Тема: Малювання мухомора.
Мета: 1.Продовжувати вчити малювати фарбами та пензликом, вдоскона-лювати уміння працювати з шаблоном.
2. Розвивати зорове та слухове сприйняття, пам’ять, просторове уяв-лення, дрібну моторику, усне мовлення.
3. Виховувати охайність, старанність під час роботи.
Тип уроку: поглиблення, уточнення знань, умінь та удосконалення навичок.
Обладнання: розрізні картинки гриба, дидактичний матеріал для гри, зразок готового виробу, таблиці, аркуші паперу А4, шаблони, прості олівці, пензлики, склянки з водою, фарба, вологі серветки, ноутбук.
Хід уроку.
І. Підготовча частина.
-
Організаційний момент.
Продзвенів дзвінок,
Починається урок.
Сядемо прямо не зігнемося,
За роботу ми візьмемося.
-
Нервово-психічна підготовка.
-
«Добрий день».
-
Д/г «Склади цілий предмет із частин».
Розрізні картинки гриба з 2-6 частин.
-
Діти, що ви зібрали? (Гриб.)
-
Де росте гриб? (У лісі.)
-
Дидактико-психологічна підготовка.
-
Діти, зараз у нас урок малювання, будьте уважні, старанні і охайні під час виконання роботи. Давайте відповіді на поставлені питання.
ІІ. Основна частина.
-
Фонетична зарядка.
Ла-ла-ла – осінь прийшла.
Ає-ає-ає – листя опадає.
Ємо-ємо-ємо – ми його збираємо.
Мо-мо-мо – подвір’я прибираємо.
-
Актуалізація опорних знань. (Робота з картками.)
-
Діти, а чи всі гриби можна їсти? (Ні.) Гриби бувають їстівні та отруйні. Зараз ми пограємо в гру «Збери їстівні гриби». (Картки із зображенням грибів, паперові кошики. Завдання: відібрати в кошик їстівні гриби.)
2.3. Повідомлення теми, мети уроку.
-
Діти, відгадайте загадку і дізнаєтеся, який гриб ми будемо сьогодні малювати.
Шапинка червона, ще й цяточки білі,
Виріс отруйний грибок на дозвіллі.
Кращий за всіх цей грибочок із виду,
Та не готуйте його до обіду. (Мухомор.)
-
Мухомор – їстівний чи отруйний гриб? (Отруйний.)
-
Розгляд зразка, аналіз.
-
Уважно погляньте на зразок.
-
З яких частин складається гриб? (Ніжка, шляпка.)
-
Що це? (Ніжка.) Якого вона кольору? (Білого.)
-
Що це? (Шляпка.) Якого вона кольору? (Червоного.) А що на шляпці у мухомора? (Білі цяточки.)
А що це біля гриба? (Трава.) Якого вона кольору? (Зеленого.)
Фізхвилинка.
Травичка низенька-низенька, (присіли)
Дерева високі-високі! (підняли руки вгору)
Вітер дерева колише-гойдає, (обертаємося)
То направо, то наліво нахиляє, (нахили вправо, вліво)
То вгору, то назад, (потягування вгору, назад)
То вниз нагинає, (нахиляються вперед)
Птахи летять, відлітають, (махають руками)
А учні тихенько за парти сідають.
-
План виконання роботи.
-
Розташовуємо аркуш паперу горизонтально, прикладаємо шаблон гриба посередині аркуша паперу, обводимо шаблон простим олівцем.
-
Тепер зафарбуємо наш гриб.
-
Розводимо водою фарбу білого кольору, зафарбовуємо ніжку.
-
Розводимо водою фарбу червоного кольору, зафарбовуємо шляпку.
-
Поки шляпка підсихає, ми намалюємо біля ніжки гриба травичку. Розводимо водою фарбу зеленого кольору і малюємо траву.
-
Тепер намалюємо білі цяточки на шляпці. Для цього вказівний палець вмочимо у білу фарбу і поставимо плямочки на шляпці. Витираємо наші пальчики серветкою.
2.4. Практична робота за наслідуванням.
-
Пальчикова гімнастика «Замок», «Кулак-ребро-долоня».
-
Виконання роботи за планом. Допомагаю індивідуально.
-
Поклали аркуш паперу горизонтально.
-
Приклали посередині аркуша шаблон гриба.
-
Обвели простим олівцем.
-
Правила роботи з фарбою та пензликом.
-
Чистою водичкою підготувати та змочити фарбу.
-
Рівно зафарбовувати поверхню предмета.
-
В кінці роботи вимити пензлик, не залишати в склянці з водою, а витерти серветкою.
-
Розвели фарбу білого кольору, зафарбували ніжку. Пензлики вимили.
-
Розвели фарбу червоного кольору, зафарбували шляпку. Пензлики вимили.
Фізхвилинка.
Руки підняли і похитали –
Це дерева в лісі.
Руки хитнули, кисті струснули –
Вітер збиває росу.
В сторони руки, плавно помахаємо –
Це до нас птахи летять.
Як вони сядуть, теж покажемо –
Крила склали назад.
2.5. Продовження виконання роботи.
-
Поки шляпка підсихає, розвели фарбу зеленого кольору, намалювали траву біля ніжки гриба. Пензлики вимили, витерли серветкою.
-
Вказівні пальці вмочили у білу фарбу, поставили цяточки на шляпці гриба. Пальці витерли серветкою.
III. Заключна частина.
3.1. Актуалізація набутих знань на уроці.
-
Що на уроці ми малювали?
-
Як ми малювали гриб?
-
Мухомор – їстівний чи отруйний гриб?
3.2. Оцінювання.