ПРИРОДОЗНАВСТВО
ТЕМА: Побутові прилади, що споживають енергію.
МЕТА: сформувати поняття енергозбереження; формувати свідоме ставлення до збереження електроенергії в побуті; закріпити навички безпечної поведінки з електроприладами; виховувати екологічно та економічно грамотну людину.
ХІД УРОКУ
ФЕНОЛОГІЧНІ СПОСТЕРЕЖЕННЯ
Мета нашого уроку: закріпити навички безпечної поведінки з електроприладами; формувати свідоме ставлення до збереження електроенергії.
А) Перевірка домашнього завдання
1. Для руху потрібна …
А) енергія Б) Сонце В) корисні копалини
2. Зелені рослини живляться завдяки …
А) Сонячній енергії Б) Електричній енергії В) Енергії вітру
3. Сонце, вітер і вода – це …
А) корисні копалини Б) невичерпні джерела енергії
В) вичерпні джерела енергії
4. Енергію Сонця, вітру і води називають …
А) «Червоною» Б) «Жовтою» В) «Зеленою»
Б) Опитування
- Що таке енергія?
- Які види енергії ви знаєте?
- Що означає нескінчені джерела енергії?
2. Створення проблемної ситуації
- Познайомтесь. Це Микита. Він зі своїми батьками минулого року переїхав до Німеччини. А це його двоюрідна сестра Карина. Вона мешкає в Україні.
- Привіт, Карино! Я запрошую тебе в гості цього літа.
- Привіт, Микито! Я тобі дякую за запрошення але у моєї родини не вистачає грошей на сплату рахунків за світло.
- Нас у школі вчили, що якщо економити, то можна зменшити суму рахунка.
- А як це економити?
- Наприклад, майже в кожній оселі використовуються енергозберігаючі лампочки. Вони споживають на 70-80% електроенергії менше.
3. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
- Діти, ви хочете дізнатися, що в наших оселях споживає електроенергію? Як її можна економити?
РОБОТА НАД ЗАГАДКОЮ
Вона грушоподібна
І людям всім потрібна,
Дає яскраве світло,
Допоки не розсвітло,
І світить цілу ніч.
Як зветься дивна річ? (Лампочка)
От загадка, то загадка:
Де поїду - стане гладко.
Тільки пальцем не торкай,
Обпечешся, так і знай.
Щоб зручніше було тобі –
маю ручку на собі. (Праска)
В нас на кухні - білий кіт.
Він прив'язаний за дріт.
День і нічку муркотить,
В животі мороз сидить. (Холодильник)
Товстопуза біла пані
Крутить одяг в барабані. (Пральна машинка)
Запам'ятав науку –
Збирать-ковтать пилюку. (Пилосос)
Сушить він волосся всім
Теплим вітерцем своїм. (Фен)
Якщо душно буде влітку –
У кімнаті зробить вітер. (Вентилятор)
Дивна скринька на столі
Все розказує мені. (Радіо)
Нам показує вікно
1Спорт, новини і кіно. (Телевізор)
Тиснеш кнопки - і за мить
З другом можеш говорить. (Телефон)
В нім знання з усього світу
"Мишка" може всім відкрити. (Комп'ютер)
4. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Бесіда
- Діти, від чого працюють ці прилади?
- Як ми їх називаємо?
- Навіщо люди використовують електричний струм?
- Які прилади вашого будинку працюють від електричного струма?
2. Словникова робота
Енергозбереження – це дії, спрямовані на економне використання електроенергії та тепла.
Електри́чний струм (англ. electric current) — упорядкований, спрямований рух електричнозаряджених частинок.
Електроприлади – прилади, які працюють від електричного струму.
3.Робота з підручником
4. Робота з додатковим матеріалом
5. Хвилинка-цікавинка
Творець самого популярного у світі освітлювального пристрою російський інженер, винахідник Олександр Лодигін запатентував його рівно 138 років тому. День народження лампи накалювання доводиться на 24 липня 1874 року. Прилад швидко скорив увесь світ, і сьогоднішнє життя неможливо представити без звичайної лампочки. У винаході Ладигіна використовувалася дуже дорога вольфрамова нитка. Черговий прорив наступив в 1910 році, коли Вільям Девід Кулідж винайшов дешевий метод виробництва вольфрамової нитки й цей метал легко витиснув всі інші види ниток накалювання. 1Світова популярність тим часом дістається американцю Томасу Едісону, хоча, по суті, він не винайшов лампочку, а лише вдосконалив чужі розробки. Всупереч поширеній думці, навіть патрон для лампочок придумав не Едісон, а його співробітник Стеріжер, а розетка й вилка - це знову ж заслуга Лодигіна.
6. Фізкультхвилинка
7. Правила користування електроприладами
- Ми всі використовуємо в побуті електроприлади але якщо ними неправильно користуватися то може виникнути пожежа або можна отримати удар струмом. Давайте пригадаємо правила користування електроприладами.
5.ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Гра «ЕКОНОМІЯ»
- Якщо почуєте історію про економне використання електроенергії плескайте в долоні.
6. ПІДСУМОК, ОЦІНЮВАННЯ І ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Опитування
- Про що ми з вами сьогодні говорили?
- Чи справдилися ваші очікування?
- Які поради ви дали б Каринці?
- Що є першим кроком до енергозбереження?
- Що найбільше вас вразили з вивченого?
2. Домашнє завдання
3. Оцінювання