25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Урок з природознавства на тему "Звірі (Ссавці)"

Про матеріал
Урок розроблено згідно з чинною програмою з природознавства для 3 класу. Містить цікаві види роботи, що дозволять дітям самостійно отримати необхідні знання.
Перегляд файлу

Природознавство

Тема: Звірі (ссавці)

Мета: поглибити знання школярів про звірів, їх істотні ознаки, різноманітність та живлення ; розширити знання про значення звірів у природі і в житті людини; розвивати вміння працювати з енциклопедією, знаходити самостійно потрібну інформацію; удосконалювати групову роботу; сприяти розвитку мовлення, міжпредметних зв'язків, довільної уваги, логічного мислення; виховувати естетичне сприйняття тваринного світу, любов до звірів, бажання їх оберігати.

Обладнання:  підручник, комп’ютер, відеоматеріали, календар природи, лепбук, енциклопедії, 6 цеглинок, матеріали для проведення квесту, предметні малюнки,куб.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.  Емоційне налаштування на урок.

Тепло своїх долоньок

Я друзям віддаю.

Урок новий, цікавий,

Я з радістю почну.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Перегляд відео «Як живе природа»

  • Які почуття у вас викликало це відео?
  • Чи можна сказати, що ви знаєте про природу все?
  • Навіщо її вивчати?

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Виступ синоптика.

2. Перевірка домашнього завдання. Доповнення лепбука. (Діти готують додаткову інформацію про птахів та малюнки. Після виступу відповідають на одне з питань)

1. На що перетворились передні кінцівки птахів?

2. Навіщо птахам пір'яний покрив?

3. Який птах швидко бігає?

4. За якими  ознаками птахи відрізняються від інших тварин?

5. Що їдять птахи?

6. Який зір у птахів?

7. Які птахи добре плавають?

           3. Кубування «Дятел» 

III. Повідомлення теми та мети уроку

- Сьогодні на уроді ви дізнаєтеся більше про звірів та особливості їхніх пристосувань до життя в різних природних умовах.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Перегляд відео.
  • Чим ззовні відрізняються звірі від інших тварин?
  1. Робота з підручником. С.112
  • Яка істотна ознака звірів?
  1. Відгадування загадок.

* * *

Зробив дірку, вирив нірку,

Сонце сяє, а він і не знає. (Кріт)

* * *

В лісі живе,

Курей в селі краде. (Лисиця)                                                      

* * *

Вночі літає,

А вдень спить,

Головою вниз висить. ( Кажан)                                

***

Знають діточки малі:

Він – найбільший на землі!.

Дім його  -  це океани,

Зі спини летять фонтани.

Схожий на масивний щит

Добродушний синій … (Кит)

 

***

 Ой, яка ж вона гарненька,
  Пишно хвоста і руденька.
  Не звірятко — просто диво,
  Невгамовне, пустотливе.
   Вгору-вниз, на гілку, з гілки ...
   Хто ж це буде, діти? ( Білка)                      

 

4. Доповіді учнів

Кажан                                       

Передні кінцівки звіра представлені крилами. Кажан сліпий, але має надзвичайно гострий слух. Він чує, як шелестять  крильця маленького метелика за 10 метрів. За 1 год. кажан з’їдає близько 30 хрущів та 500 комах-шкідників.

Білка                               

Більшу частину життя перебуває на дереві. Так вона рятується від ворогів. Має чіпкі гострі кігті, за допомогою яких лазить по стовбурах і гілках, перестрибуючи з однієї на іншу за допомогою довгого пухнастого хвоста. Живиться жолудями, горіхами, грибами, ягодами, бруньками, комахами.

Лисиця                                

Лисиці знаходять їжу і виводять дитинчат на землі. Основна їжа – миші, полівки. За рік добуває їх близько 3 тисяч. Стрибає до 3,5 м, добре плаває. Живе – 15-25 років.

Кит

Кит – це найбільша тварина у світі. Його вага близько 150 тон. Живе в океанах. Їсть рачків, дрібну рибу, молюсків.

Кріт

Довжина тіла – до 21 см, вага – до 170 г. Ворс шубки росте прямо, що дозволяє кроту рухатись під землею у будь-якому напрямку. Очі не розвинені. Добре розвинені нюх і дотик. Живляться дощовими черв'яками.

 

  1. Природничий квест. Робота в групах.
  1. Знайти 5 цеглинок, утворити загадку та відгадати її.

 

В мене шубка з колючок.

В мене сіра спинка.

Ніс, як чорний п’ятачок,

Очі – намистинки. (Їжак)                                        

****

Хто взимку холодну

Ходить злий, голодний? (Вовк)                                    

* * *

Влітку ходить, бродить лісом,

Все трощить важка нога.

Взимку він. Накрившись хмизом,

У барлозі спати лягає. (Ведмідь)                                           

* * *

  1. Скласти пазл з відгаданою твариною.

  1. Розв'язати приклад. Отримана відповідь, це номер сторінки в енциклопедії.

Їжак – 244-218=

Вовк – 318-299=

Ведмідь – 420-395=

  1. Знайти відомості про тварину та дати відповіді на питання.

Їжак

Скільки голок у дорослого їжака?

Навіщо йому голки?

Який спосіб життя ведуть їжаки?

Що їдять?

Вовк

На кого полюють вовки?

Чим відрізняються від собак?

Яка середня вага вовка?

Якими народжуються вовченята?

Ведмідь

Як ще називають ведмедів?

Що вони їдять?

Що роблять взимку?

Скількох малят народжує ведмедиця?

  1. Дібрати 3 прикметники до назви звіра.
  2. Розповісти про отримані знання учням класу.

V. Узагальнення і систематизація знань(Резервний час)

Тестування 

1.Яка група тварин вигодовує своїх дитинчат молоком?

а) Птахи

б) Звірі

в) Земноводні

2.Тіло звірів (ссавців) вкрите:

а) лускою

б) пір’ям

в) волоссям

3.Найбільший звір за масою:

а) кит

б) ведмідь

в) вовк

4.Який звір літає?

а) Сова

б) Кажан

в) Орел

5.Яка група тварин – найчисленніша?

а) Комахи

б) Птахи

в) Звірі

6.Найближчими родичами людей є:

а) Птахи

б) Звірі

в) Риби

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

  1. Висновки

• Звірі пристосувалися до життя в різних природних умовах.

• Від інших тварин звірів відрізняють: вигодовування малят молоком; шкіра, укрита волоссям.

• Звірі — найближчі родичі людей.

  1. Оцінювання учнів
  2. Домашнє завдання
    с. 112-115, прочитати,  дати відповіді на запитання;
    скласти казочку про звіра


 

 

docx
Додано
21 березня
Переглядів
92
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку