Урок з природознавства для 4 класу "Який океан найбільший".

Про матеріал

Який океан найбільший.

Формувати уявлення про поверхню Землі, її зображення на карті, ознайомити з найбільшим океаном Землі – Тихим океаном, розвивати пізнавальний інтерес, уміння працювати з додатковою літературою; формувати вміння логічно міркувати, чітко висловлювати свою думку, здійснювати взаємоконтроль, узгоджено працювати в групах, парах; виховувати спостережливість, захопленість неповторністю й величчю природи.

Перегляд файлу

Зустріч 22.

Тема. Який океан найбільший.

Мета: продовжувати формувати уявлення про поверхню Землі, її зображення на карті, ознайомити з найбільшим океаном Землі – Тихим океаном, розвивати пізнавальний інтерес, уміння працювати з додатковою літературою; формувати вміння логічно міркувати, чітко висловлювати свою думку, здійснювати взаємоконтроль, узгоджено працювати в групах, парах; виховувати спостережливість, захопленість неповторністю й величчю природи.

Обладнання: карта півкуль,предметні малюнки

 

                                                                        ХІД УРОКУ
І. Організація класу
Сядьте, діти всі рівненько.
Усміхніться всі гарненько,
Настрій в подорож візьмемо,
Й мандрувати розпочнемо.
ІІ. Підсумок фенологічних спостережень

- Який сьогодні день? 
- Яке число і місяць? 
- Яка тривалість дня і ночі? 
- Яким стало небо? Чи змінився його колір7 
- Який дме вітер? 
- Чи випадали опади протягом тижня? 
- Які зміни відбулись в житті рослини? Чому? 
- Що змінилося у поведінці птахів? Тварин? 
- Яку корисну справу ви зробили для природи минулого тижня? 
ІІІ. Перевірка домашньої роботи

- Що таке карта?

- Знади і покажи, у яких півкулях Землі розташовуються чотири океани. Назви їх.

- Перелічи материки та частини світу.

- У чому полягають переваги й недоліки використання глобуса?

- Поясни, чи мають материки спільні риси.

- Покажи накарті, на якому материку потрібно шукати нашу Батьківщину.

ІV. Актуалізація опорних знань.

На нашій Землі океанів -
Чотири:
ІНДІЙСЬКИЙ -
Самий солоний в світі,
АТЛАНТИЧНИЙ Океан
Славен сельдями,
ЛЬОДОВИТИЙ
Весь час спить під льодами,
А ТИХИЙ,
Звичайно ж, зовсім не тихий -
А буйний, глибокий і самий великий!
V. Оголошення теми уроку.

На сьогоднішньому уроці ви дізнаєтеся про характерні ознаки Тихого, або Великого океану.
VІ. Первинне сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
1. Розповідь вчителя.
Космонавти розповідають, що навколо земної орбіти наша планета здається зеленувато-блакитною. Це колір морської води. Вся водна поверхня Землі утворює Світовий океан. Деякі вчені вважають, що назва планети повинна бути Океан або Океанія.

 Найбільший – Тихий океан. Він займає майже таку територію, як усі океани разом узяті. Цей океан омиває берегів Європи, але саме європейці дали йому таку назву. Його вперше відкрив мандрівник – португалець Фернан Магеллан у 1520 році та назвав його так тому, що коли його кораблі пливли по ньому, він був тихим-тихим. Насправді ця назва не відповідає характерові океану, адже йому властиві часті шторми та урагани.  Він омиває береги більш як 50 країн світу. Через нього пролягають найважливіші транспортні шляхи, що сполучають країни Азії, Австралії та Америки. Переважна частина океану – рівнина з підводними западинами. На дні Тихого океану знаходиться найглибша западина Світового океану - Маріанська , глибина якої сягає 11 022 м. Тваринний світ Тихого океану налічує близько 100 тисяч видів. Лише водоростей тут кілька тисяч видів. Тут росте найдовша у світі водорость, довжина якої становить близько 60 метрів. У водах океану відомо понад 2000 видів риб. Це тунець, скумбрія, акули, тріска, кета, камбала, палтус тощо (показати на малюнках). Налічується більш як 6000 видів молюсків; мідії, устриці, кальмари, восьминоги (показати на малюнках) . Він посідає перше місце у світі за виловом риби (45%) та інших морепродуктів кальмарів, креветок, крабів (показати). На дні Тихого океану виявлено багато родовищ нафти і газу. Катастрофи на морях призвели до значного його забруднення, зокрема нафтопродуктами, які утворюють на його поверхні нафтову плівку. Сонце не проникає на глибину, тому зменшується вилов риби. 
 

VІІ. Формування знань, вмінь і навичок.
1. Робота з підручником, с.74 – 76.

а) словничок:

Затока – частина океану або моря, що заглиблюється в суходіл.

Острів частина суходолу, оточена навколо водою.

Западина – територія, що лежить нижче рівня моря.
б) робота в групах:
1група:опрацювати 1 – 3 абзац

2група: опрацювати4 – 7 абзац

3 група: опрацювати8 – 9 абзац.

в) робота в зошиті друга природи.

VІІІ.Фізкультхвилинка.

Всі ми звикли до порядку,

Дружно робимо зарядку.

Ми на радість цьому дому

Проганяєм сон і втому.

І направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло.

Один і два, три і чотири —

Набираємося сили.

Нахилились, повернулись,

До товариша всміхнулись.

 

ІХ. Узагальнення і систематизація знань.
1)Гра «Так чи ні»

- Тихий океан – найбільший і найглибший серед чотирьох океанів (Так)

- Прешим побачив простори цього океану Фернан Магеллан (Так)

- Тихий океан наймолодший (Ні)

- У цьому океані розташовується понад деся тисяч островів (Так)

- Води Тихого Океану населяє бідний і незначний світ живих організмів (Ні)

- В цьому океані видобувають нафту й природній газ (Так)

2. Хвилинка цікавинка

- У водах Тихого океану можна побачити синьо-жовтого Сінекольчатого восьминога – одного з найагресивніших представників різноманітної фауни великого океану.

- У Японії, на водах Тихого океану, будують сучасний  ковчег. На плавучому острові люди зможуть врятуватися під час кінця світу.

- На дні Тихого океану виявлені мікроби, до яких не потрапляє сонячне світло, а дихають вони азотом. Ця новина була б не такою цікавою якби не те, що ці бактерії живуть на Землі близько трьох мільйонів років і являються найдавнішою формою земного життя.

Найшвидший морський ссавець — косатка. В 1958 р. при спостереженні за касаткою в північно-східній частині Тихого океану було встановлено, що вона пливе із швидкістю 55,5 км/год.

- Найважчий ссавець — блакитний кит. Самка блакитного кита вагою 190 т і завдовжки 27,6 м була спіймана у водах Антарктики 20 березня 1947 р.

- Найкрупніший зубастий ссавець — кашалот. Нижня щелепа-кашалота завдовжки 5 м, виставлена в Британському музеї, належала самцю, довжина тіла якого, як вважається, досягала 25,6 м. Щонайдовший точно зміряний кашалот, що досягав 20,7 м в довжину, був спійманий влітку 1950 р. поблизу Курильських о-вів, в північно-західній частині Тихого океану.

- Найвища зареєстрована морська хвиля мала висоту 34 м від підошви до гребеня. її зміряли з корабля, що йшов з Маніли на Філіппінах в американське місто Сан-Дієго в ніч з 6 на 7 лютого 1933 року. В цей час бушував ураган, швидкість якого досягала 126 км/год.

-Найвища сейсмічна хвиля цунамі (японське слову «цу» означає «що, переливається через край», а «намі» — «хвиля») спостерігалася біля острова Ісі-ґакі біля Японії 24 квітня 1771 року. її висота досягала 85 м. Вона розкидала 750 тонн коралів на відстань більше 2,5 кіло­метра. Ця величезна хвиля рухалася з швидкістю 750 км/год.

-100 тисяч років тому на узбережжя Гавайських островів обрушилася океанська хвиля заввишки до 300 м. На думку вчених, вона виникла внаслідок падіння гігантського метеорита або в результаті виверження підводного вулкана.

 

Х. Підсумок уроку.
— Що ви дізналися сьогодні на уроці?
Що запам’ятали, з’ясували? А що особливо сподобалося?

ХІ. Домашнє завдання.
1. с.74 - 76
2. Для допитливих:

Підготувати довідку про природні багацтва Тихого океану.

 

1

 

docx
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
2354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку