Тема. Як зберегти тепло і світло в нашому домі?
Мета. Вчити учнів економно та раціонально використовувати прилади, що споживають енергію в побуті і на виробництві. Розвивати спостережливість, логічне мислення, пам’ять. Виховувати бережливе ставлення до багатств нашої Землі, любов до природи, повагу.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Хоч не солодкий,
Та дуже смачний,
Хоч сам маленький,
Проте дорогий.
Сядемо обідати –
Він на столі.
Люблять його
І дорослі, й малі.
(Хліб).
Жодного дня ми з вами не обходимося під час прийому їжі без хліба.
А давайте пригадаємо скільки людської праці вкладено в буханець хліба.
А чи багато енергії потрібно використати для цього?
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
Отже, ми з вами знову впевнилися що затрати енергії тільки на приготування хлібця дуже великі. Але ж ми користуємося і великою кількістю різних необхідних нам речей, на які також витрачається дуже багато енергії. Тому на цьому уроці ми і поговоримо, як же раціонально використовувати прилади і пристрої, що споживають енергію.
ІV. Сприймання та первинне усвідомлення нового матеріалу.
Ми вже знаємо, що енергію добувати не легко. Використання енергії повинно бути економним. Про це повинні пам’ятати усі.
Тому сьогодні ми з вами складемо пам’ятку раціонального використання
приладів і пристроїв, що споживають енергію в побуті та на виробництві. Кожний з вас приготував інформацію стосовно цієї теми, тож давайте тепер всі наші знання зберемо в одну пам’ятку. (Діти виступають зі своїми повідомленнями і наочним матеріалом).
1. Слідкуйте за витратами енергоносіїв! Лічильники електроенергії, газу, гарячої і холодної води дають змогу контролювати витрати енергоносіїв, регулювати їх споживання і фіксувати результати економного використання.
2. Утеплюйте вікна та двері!
3. Не випускайте тепло!
Закривайте на ніч занавіски і жалюзі, щоб зменшити втрати тепла через вікна. Заізолюйте радіатори опалювальної системи від зовнішніх стін - встановіть за ними тепловідбиваючу фольгу.
4. Не перетоплюйте Вашу оселю!
Якщо ви сплачуєте за опалення по тепловому лічильнику, чи маєте автономне опалення, пам’ятайте: підвищення температури в приміщенні на 1 градус збільшує витрати теплової енергії на 6%.
5. Не перекривайте теплу дорогу!
Радіатори опалення, закриті занавісками чи невдало розставленими меблями, більше гріють вулицю, ніж Вашу оселю.
6. Не витрачайте свої гроші на опалення вулиці!
Відкриті впродовж багатьох годин квартирки вікон дають вам не тільки свіже повітря, а й значні втрати тепла. Краще провітрювати частіше, але лише на протязі кількох хвилин при широко відкритому вікні. За цей час стіни приміщення не встигають охолонути.
7. Більше світла при менших витратах електроенергії!
Якщо замість чотирьох лампочок у люстрі має бути чотири бра, то локальне освітлення забезпечить економне і комфортне освітлення в тому місці де ви працюєте, чи відпочиваєте. Це дає змогу економити до 25% електроенергії.
8.Можна прати економно!
Оптимально використовуйте пральну машину. Доцільно прати при більш низькій температурі й без програми попереднього прання.
9. Використовуйте менше гарячої і холодної води! Коли протікають крани на кухні та в туалеті, це призводить до значних втрат води, яку постачати стає все складніше. Подумайте, скільки води збережете, якщо:
- будете мити посуд не потоком води, а в посуді та з застосуванням миючих засобів;
- будете кип’ятити води не більше, ніж потрібно.
10. Приймати душ замість ванни - девіз тих, хто економить! Витрати води і теплової енергії на ванну приблизно в чотири рази перевищують витрати на душ. Родина з чотирьох осіб може протягом року зекономити значну суму, якщо приймання ванни буде послідовно змінюватися душем.
11.Розумно користуйтеся холодильником!
Треба завжди пам’ятати, що відкривши холодильник і роздумуючи, що б там взяти, ви втрачаєте стільки, скільки коштує те що ви з’їсте.
12. Як економити вдома і на роботі
- крапає з крана вода, то її втрати при цьому складають 24 л на
добу, 720 л на місяць;
- тече з крана вода – 144 л на добу, 4000 л на місяць;
- тече в туалеті – 2000 л на добу, 60000 л на місяць.
Фізкультхилинка
V. Осмислення причинно-наслідкових зв’язків. Закріплення нового матеріалу.
Виконання практичної роботи.
VІ. Підсумок уроку.
Рефлексія.
Сьогодні на уроці я дізнався ........................... .
На сьогоднішньому уроці я навчився ............................. .
Після сьогоднішнього уроку я буду .................................. .