, до ділить Землю на дві півкулі? (Екватор)

3. Як називаються найвіддаленіші від екватора точки Землі?(Полюси)

4. Природний супутник Землі  ісяць)

5. Як називається зменшена модель Землі? (Глобус)

6. Як називається плоске зображення земної поверхні? (Мапа)

7. Що є верхнім родючим шаром Землі?(Грунт)

8. Час, за який Земля робить один оберт навколо Сонця ( Рік)

9. Час, за який Земля робить один оберт навколо своєї осі (Доба)

10. Чому на Місяці не чути звуків (бо там відсутнє повітря)

11. Як називається повітряна оболонка Землі? (атмосфера)

12. Важливою хімічною властивістю кисню є здатність підтримувати… (горіння)

13. Назвіть приклади штучних водойм (водосховища, канали, ставки)

14. Як називається материк, на якому знаходиться Україна? ( Євразія)

2 .Конкурс капітанів

1. Багато тварин здатні до складних дій, дуже схожих на розумові. Бобри споруджують складні греблі. Термітники, бджолині соти й пташині гнізда зроблені дуже майстерно.

— Чим дії людини під час створення будівель та техніки відрізняються від дій тварин?

(Приклад відповіді: Тварини діють інстинктивно. Споруджуючи житло, вони відтворюють дії, запрограмовані природою для кожного конкретного виду. Тому гніздо ластівки, побудоване сьогодні, має такий самий вигляд, як і багато століть тому. Людина діє свідомо, розумно. Вона заздалегідь визначає мету, обмірковує спосіб і засоби її досягнення, тобто розробляє проект того, що їй потрібно. Створити те, чого в природі не було,— на це здатна лише людина.)

 

2. Це удосконалення в одязі винайшов американець Вітком Джудсон. В основі дії цього винаходу лежить особливість будови пір`я птахів. Спочатку винахід не мав успіху. Лише після того, як американський флот замовив їх 10000 для комбінезонів морських льотчиків, а одна з фірм використала його для чобітків, винахід став популярним у всьому світі. Що це за винахід?

(Застібка-блискавка).

 

    3. Станція « Астрономічна»  

У далекі часи Сонячні та Місячні затемнення викликали у людей жах: одні вважали, що Дракон з`їв Сонце, інші казали, що скоро настане кінець світу.

Через 1 хвилину прошу вас пояснити ці явища. (правильна відповідь 3 бали)

1 команда. Місячне затемнення.

2 команда.  Сонячне затемнення.

4. Станція « Географічна

Конкурс «Знайди пару»

Ви знаєте, що на нашій планеті 6 материків. А чи можете ви впізнати їх лише за одним реченням, що характеризує цей материк?                                                               

   Кожна правильна відповідність 1 бал

  • Конкурс «Впізнай країну»

Ми дуже любимо подорожувати, знайомитись з іншими країнами.

А чи можете ви впізнати країну за її обрисом? І назвати столицю цієї країни.

       Правильна відповідь 1 бал

5. Станція «Біологічна»

  •     Ми знаємо, що в Сонячній системі наша планета - єдина, де є життя. Які ж ознаки життя?  І чому навіть в ґрунті мешкають гриби, тварини, бактерії? Через одну хвилину пропоную вам дати відповідь на ці питання.

       Правильна відповідь 1 бал

  •   Сьогодні я отримала від команд 2 незвичайні листи-сюрпризи, на яких намальовані казкові істоти. Через хвилину представники команд повинні розшифрувати ці послання і назвати тварин, що зображені на цих малюнках.

 

6. Домашнє завдання. Кожна з команд підготувала для іншої команди біологічні загадки. Ви по черзі загадуєте їх, команда відгадує.

       Правильна відповідь 1 бал

7. Станція «Хімічна»

 На цій станції я пропоную вам Квест                                  

Завдання оцінюється в 3 бали

На демонстраційному столі знаходиться хімічне обладнання. Через хвилину представники команд повинні з`ясувати, яке обладнання треба використати для демонстрації дослідів по темі «Повітря» і по темі «Ґрунт», продемонструвати ці досліди та пояснити побачене.

Важливе питання: Чому ж на нашій планеті існує життя?

Ось і дійшов до завершення наш урок, залишився останній слайд,

Поки ми підіб`ємо підсумки, до вас хочуть звернутися учні 10 класу.


 

Учень 2.
Така планета наша, ніби казка!
Чарівна, дивовижна і ясна.
Бо ж гріє Землю сонечкова ласка,
Водичкою вмивається вона,
У гарних квітах дивно розквітає,
В зелених травах, в чарівних лісах.
Світанок ніжний пташка зустрічає
І все дзвенить, купається в піснях.
А над усім цим дивом синє небо,
Хмарки біленькі хтось намалював.
І нам здається всім, що так і треба,
Та хто ж нам світ такий подарував?
Таку красу, таке безмежне диво,
Ці звуки, форми, барви-кольори,
Хто це підніс в дарунок милостиво?
Це просто диво, що не говори.

 

Учень 3.
Така природа всіх нас зустрічає!
І скільки ти б не жив на цій Землі.
Вона дивує, радує, вражає,
І в зрілості, і доки ще малі.
І не дає ніколи збайдужіти,
Підносить нам сюрпризи повсякчас.
То ж бережіть цю Землю, любі діти,
Вона родила і зростила нас.
Вона нам мати, бо життя дарує,
Годує всіх, для нас цвіте й росте.
І щедрістю безмежною дивує,
Та пам’ятайте завжди і про те,
Що ми тут гості, а природа вічна,
Вона й до нас уже давно була.
Така ж чудова, дивна і лірична…
Не заподійте цьому світу зла.


 

НАГОРОДЖЕННЯ КОМАНД

ІІІ. Рефлексія

  • Яку тему ми сьогодні повторили?
  • Що найбільше запам’яталось?
  • Які завдання викликали труднощі?
  • Як ви думаєте, чи необхідно вивчати цю тему? Чому?

 

Д/з Написати твір «Мій внесок у покращення екологічної ситуації рідного міста»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Загадки.

Хто у трьох подобах різних

Проживе  своє життя,

Потім весь свій шлях повторить

Точно так його життя?

(Комаха: гусінь, лялечка, метелик; метелик відкладає яйця, з яких знову виводиться гусінь).

Тепер вам відгадати слід,

Хто двічі родиться на світ.

(Птахи і плазуни спочатку відкладають яйця, а потім з них виводяться дитинчата).

Що за істота? От дива!

Спочатку – тільки голова,

Пізніше ноги відростуть,

І їй нове ім`я дадуть.

(Пуголовки так перетворюються на дорослих жаб. Спочатку в них відростають задні кінцівки, а потім – передні).

Розповім вам про траву,

Тільки назву не скажу.

Скрізь її зустріти можна.

Впізнає дитина кожна.

Її сліпий впізнає,

Бо торкнешся – обпікає!

(Кропива)

А тепер скажіть іще:

Що ж таке у ній пече?

(До складу кропиви входить мурашина кислота, яка проникає у шкіру, коли ворсинки кропиви проколюють шкіру, ламаючись при цьому).

   3) Білі квіти вдень в’януть

А ввечері розквітають.

 (Зорі)

4) Що існує вік на волі,                                                4) Іде лісом – не шелестить,

    А кружляє вічно в колі.                                                Йде водою – не плоскотить

           (Планета)                                                                (Промінь сонця або місяць 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конкурс капітанів

 

    Багато тварин здатні до складних дій, дуже схожих на розумові. Бобри споруджують складні греблі. Бджоли будують соти.

Термітники, бджолині соти й пташині гнізда зроблені дуже майстерно.

— Чим дії людини під час створення будівель та техніки відрізняються від дій тварин?

 

Конкурс капітанів

 

Це удосконалення в одязі винайшов американець Вітком Джудсон. В основі дії цього винаходу лежить особливість будови пір`я птахів. Спочатку винахід не мав успіху. Лише після того, як американський флот замовив їх 10000 для комбінезонів морських льотчиків, а одна з фірм використала його для чобітків, винахід став популярним у всьому світі. Що це за винахід?

 

 

 

docx
Додано
19 березня
Переглядів
244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку