Тема: Ділення двоцифрового числа на одноцифрове. Задачі на подвійне зведення до одиниці. Гриби – живі організми. Будова грибів.
Мета: повторити правило ділення двоцифрового числа на одноцифрове; алгоритм розв’язування задач на подвійне зведення до одиниці; формувати в учнів знання про гриби та їх види; вміти застосовувати отримані знання на практиці; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; виховувати старанність, культуру математичного мовлення.
Обладнання: презентація, проектор, малюнки грибів, піраміда із запитаннями , картки із завданнями.
Хід уроку
І. Організаційний момент
На лісовій галявині
Вмивається зайча,
А ось із-за листочків
Вилазить мишиня.
Сідає біля Зайки
і тихо промовля:
Он там лежить грибочок,
Не знаєш хто лишив?
Їжак біг нашим лісом
і мабуть загубив.
Тут білочка із гілки
поглядає униз,
А там в листочках жовтих
Лежить наш боровик.
Діти, уявімо, що сьогодні ми з вами підемо до лісу. На нас чекають цікаві завдання і нові знання. Вирушаємо скоріше!
ІІ. Актуалізація опорних знань
На дошці записані приклади. Розв’яжіть приклади, а потім за таблицею складіть назву смачного грибочка, який росте у наших лісах. (МАСЛЮК)
54:6=
12:3=
42:7=
16:8=
72:9=
15:5=
2 |
3 |
4 |
6 |
8 |
9 |
А |
Л |
М |
К |
Ю |
С |
Код: 429386
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Тепер ви зрозуміли, яку теми ми будемо вивчати на ? Сьогодні на уроці ми вивчимо тему «Гриби» та розв’яжемо цікаві математичні завдання, які отримаємо від різних лісових грибів.
ІV. Засвоєння нового матеріалу
Гриби - це унікальні створіння природи, яких вчені досі не можуть віднести ні до рослин, ні до тварин. Ми звикли бачити гриби у лісі, але цвіль та пліснява у сирих приміщеннях це також гриби. Найчастіше «грибами» називають шапинкові, ті які мають шапочку і ніжку на поверхні землі. Гриби бувають їстівні та неїстівні. Крім того, що вони дуже смачні, вони також корисні в різних сферах життя людини. Наприклад, це медицина або переробка промислових відходів. Будову гриба розглянемо на слайді. (Слайд )
V. Застосування набутих знань
1. Першим у лісі нас зустрічає вже відомий вам «Маслюк» (Слайд)
Ось яке завдання він нам підготував: (Слайд)
Обчислити: 78:6=
56:4=
95:5=
2. А хто це нас зустрічає? Правильно це «Боровик» (Слайд )
4 друзів пішли у ліс по гриби. Діти зібрали 28 маслюків і 32 боровики та розділили їх порівну між собою. Скільки всього грибів отримав кожен? (Слайд)
Розв’язування :
Відповідь: по 15 грибів у кожного.
3. Хто чекає на нас далі? Це ж «Шампіньйон» (Слайд)
Накреслити ламану, довжина якої обчислюється так: 60+40*2=140(мм).
4. А це хто? Це ж «Білий гриб». І зараз він проведе нам фізкультхвилинку. (Слайд )
Ми лісочком йшли, (ходьба на місці)
Грибочок знайшли,
Нагнулись, підняли,(нахиляння тулуба вперед)
У кошик поклали
І далі пішли (ходьба на місці)
Ми лісочком йшли,
Малинку знайшли.
Дотягнулись, зірвали, (потягування)
У кошик поклали
І далі пішли (ходьба на місці)
Ми лісочком йшли,
Горішок знайшли,
Потягнулись, дістали, (потягування)
У кошик поклали
І далі пішли (ходьба на місці)
Всі ці грибочки, яких ми з вами зустріли відносять до їстівних грибів. Вони всі дуже смачні. Але є й отруйні гриби, їх ні в якому разі не можна їсти, щоб не отруїтися.
5. А ось і «Бліда поганка». Вона дуже отруйна і підготувала нам завдання, яке треба виконати. (Слайд )
У магазин привезли гриби. 54 кг шампінйонів розклали у 9 ящиків, а 72кг маслюків розклали у 6 ящиків. Що важче ящик шампінйонів чи маслюків? На скільки?
Розв’язування :
Відповідь: ящик з маслюками на 6 кг важчий.
6. Останнім зустрінеться нам дуже яскравий, красивий, але отруйний «Мухомор». Будьте обережні ! (Слайд )
Установіть відповідність і назвіть пропущені числа:
VІ. Підсумки уроку
За допомогою пірамідки підводяться підсумки уроку.
VІІ. Оголошення домашнього завдання, оцінювання учнів
С.119-120, №768, 769
Інтегрований урок з математики
та природознавства у 3 класі на тему:
«Ділення двоцифрового числа на одноцифрове. Задачі на подвійне зведення до одиниці. Гриби – живі організми. Будова грибів»
Підготувала: Вахник Ю.А.