Урок з природознавства у 3 класі

Про матеріал
Цікавий урок для дітей з порушенням мовлення. Присутня різновидна корекційна робота.
Перегляд файлу

ТЕМА: ЯК ВИКОРИСТАТИ ЕНЕРГІЮ СОНЦЯ?

Мета: розширити уявлення учнів про використання енергії Сонця, вітру та рухомої води людиною; розвивати логічне мислення; корегувати недоліки усного мовлення, звуковимови, поповнювати словник учнів новими словами та виразами; виховувати бажання обережно ставитися до природи, її багатств.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Якими джерелами енергії користувалися люди в давнину, а якими — і в наш час? Порівняйте.

— За допомогою схеми на с. 64 доведіть, що для утворення електроенергії використовують властивість енергії переходити з одного виду в інший.

— Чи можна розраховувати на те, що корисні копалини за нашого життя утворяться знову? Поясніть.

— Поміркуйте, до яких джерел енергії належать дрова.

— Які джерела енергії існуватимуть у природі завжди?

— Доведіть, що Сонце — невичерпне джерело енергії.

— Які відновлювальні джерела енергії ви знаєте? Наведіть приклади.

— У чому полягають переваги використання сонячної енергії?

— Що ви дізналися про перетворення енергії Сонця в інші види енергії? Наведіть приклади.

III.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про способи використання сонячної енергії.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 70-71)

— Пригадайте! Які джерела енергії можуть невдовзі вичерпатися?

— Що нагадав хлопчик Струм?

— Що називають «зеленою» енергією?

— Розкажіть! Які приклади використання енергії Сонця ви знаєте?

— Розгляньте малюнки на с. 70. Розкажіть, що на них зображено.

— Основним недоліком сонячної енергії є те, що вона може зникати у хмарні дні і недоступна в нічний час.

Робота в групах

— Проаналізуйте свої записи спостережень за погодою, щоб установити приблизну кількість сонячних днів у році. Зробіть висновок, чи доцільно використовувати сонячні установки у вашій місцевості.

— Запам’ятайте та поясніть приказку.

• Якби не було хмар, ми б не знали ціни Сонця.

— Який цікавий факт ви дізналися від хлопчика Струма?

Висновки

• Сонце — найголовніше джерело енергії на Землі, яке постачає тепло і світло.

• Енергію Сонця використовують для перетворення її в електричну.

• Електрика і тепло від Сонця абсолютно безкоштовні.

• Сонячна енергія не забруднює навколишнє середовище.

• В У країні теж працюють сонячні електростанції.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Цікаво знати!

Завдяки дослідженням в Арктиці вчені дійшли висновку, що біле хутро північних тварин, особливо ведмедів, уловлює до 95 % сонячного тепла. Особливості будови волосини цих тварин беруть до уваги під час виробництва сонячних батарей.

Нині розробляються проекти будівництва сонячних електростанцій.

2. Гра «Незакінчене речення»

• Сонце дає нам тепло і... (світло).

• Для вироблення електроенергії на електростанціях використовують... (воду).

• Вони поглинають сонячну енергію. (Рослини)

• Головне джерело енергії на Землі. (Сонце)

• Те, що дає можливість рухатися, виконувати роботу. (Енергія)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 71.

— Як людина використовує сонячну енергію? Наведіть приклади.

— Дізнайтеся про новітні приклади використання сонячної енергії (літаки, човни, потяги тощо).

— Пофантазуйте і запропонуйте власний проект використання сонячної енергії.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 70-71.

 

docx
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку