Урок з природознавства у 3 класі за темою "Звірі. Ссавці"

Про матеріал
Конспект уроку з природознавства у 3 класі за темою "Звірі. Ссавці" має на меті : Формувати предметні компетентності: - Ввести нове поняття «ссавці»; - Формувати уявлення про будову тіла звірів, особливості догляду за малятами, пристосування до життя в природі. - Розвивати вміння порівнювати, аналізувати, класифікувати інформацію; - Виховувати інтерес до навколишнього світу, любов до природи, бережне ставлення до тварин. Формувати ключові компетентності: - Формувати вміння співпрацювати, брати на себе відповідальність, виявляти ініціативність; - Планувати власну діяльність; - Розвивати вміння співпрацювати в групах, формулювати власні думки; - Сприяти формуванню ціннісного ставлення до природного світу.
Перегляд файлу

      Конспект уроку з природознавства у 3 класі

 

 

Тема .   Звірі , або ссавці

 

Тип уроку : урок засвоєння нових знань

 

Форми, методи та прийоми, застосовані під час уроку:

Методи навчання: словесні, наочні, проблемно- пошукові, інноваційні.

Форми роботи: групова, фронтальна, індивідуальна.

Прийоми роботи: інтерактивні вправи  «Кубик Блума» , «Так – ні», «Мікрофон»; гра « Де живуть звірі?»,  « Хто зайвий», вправа « вгадай тварину за описом», розгадування кросворду, ребусів.

Навчально – методичне забезпечення  : підручник « Природознавство» для 3 класу, мультимедійний проектор, комп’ютер, презентація, цеглинки, зошити з друкованою основою, завдання для роботи в групах (дослідження),картки із зображенням звірів.

Мета :

Формувати предметні компетентності:

  •          Ввести нове поняття «ссавці»;
  •          Формувати уявлення про будову тіла звірів, особливості догляду за малятами, пристосування до життя в природі.
  •          Розвивати вміння порівнювати, аналізувати, класифікувати інформацію;
  •          Виховувати інтерес до навколишнього світу, любов до природи, бережне ставлення до тварин.

Формувати ключові компетентності:

  •          Формувати вміння співпрацювати, брати на себе відповідальність, виявляти ініціативність;
  •          Планувати власну діяльність;
  •          Розвивати вміння співпрацювати в групах, формулювати власні думки;
  •          Сприяти формуванню ціннісного ставлення до природного світу.

 

                                                             ХІД УРОКУ

І  Організаційний момент

 

         Наш дзвінок нам дав сигнал,

         Працювати час настав.

         Тож і ми часу не гаймо

         Наш урок розпочинаймо.

  •          Сьогодні у нас на уроці присутні гості, то ж поверніться до них, привітайтеся та посміхніться.

 Рада я вас всіх вітати

І урок наш розпочати.

Настрій – супер, погода – клас.

До роботи – все гаразд.

  •          Діти, ви хочете провести час на уроці з користю та задоволенням?
  •          Тоді давайте візьмемо з собою гарний настрій та посмішку. Торкніться долоньками один одного та побажайте успіху.

-Сядьте зручно, посміхніться і на мене подивіться. Зробимо в науку крок, починаємо урок.

ІІ. Актуалізація опорних знань.    

 

  1. Виступ синоптика
  •          Чи схоже зараз на зиму? На весну?
  •          Погода інколи буває дуже примхлива. Аномальні явища в природі створюють незручності і людям і тваринам.
  •          Не дивлячись ні на що, у 3 класі сонячно, переважатимуть хороший настрій та присутність усмішок. Опади у вигляді гарних оцінок.  Гарного дня.
  1. Перевірка домашнього завдання
  •          Над якою темою ми працюємо?
  •          Як називається наука, яка вивчає тварин?
  •          «Кубик Блума»

 

  1. Назви групи тварин, які є в природі.   ( Черви, молюски, ракоподібні, комахи,  земноводні, плазуни, птахи, риби, звірі)
  2. Поділися, яка істотна ознака комах?  ( шість ніжок)
  3. Чому комах називають «санітарами» природи?  ( бо вони живляться рештками тварин і рослин – очищають ґрунт  і воду)
  4. Поясни, що допомагає рибі рухатися?   (подовжене тіло, яке вкрите лускою)
  5. Пригадай, за якими ознаками птахи відрізняються від інших тварин? ( тіло вкрите пір’ям, передні кінцівки перетворилися на крила)
  6. Запропонуй, яке значення мають птахи в природі?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

Сьогодні ми продовжимо мандрівку « Світом живої природи». Усі , і дорослі, і діти полюбляють відкривати таємниці. Але , щоб відкрити нашу таємницю- дізнатися тему сьогоднішнього уроку , вам потрібно розгадати кросворд.

 

  1. Влітку сіренький, взимку – біленький,

Довгі вуха має, швидко стрибає.    (Заєць)

 

  1. Я сірий хижак лісовий                                    

              Для звірів я дуже страшний.                                        

      Живу у глибокій норі,

      Полюю і вию вночі.        (Вовк)    

  1. Що за дивна непосида

На стежину шишки кида?

З гілки скік та скік на гілку.

Упізнали , діти, ……( білку)

 

  1. Хоч бачить він погано,

Але копа старанно.

Під землею вирив хід

Сліпкуватий чорний …… (кріт)

  1. Бережись мишачий рід –

Полювати вийшов  ( кіт)

Прочитайте слово з виділених букв.        ЗВІРІ.

Тема нашого уроку – звірі. Ви дізнаєтеся, що це за тварини, де вони живуть, як пристосовуються до життя в природі, як доглядають за малятами, яке значення мають в природі.

 

ІV. Опрацювання нового матеріалу 

  1. Розповідь вчителя.

З різноманітними звірами ви стикаєтеся повсякчас. Це і не дивно, адже цих тварин на нашій планеті дуже багато. В Україні живуть понад 100 видів звірів. Звірі заселяють найрізноманітніші куточки нашої планети.      (  Показ презентації)

Вони :

  •          Живуть під землею (миші, кроти, хом’яки, бабаки)
  •          Бігають по землі ( зайці, лисиці, вовки, ведмеді)
  •          Лазять по деревах (білки, куниці)
  •          Плавають у воді ( дельфіни, кити)
  •          Літають ( кажани)
  1. Робота в групах.
  •          А зараз я вам пропоную попрацювати в групах. Кожна група дослідить звірів за малюнком. Після чого визначимо, які спільні ознаки мають звірі.

I   - кінь                                        II - коза                                III- собака

 

IV - їжак                                       V - миша                             VI- кіт

 

      VII- лось                                       VIII-лисиця.

                                 План дослідження

       1.Назва тварини

2  Розмір тварини (великий, середній , маленький)

  1. Свійський чи дикий?
  2. Чим вкрите тіло?
  3. Чим вигодовує малят?

 

  •          Які спільні ознаки звірів можете виділити?

Висновки : Тіло звірів вкрите шерстю. Малят вигодовують молоком.

  •          Дійсно, звірі вигодовують малят молоком. Саме тому їх і називають ССАВЦІ.
  1.         Робота з підручником.
  •          Які ще особливості мають звірі ви дізнаєтеся, прочитавши статтю в підручнику. Розкрийте підручник на сторінці 112 і прочитайте текст.
  •          Запитання :
  •          Чи однаковий розмір мають звірі?
  •          Чим вкрите тіло звірів? Навіщо звірам хутро?

А щоб дізнатися, де мешкають звірі, давайте прочитаємо текст підручника на ст.113.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

V Закріплення знань

  1. Гра « Де живуть звірі»

Розподілити тварин за місцем їх проживання

 

Біля води                          У лісі                    У землі                                                У господарстві людини                 У воді

 

 

  1. Робота в зошиті

-А зараз ви попрацюєте в зошиті. Відкрийте ст. 43-44

VI Узагальнення та систематизація знань учнів.

  1. Гра « Хто зайвий»

 

 

 

 

 

  1. Гра « Впізнай тварину за описом»
  2. Тестування « Так-ні» (цеглинки)

- Якщо ви погоджуєтеся з твердженням, піднімаєте зелену цеглинку. Якщо не погоджуєтеся – червону.

1.Тіло звірів вкрите шерстю. ( Так)

2.Звірі живуть лише на землі. ( Ні)

3.Своїх дитинчат звірі вигодовують молоком. ( Так)

4.Звірі мають три пари ніг. ( Ні)

5.Звірі бувають тільки дикі. ( Ні)

VII. Підсумок уроку

  1. Вправа « Інтерв’ю»
  •          За темою сьогоднішнього уроку задайте запитання один одному.
  •          З якою групою тварин ви познайомилися сьогодні на уроці?
  •          Чому звірів називають ссавцями?
  •          Де мешкають звірі?
  •          Вчитель: Що почуте на уроці тебе вразило найбільше?

Пам’ятаймо, діти, ми повинні берегти природу, любити її, вивчати і спостерігати. І тоді вона розкриє перед нами свої таємниці.

 

VIІІ. Домашнє завдання

- Опрацювати статтю в підручнику « Способи живлення тварин. Ланцюги живлення».

- Виконати завдання в зошиті.

- Дібрати цікавий матеріал по темі.

 

 

 

Список використаних джерел

1.  Гільберг Т.Г. Природознавство: підр. для 3 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак. – К.: Генеза, 2014. – 170 с.

2. Медіаграмотність у початковій школі: посібник для вчителя / Волошенюк О. В, Ганик О. В., Голощапова В. В, Дегтярьова Г.А, Іванова І. Б., Кожанова А. Ю., Пиза Г. Ю., Шкребець О. О, Янкович О. І. / За редакцією Волошенюк О. В., Іванова В. Ф. – Київ : ЦВП, АУП, 2018 — 234 с.

3. Природознавство. 3 клас: Плани – конспекти уроків на друкованій основі / С. В. Баришполь. – Х. : Вид-во «Ранок», 2014. – 128с.

4. Байбара Т.М. Методика навчання природознавства в початкових класах: [навчальний посібник] / Т.М. Байбара. – К.: Веселка, 1998. – 334 с.

5. Інтернет ресурс: https://www.youtube.com/watch?v=Z4C3KB5b-Bg

6. Природознавство. Навчальна програма для загальноосвітніх

навчальних закладів 1 − 4 класи (оновлено). − [Електронний ресурс]. – Режим

доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/pochatkovashkola.html

7.Незвичайна енциклопедія тварин  / авт. тексту Мартін Уолтерс і Джинні Джонсон. - К. : Махаон-Україна, 2001. - 256 с.

8.  Тварини нашої планети  : довідкове видання. - Х. : МОСТ-Торнадо, 2003. - 272 с.

 

 

docx
Додав(-ла)
Макєєва Яна
Додано
6 липня
Переглядів
57
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку