21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Урок з природознавства Різноманітність тварин"

Про матеріал

Тема: Різноманітність тварин.

Мета: розширити і уточнити знання учнів про різноманітність тваринного світу. Формувати в учнів уміння розпізнавати тварин за істотними зовнішніми ознаками. Розвивати вміння спостерігати за тваринами. Виховувати дбайливе ставлення до них.

Перегляд файлу

Тема: Різноманітність тварин.

Мета: розширити і уточнити знання учнів про різноманітність тваринного світу. Формувати в учнів уміння розпізнавати тварин за істотними зовнішніми ознаками. Розвивати вміння спостерігати за тваринами. Виховувати дбайливе ставлення до них.

Обладнання: ілюстрації тварин і рослин

Хід уроку

І.Організаційний момент.

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

1. Фенологічні спостереження.

Яка зараз пора року? Які ознаки осені ви можете спостерігати надворі? Який місяць?Чому жовтень жовтнем називається? Давайте подивимося за вікно і поспостерігаємо за погодою. Який стан неба, сьогодні сонячно чи похмуро? Яка температура повітря, холодно чи тепло? Чи є сьогодні опади у вигляді дощу чи снігу? А які осінні прикмети визнаєте?

Які прислів'я про осінь ви знаєте ?

Вересень пахне яблуками, а жовтень капустою. Ходить жовтень по краю, виганяє птахів із гаю. Літо дає коріння, а жовтень насіння.

Сьогодні 11 жовтня, четвер, а 14 жовтня у неділю українці будуть святкувати найбільше осіннє свято - Покрову. З цим святом пов'язано багато прикмет. Я хочу, щоб ви їх запам'ятали і перевірили.

Яка Покрова, така і зима.

Якщо на Покрову з вишень не спаде листя, буде тепла зима.

Якщо на Покрову сніг не покрив землю, не покриє й до зими.

2.  Гра «Жива і нежива природа», «Сигнальники».

- Що таке природа? Яка буває природа?Давайте пограємо в гру «Сигнальники» (Діти показують зелену сигнальну картку, коли чують назву живої природи, і червону – неживої. )             


Сонце, ромашка, верблюд, риба, вода, дощ, метелик, хмара, дуб, білочка, камінь, повітря, собака, пісок.

  • Наведіть свої приклади живої природи.
  • На які два царства можна поділити всю живу природу? (Рослини і тварини).

На попередньому уроці ми знайомилися з царством рослин. Давайте пригадаємо на які групи можна поділити всі рослини? (Дерева, кущі, трави). Назвіть істотні ознаки дерев кущів, трав.

3. Гра «Дерева, кущі, трави» (з ілюстраціями)

(Діти присідають, коли вчитель називає трав’янисту рослину, встають, коли чують назву дерева, і сідають за парту, коли чують назву куща)

4. Гра «Садівники»

 Рослини можуть рости всюди: в саду, в лісі, на городі, на лузі. Я хочу посадити город, допоможіть мені в цьому. Я буду називати рослини, Якщо вони ростуть на городі, то ви хлопаєте в долоні, якщо ні – мовчите.

(З ілюстраціями) Морква, картопля, лимон, помідор, огірок, цибуля, яблуко, малина, гарбуз.

А тепер я хочу посадити сад. Я посаджу тут буряк, сливу, петрушку, грушу, аґрус, малину, персик.

  • Чи можна рослини назвати живими організмами? Доведіть. Яке значення мають рослини в нашому житті?

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Класифікація тварин: звірі, птахи, риби, комахи.

Ми пригадали і повторили все, що знаємо про рослини. А сьогодні на уроці ми познайомимося з царством тварин. А для цього ми з вами завітаємо до лісової школи. Назвіть мені учнів лісової школи. Назвіть істот, яких ви бачите на дошці (ланцюжком). Яким одним словом можна їх назвати? (Тварини). Чи можна назвати тварин живими організмами? Доведіть. Що спільного у тварин з рослинами? А чим вони відрізняються? Чи всі тварини схожі між собою? Давайте об'єднаємо їх у групи за схожими ознаками. Які спільні ознаки у комах, звірів, птахів, риб?

2. Абетка для тварин


    У лісовій школі тварини, як і ми з вами вивчають букви. Зараз я
пропоную вам скласти словничок для тварин. У мене є чарівна бочечка
з буквами. Ви повинні взяти з неї якусь букву і придумати назву
тварини, на цю букву. А потім сказати, це звір, комаха, риба, чи птах.

  1. Робота з підручником. С 22

Висновок: Всі тварини діляться на звірів, птахів, риб, комах. Усі вони мають свої істотні ознаки.

  1. Де живуть тварини. (У лісі у гнізді або у норі, у воді, поряд з
    людиною)

 Гра «Тік - так, це не так»

Вовк живе у гнізді.

Ластівка живе у воді.

Корова живе поряд з людиною.

Собака живе у норі.

Синичка живе у гнізді.

Риба живе у норі.

Лев живе у гнізді.

Кіт живе поряд з людиною.

Фізкультхвилинка Білий котик міцно спав. Навіть пісню не співав. Та нарешті він проснувся, і гарненько потягнувся.

Порозчісував він вуса, довгі-довгі, русі-русі.

Кігті добре нагострив і мишей ловить побрів.

  1.  Домашні улюбленці. Виставка малюнків. Розповіді дітей.
  2. Робота в зошиті. Завдання 1.
  • Назвіть тварин, зображених «а малюнку, біля комах зафарбуйте кружечки червоним кольором, біля птахів - зеленим, біля риб синім, біля звірів коричневим.

Завдання 2. Домалюй малюнок. Розкажи про тварину за планом.

  1.              Хвилинка -- цікавинка. (Бджола).    

    Традиційно, на кожному уроці ми проводимо хвилинку – цікавинку. Сьогодні я хочу вам розказати про бджолу.

В давнину бджіл ніхто не розводив. Вони були зовсім дикі і водилися у дрімучих лісах в дуплах дерев і печерах. Коли люди їхали в ліс по мед, то брали з собою не тільки всі наявні в господі відра, ночви, а й велетенські бочки. Ніде стільки не знали страв з меду, як у старовинній державі Київській русі. Це і гарячий медовий напій - збитень, і напарені медом пшениця і ячмінь (сочиво), медові коржі з медом (сита).

Коли київський князь Володимир влаштовував з якоїсь нагоди свято, то з його погребів викочували гостям 300 бочок меду.

З медом був пов'язаний давно забутий звичай: після весілля наречений з нареченою виносили у ліс порожні вулики. Вважалося, якщо у ньому приживуться бджоли і нанесуть меду, то сім'я буде щаслива. Бід цього звичаю і походить назва «медовий місяць».

Як відомо, мед має багато цілющих властивостей. Ним лікують різні хвороби, відновлюють сили. Навіть бджолина отрута слугує людині як ліки.

Але найголовніше призначення бджоли - запилення рослин. Коли на квітку яблуні, вишні, огірка, чи іншої рослини не сяде бджілка, то з неї не утвориться плід. За день І бджола запилює 7000 квіток. Праця бджоли надзвичайно важка, тому живуть вони дуже мало - 30 днів.

Тому бджілок потрібно берегти.

V.  Підсумок уроку.

  - На які групи діляться тварини?

  • Де можуть жити тварини?
  • Яке значення мають тварини у житті людини?
docx
Додано
17 липня 2018
Переглядів
445
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку