дати поняття про ліс, як природне угруповання;
продовжити формувати поняття про природу України і рідного краю;
розвивати пізнавальну активність учнів, уміння використовувати знання,
які одержали раніше, уміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки;
виховувати у дітей любов до рідного краю і бережне ставлення до лісів.
ТЕМА: Ліс – наше багатство.
Мета:
дати поняття про ліс, як природне угруповання;
продовжити формувати поняття про природу України і рідного краю;
розвивати пізнавальну активність учнів, уміння використовувати знання,
які одержали раніше, уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;
виховувати у дітей любов до рідного краю і бережне ставлення до лісів.
Обладнання: таблиця "Ліс"; матеріал "Рослини"; картки із надрукованим текстом про ліс.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Пролунав і стих дзвінок.
Починається урок.
Всі за парти посідайте.
Працювати починайте.(слайд)
ІІ. Підготовка до сприймання нового матеріалу.
Що за книжка: без букв, без сторінок,
А багато чого навчить?
(Книга природи)
(- Прочитайте текст, надрукований на карті, за 30 с.)
Багато корисного приносить людині ліс. Він очищає повітря, дає їжу,
деревину для будівництва. У лісах живе багато тварин. Ліси бувають листяні, хвойні, мішані. А скільки різних квітів можна побачити у лісі!
Будь-якої пори року ліс чарує нас своєю красою.
Не ламай на дереві гілку,
Не вбивай стрибунця і бджілку,
Не брудни джерельцю водиці,
І не псуй чистої криниці.
Не зривай квітку, бо зів’яне,
І трави не топчи, бо її не стане.(Слайд)
- До чого закликає матінка-природа?
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
Ліс, його краса і велич залишається нашим головним скарбом.
Живі організми обирають собі місце для життя там, де є для цього
сприятливі умови. Ліс, луки, степ, водойми, болота – це місця для тих чи інших живих організмів. Там вони утворюють природні угруповання. Отже, ліс – це природне угруповання, яке налічує понад сотню видів рослин і кілька тисяч видів тварин.
(Найвищі рослини – дерева. Під деревами ростуть кущі. А нижче стеляться
різнобарвним килимом трави, зеленіють мохи. Між мохами, під листям ростуть гриби).
ІV. Фізкультхвилинка (імітація кожного рядка).
Добре те, що сонце світить.
Добре те, що віє вітер!
Добре те, що цей ось ліс
Разом з нами ріс і ріс!
Добре гратися надворі!
Добре вчитися у школі!
Добре плавати в ставку!
Добре те, що я живу!
V. Вивчення нового матеріалу
Загальна площа лісів в Україні – близько 10 млн. гектарів, що становить 14% її території. Найбільшою є лісистість в Українських Карпатах і Кримських горах.
- Чи зможуть люди жити без лісів?
(Не зможуть, бо у лісах ростуть різноманітні рослини, живуть звірі й птахи. У лісі працюють люди: заготовляють деревину, вирощують дерева, доглядають і охороняють їх. У лісі чисте повітря і легко дихати.
Ліс – місце відпочинку людей.
Колись давно люди брали від природи набагато менше всього. У них не було ні фабрик, ні заводів, ні сучасних жител. Але поступово у людей з,явились тепле житло, машини, ферми і заводи. І людям здалося, що вони сильніші за природу. Але виявляється, що це не так. Підкорення природи привело до забруднення повітря і води, загибелі лісів, зникнення багатьох видів рослин і тварин.
Складіть п равила поведінки у лісі.
Презентація робіт.
Перевірка (за слайдами)
Складіть поради друзям, які йдуть відпочивати у ліс.
Висновок: отже, діти, пам’ятайте!
Ваше завдання: вберегти природу від жорстокого поводження;
дбайливо ставитися до землі та до всього оточуючого;
не бути байдужими;
активно боротися зі злом.
Природа – це книга, яку потрібно прочитати і правильно зрозуміти!(слайд)
VI. Підсумок уроку.
VII. Домашнє завдання
Намалювати малюнок «Ліс – наше багатство»