Урок. Охорона тварин. Тварини живого куточка. Вшанування тварин людиною.

Про матеріал

Продовжувати формувати в учнів уявлення про тварин, їх різноманітність, зв'язок з неживою природою; ознайомити дітей з тваринами, які охороняються в нашій місцевості, які занесені до Червоної книги; продовжувати формувати навички спостереження за тваринами; виховувати шанобливе ставлення до тварин, бажання допомагати птахам взимку; на основі народних традицій формувати уявлення про вшанування тварин людиною.

Перегляд файлу

Тема: Охорона тварин. Тварини живого куточка. Вшанування тварин людиною.

Мета: Продовжувати формувати в учнів уявлення про тварин, їх різноманітність, зв’язок з неживою природою; ознайомити дітей з тваринами, які охороняються в нашій місцевості, які занесені до Червоної книги; продовжувати формувати навички спостереження за тваринами; виховувати шанобливе ставлення до тварин, бажання допомагати птахам взимку; на основі народних традицій формувати уявлення про вшанування тварин людиною.

Обладнання: таблиці, малюнки, роздавальні картки із зображенням тварин різних груп, тварини живого куточка, плакати з охорони тварин.

Тип уроку: комбінований.

 

 

Хід уроку

 

1.Організація класу.

1.1. Привітання.

1.2.Перевірка готовності учнів до уроку.

1.3.Створення психологічного комфорту.

 

2. Організація підсумків спостережень за змінами в природі.

2.1. Вступна бесіда.

Вам у походи ходити

І мандрувати, любі діти

Вмійте ж природу любити

Кожній стеблині радіти

В полі, в лісі, над яром

Квіти, дерева і трави…

  • Діти, «вміти природу любити», як ви розумієте цей рядок з вірша?
  • Так, любити – це означає, ще бачити природу.
  • А чи вмієте ви її бачити ми зараз перевіримо. На допомогу вам я пропоную дані ілюстрації.

 

2.2. Бесіда на основі спостережень за змінами в неживій природі.

- Яка зараз пора року? (Весна).

- А справжня вона чи ні? (Так, вже відчувається її прихід).

- Який місяць панує? (Березень).

- Від чого походить його назва? (З беріз добувається сік).

- Молодці, сучасні вчені, також вважають, що назва цього місяця походить від давнього заняття людей – це заготівлі березової золи та кори, добування смачного березового соку, який дуже корисний для нас.

- Діти, а коли ви довше спите, взимку чи весною? (Взимку ніч довша за день).

- А як ви розумієте вислів – «Сонце світить, а не гріє»? (Взимку сонце нижче, але воно не гріє, а весною все навпаки).

- А як себе вже почувають річки, озера?

- Які ж ви молодці! Ви природу бачити вмієте!

 

2.3. Бесіда на основі спостережень за змінами в живій природі.

- Діти, як себе почувають дерева, трави, кущі весно?

- А як тваринами живеться весною?

- Житель лісу ведмедик?

- Зайчик?

 

2.4. Бесіда на основі спостережень за господарською діяльністю людей.

- А чи змінилося життя людей взимку, їхній вигляд? (Змінився робочий день, люди змінили одяг).

2.5. Введення народного календаря.

- «Весна сонцем гріє» - як ви розумієте приказку?

- «Квітень радість несе» - яке свято відзначають 19 квітня – Пасха – Христове Воскресіння.

 

2.6. Аналіз погоди робочого дня.

- До слова запрошую нашого синоптика, який розкаже про погоду сьогоднішнього дня.

- Сьогодні п’ятниця. П’ятниця – пов’язана зі словом п’ять. П’ятий день тижня. П’ятниця – жінка. ЇЇ образ у народі сплутується з образом Долі. Температура повітря сьогодні прохолодна, небо – похмуре, затягнуте хмаринками, але промінці сонечка намагаються розігнати їх, так що в обід, можливо, буде ясно. Опадів сьогодні не спостерігалося: ні дощу, ні снігу. Інші явища природи також відпочивали: ні ожеледиці, ні туману або є… Йдучи до школи я відчула слабкий або навіть легенький вітерець. Так що, парасолі, вам сьогодні не потрібні, здавайте їх у шафу. І взагалі, кажуть, як день почнеш, так його і проведеш. Хорошої вам в житті погоди. З вами була Настя Березень до нових зустрічей.

 

3. Контроль, корекція та закріплення раніше вивчених знань.

3.1. Фронтальне опитування.

- Доведіть, що тварини – це частина живої природи.

(Тварини – дихають, ростуть, народжуються, добувають їжу.)

  • Чим тварини відрізняються від рослин?
  • На які групи поділяються тварини? (Свійські, дикі.)
  • Чи може людина обійтися без тварин?

 

3.2. Робота в групах (с. 130) (диференційоване навчання).

Завдання 1. Вибери серед малюнків ті, на яких зображено свійські тварини. Розкажи, де вони живуть, як люди піклуються про них.

(Корова, вівця, зайчик, песик, курка).

Завдання 2. Вибери малюнки із зображенням диких тварин. Розкажи, де вони живуть, на які групи поділяються.

(Кіт, ведмідь, слон, орел, комаха).

Завдання 3. Розкажи, що людина одержує від тварин.

(вівця, корова, кіт.)

Завдання 4. Розкажи про свої спостереження за тваринами.

(Домашні улюбленці – виступи дітей, які працювали самостійно.)

 

4. Вивчення нового матеріалу.

4.1. Оголошення теми і мотивації навчальної діяльності.

- Майже 12 тисяч років тому люди почали приручати диких тварин, розводити їх у неволі. Донині тварини залишаються помічниками людини в багатьох справах. М’ясо, молоко корів і овець, кіз, свиней переробляють на різні продукти. З шкіри лисиці, зайчика, песця виготовляють хутра. Слонів, буйволів, коней, верблюдів люди приручили для виконання важкої роботи. З тваринами пов’язано багато розважальних ігор: скачки, собачі перегони. А домашні улюбленці дарують господарям любов і радість. Тому людство задумалося про охорону і вшанування тварин. Отже, ми дізналися про те як в Україні вшановують тварин, які тварини столи рідкісними і чому їх треба охороняти.

 

4.2. Первинне закріплення  матеріалу.

4.2.1. Робота з підручником с. 70.

4.3. Робота в зошитах с. 50 -51.

 

Фізхвилинка

Станем струнко! Руки в боки!

Пострибаєм, як сороки,

Як сороки білобокі.

Стрибу-стрибу! Скоки-скоки!

А тепер, як жабенята,

Хочем трохи пострибати.

- Ква-ква-ква! Ква-ква-ква! –

Щоб спочила голова.

 

4.4. Ознайомлення з Червоною книгою України тварин.

- Ми з вами зробили висновок, що їх треба охороняти, навіть диким тваринам потрібна увага в скрутну хвилину для них. Так ось, діти, щоб не на словах, а на ділі. У Конституції України записані спеціальні закони про охорону природи. Кожна людина зобов’язана їх виконувати. Створили так звану Червону книгу.

- Спеціально для вас репортаж під назвою «Їх треба охороняти». Прямий зв’язок, пряма трансляція з кореспондентом Любов Святославівна Шустер.

- Ефір (розповідь про Червону книгу, її представників у заповідниках):

Всі вчені стривожені, тварини зникають, деякі безслідно і безповоротно. Тому зібралися природолюби і створили - Червону книгу  — це список рідкісних видів організмів і таких, що перебувають під загрозою зникнення. Рослини і тварини, занесені у цю книгу, охороняються законом. До кожної статті подано ілюстрацію (малюнок чи фотокартку). Сторінки цієї книги різнокольорові. Кожен колір щось символізує:

чорний — це безнадія,

червоний — небезпека,

оранжевий — наближення небезпеки,

жовтий — увага, можлива небезпека,

білий - невідомість,

сірий — туманне уявлення,

зелений — надія на повне відновлення.

- Держава піклується про охорону природи. На цю справу виділяються кошти. Створюються заповідники, заказники, в яких охороняються

рідкісні рослини і тварини. Ось якраз в них ми побуваємо:

Карпатський: сич волохатий, беркут, ропуха очеретяна, зубр.

Кримський: Орлан-білохвіст.

Луганський: Їжак вухатий.

Поліський: кіт лісовий, лелека чорний, журавель сірий, Аполлон.

 

4.5. Репортаж «Лісова лікарня».

- А в нас на зв’язку ще один репортер заслужений лікар українського лісу – Юлія Іванівна Айболить.

- Я шокована останніми подіями, скарги мешканців мого лісу дедалі збільшились. Мені вдалося взяти інтерв’ю в декого з постраждалих:

Білка: - я, білочка – гарнюня , у мене животик болить. Що ж робити?

Ведмідь: - Я, мужній – ведмідь, у мене лапка забита, що робити?

Їжачок: - Я, їжачок, у мене зламано декілька голочок. Що ж мені робити?

Лисичка: - Я, лисичка-красуня, у мене садна на задній лапці. Що робити?

  • Діти, як допомогти тваринам. Виявляється це проблема. Звернемося до Юлії Іванівни Айболить.
  • Поради: - Білочці, коли в неї болить живіт, треба пити відвар звіробою.

Якщо у ведмедя забита лапка – треба прив’язати до лапку дощечку й міцно обмотати травинкою.

А якщо їжачок зламав декілька голочок, то треба узяти голки у ялинки та приколоти їжачку.

А бідній лисичці, в якої садина на задній лапці, треба прикласти подорожник до поранення.

 

- Меню звірів с.119. До охорони відноситься правильне харчування.

 

5. Закріплення вивченого матеріалу.

    Вироблення практичних умінь і навичок.

5.1. Гра «Найкращі рецепти для тварин».

- Кожна група одержує картку з назвою або зображенням свійських тварин.

Діти повинні скласти меню-сніданок, обід і вечерю для свого вихованця.

 

5.2. Виступ охоронця лісу.

- Я охоронець лісу, дуже засмучуюсь, коли бачу, що люди забувають допомагати, піклуватися про тварин. Адже існує багато способів захищати тварин від вимирання. (с. 116)

 

6. Підсумок уроку.

6.1. Фронтальна бесіда.

6.2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання.

doc
Додано
21 липня 2018
Переглядів
849
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку