Розробка уроку курсу "Я досліджую світ" за темою "Охорона рослин" 1 клас

Про матеріал
Конспект уроку з додатковими матеріалами (малюнки, фото, відео) та груповою роботою на занятті
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІступенів № 52

Запорізької міської ради Запорізької області

 

 

 

 

Авторська розробка

На тему «ОХОРОНА  РОСЛИН» до курсу «Я досліджую світ»

 

                                                                                               Виконав:

                                                                             Мировська Марина Геннадіївна

                                                                            вчитель 1 – В класу

 

 

 

 

 

 

 

Запоріжжя

2019

Предмет:  Я досліджую світ

Тема: Охорона рослин

Мета: дослідити, чому потрібно охороняти рослини, яку користь приносять рослини, які рослини на території нашої місцевості потребують особливої уваги, які рослини є на кордоні  зникнення, скласти правила поведінки в природі; розвивати мислення,  вміння користуватися своїми знаннями, робити висновки, висловлювати свою думку; виховувати вміння працювати в групі, вислуховувати, поважати думку товариша, вчитися домовлятись, виконувати доручення групи, виховувати повагу та бережливе ставлення до природи, зокрема до рослин.

Обладнання: демонстраційні таблиці класифікації рослин малюнки (фото) рослин нашої місцевості (тополя, клен, шипшина…..), фото рослин нашої місцевості, які занесені до Червоної книги України (ковила, сон – трава, дикий тюльпан, кувшинка …), малюнки – розмальовки правил поведінки в природі, цеглинки LEGO, зошит «Я досліджую свят» Т.П.Єресько, О.Г.Трофімова.

Ход урока

  1. . Організаційний момент. Розподіл дітей на групи. (Діти з коробки беруть 1 цеглинку LEGO, та за кольором визначають стіл своєї групи). На столі лежать  картки з малюнками. Визначте, що об’єднує ці малюнки? (Діти визначають спільні риси рослин на малюнках): 1 група  - дерева листяні, 2 група – дерева хвойні, 3 група – кущі дикорослі, 4 група – кущі культурні, 5 група – трав’янисті рослини квіти, 6 група – трав’янисті рослини овочі.
  2. Повідомлення теми та мети уроку. Сьогодні ми закріпимо знання про значення рослин для людини та визначимо, як  треба поводитись з рослинами. Сьогодні, щоб відповідати на питання потрібно піднімати цеглинку. Кожна правильна відповідь – цеглинка на башту групи. Зберемо 6 високих башт для нашої країни Знань.
  3. Актуалізація знань, постановка проблеми. Згадайте, будь ласка, які рослини ви бачите, коли йдете до школи? (діти називають, прикріплюють малюнки до дошки). Подивіться, скільки ви знаєте рослин. Які з них дерева? Кущі? Трав’янисті рослини?

 

 

 

 

E:\для 1 класу\практ 1 клас\природ\дерева\1_79d359295ee08a707712a240482bff2c_1372873602.jpg       E:\для 1 класу\практ 1 клас\природ\дерева\0ac57eaa301babbd3d060d002b3fd5f9.jpg                   Похожее изображение

 Для чого нам потрібні ці рослини? (красиво, очищує повітря, захищає від пилу, там де трава, немає бруду… ).

         Які рослини є  на вашому подвір’ї?  Для чого їх садять батьки? (красиво,             для їжі…).

         Як би змінилося наше життя, якщо б  зникли рослини?  Овочі? Дерева? Трав’янисті? (можна запропонувати зникнення однієї рослини, наприклад: картоплі? Діти повинні висловити свою думку).

Висновок: чи зможемо ми існувати, жити, якщо зникнуть рослини?

Фізкультхвилинка Мультик – танок «Кульбабка» сайт «З любов’ю до дітей»

  1. Робота в групах. Ми виявили, що  нам рослини всі необхідні. Але як треба поводитись, щоб рослин було багато на Землі? (добре, гарно…) А що це означає?    У класі, щоб жити добре ми виконуємо правила. Давайте зараз ми складемо правила поводження з рослинами в кожній групі. Ви маєте певні види рослин. Саме до них і складіть правила.

1 група – як поводитись з листяними деревами,

2 група – як берегти хвойні дерева,

3 група – як берегти дикорослі кущі,

4 група – як доглядати за культурними кущами,

5 група – як себе поводити на лузі,

6 група – як вирощувати та використовувати овочеві рослини.

На столах є картки підказки, які допоможуть розпочати роботу. Не забувайте, що думка кожного члена групи важлива. Слухайте та поважайте всіх у команді. По закінченню роботи кожен учасник групи озвучить правило та  малюнок прикріпить до  дошки. Працювати ви будете 7 хвилин. (звертаємо увагу на годинник). По закінченню часу, буде звуковий сигнал.

  1. Перевірка роботи. Засвоєння нового матеріалу.    Я запрошую першу групу до дошки.   Які рослини стали для вас «друзями»? Які правила ви склали?   

         (виступ кожної групи, виставлення правил поруч з таблицею. Бажано, щоб кожна дитина висловила правило, своє ставлення.)

         Підсумок роботи: подивіться, будь ласка, на дошку. Що спільного між правилами окремих груп? Чому?

Висновок: правила поведінки в природі допоможуть нам зберегти красоту та чистоту нашої місцевості.

  1. Знайомство з Червоною книгою України.   Ми з вами живемо на чудовій землі України. У нашій місцевості  є заповідна зона острів Хортиця. Яке нове слово з’явилось? Давайте складемо (запечатаємо) його на дошці. А що воно означає? (діти висловлюють свою думку).

На острові Хортиці ростуть рослини, які побачити в інших місцевостях не можливо. Це рідкісні рослини. Найчастіше люди зривають красиві  рослини додому, а  наступного року на цьому місці нічого не виростає. Чому? (підвести дітей, що рослини не дають насіння, не розмножуються).

Зараз ми познайомимося з такими рослинами. Відео «Рослини Хортиці» та фото рідкісних рослин) Подивіться на них, чому вони вам сподобались? (діти висловлюють свої думки).

Висновок: Щоб милуватись природою, потрібно берегти природу, виконувати правила. Тоді рослини будуть розквітати щороку.

  1. Підсумок уроку. Як ви думаєте, чи важко виконувати правила поведінки в природі, які ви склали? Яке з правил ви вважаєте найголовнішим? Дійсно, визначити неможливо, бо кожне правило збереже рослину.
  2. Рефлесія. Перегляд відео  «Дивовижні рослини».

 

 

 

Джерела:

1. Сайт «З любов’ю до дітей» Наталія Май «Пісня про кульбабу»

2. Найдивовижніші рослини в світі - YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=KKSDaIwduT0   

3. відео «Рідкісні рослини Хортиці», https://www.youtube.com/watch?v=IZp0ocjM5p8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1 (на партах груп, рослини нашої місцевості)

E:\для 1 класу\практ 1 клас\природ\дерева\5033076be0bc1e1161b18094e0042dbb.jpgE:\для 1 класу\практ 1 клас\природ\дерева\2_6e6491e73a69c01652d2c9864dd27660_1372873609.jpgE:\для 1 класу\практ 1 клас\природ\дерева\3ed336e637ee534618cc1937ab17fe92.jpgE:\для 1 класу\практ 1 клас\природ\дерева\scrn_big_1.jpg

 

 

E:\для 1 класу\практ 1 клас\природ\дерева\1_79d359295ee08a707712a240482bff2c_1372873602.jpgE:\для 1 класу\практ 1 клас\природ\дерева\0ac57eaa301babbd3d060d002b3fd5f9.jpg

E:\для 1 класу\практ 1 клас\природ\дерева\d9bd6ddcca11ffeb7aa2b671d4fb9276.jpgE:\для 1 класу\практ 1 клас\природ\дерева\0_025d0982c754930403794c1e60f74de5_1372873595.jpg

 

Похожее изображениеПохожее изображение

 

 

 

Похожее изображение          Похожее изображение

 

Картинки по запросу рисунок тополь деревоПохожее изображение

 

Картинки по запросу калина куст рисунок       Похожее изображение

 

 

 

 

 

Похожее изображениеПохожее изображение

 

Похожее изображениеКартинки по запросу рисунок травянистіе растения

Похожее изображениеПохожее изображение

 

Похожее изображениеКартинки по запросу свекла растение

Похожее изображениеКартинки по запросу горох растение

 

 

Похожее изображение                                                          Похожее изображение

 

 

 

 

Додаток 2

C:\Users\Marina\Desktop\для показа\червона книга\тис ягода.jpg

C:\Users\Marina\Desktop\для показа\червона книга\тис-ягодный-давид.jpg

Тис ягідний

 

C:\Users\Marina\Desktop\для показа\червона книга\Son-trava-Violet.jpg

Сон – трава  (простріл)

 

Картинки по запросу хортица редкие растения

Шафран сітчастий

 

Пролеска двулистная

Пролісок

Тюльпан дубравный

Тюльпан дубравний

Ковыль

Ковила

Картинки по запросу хортица редкие деревья

Тамарикс

Похожее изображение

Кув шинка біла

https://www.botanichka.ru/wp-content/uploads/2010/10/Pedunculate-Oak-520x390.jpg

Перуново дерево (дуб звичайний)

 

 

Додаток  3 (демонстраційні)

 

Додаток  4

Картинки по запросу картинки правил поведения в природе

 

Картинки по запросу раскраска костер в природе       Похожее изображение        Похожее изображение

 

Картинки по запросу раскраска мусор в природе   Картинки по запросу раскраска мусор в природе   Похожее изображение

  Картинки по запросу раскраска полив растений  в природе     Картинки по запросу раскраска сбор урожая  в природе              Картинки по запросу раскраска сбор урожая  в природе

Картинки по запросу раскраска по тропинке  в природе    Картинки по запросу раскраска   в природе     Картинки по запросу раскраска скворечник на дереве

zip
Додано
3 лютого 2019
Переглядів
6082
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку