Урок з природознавства "Весняні роботи людей на городах, полях і в садах у рідному краї."

Про матеріал
Мета: продовжувати формувати уявлення дітей про неживу і живу природу, працю людей навесні, ознайомити з весняними роботами в полі, на городі, в саду; розширити знання учнів про культурні рослини; розвивати спостережливість, уважність; виховувати патріотичне ставлення до землі рідного краю, повагу до праці людей.
Перегляд файлу

Тема: Весняні роботи людей на городах, полях і в садах у рідному краї.

Мета: продовжувати формувати уявлення дітей про неживу і живу природу, працю людей навесні, ознайомити з весняними роботами в полі, на городі, в саду; розширити знання учнів про культурні рослини;  розвивати спостережливість, уважність; виховувати патріотичне ставлення до землі рідного краю, повагу до праці людей.

Обладнання: ілюстрації, малюнки овочевих та зернових рослин, картки із завданнями для роботи в групах, пазли «Екологічні знаки», підручники.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організація класу.

- Діти, давайте привітаємось.

Руку дай тому, хто справа.

Руку дай тому, хто зліва.

Посміхнись тому , хто справа.

Посміхнись тому, хто зліва.

Посміхнися до гостей і скажи всім «Добрий день!».

Тепло і затишно в класі у нас,

Доброго ранку, вітаю я вас!

  •                                                                                       - Першою сідає краса, а потім – сила.

ІІ. Підсумок фенологічних спостережень

  Вчитель: -Народна  мудрість говорить: «Трапляється такий год, що на день по сім погод».

Для кожної пори року характерна своя погода.

Тож слово нашим синоптикам.

Доповідь маленьких синоптиків.

  1.          Лютий – останній місяць зими, коли лютують морози і заметілі. Але в той же час дні стають довшими, а небо наливається кольорами блакиті. Він гріє і холодить водночас. Зимова сплячка доходить кінця – це пора перетворень.
  2.          Чим холодніший останній тиждень лютого, тим тепліше буде в березні. Довгі бурульки в кінці лютого – до доброї весни. Як прибуває велика вода – буде добрий укіс.
  3. А зараз про погоду.

Температура повітря - …

Стан неба - …

Вітер - ………

Опади - ….

 

  1.          Погода сьогодні по місту, школі, у 2 класі сприятлива, отож всім бажаю  гарного настрою, цікавих знань і відкриттів.

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Бесіда. Я знаю…
  • Після зими настане …
  • До живої природи відносяться… (тварини, рослини, люди).
  • Навесні все оживає, прокидається, з’являється безліч турбот.

-  Протягом останніх уроків ми дізналися про те, які зміни відбуваються навесні у живій та неживій природі. Тож давайте пригадаємо як потрібно вести себе в лісі, коли пробуджується природа. Для цього ми попрацюємо в групах  і складемо пазли

« Екологічні знаки».

 

  1. Складання пазлів «Екологічні знаки».

ІV. Актуалізація та мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

  1.          Інтерактивна технологія «Асоціативний кущ».
  •              Що ви знаєте про весну?
  •              А чи хочете дізнатися більше?
  1.          Повідомлення теми уроку.
  •              А про що ж саме ми будемо говорити, спробуйте прочитати деформоване речення.

2 роботи        3 людей     5 городах,       1 Весняні           4 на

6 полях  і      8 у   7 в садах        10  краї     9 рідному

Отже, тема нашого уроку «Весняні роботи людей на городах, полях і в садах у рідному краї».

  •              А що ви очікуєте від уроку? Відповідь починайте так: «Я сьогодні дізнаюся… (яку весняну роботу люди виконують на полях, городах, садах, які рослини саджають)…
  •              Наприкінці уроку ми перевіримо, чи досягли цієї мети.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь про рослини, які ростуть на полях.

- Із чого починається життя кожної рослини? ( з насінини)

- То куди помандруємо зараз? Відгадайте загадку.

Зимою біле,

Навесні чорне,

Літом зелене,

Восени стрижене. (поле)

- Навесні люди в полях орють ґрунт, сіють зернові культури.

- Які рослини садять на полях в нашому рідному краї?

  ( Пшеницю, кукурудзу, гречку, горох, овес, ячмінь, жито).

-Як називаються одним словом ці рослини? – Правильно ЗЕРНОВИМИ.

- А як ви думаєте, яка з перерахованих зернових рослин найцінніша?

- Пшениця. Що з неї виготовляють?

2. Розповідь про овочі, які ростуть на городі.

-Мандруємо далі.

-Де вирощуть овочі?

-Зупиняємося на городі.

-Як називаються рослини, що вирощують на городах?

-Навесні на городах люди висаджують різні овочі.

Овочі в нашому харчуванні мають велике значення. В них дуже багато вітамінів та корисних поживних речовин. Вони надають організму бадьорості.

Щоб виростити овочі людина докладає дуже багато зусиль. Їх треба вчасно посіяти.

Моркву, капусту, редиску – сіють рано навесні, вони не бояться холодів.

Помідори, перець, огірки – саджають у теплий грунт, бо це теплолюбні овочі.

-Для гарного і багатого урожаю українці ще з давніх – давен ретельно готуються до садіння картоплі. Відбирають середню, перед посадкою пророщують, і саджають на освітленій місцевості.

Гра «Що переплутав агроном?».

На городі посіяв я пшеницю, а в полі посадив морквицю.

Огірки зберу у полі, просо – на городі.

Помідори посаджу в морози, а морквинку, коли потепліє.

3. Розповідь про роботу в саду.

-А наша подорож продовжується.

-І йдемо ми з вами туди, де люди вирощують багато фруктових дерев. Що це за місце?

а) Робота з підручником.

  •              А чи знаєте, діти, як правильно висаджувати саджанці дерев? Давайте про це дізнаємося з підручника на ст.111

б) Гра «Так-ні» (сигнали)

VI. Фізкультхвилинка.

Дітки, вийдіть із-за парт. Заплющіть очі.

Уявіть ,що ви маленькі зернятка, які лежать у землі(присідають). Падає дощик(плещуть у долоні). Потихеньку зернятко починає проростати(встають). З’являється маленький пагонець, який тягнеться до сонця (піднімають руки вгору). З’являються і розправляються листочки(руки вгору). Вони відчувають легенький вітерець(ворушаться). А ось і бутон, він збільшується, збільшується і відбувається диво – розкривається квітка(руки вгору розвести їх). Квіточці дуже добре(потягуються). Вона відчуває, що її люблять і сонце , і вітер, і земля.

VIІ. Узагальнення і систематизація знань.

  1. Робота в групах.

1 група

Прочитайте текст.

   З настанням весни поля оживають. Починається посів. День і ніч гудуть трактори. З усіх боків чуються бадьорі, веселі голоси людей. Дружно взялися селяни за роботу. Чорними жирними пластами лягає за плугом земля. Золотим дощем сиплеться в оброблену ріллю важке насіння.
   Легкий південний вітер віє над розораними і засіяними ланами. Теплом дихає обігріта сонцем земля. Скоро, скоро проросте в теплій землі насіння і зеленими сходами від краю до краю покриється широке поле.

 

Знайдіть в тексті, які весняні роботи виконують люди на полях нашої місцевості. Обговоріть здобуту інформацію. Розкажіть про це своїми словами.

2 група

Прочитайте текст.

    А скільки турбот приносить весна городнику! У народі цю пору року недаремно звуть «весняні жнива», коли «день рік годує».

  На городах копають грядки, садять картоплю, цибулю, горох, боби, капусту, сіють буряки, моркву, ріпу; влаштовують клумби, садять і сіють квіти.  Можна в цей час висівати насіння однорічних квітів і овочевих рослин у горщики для розсади.

Знайдіть в тексті, які весняні роботи виконують люди на городах і клумбах нашої місцевості. Обговоріть здобуту інформацію. Розкажіть про це своїми словами.

3 група

Прочитайте текст.

У саду починається обрізка, побілка і обприскування дерев. І тут зволікання неприпустиме. Хвороби та шкідники чекати не будуть.

Проводять весною також посадку кущів, дерев, обрізку гілок плодових дерев і чагарників.

Коли ґрунт підсихає, видаляють торішню траву і листя. Також слід розпушити ґрунт біля кущів і дерев.

Знайдіть в тексті, які весняні роботи виконують люди в садах нашої місцевості.  Обговоріть здобуту інформацію. Розкажіть про це своїми словами.

  1. Виконання тестового завдання на перфокартах з метою перевірки вивченого.

- Виконайте  тестове завдання: позначте символом  +  види весняних робіт, які виконують люди на городах, полях та в садах нашої місцевості.

  Проводять  посадку кущів, дерев.

○ Утеплюють вулики.

○ Збирають урожай овочів і фруктів.

○ Саджають картоплю.

○ Влаштовують клумби, садять і сіють квіти.

○ Починають посів зернових рослин і овочів.

○ Підрізають плодові дерева. 

○ Висаджують розсаду.

  1. Дидактична гра «Весна ледачих не любить».

Дітям пропонується завершити розпочаті вчителем речення, доповнивши їх потрібними назвами трудових дій (підказки на дошці).

  • Навесні дерева … (обрізають, саджають, поливають, обкопують, білять).
  • Весною на городі… (скопують землю, роблять грядки, сіють, саджають овочі).
  • У парках міста… (прибирають сміття, саджають дерева та кущі, облаштовують клумби).

VIІІ. Підсумок уроку.

  1. Технологія «Незакінчене речення»

Я дізнався… (Чим люди займаються навесні на полі, городі, в саду)

Було цікаво…

Тепер я знаю…

  1. Оцінювання.

-Ви сьогодні добре попрацювали. Молодці. Відповідно до своєї роботи на уроці ви отримаєте оцінки.

ІX. Домашнє завдання.

-Попрацюйте за підручником с.110-112.

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гурба Юлія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 березня 2019
Переглядів
5224
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку