Урок з природознавства "Зима. Сезонні зміни у природі зимою."

Про матеріал
План-конспект уроку в 1 класі складено на допомогу вчителям та вихователям, які працюють з дітьми з легкою розумовою відсталістю. Матеріал підібраний з урахуванням індивідуальних можливостей кожної дитини.
Перегляд файлу

Тема: Зима. Сезонні зміни у природі зимою

Мета: формувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими в неживій природі, сезонні зміни, вміння орієнтуватися у різноманітності тваринного світу; збагачення словникового запасу;

розвивати пізнавальну активність, увагу, зв’язне мовлення, логічне мислення, уяву;

виховувати вміння працювати в колективі, прищеплювати любов до природи

Тип уроку:  урок вивчення нового матеріалу.

Форма проведення уроку:  урок-подорож.

Обладнання: ілюстрації, макет потягу, роздатковий матеріал.

Хід уроку

 

І. Загальнокорекційний етап

1. Організаційний момент.

Нумо, перевір, дружок

Чи готовий на урок?

 2. Нервово-психічна підготовка

Діти, відгадайте загадку:

Стало біло навкруги -

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди,

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? Я.... (Зима)

ІІ. Основний етап

1. Сьогодні у нас буде дуже цікавий і незвичайний урок, урок-подорож. Ми потрапимо на потязі у гості до зими, а вона для нас підготувала дуже-дуже багато сюрпризів, а яких саме дізнаєтесь згодом.

 

2. Дорога біла стелиться і краю їй нема.

Сніжок мете метелиця. Чекає нас зима.

Ми вирушимо потягом, зберемося на мить,

Але спочатку, дітоньки, вагончики зберіть.

Дидактична гра «Логічний потяг»

У нас є потяг, а до нього треба причепити вагончики. Кожен вагончик має свою картинку. Потяг наш називається «Зима». А щоб правильно зібрати потяг і вирушити на ньому у подорож, потрібно уважно слухати мої запитання і давати на них правильні відповіді. Скажіть мені, будь ласка, а зима яка?

( Холодна! Морозна! Весела! Біла! Снігова!)

(Ставиться вагончик із зображенням сніжинок).

  • А що можна робити взимку зі снігу?

(Грати в сніжки. Робити снігову гірку. Ліпити сніговика)

  • А щоб сніговик не розтанув якою повинна бути погода?

(Холодною. Морозною)

(Ставлять вагончик із зображенням сніговика).

  • А що полюбляє їсти сніговик?

(Сніг, лід, морозиво)

  • А. що таке лід, сніг?

(Лід і сніг – це замерзла вода)

(Ставиться вагончик із зображенням морозива).

Ви погляньте, який у нас вийшов гарний зимовий потяг. Займайте скоріш місця і рушаймо в подорож.

(Діти сідають на стільці у «потяг»).

 

3. Перша зупинка «Снігова».

  • Діти, а як на вашу думку, що таке снігопад?

(Снігопад – це коли багато снігу падає) .Думки дітей.

  • Діти, а який сніг коли ми до нього торкаємось?

(Холодний, мокрий, м’який, білий)

  • Давайте допоможемо Снігу – розкажемо йому про зиму.

 

 

C:\Users\user\Documents\раскраск\Зима\nature_trees_forest_winter_snow_frost_sun_ultra_3840x2160_hd-wallpaper-336617.jpgГра «Закінчи речення»

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\user\Documents\раскраск\Зима\3840x2160.jpgСонце взимку знаходиться ________ над землею і не нагріває її так як в інші пори року.

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

Рано темніє, бо дні________ , а ночі _______.

C:\Users\user\Documents\раскраск\Зима\snowy_apple_tree.jpg

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Небо часто вкрите ________.

  1. C:\Users\user\Documents\раскраск\Зима\1322995487_F1F3F0EEE2E0FF20E7E8ECE02E2E2E.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Замерзають _______.

 

  1. C:\Users\user\Documents\раскраск\Зима\sneg_zima_priroda_peyzazh_derevya_gory_2560x1600.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опади випадають у вигляді _______.

 

4. Гарно ми порозважались, але час вирушати далі.

  • Наступна зупинка «Холодна».

(Діти підходять до столів, де розкладені розрізні картинки)

Холод із картками грається.

У купки їх складає.

Як група називається.

Ніяк він не згадає.

Ти, дружок, часу не гай,

Картинки швидко ти складай

І одним словом називай.

гра «Склади з частин ціле»

вчитель розділяє дітей на дві підгрупи. Кожній дитині першої підгрупи роздає розрізані картинки з зображенням тварин, а другій підгрупі – птахів.

  • Хто це?

(Ведмідь, лисиця, собака, свиня)

  • А як можна їх назвати одним словом?

(Тварини)

  • А у вас хто?

(Горобець, курка, сова, півник)

  • А як можна їх назвати одним словом?

( Птахи)

  • Чим відрізняються між собою птахи і тварини?

(Птахи літають, бо у них є крила. У тварин чотири лапи, а у пташок дві ніжки. У пташок є дзьоб. Тіло тварин вкрито хутром, а пташок – пір’ям)

Фізкультхвилинка:

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже: «Пострибай!»

Січень просить: «Присідай!»

Встали — сіли, встали — сіли,

Розігріли наше тіло.

Лютий місяць нагадав:

Час нам братися до справ.

Сіли, дітки, всі гарненько.

Спинки держимо рівненько.

Книги відкриваємо –

Знання здобуваємо!

5. Молодці, мої гарненькі. Але наша подорож на зимовому потязі на цьому не закінчується, так як сьогодні ми з вами побували в гостях у володарки зими, то потрібно виготовити їй подарунок. Тож давайте приступимо до роботи і зробимо сніговика.

  • З яких геометричних фігур складається наш сніговик?

(Коло, трикутник, квадрат)

ІІІ. Заключний етап

  • Про яку пору року ми говорили?
  • Які ознаки зими ви запам’ятали?
  • Які завдання найбільш сподобались?

 

~ 1 ~

 

doc
Додано
31 січня
Переглядів
648
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку