Розробка до презентації "Як бджоли готуються до зими"

Про матеріал
У розробці повністю описано хід уроку, сюди додано і фізкультхвилинку, яка дуже сподобалася моїм учням. До речі, фізкультхвилинку використала Олени Курпати. Дякую!
Перегляд файлу

1

Міні-проект «Як бджоли готуються до зими» (Слайд 1)

І. Підготовчий етап проекту.

Мета роботи: поглибити знання школярів про різні аспекти бджільництва; розширити елементарні знання учнів про життя бджіл, їх роль у природі, підготовку до зими, сприяти виробленню стійкого інтересу до життя бджіл, усвідомленню значення меду та інших продуктів бджільництва в житті людей; розвивати пам’ять, мовлення учнів, формувати в дітей разом зі знаннями відповідне ставлення до природи, прагнення гуманного спілкування з її об'єктами. (Слайд 2)

Завдання:

  • Дослідити історію виникнення бджільництва, перших вуликів, життя медоносної бджоли, як вона готується до зими.
  • Довести, що бджола – «велика трудівниця».
  • Визначити лікувальні властивості продуктів бджільництва.
  • Зробити висновки щодо значення бджіл для живої природи.
  • Навчитися знаходити у словнику тлумачення потрібного слова.
  • Прочитати казки, загадки про бджіл; зробити подарунок для Бджілки Майї.

ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОЕКТУ (Слайд 3)

  • За кінцевим результатом:теоретико-практичний
  • За змістом: монопредметний.
  • За кількістю учасників: колективний.
  • За тривалістю: міні-проект.
  • За ступенем самостійності: частково-пошуковий.
  • За характером контактів: внутрішній.
  • База реалізації: Шершенецька ЗШ І-ІІІ ступенів, кабінет 2 класу.
  • Учасники проекту: учні 2 класу, учитель.
  • Термін реалізації проекту: 1 урок.
  • Прогнозований результат: учні дізнаються про складність життя робочої бджоли, значення бджіл у запиленні рослин, про підготовку бджіл до зими. Діти переконаються, що мед – корисний продукт. Зацікавленість інформацією сприятиме розвитку читацьких навичок. Виступи учнів та аплікація будуть розвивати творчі здібності учнів.
  • Ресурси: людські; матеріально-технологічні: фотоапарат, комп’ютер, мультимедійна презентація;інформаційні: необхідна довідкова література; потреби:картон та папір для аплікації, лист ватману, клей, ножиці, папка для збору матеріалів проекту, серветки та одноразові ложки для кожного учня, мед-100г на кожну групу.

ІІ. Організаційний етап проекту.

  1. Організація учнів.

Учитель: якби ви були чарівниками, ви хотіли б переміщатися у часі? Почаклуємо? (діти стають у коло).

  1. Активізація розумової діяльності.
    • Гра «Чародійство»

Якщо чародійство вдасться, то ми потрапимо в літо. Отже за моєю командою потрібно: тричі повернутися навколо себе; міцно всім взятися за руки (у колі); промовити хором магічні слова: ЕЦНОС, ИТІВК, ГУЛ (Слайд 4.);

закрити очі та плеснути в долоні. («Чародійство» не вдається. Діти повторюють знову. Друга спроба є вдалою. Учні сідають за парти.)

Учитель: Молодці чарівники! Впоралися із завданням.

(На екрані з’являється зображення літнього лугу, де багато квітів, гудуть комахи. (Слайд 5)

  • Вправа «Шифрувальники»(Слайд 6)

Учитель: якщо ви зможете розшифрувати наші магічні слова – до нас завітає гостя з мультфільму.

(Знову на екрані з’являються слова, діти їх розшифровують: ЕЦНОС-СОНЦЕ, ИТІВК-КВІТИ, ГУЛ-ЛУГ. (Слайд 7)

Коли слова прочитані, входить дівчинка – Бджілка Майя.)

Бджілка Майя: Привіт, малята! Ви впізнали мене? Скажіть, як мене звати?

 Біля гаю хатку маю

 День у день, я вилітаю.

 Жде на мене праця влітку,

 Оглядаю кожну квітку.

 Легко лину над лужком

 А частую всіх-медком. (Слайд 8)

  • Розповідь учителя з використанням мультимедійної презентації. (Слайд 9)
  • Бджола дуже корисна і працьовита комашка. Цілий день вона літає з квітки на квітку, збираючи нектар. У вулику, з великої кількості зібраного нектару та пилку, утворюється чудовий, цілющий мед. Для отримання 1 кілограму меду бджілкам потрібно відвідати приблизно 10 млн. квітів.
  • Бджільництво має надзвичайно важливе значення в житті людей. З пасік людина одержує цінні продукти, рівнозначних замінників яким немає. Це – мед, віск, квітковий пилок, прополіс, маточне молочко, бджолина отрута. Ці продукти мають високі лікувальні властивості, а також великий склад вітамінів та амінокислот.
  • Сучасне сільськогосподарське виробництво неможливе без галузі бджільництва. Скрізь, де вирощують соняшник, гречку, ріпак, кормові бобові, овочеві культури, у садах, на городах, під склом теплиць, на квітках комахозапилюваних рослин працюють бджоли.

Коли людина роботяща, про неї теж говорять, що вона працьовита, як бджола.

  1. Об’єднання учнів у групи.

Бджілка Майя: ви також працьовиті, добре відповідаєте на уроках. Ось вам (Слайд 10 - 11) подаруночок – фотографії моїх улюблених рослин. У кого виявляються однакові малюнки, сідаєте поряд одне з одним, утворюючи групи.

ІІІ. Діяльнісний етап проекту

  1. Оголошення теми та завдань проекту. (Слайд 12)

Вчитель: - Сьогодні ми дослідимо життя нашої трудівниці – бджілки, дізнаємось, як бджоли готуються до зими. Попрацюємо в групах і зробимо висновок про користь її для природи, для людей.

Проблемні запитання

  1. Як довго живе робоча бджола? Чи змінюється її життя восени?
  2. Що таке «бджолина сім’я»? Як змінюється робота вартових бджіл восени?
  3. Чи потрібні рослини бджолам для життя? Чи завмирає життя у вулику з настанням холодів?
  4. Чи потрібні бджоли рослинам для життя? Який запас меду бджоли роблять на зиму? Як наші предки ставилися до бджіл? Яка користь людям від бджіл?
  1. Вручення завдань групам.

Бджола Майя роздає групам картки, де записано проблемне запитання (відповіді на запитання учні готували вдома), план роботи, матеріали для аплікації

  1. Самостійна робота в групах.

Учні виконують завдання за планом.

Група «Яблуневий цвіт» (Слайд 13)

  1. Підготуйте відповідь на запитання:
  • «Як довго живе робоча бджола?
  •  Чи змінюється її життя восени? (Слайд 14)
  • Що таке «бджолина сім’я»? (Слайд 15)
  • Як змінюється робота вартових бджіл восени?».
  1. Відгадайте загадку.

Не мотор, а гуде,

Не пілот, а летить,

 Не гадюка, а жалить. (Бджола)

  1. Поясніть тлумачення слів «вулик», «льоток». (Слайд 16)
  2. Зробіть аплікацію – подарунок для Бджілки Майї.

 

Група «Кульбабка» (Слайд 17)

  1. Підготуйте відповідь на запитання:
  • «Чи потрібні бджоли рослинам для життя?
  • Чи потрібні рослини бджолам для життя? (Слайд 18)
  • Чи завмирає життя у вулику з настанням холодів?
  • Як наші предки ставилися до бджіл? (Слайд 19-20)
  • Яка користь людям від бджіл?»(Слайд 21)
  1.  Відгадайте загадку.

Ні будинок, ні завод,
Там працює не народ,
А істота золота,
В неї праця є свята.
Устають усі чуть світ,-
Ще й роси не згубить цвіт,-
І працює кожна так,
Що позаздрить з нас усяк.   
                   (Бджоли у вулику).

  1. Поясніть тлумачення слів «нектар», «стільник». (Слайд 22)
  2. Зробіть аплікацію – подарунок для Бджілки Майї.
  1. Фізкультхвилинка з музичним супроводом. (Слайд 23)

ІV. Узагальнюючий етап проекту.

  1. Оцінювання роботи груп.

На дошці – оцінювальна таблиця. Оцінка здійснюється за допомогою «смайликів»:

  • група працювала дружно й старанно;
  • група працювала добре;
  • потрібно трохи більше старатися.
  1. Підсумок проекту

Рефлексія

  1. Як ви розумієте прислів’я: «Коли влітку дощ рідко буває, тоді у вулику мед прибуває.»
  2. Продовжте речення: «Мені запам’яталося…», «Мене здивувало…», «Я вже знав (знала), що …».
  3. Хвилинка здоров’я

Бджілка Майя частує дітей і гостей медом. (Слайд 24)

Діти співають пісню-подяку Бджілці Майї.

 

 

 

 

Не мотор, а гуде,

Не пілот, а летить,

 Не гадюка, а жалить.

 

   Ні будинок, ні завод,
Там працює не народ,
А істота золота,
В неї праця є свята.
Устають усі чуть світ,-
Ще й роси не згубить цвіт,-
І працює кожна так,
Що позаздрить з нас усяк.   


 

docx
Додано
26 березня 2019
Переглядів
867
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку