20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Інтегрований урок "Бурий ведмідь – найбільший звір України. Виготовлення закладки. "

Про матеріал
сформувати та розширити уявлення учнів про бурого ведмедя як найбільшого звіра України; сприяти розвитку пізнавального інтересу учнів; розвивати мовлення школярів, увагу, мислення; виховувати любов до природи, турботливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

Інтегрований урок

з природознавства та трудового навчання

Тема: Природознавство - Бурий ведмідь – найбільший звір України.

           Трудове навчання – Виготовлення закладки.

Мета: сформувати та розширити уявлення учнів про бурого ведмедя як

            найбільшого звіра України; сприяти розвитку пізнавального  

            інтересу  учнів; розвивати мовлення школярів, увагу, мислення;

            виховувати  любов до природи, турботливе ставлення до тварин.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вже дзвінок нам дав сигнал

Працювати час настав

То ж і ми часу не гаєм,

Працювати починаєм.

Станьте, діти, всі рівненько

Посміхніться один одному гарненько

Поверніться до гостей

Привітайтесь: «Добрий день!»

  • Щоб налаштуватися на роботу, давайте візьмемося за руки і

побажаємо один одному успіху. (Бажаю успіху)

ІІ. Хвилинка спостереження

Яка настала пора року? — Який стан неба?
— Яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади?

Як змінилася погода за останні дні?

Чого найбільше ми чекаємо від весни? (тепла, перші квіти, пробудження природи; подарунки від Весни (сонечко, квіти, пташка))

(діти сідають за парти по групах)

Сьогодні наш урок незвичайний. Урок природознавства ми поєднаємо з уроком трудового навчання.

IІІ. Актуалізація опорних знань

(на дошці малюнки тварин)

  1.    Гра «Мікрофон»

— Хто зображений на малюнку? — Як одним словом назвати малюнки?

— Де живуть ці звірі? — Як називають тварин, які живуть в лісі?

— Чим звірі відрізняються від інших? — Назвіть будову тварин.

— В одному дрімучому лісі жили звірі. Одного весняного дня, коли природа прокидалася від зимового сну, звірі побачили велику-велику тварину. Їм стало цікаво, що це за тварина? Про неї вони нічого не знали.

IV. Повідомлення теми і мети уроку

— На уроці ми дізнаємося, якого звіра називають найбільшим звіром України, де він живе, що полюбляє їсти. Виготовимо закладку у вигляді цього звіра.

V. Вивчення нового матеріалу

— Про якого звіра ми будемо говорити ви дізнаєтеся коли складете пазли.

(з розрізаних частинок скласти малюнок)

Кого ви бачите на малюнку? (ведмедя)

— Що вам відомо  про ведмедя?

1. Розповідь вчителя  з елементами бесіди

     Бурий ведмідь – хижий звір, один з найбільших і найнебезпечніших хижаків України. Вони живуть у великих лісах, які межують з водоймами. Як ж ця тварина? Це неймовірно сильна тварина. (далі по презентації 3 слайди) На території України бурі ведмеді зустрічаються в Карпатах. (на фоні відео) Ведмідь - тварина обережна. Він веде дуже скритний спосіб життя і рідко попадається на очі людині. Найчастіше про присутність ведмедя говорять його сліди, які він залишає завдяки своїй масі. 

     Ворогів, у природі, у бурого ведмедя зовсім небагато, оскільки він дуже сильний супротивник. Більш за все ведмідь боїться запаху людини. Варто йому почути запах людини, він, як правило, зразу ж втікає.

  •  Чи зможете ви назвати родичів ведмедя?

(відео: тітонька Сова про родичів ведмедя)

  •  Найкрупніші – білі ведмеді; найменші – малайські.

 

  1. Розповідь дослідників
  1. На зиму бурі ведмеді залягають в сплячку. Перед заляганням в барліг, ведмідь збирає для підстилки мох, траву, скручує це все, а потім, затягує в барліг. Якщо ведмідь, кимось потурбований, вилазить з барлогу. В народі такого ведмедя називають шатуном. Шатун – небезпечний звір. Він голодний і нервовий.
  2. Бурий ведмідь швидко бігає, чудово плаває і добре лазить по деревах. Всі види ведмедів неймовірно розумні.  Напам’ять знають всі в своїй околиці галявини з ягодами, фруктами і грибами, знають коли вони дозріють.
  3. Ведмеді можуть прямо ходити на задніх лапах. При ходьбі ведмеді повністю ставлять стопу на землю. Крім ведмедя так ходити може тільки людина.
  4. Навесні у ведмедя народжуються ведмежата. Бурий ведмідь занесений до Червоної книги України. На сьогодні його чисельність не перевищує 300 особин.

- Чим  харчуються ведмеді?

  1. Робота в парі

  У вас на парті лежать картки. Оберіть, на вашу думку, те, чим полюбляє ласувати ведмідь. Відповідь обведіть зеленим олівцем. Давайте перевіримо ваші здогадки і дамо відповідь на питання:  Що полюбляють ведмеді?

Бурий ведмідь всеїдний, але полюбляє  рослинну їжу: ягоди, жолуді, горіхи, коріння. У його раціон також входять комахи, черв'яки, ящірки, жаби, гризуни та риба.

Що нового ви дізналися про харчування ведмедів?

     Відповідь обведіть червоним олівцем.

Фізкультхвилинка

Йшли ведмедики малі,

Нахилились до землі.

Потім встали, руки — в боки,

І зробили три підскоки,

Потім розгинали плечі.

Рівні спинки у малечі!

Руки вгору, опустили

І за парти тихо сіли.

VІ. Закріплення вивченого

  1. Гра «Закінчи речення»

            1. Найбільша тварина України __________________.

            2. Бурі ведмеді водяться в ______________________.

            3. Родичі бурого ведмедя _______________________.

            4. Ведмідь проводить зиму в ____________________.

            5. Ведмідь боїться запаху _______________________.

  1. Гра «Так чи ні» (сигналізують картками)
  • Бурий ведмідь – найбільший звір України (так)
  • Бурий ведмідь – слабий звір (ні)
  • Бурі ведмеді зустрічаються в Карпатах (так)
  • Ведмеді не можуть ходити на задніх лапах (ні)
  • Зиму ведмідь проводить в лісі (ні)
  • Бурий ведмідь занесений до Червоної книги України (так)
  • Ведмідь не їсть ягоди і мед (ні)

VІІ. Трудове навчання

  1. Виготовлення закладок
  • Хід виконання роботи
  •  Виконання роботи учнями

(бурий ведмідь, панда)

  •  Демонстрація учнівських робіт

VІІІ. Підсумок уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 лютого
Переглядів
97
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку