Інтегрований урок
з природознавства та трудового навчання
Тема: Природознавство - Бурий ведмідь – найбільший звір України.
Трудове навчання – Виготовлення закладки.
Мета: сформувати та розширити уявлення учнів про бурого ведмедя як
найбільшого звіра України; сприяти розвитку пізнавального
інтересу учнів; розвивати мовлення школярів, увагу, мислення;
виховувати любов до природи, турботливе ставлення до тварин.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вже дзвінок нам дав сигнал
Працювати час настав
То ж і ми часу не гаєм,
Працювати починаєм.
Станьте, діти, всі рівненько
Посміхніться один одному гарненько
Поверніться до гостей
Привітайтесь: «Добрий день!»
побажаємо один одному успіху. (Бажаю успіху)
ІІ. Хвилинка спостереження
— Яка настала пора року? — Який стан неба?
— Яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади?
— Як змінилася погода за останні дні?
— Чого найбільше ми чекаємо від весни? (тепла, перші квіти, пробудження природи; подарунки від Весни (сонечко, квіти, пташка))
(діти сідають за парти по групах)
— Сьогодні наш урок незвичайний. Урок природознавства ми поєднаємо з уроком трудового навчання.
IІІ. Актуалізація опорних знань
(на дошці малюнки тварин)
— Хто зображений на малюнку? — Як одним словом назвати малюнки?
— Де живуть ці звірі? — Як називають тварин, які живуть в лісі?
— Чим звірі відрізняються від інших? — Назвіть будову тварин.
— В одному дрімучому лісі жили звірі. Одного весняного дня, коли природа прокидалася від зимового сну, звірі побачили велику-велику тварину. Їм стало цікаво, що це за тварина? Про неї вони нічого не знали.
IV. Повідомлення теми і мети уроку
— На уроці ми дізнаємося, якого звіра називають найбільшим звіром України, де він живе, що полюбляє їсти. Виготовимо закладку у вигляді цього звіра.
V. Вивчення нового матеріалу
— Про якого звіра ми будемо говорити ви дізнаєтеся коли складете пазли.
(з розрізаних частинок скласти малюнок)
— Кого ви бачите на малюнку? (ведмедя)
— Що вам відомо про ведмедя?
1. Розповідь вчителя з елементами бесіди
Бурий ведмідь – хижий звір, один з найбільших і найнебезпечніших хижаків України. Вони живуть у великих лісах, які межують з водоймами. Як ж ця тварина? Це неймовірно сильна тварина. (далі по презентації 3 слайди) На території України бурі ведмеді зустрічаються в Карпатах. (на фоні відео) Ведмідь - тварина обережна. Він веде дуже скритний спосіб життя і рідко попадається на очі людині. Найчастіше про присутність ведмедя говорять його сліди, які він залишає завдяки своїй масі.
Ворогів, у природі, у бурого ведмедя зовсім небагато, оскільки він дуже сильний супротивник. Більш за все ведмідь боїться запаху людини. Варто йому почути запах людини, він, як правило, зразу ж втікає.
(відео: тітонька Сова про родичів ведмедя)
- Чим харчуються ведмеді?
— У вас на парті лежать картки. Оберіть, на вашу думку, те, чим полюбляє ласувати ведмідь. Відповідь обведіть зеленим олівцем. Давайте перевіримо ваші здогадки і дамо відповідь на питання: — Що полюбляють ведмеді?
— Бурий ведмідь всеїдний, але полюбляє рослинну їжу: ягоди, жолуді, горіхи, коріння. У його раціон також входять комахи, черв'яки, ящірки, жаби, гризуни та риба.
— Що нового ви дізналися про харчування ведмедів?
Відповідь обведіть червоним олівцем.
Фізкультхвилинка
Йшли ведмедики малі,
Нахилились до землі.
Потім встали, руки — в боки,
І зробили три підскоки,
Потім розгинали плечі.
Рівні спинки у малечі!
Руки вгору, опустили
І за парти тихо сіли.
VІ. Закріплення вивченого
1. Найбільша тварина України __________________.
2. Бурі ведмеді водяться в ______________________.
3. Родичі бурого ведмедя _______________________.
4. Ведмідь проводить зиму в ____________________.
5. Ведмідь боїться запаху _______________________.
VІІ. Трудове навчання
(бурий ведмідь, панда)
VІІІ. Підсумок уроку