Урок з природознавства " Материки Землі" для 4 класу

Про матеріал

Мета: сформувати уявлення про материки Землі, їх рослинний і тваринний світ. Розвивати пізнавальний інтерес, уміння читати карту , самостійно працювати з підручником і додатковою літературою, проявляти ініціативу і творчість у своїй роботі. Виховувати допитливість, спостережливість, екологічну культуру, бажання більше знати.

Тип уроку: урок - експедиція з використанням інтерактивних методів навчання.

Перегляд файлу

Тема. Материки Землі.

Мета: сформувати уявлення про материки Землі, їх рослинний і тваринний світ. Розвивати пізнавальний інтерес, уміння читати карту , самостійно працювати з підручником і додатковою літературою, проявляти ініціативу і творчість у своїй роботі. Виховувати допитливість, спостережливість, екологічну культуру, бажання більше знати.

Тип уроку: урок - експедиція з використанням інтерактивних методів навчання.

Обладнання: фізична карта півкуль, роздатковий матеріал для групової роботи, ілюстрації « Материки»,презентація ,  відео « Пангея»,під­ручники «Природознавство  4 клас ».

 

                                         Хід уроку

I    Організація класу. Слайд 1

 

Привітання.

                                        В школі справу хоч яку починаєм по дзвінку.

                                       Тож хвилини не втрачаєм, все нове запам’ятаєм

Слайд 2

                     Не просто слухати, а чути;

                     Не просто дивитись, а бачити;

                     Не просто відповідати, а міркувати;

                     Не просто запам’ятати, а зрозуміти.

 

Вправа «Очікування».

—Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

А щоб ваші очікування справдилися, сьогодні я запрошую вас на урок - експе­дицію. 

Довідка мовознавця

Експедиція — це спеціально організований похід у віддалену місцевість.

Отже, ми будемо зосереджено працювати, досліджувати, спостерігати, аналізу­вати, як справжні науковці.

-Ви готові? Вирушаємо в експедицію , а потім ділимося враженнями і підводимо підсумки. Щоб наш похід був вдалим, прошу синопти­ків повідомити про стан погоди.

Повідомлення синоптика. Слайд3

Сьгодні – 2 грудня ,  п’ятниця

– стан неба;

повітря;

  напрямок вітру;

– опади;

 

 

II   Перевірка домашнього завдання Слайд 4

         Перевіримо вашу готовність до подорожі.

  1. Інтерактивна вправа « Незакінчене речення …»

 

  За допомогою якого приладу можна орієнтуватися? (Компас)

 —Зображення на папері вигляду предмета зверху. (План)

 

—Що показує, у скільки разів зменшено або збільшено територію? (Масштаб)

—Уявна лінія на глобусі чи карті, яка вказує напрям північ-південь і з'єднує Північний і Південний полюси. (Меридіан)

—Уявна лінія, що вказує напрям захід-схід. (Паралель)

—Скільки полюсів має Земля? (Два)

—Яку форму має Земля? (Кулі)

—Уявна лінія, що поділяє земну кулю на дві однакові півкулі. (Екватор)

 —Модель Землі. (Глобус)

—Як ще по-іншому називають глобус? (Куля)

—Що таке географічна карта?

 

II I. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку.

--Якого кольору на карті більше ? Якого менше ? Сьогодні на уроці ми будемо говорити про сушу.

Слайд 5

        Вправа «Банан». Для того, щоб прочитати тему нашого уроку, нам потрібно її розшифрувати. Закресліть слово «глобус» і ви дізнаєтесь тему.

ГМАЛТЕОРИБКУИС           

Прочитайте тему уроку.

--На сьогоднішньому уроці ми здійснемо експедицію  по материках Землі , ознайомимося з поняттям материк, острів, півострів  ,які  материки є на Землі та скільки їх, чим вони відрізняються один від одного.

 

МАТЕРИКИ

  • Отже, сьогодні на уроці ми будемо мандрувати по … ( материках)

IV.  Набуття нових знань, умінь і навичок.

  1. Проблемна ситуація  (постановка проблеми) На дошці записані слова

МАТЕРИК    ОСТРІВ      ПІВОСТРІВ

  • Ви чули ці слова  раніше?
  • Як ви вважаєте, що таке материк? Острів? Півострів?

 

  1. Розв’язання проблемної ситуації. Побудова кругів Ейлера-Венна.
  • Ми спробуємо дати наукове визначення цим поняттям, коли проведемо невеличке  наукове дослідження, використовуючи карту та круги Венна.  Перший круг позначатиме материк,  другий  - острів, третій – півострів.
  • Зверніть увагу на карту. Ось материк Африка, острів Мадагаскар, півострів – Аравійський.
  • Що спільного між материком і островом? Чи з усіх сторін вони оточені водою? Який висновок  робимо?
  • Чи з усіх сторін півострів оточений водою?
  • Чим же півострів відрізняється від материка і острова? Що властиве лише йому?
  • Що спільного між островом і півостровом порівняно з материком? Які за величиною острів та півострів?
  • Прочитайте всі записи, які належать кругу материків.
  • Так що ж таке материки?

 

МАТЕРИК ОСТРІВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       ПІВОСТРІВ

 

 

 

3.Розповідь учителя про походження материків.

Історія виникнення материків Слайд 6

      Я на правах керівника експедиції займу «Авторське крісло» і зроблю      повідомлення з теми.

Вчені припускають ,що в прадавні часи  всі материки становили одне ціле. Це був такий собі праматерик, який отримав назву Пангея. Потім він розколовся на кілька частин, які почали дрейфувати в різних напрямках. Так утворилися Північна  та Південна Америки, Австралія, Африка та Євразія.

                                         Перегляд відео

Те, що сучасні материки «плавають» по оке­ану, підтверджує той факт, що Америка кожного року на 6 см зсовується на за­хід, а Євразія — на схід.

V. Засвоєння нових знань

Наші науковці досліджували материки нашої планети і готові представити свої спостереження.

(Розповіді науковців з використанням карт і наочності).

 

Слайд  7-11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 12 -15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 16 -18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд  19-21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд  22-24

 

 

PegUMjuxCrU

 

 

 

 

 

 

 

Слайд21-24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд  25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка

Зупиняємо урок, робимо зарядку.

Руки вгору, руки вниз, все у нас в порядку.

Нахилилися вперед, нахилилися назад,

І вправо, і вліво, щоб нічого не боліло.

Станьте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

І до сонця потягніться,

В різні боки нахиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз—присядьте, два—присядьте

І за парти тихо сядьте.

 

Мандрували ми успішно,

Знаєм всі материки

 

 

 

VI. Осмислення учнями знань

1.Вікторина « Який це материк» Слайд 26 -32

2.РОБОТА В ГРУПАХ Слайд  33

Гра « Загадки – відгадки»

  • Відгадайте загадку та отримайте конверт із пазлами. Складіть із частинок свій материк.
  • Вони мов дві сестри,

     Що разом зросли.

     Багаті вони мальовничими місцями,

     Розливами рік та високими горами!  ( Євразія)

 

2. Чи насправді так, чи може сон це,

Наче казка, неповторний дивний світ.

Цей материк – улюблениця сонця

Де бував чудовий лікар Айболить. ( Африка)

 

3.Відкритий був він

Випадково –

Той світ , що називають

Новим.   ( Північна Америка)

 

4.Там дивні рослини,

Там міднії гори.

А річка тече,

Широченна , як море. ( Південна Америка)

 

5.Все як диво тут сприймаю я

Незвичайна ця …. ( Австралія)

 

6.У будь-яку погоду

все навкруги із льоду.  ( Антарктида)

USZWeh5kYok

MAYxRDE_YIgkWGacWayPtg6EM05BW9g8M6EM05BW9g8MSAM_5908

 

  1. Робота з картою півкуль Слайд  34

Піписати цифрами назви материків.

  1. Материк , який походить з двох назв частин світу
  2. Другий  материк за розмірами , самий спекотний.
  3. Третій
  4. Четвертий
  5. Найменший материк
  6. Холодний материк

 

VІІ. Рефлексія

- Ось і повернулись ми із мандрівки. Вам сподобалося?

- На яких материках ми побували?

- А тепер визначіть свій настрій.

В кожного учня на парті є три вирази обличчя. Завдання дітей вибрати лише одне, яке відповідає обізнаності з даної теми.

Слайд 35

 

VII І. Домашнє завдання Слайд 36

  1. Опрацювати статтю в підручнику стор. 43-44
  2.  Позначити  материки на контурній карті.

IX .Підсумок уроку

Якщо поглянути на Землю із Космосу, то видно , якою малою є наша планета порівняно зі Всесвітом. Це ще раз переконує людей у необхідності захищати свій дім – планету Земля!

Майбутнє нашої планети залежатиме від вас , тому що ви можете «стати дослідниками, моряками, авіаторами, інженерами, вченими, що перемагають усі труднощі і стихії»( Микола Трублаїні)

Отож , і я вам бажаю бути наполегливими у досягненні своєї мети, наполегливості у здобутті  знань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
1480
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку