Урок з природознавства в 3 класі на тему "Побутові прилади, що споживають енергію"

Про матеріал
Урок дуже цікавий. Використані групові та індивідуальні форми роботи. також дадам презентацію.
Перегляд файлу

ПРИРОДОЗНАВСТВО

ТЕМА: Побутові прилади, що споживають енергію.

МЕТА: сформувати поняття енергозбереження; формувати свідоме ставлення до збереження електроенергії в побуті; закріпити навички безпечної поведінки з електроприладами; виховувати екологічно та економічно грамотну людину.

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ  МОМЕНТ
  • Добрий день! У нас сьогодні незвичайний урок, до нас завітали гості, привітайтесь, будь ласка.

ФЕНОЛОГІЧНІ СПОСТЕРЕЖЕННЯ

Мета нашого уроку: закріпити навички безпечної поведінки з електроприладами; формувати свідоме ставлення до збереження електроенергії.

  • Що ви очікуєте від нашого уроку?
  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАТЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  1. Актуалізація опорних знань

А) Перевірка домашнього завдання

1. Для руху потрібна …

А) енергія Б) Сонце В) корисні копалини

2. Зелені рослини живляться завдяки …

А) Сонячній енергії  Б) Електричній енергії   В) Енергії вітру

3. Сонце, вітер і вода – це …

А) корисні копалини Б) невичерпні джерела енергії 

В) вичерпні джерела енергії

4. Енергію Сонця, вітру і води називають …

А) «Червоною» Б) «Жовтою»  В) «Зеленою»

Б) Опитування

- Що таке енергія?

- Які види енергії ви знаєте?

- Що означає нескінчені джерела енергії?

 2. Створення проблемної ситуації

 - Познайомтесь. Це Микита. Він зі своїми батьками минулого року переїхав до Німеччини. А це його двоюрідна сестра Карина. Вона мешкає в Україні.

 - Привіт, Карино! Я запрошую тебе в гості цього літа.

 - Привіт, Микито! Я тобі дякую за запрошення але у моєї родини не вистачає грошей на сплату рахунків за світло.

  - Нас у школі вчили, що якщо економити, то можна зменшити суму рахунка.

  - А як це економити?

 - Наприклад, майже в кожній оселі використовуються енергозберігаючі лампочки. Вони споживають на 70-80% електроенергії менше.

3. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

 - Діти, ви хочете дізнатися, що в наших оселях споживає електроенергію? Як її можна економити?

РОБОТА НАД ЗАГАДКОЮ

Вона грушоподібна

 І людям всім потрібна,

 Дає яскраве світло,

 Допоки не розсвітло,

 І світить цілу ніч.

 Як зветься дивна річ? (Лампочка)

 

От загадка, то загадка:

 Де поїду - стане гладко.

 Тільки пальцем не торкай,

 Обпечешся, так і знай.

 Щоб зручніше було тобі –

маю ручку на собі. (Праска)

 

В нас на кухні - білий кіт.

Він прив'язаний за дріт.

День і нічку муркотить,

 В животі мороз сидить. (Холодильник)

 

Товстопуза біла пані

 Крутить одяг в барабані. (Пральна машинка)

 

Запам'ятав науку –

Збирать-ковтать пилюку. (Пилосос)

 

Сушить він волосся всім

Теплим вітерцем своїм. (Фен)

 

 Якщо душно буде влітку –

 У кімнаті зробить вітер. (Вентилятор)

 

 Дивна скринька на столі

Все розказує мені. (Радіо)

 

Нам показує вікно

1Спорт, новини і кіно. (Телевізор)

 

Тиснеш кнопки - і за мить

З другом можеш говорить. (Телефон)

 

 В нім знання з усього світу

 "Мишка" може всім відкрити. (Комп'ютер)

  • Може хтось може сказати тему нашого уроку?
  • Сьогодні тема нашого уроку: «Побутові прилади, що споживають енергію».

4. ВИВЧЕННЯ  НОВОГО  МАТЕРІАЛУ

 1. Бесіда

- Діти, від чого працюють ці прилади?

- Як ми їх називаємо?

- Навіщо люди використовують електричний струм?

- Які прилади вашого будинку працюють від електричного струма?

 2. Словникова робота

Енергозбереження – це дії, спрямовані на економне використання електроенергії та тепла.

Електри́чний струм (англ. electric current) — упорядкований, спрямований рух електричнозаряджених частинок.

Електроприлади – прилади, які працюють від електричного струму.

3.Робота з підручником

 4. Робота з додатковим матеріалом

5. Хвилинка-цікавинка

Творець самого популярного у світі освітлювального пристрою російський інженер, винахідник Олександр Лодигін  запатентував його рівно 138 років тому. День народження лампи накалювання доводиться на 24 липня 1874 року. Прилад швидко скорив увесь світ, і сьогоднішнє життя неможливо представити без звичайної лампочки. У винаході Ладигіна використовувалася дуже дорога вольфрамова нитка. Черговий прорив наступив в 1910 році, коли Вільям Девід Кулідж винайшов дешевий метод виробництва вольфрамової нитки й цей метал легко витиснув всі інші види ниток накалювання. 1Світова популярність тим часом дістається американцю Томасу Едісону, хоча, по суті, він не винайшов лампочку, а лише вдосконалив чужі розробки. Всупереч поширеній думці, навіть патрон для лампочок придумав не Едісон, а його співробітник Стеріжер, а розетка й вилка - це знову ж заслуга Лодигіна.

 6. Фізкультхвилинка

 7. Правила користування електроприладами

- Ми всі використовуємо в побуті електроприлади але якщо ними неправильно користуватися то може виникнути пожежа або можна отримати удар струмом. Давайте пригадаємо правила користування електроприладами.

5.ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 1. Гра «ЕКОНОМІЯ»

- Якщо почуєте історію про економне використання електроенергії плескайте в долоні.

  • Мама і тато дивляться телевізор. Мама пішла на кухню готувати вечерю. Тато вимнув телевізор і пішов допомагати мамі.
  • Галинка з сестричкою Марійкою дивляться по телевізору мультфільми. Коли вони закінчились дівчата почали гратися своїми улюбленими ляльками. Телевізор продовжував працювати.
  • Моя родина придбала енергозберігаючі лампи.
  • Дідусь спить, а світло горить.
  • Мій письмовий стіл стоїть біля вікна.
  • У квартирі постійно ввімкнені зарядні пристрої.
  • Ідучі з дому вимикаю мікрохвильову.
  • Ми не відкриваємо вдень штори, а користуємось штучним світлом.
  • Мама випрала одну кофтинку у пральній машині.
  • Ми користуємося нічником.
  • У нас горить світло всю ніч, бо сестричка боїться темряви.
  1. Робота в зошиті
  2. Робота над пам’яткою
  • У вас є листочки з памяткою, але в ній пропущені деякі слова. Ці слова записані у довідці нижче. Віднвіть ці правила.
  • Вимикай світло, виходячи з кімнати.
  • Відключай від мережі електроприлади на ніч.
  • Вмикай техніку тільки тоді коли вона необхідна.
  • Використовуйте пральну машину при повному звантаженні.
  • Використовуйте енергозберігаючі лампи.
  • Відкривай холодильник рідше.
  • Розморожування у мікрохвильовій печі потребує багато енергії.

6. ПІДСУМОК, ОЦІНЮВАННЯ І ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 1. Опитування

- Про що ми з вами сьогодні говорили?

- Чи справдилися ваші очікування?

- Які поради ви дали б  Каринці?

- Що є першим кроком до енергозбереження?

- Що найбільше вас вразили з вивченого?

 2. Домашнє завдання

 3. Оцінювання

 

docx
Додано
24 лютого 2019
Переглядів
2846
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку