Тема. Забруднення навколишнього середовища.
Мета. Познайомити учнів з причинами екологічних проблем на Землі. Вчити аналізувати, робити висновки про необхідність боротьби за вирішення екологічних проблем. Розвивати логічне мислення, усвідомлення ролі кожної людини в подоланні проблеми. Виховувати почуття відповідальності за збереження природи.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Природа просить порятунку
Зеленим шепотом лісів,
Тривожним лебединим криком,
Змілілим плесом рік, морів.
Вона до нас із щемом в серці
Зболілі руки простягає,
Надіючись на кращу долю,
Про милосердя нас благає.
Не ламайте, не знущайтесь,
Не руйнуйте, не губіть…
Пожалійте, приголубте,
Нагодуйте, оживіть.
Від споживацького безглуздя
Довкілля треба берегти,-
Тож маємо навчитись жити
Лиш за законами краси.
Ми – люди, а тому повинні
Розумне й вічне в світ нести:
У серці кожної людини
Зростити пагін доброти.
ІV. Робота над вивченням нового матеріалу.
Розповідь з елементами бесіди.
Ми живемо на чудовій планеті, ім’я якій Земля. ЇЇ освітлює й обігріває сонце. Без сонячного світла і тепла не було б життя.
Планета Земля утворилась дуже давно. Багато мільйонів років тому. Колись наші предки поклонялись силам природи, гостро відчували свою залежність від неї. Нині на нашій планеті майже скрізь ростуть різноманітні рослини. Вони прикрашають Землю по-своєму. Багатий тваринний світ Землі.
Земля – одна з планет сонячної системи. Розташування в сонячній системі планети Земля по відношенню до Сонця дає можливість жити, розвиватись, рости тваринам, рослинам і людям.
Але поступово багато чого змінилось. Політ людини в космос, новобудови заводів і фабрик і людям стало здаватись, що вони уже не залежать від природи, що вони сильніші за неї. Більше того, людина намагалась підкорити природу, стати її господарем. але час показує , що це не так. Підкорення природи привело до забруднення води, розрушення грунтів, загибелі лісів, зникнення багатьох видів рослин і тварин.
Тепер зрозуміло всім: люди знищують природу. Знижчуючи природу, люди знищують самі себе.
Чому Земля посилає тривожний сигнал SOS (перед учнями модель глобуса з написом на ньому сигнал SOS).
Фізкультхвилинка
Хвилі бавляться та б'ються,
Наче неслухи-хлоп'ята.
I стрибають, і сміються:
Вітер їм лоскоче п'яти.
Вгору, вниз і знову вгору
Підганяє дужий вітер.
Розгойдав він ціле море
Як же хвилям не радіти!
V. Осмислення причинно-наслідкових зв’язків. Закріплення нового матеріалу.
Загадки.
Що таке пливе і ллється,
Часто на камінь дереться,
Як немає - все всихає,
Звірі і птахи помирають. (Вода)
Куди ступнеш - всюди маєш,
Хоч не бачиш, а вживаєш (Повітря)
Пухкий, темного кольору, родючий. (Ґрунт)
Робота в групах.
Відгадати загадку, намалювати малюнок до відгадки, вказати екологічні загрози та їх причини для води, повітря, ґрунту.
Презентація робіт.
Висновок. Причини екологічних проблем.
Повітря Викиди підприємств;
транспорту;
атомних станцій;
Вода результати діяльності людини;
стічні води;
Грунт вирубка лісів;
забруднення від промисловості.
Які ви бачите рішення цих проблем?
Гра «Розв’язуємо наші проблеми».
Запалюємо свічку. Кожен уявляє, що це чарівне світло, яке допомагає людям. Діти у колі передають один одному свічку і промовляють свої поради, які можуть допомогти врятувати нашу Планету.
Гра «Наймудріша людина»
Які б ви дали рекомендації жителям планети Земля, щоб її зберегти, якби ви були наймудрішою людиною. Напишіть кожен на листочку 3 найважливіші поради і оголосіть їх.