Розробка включає в себе конспект уроку з СПО для учнів 1 класу з особливими освітніми потребами (для дітей з легкою розумовою відсталістю), які навчаються за індивідуальною формою.
Урок з соціально-побутового орієнтування у 1 класі.
Тема: Правила особистої гігієни. Значення їх дотримання для збереження і зміцнення здоров′я. Предмети особистої гігієни.
Мета: Ознайомлювати ученицю із поняттям « гігієна», розповідати про призначення предметів особистої гігієни; вчити використовувати предмети особистої гігієни у повсякденному житті; прищеплювати учениці елементарні санітарно-гігієнічні навички (щодня мити обличчя, руки, вуха, шию, чистити зуби вранці та ввечері); вчити правильно вмиватися, купатися, доглядати за зубами, вухами, носом та очима, стежити за своїм зовнішнім виглядом (чистота одягу, тіла, охайність зачіски); виховувати санітарно – гігієнічні навички, охайність, акуратність.
Обладнання: Демонстраційний матеріал, предмети особистої гігієни, планшет, підручник «Соціально-побутове орієнтування»: 1кл. для спец. загальноовіт. навч. закл. для розумово відсталих дітей/ Н. А. Ярмола.-К.: Либідь, 2016 р.
Тип уроку: Ознайомлення з новим матеріалом.
Форма проведення: Урок – подорож.
Хід уроку
І. Організація початку уроку.
Сідай, Маргарито, рівненько.
Усміхнись мені гарненько.
Настрій на урок візьмемо
Й працювати розпочнемо.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності..
1) Гра – подорож по річці « Гігієна»
Сьогодні ми помандруємо на кораблі по річці і зупинимося на кожному з островів , що нам зустрінуться.
А щоб дізнатися, як називається наша річка, треба поставити цифри в порядку збільшення і прочитати слово.
а і і н г є г
7 2 4 6 1 5 3
Використовуючи запропоновані геометричні фігури, склади, будь ласка, корабель.
(Додаток №1)
2) Вправа « Асоціативний кущ»
А тепер треба назвати все, що спало тобі на думку, коли ти почула це слово.
ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку.
Сьогодні ти дізнаєшся про предмети особистої гігієни, про правила догляду за своїм тілом та руками. Поки ми пливемо до першого острова, послухай, будь ласка, казочку.
ІV. Засвоєння нових знань.
Вранці, коли Марійка прокидалася, бабуся говорила:
Коли Марійка відмовлялася від манної каші або молока, хапала зі столу печиво і збиралася без сніданку бігти на вулицю, де на дівчинку вже чекали подружки, бабуся зупиняла її:
їсти.
Завжди перед їдою бабуся примушувала Марійку мити руки, їжу подавала в чистому і гарному посуді. А коли Марійка поспішала, бабуся говорила:
Марійка побоювалася бабусі і тому слухалася. Та якось під час вечері, коли Марійка розкрила цікаву книгу, бабуся заперечила:
Дівчинка кинула книгу і зіскочила зі стільця:
Вночі Марійка почула голосні крики і вереск. У спальні стрибали комашки, таргани, бактерії та віруси. Марійка злякано спитала:
До неї підійшов один із них і відповів:
Але він був не схожий на короля. Його обплутало павутиння, він весь був у сажі. З його бороди звисали макарони. А червона сорочка була заплямована варенням.
Марійка відчула гострий біль у животі. Голова її пашіла і була дуже важкою.
Марійка занедужала. Вночі викликали «швидку допомогу». Наступного ранку дівчинка не пішла гуляти.
Вона хворіла. Лікарі за допомогою ліків боролися з бактеріями та вірусами. І коли ліки перемогли, дівчинка змогла виходити на подвір’я.
Після хвороби Марійка стала слухатися бабусю Гігієну: прибирала постіль, підтримувала чистоту в кімнаті, робила зарядку, вмивалася холодною водою, мила перед їдою руки, виконували її поради і більше не хворіла.
2) Бесіда:
Ми продовжуємо нашу подорож, але подув сильний вітер і на річці піднялися хвилі.
3) Фізхвилинка «Хвилі».
Хвилі бавляться та б'ються, (робить хвильові рухи руками перед собою, зліва направо і навпаки)
Наче неслухи-хлоп'ята.
I стрибають, і сміються:
Вітер їм лоскоче п'яти (стрибає)
Вгору, вниз і знову вгору (руки вниз — вгору, очима слідкує за рухами )
Підганяє дужий вітер
Розгойдав він ціле море — (розводить руки в сторони,)
Як же хвилям не радіти! (усміхається)
4) Острів « Акуратність». Перший острів на нашому шляху «Акуратність». На ньому нас зустрічає Губка Боб. Він хоче, щоб ти ознайомилася із засобами і предметами особистої гігієни.
а) Робота за підручником ст. 30-31.
Губка Боб пропонує тобі назвати ті засоби особистої гігієни, які намальовані на ст.30
А якими користуєшся ти?
Послухай корисні поради, які нам дає наш друг.(ст.31)
Губка Боб цікавиться: чи вмієш ти відгадувати загадки? (ст.31,ст.33)
Губка Боб задоволений тим, що ти знаєш предмети і засоби особистої гігієни і хоче познайомити тебе із правилами особистої гігієни.(ст.32)
Тепер він прощається з нами, а ми вирушаємо далі.
5) Острів « Чистота». Пливемо до другого острова « Чистота». Нас зустрічає Мийдодир. Він хоче, щоб ти навчилася правильно мити руки.
а) Читання вірша Г.Чорнобицької «Добре руки помила»(ст.32)
- Чому мама зробила зауваження?
- Що зробила дівчинка, аби її руки стали чистими?
- Як ти вважаєш, чому не можна сідати за стіл із брудними руками?
б) Послідовність миття рук. (ст.40)
в) Пальчикова гімнастика «Миємо руки».
1. "Миємо руки": ритмічно потираємо долоні, наче миємо руки.
Узяли духмяне мило,
Добре руки з ним помили.
2. "Струшуємо водичку з рук": пальці стиснути в кулачок, потім з силою випрямити їх, наче струшуючи водичку.
Полетіли від води
Бризки з рук туди-сюди.
3. "Витираємо руки": енергійні рухи імітують почергове витирання кожної руки рушником.
Рушничок я свій беру,
Швидко ручки обітру.
Мийдодир питає, якими руками треба мити лице, вуха, шию? ( Вдруге намиленими руками.)
6) Вирушаймо далі на нашому кораблі. І ось перед нами острів «Охайність». На ньому живе бабуся Федора. Вона хоче, щоб ти дізналася, як треба доглядати за шкірою та волоссям.
- Уважно роздивись малюнки на сторінці 35 і знайди 7 відмінностей.
Федора хоче нагадати тобі правила догляду за шкірою та правила миття волосся.(ст.36-37)
- Роздивись малюнки на сторінці 36 і назви предмети, потрібні для приймання душу.
Запам‘ятай: користуватися чужим гребінцем, заколками, головними уборами – заборонено.
Подякуємо Федору за поради і попливемо далі. А поки будемо пливти давай подивимося за борт корабля і поспостерігаємо за веселими рибками.
7) Електрона фізхвилинка для очей.
V. Закріплення отриманих знань.
Щоб допливти нам до берега треба виконати такі завдання:
* Руки потрібно мити щохвилини. (Ні)
* Зуби чистити три рази в день. (Ні)
* Після їжі полоскати ротик теплою водою.( Так)
* Волосся мити двічі на день. (Ні)
* Руки мити перед вживанням їжі. (Так)
* Потрібно щоранку чистити зуби. (Так)
* Ноги слід мити щодня. (Так)
Чищу зубки кожен день
Дуже добре й швидко.
Мені в цьому допоможе
Моя зубна …(щітка).
Як купатися ідеш і мене також береш.
Я гладеньке й запашне,
Ти намилюєш мене.
Всі мікроби змило
Я- корисне …(мило).
Коли миюсь, чи вмиваюсь,
Потім ним я витираюсь.
Витирати сухо звик
Мій м′якесенький …(рушник).
Він по зачісках мастак,
Вас причеше добре так.
Розчесав моє волосся,
Так давно вже повелося,
Що охайний молодець
Той, хто має …(гребінець).
VІ. Підсумок уроку.
Гра «Мікрофон»
Зуби треба чистити…
Руки треба мити…
Купатися треба…
Витиратись треба особистим…
- Ми впоралися з усіма завданнями і благополучно повернулися додому. Я впевнена, що ти завжди будеш виконувати вимоги особистої гігієни, будеш слідкувати за своєю чистотою.
Додаток № 1
Додаток № 2
Додаток № 3