20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Конспект уроку з природознавства на тему "Риби"

Про матеріал
Мета уроку: закріпити і поглибити знання учнів про риб, ознайомитися із особливостями будови їхнього тіла; удосконалювати навички роботи з текстом; формувати науковий світогляд; розвивати спостережливість, уміння логічно мислити, робити висновки, пам’ять; виховувати зацікавленість предметом, бережливе ставлення до природи, самостійність, дисциплінованість, любов до тварин.
Перегляд файлу

Урок 3. Природознавство

Тема. Риби.

Мета: закріпити і поглибити знання учнів про риб, ознайомитися із особливостями будови їхнього тіла; удосконалювати навички роботи з текстом; формувати науковий світогляд; розвивати спостережливість, уміння логічно мислити, робити висновки, пам’ять; виховувати зацікавленість предметом, бережливе ставлення до природи, самостійність, дисциплінованість, любов до тварин.

Обладнання: презентація, підручник.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку:

  1. Організація класу.
  1. Привітання.
  • Встаньте діти всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Привітайтесь «Добрий день!»

  1. Перевірка готовності учнів до уроку.
  • Перевірте щоб на парті був підручник, зошит та приберіть все що вам може заважати.
  1. Актуалізація опорних знань.
  1. Фронтальне опитування.
  • Яку тему ми почали вивчати?
  • До якої природи належать тварини? (до живої) Чому? (дихають, розмножуються, вмирають…)
  • Назвіть групи тварин (черви, молюски, ракоподібні, павукоподібні, земноводні, плазуни, комахи, риби, звірі)
  • Яку групу тварин ми вивчили на попередньому уроці? (комахи)
  • Яка істотна ознака комах? (6 ніг)
  • Які частини тіла є в комах? (очі, вусики, голова, хоботок, груди, ніжки, крила, черевце)
  • Чи однакові ноги у комах? (ні)
  • Які є види лап? (для риття, для плавання, для стрибання, хапання)
  • Чому існують різні види лап? (пристосування до життя)
  • Якою їжею живляться комахи? (рослини, квітковий нектар)
  • Яке значення комах у природі? (очищають грунт і воду)
  1. Перевірка д/з. Переказування тексту підручника.
  2. Тестові завдання.
  1. Характерна ознака комах:

А) 8 ніг

Б) 6 ніг

В) 12 ніг

2) Павук належить до групи:

А) павукоподібні

Б) ракоподібні

В) комахи

3) У богомола ноги пристосовані для:

А) хапання

Б) риття

В) стрибання

4) У капустянки ноги пристосовані для:

А) хапання

Б) риття

В) стрибання

5) У коника ноги пристосовані для:

А) хапання

Б) риття

В) стрибання

6)Метелик відноситься до групи:

А) птахи

Б) комахи

В) звірі

7) Наука, що вивчає тварин:

А) ботаніка

Б) тваринологія

В) зоологія

8) Мураха відноситься до групи:

А) павукоподібні

Б) ракоподібні

В) комахи

  1. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
  1. Підведення до теми.
  • Чого на Землі більше: води чи суші?
  • Хто живе у воді?
  • Відгадайте загадку:
  • Плаваю підмістком

І виляю хвостиком

По землі не ходжу

Рот є — не говорю.

Очі є — не блимаю.

Крила є — не літаю. (Риба)

  • Якіособливості тварини названі в загадці? Про які «крила» йдеться?
  1. Оголошення теми і мети уроку.
  • Отже, тема нашого уроку «Риби».
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Зіставлення тварин.
  • Розгляньте малюнки (лебідь, морський коник, окунь, щука, карась, акула).
  • Хто на них зображений?
  • Щооб’єднує цих тварин? (Життя цих тварин пов’язане з водою.)
  • Назвіть тільки риб. За якими ознаками ви визначили приналежність цих тварин до риб? (Тіло риб укрите лускою.)
  1. Розповідь вчителя.
  • Риби мешкають в океанах, морях, річках і ставках. Риби — тварини, тіло яких укрите слизькою лускою. Вони дихають киснем, розчиненим у воді. Риби морів і океанів називають морськими рибами, а риби річок і ставків — прісноводними.
  • Тіло багатьох риб вкрите лускою. Вона росте протягом усього життя.
  • Риби можуть пересуватися тільки у воді за допомогою плавців. Хвостовий плавець розташований на тілі риби вертикально. Він слугує рибі кермом. Бічні – грудні і черевні плавці утримують тіло риби, коли вона повертається.
  • Дихають риби зябрами, що вкриті зябровими кришками.
  • Тіло риб має обтічну форму, тобто у більшості риб тіло подовжене, стисле з боків. Голова плавно переходить у тулуб, а тулуб — у хвіст. Шиї у риби немає. З довгою і гнучкою шиєю, що відділяє голову від тулуба, тіло тварини перестало б бути цілісним і міцним клином, що легко пробиває собі дорогу в товщі води.
  • Риби живляться різноманітною їжею. Серед них є рослиноїдні – краснопірка, товстолобик. Є риби, що живляться тваринною їжею – щука, окунь. Короп, сазан, плітка споживають як рослинну, так і тваринну їжу, тобто вони всеїдні.
  1. Перевірка первинного усвідомлення.
  • Де мешкають риби? (у воді)
  • Чим дихають риби? (киснем розчиненим у воді)
  • Як ділять риб в залежності від середовища існування? (морські, прісноводні)
  • Чим вкрите тіло риб? (лускою)
  • За допомогою чого пересуваються риби у воді? (плавці)
  • Чим слугує хвостовий плавець?
  • Для чого потрібні грудні і черевні плавці?
  • Яку форму має тіло риб?
  • Як поділяють риб в залежності від способу живлення? (рослиноїдні, хижі, всеїдні)
  1. Робота за підручником. (с. 106 – 108)

  • Які ознаки риб?
  • Що допомагає рибі рухатися?
  • Від чого залежить форма риби?
  • На які групи ділять риби за способом живлення?
  • Яке значення риб у природі?
  1. Робота в зошитах. (с. 51)

  1. Фізкультхвилинка.
  1. Узагальнення і систематизація знань.
  1. Розгадування загадок.
  • Хочешрибкуцюпіймати –

Треба черв’ячкаїйдати.

Хоч і хижий, та не щука,

 І на виглядгеть не злюка. (окунь)

  • Ляже й спить на глибині

З шаром мулу на спині,

Тількивусаповертає,

Щонавколо – все вінзнає! (сом)

  • Гострізуби в два ряди,

Ось плавецьстирчить з води.

Краще б в морі потонула

Ця страшна, бридка (Акула)

 

  • В річцірибапроживає-

Довгу морду вона має,

Гострізуби, хижувдачу –

В річцівсівіднеїплачуть. (щука)

  • Вони живуть на самому дні,
    Очі у них все на спині.
    Співаєхлопцям ла-ла-ла
    Смішнариба…
    (Камбала)
  • Щобрибинуцюпіймати,

Слідїїнагодувати.

Наваритибараболі

І гороху, що у полі.

Кого ж спіймавСергійко наш?

Це, напевно, риба. (лящ)

  1. Перегляд відео «Підводний світ».
  • Давайте з вами переглянемо відео про красу підводного світу.
  1. Підсумок уроку.
  1. Підсумкова бесіда.
  • Де мешкають риби? (у воді)
  • Чим дихають риби? (киснем розчиненим у воді)
  • Як ділять риб в залежності від середовища існування? (морські, прісноводні)
  • Чим вкрите тіло риб? (лускою)
  • За допомогою чого пересуваються риби у воді? (плавці)
  • Чим слугує хвостовий плавець?
  • Для чого потрібні грудні і черевні плавці?
  • Яку форму має тіло риб?
  • Як поділяють риб в залежності від способу живлення? (рослиноїдні, хижі, всеїдні)
  1. Домашнє завдання.

С. 106-108 чит. переказ

3. Оцінювання.

 

 

docx
Додано
13 лютого
Переглядів
357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку