МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІступенів № 52
Запорізької міської ради Запорізької області
Авторська розробка
На тему «ОХОРОНА РОСЛИН» до курсу «Я досліджую світ»
Виконав:
Мировська Марина Геннадіївна
вчитель 1 – В класу
Запоріжжя
2019
Предмет: Я досліджую світ
Тема: Охорона рослин
Мета: дослідити, чому потрібно охороняти рослини, яку користь приносять рослини, які рослини на території нашої місцевості потребують особливої уваги, які рослини є на кордоні зникнення, скласти правила поведінки в природі; розвивати мислення, вміння користуватися своїми знаннями, робити висновки, висловлювати свою думку; виховувати вміння працювати в групі, вислуховувати, поважати думку товариша, вчитися домовлятись, виконувати доручення групи, виховувати повагу та бережливе ставлення до природи, зокрема до рослин.
Обладнання: демонстраційні таблиці класифікації рослин малюнки (фото) рослин нашої місцевості (тополя, клен, шипшина…..), фото рослин нашої місцевості, які занесені до Червоної книги України (ковила, сон – трава, дикий тюльпан, кувшинка …), малюнки – розмальовки правил поведінки в природі, цеглинки LEGO, зошит «Я досліджую свят» Т.П.Єресько, О.Г.Трофімова.
Ход урока
Для чого нам потрібні ці рослини? (красиво, очищує повітря, захищає від пилу, там де трава, немає бруду… ).
Які рослини є на вашому подвір’ї? Для чого їх садять батьки? (красиво, для їжі…).
Як би змінилося наше життя, якщо б зникли рослини? Овочі? Дерева? Трав’янисті? (можна запропонувати зникнення однієї рослини, наприклад: картоплі? Діти повинні висловити свою думку).
Висновок: чи зможемо ми існувати, жити, якщо зникнуть рослини?
Фізкультхвилинка Мультик – танок «Кульбабка» сайт «З любов’ю до дітей»
1 група – як поводитись з листяними деревами,
2 група – як берегти хвойні дерева,
3 група – як берегти дикорослі кущі,
4 група – як доглядати за культурними кущами,
5 група – як себе поводити на лузі,
6 група – як вирощувати та використовувати овочеві рослини.
На столах є картки підказки, які допоможуть розпочати роботу. Не забувайте, що думка кожного члена групи важлива. Слухайте та поважайте всіх у команді. По закінченню роботи кожен учасник групи озвучить правило та малюнок прикріпить до дошки. Працювати ви будете 7 хвилин. (звертаємо увагу на годинник). По закінченню часу, буде звуковий сигнал.
(виступ кожної групи, виставлення правил поруч з таблицею. Бажано, щоб кожна дитина висловила правило, своє ставлення.)
Підсумок роботи: подивіться, будь ласка, на дошку. Що спільного між правилами окремих груп? Чому?
Висновок: правила поведінки в природі допоможуть нам зберегти красоту та чистоту нашої місцевості.
На острові Хортиці ростуть рослини, які побачити в інших місцевостях не можливо. Це рідкісні рослини. Найчастіше люди зривають красиві рослини додому, а наступного року на цьому місці нічого не виростає. Чому? (підвести дітей, що рослини не дають насіння, не розмножуються).
Зараз ми познайомимося з такими рослинами. Відео «Рослини Хортиці» та фото рідкісних рослин) Подивіться на них, чому вони вам сподобались? (діти висловлюють свої думки).
Висновок: Щоб милуватись природою, потрібно берегти природу, виконувати правила. Тоді рослини будуть розквітати щороку.
Джерела:
1. Сайт «З любов’ю до дітей» Наталія Май «Пісня про кульбабу»
2. Найдивовижніші рослини в світі - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=KKSDaIwduT0
3. відео «Рідкісні рослини Хортиці», https://www.youtube.com/watch?v=IZp0ocjM5p8
Додаток 1 (на партах груп, рослини нашої місцевості)
Додаток 2
Тис ягідний
Сон – трава (простріл)
Шафран сітчастий
Пролісок
Тюльпан дубравний
Ковила
Тамарикс
Кув шинка біла
Перуново дерево (дуб звичайний)
Додаток 3 (демонстраційні)
Додаток 4