Урок "Реклама- потужний сучасний двигун"

Про матеріал
Конспект уроку на тему:" Реклама-потужний сучасний двигун" Мета:розширити знання учнів про рекламу; пояснити роль реклами в житті людини, як може реклама впливати на рішення і поведінку людини; виховувати бажання приймати свідомі та виважені рішення. Завдання: • визначати поняття реклама. • відрізнити рекламу від іншого контенту; • усвідомлювати, що реклама має на меті переконати; • розуміти, що реклама повинна бути чітко позначена; • вибирати ефективні способи спілкування.
Перегляд файлу

Тема: Реклама-потужний сучасний двигун

Мета:розширити знання учнів про рекламу; пояснити роль реклами в житті людини, як може реклама впливати на рішення і поведінку людини; виховувати бажання приймати свідомі та виважені рішення.

Завдання: 

• визначати поняття реклама.

• відрізнити рекламу від іншого контенту;

• усвідомлювати, що реклама має на меті переконати;

• розуміти, що реклама повинна бути чітко позначена;

• вибирати ефективні способи спілкування.

Обладнання: телевізор, рекламні медіатексти, записані на цифровий носій, набір фруктів ,картки,стікери.

 

Хід уроку

I.Оргнізація класу

-Діти який у вас настрій?

-Я дуже рада що всі ми в гарному настрої з позитивними емоціями починаємо наш урок

І наш чудовий загальний настрій позначаю ось таким смайликом?(Сумний)

Картинки по запросу СМАЙЛИКИ

-Діти а що трапилось, що я не так зробила?

-Як це не той смайлик, а який повинен він бути?

-А чому веселий?

-А що смайлик в  собі несе?(інформацію)

-І що я не правильну інформацію зобразила?

-А яка правильна буде?

-Добре змінюємо смайлик.

Картинки по запросу СМАЙЛИКИ

II Повторення вивченого матеріалу

-А що ж взагалі таке інформація?

- Які види інформації  ви знаєте?

-А як одним словом можна назвати інформацію(МЕДІА)

- Які ви медіа продукти вам відомі?

-Добре, дякую.

III. Оголошення теми і мети уроку

-Сьогодні ми будемо говорити про один із цих продуктів, про який саме дізнаєтесь розгадавши кросворд.

 

і

н

ф

о

р

м

а

ц

і

я

 

 

 

ф

е

й

к

 

 

 

 

 

 

 

к

н

и

г

а

 

 

б

і

б

л

і

о

т

е

к

а

ф

о

т

о

г

р

а

ф

і

я

 

 

 

 

 

 

м

у

з

и

к

а

т

е

л

е

б

а

ч

е

н

н

я

 

1)Світ медіа-світ… (Інформації)

2)Як  іншим словом  можна назвати неправдиву інформацію (Фейк)

3)Джерелом знань є (Книга)

4)Інформаційним осередком є?(Бібліотека)

5)Знімок на якому відбито мить це…(Фотографія)

6)Джерело аудіальної інформації?(Музика)

7)Потужним засобом комунікації ,масової інформації  є (Телебачення)

Темою нашого уроку є «Реклама-потужний сучасний двигун». Ми будемо вести розмову про рекламу, як про одне з найвпливовіших джерел інформації, познайомимося з історією виникнення реклами,  з її видами , способами  поширення реклами, її перевагами та недоліками, дізнаємося , як реклама може вплинути на рішення і поведінку людини. Навчимося критично ставитися до реклами, а особливо до реклами шкідливих товарів.

 

Постановка проблемної ситуації Гра « Магазин»

  • А тепер гра« Магазин»

Покласти на стіл банан, яблуко, апельсин, лимон ,ківі та певний невідомий предмет, загорнутий у кольоровий пакетик. Запропонувати учням «купити» собі продукти.

  • Який товар ви б купили і чому ,пояснити свій вибір?
  • – А чому ніхто із вас не купив  би ось цей пакетик?( Тому, що ми не знаємо , що в ньому.)
  • А якщо я скажу, що в пакеті дуже смачна цукерка, її смак неповторний. Хто виявить бажання купити цей товар?
  • Чому ви змінили свою думку? ( Тому, що ми отримали інформацію про товар.)
  • Отже, інформація про товар, тобто реклама вплинула на ваш вибір.
  • Пригадайте випадок, коли на ваше рішення вплинула реклама. Що ви купили чи ваші рідні, подивившись чи почувши рекламу?
  • Отже, завдяки рекламі ви купили певні товари.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Гра« Шифрувальник»

– Спершу давайте дізнаємось, що ж таке реклама.

– Розшифруйте за допомогою підказки.

А -1          О -2       Л -3

Рек31м1 – це п2пу3яриз1ція  т2в1рів,  п2с3уг, вид2вищ з мет2ю привернути  ув1гу п2купців, з1м2вників,  г3яд1чів.

-То що ж таке реклама?

  1. Робота в групах

Історія виникнення реклами ( повідомлення І групи)

– Щоб більше дізнатися про рекламу, три групи учнів «МЕДІАісторики», «МЕДІАдослідники» та   « МЕДІАЖурналісти» готували цікавий матеріал до уроку.

  Коли виникла перша реклама  і де саме про це повідомлять нам  учні І групи «МЕДІАісторики»,.

1 учень. Перші рекламні повідомлення з’явилися в Стародавньому  Єгипті. Археологи виявили папірус, залишений господарем якогось раба. Документ розхвалював фізичну витривалість, відмінне здоров’я та інші якості невільника, щоб для нього швидше знайшовся покупець.

2 учень Перші «рекламщики» з’явилися пізніше – в епоху Стародавньої Греції. Вже тоді по міських вулицях і площах бродили  глашатаї, які співали та закликали народ щось купити або скористатися якоюсь послугою.

3учень Перші рекламні оголошення народилися в Стародавньому Римі. Їх писали прямо на стінах будинків. Переходячи від споруди до споруди, городяни могли дізнатися про місце і час гладіаторських боїв, про продаж  домашньої худоби та різних товарів.

4учень Винахід друкарського верстата ознаменував новий період в розвитку реклами. Вважається, що першу офіційну рекламу випустила лондонська газета, яка пообіцяла нагороду за повернення 12 вкрадених коней.

Вчитель.

– Дякуємо «МЕДІАІсторикам» за цікаву інформацію.

– Діти, а де ви бачили чи чули  рекламу?

  Щодня ми бачимо десятки рекламних повідомлень.

 Мета реклами – продати більше товару. Недарма рекламу називають «двигуном» торгівлі. Марк Твен, відомий американський письменник, гуморист, сатирик, публіцист писав:

«Багато дрібниць стали важливими речами лише завдяки рекламі».

 Як ви розумієте слова Марка Твена про рекламу?

  Здійснюючи покупку, ми мимоволі звертаємо увагу на розрекламовані товари. Але чи справді вони кращі за ті, які не рекламують? На це питання шукали відповідь учні 2 групи« МЕДІАдослідники»

Учні 2 групи дослідили ціну,якість,та попит соку

Вчитель. Дівчатка оцінювали у 4 бали найсмачніший сік, у 3 бали – найсмачніший із тих, що залишилися, у 2 бали – кращий із двох і в 1 бал – останній зразок.

А зараз ми послухаємо результати дослідження

Результати  дослідження 

1 учень Після підрахунків маємо такі результати.

Сік «Садочок»–16 балів,

Сік «Сандора»– 9 балів,

Наш сік– 8 балів,

Сік «Біола»   – 7 балів.

2 учень. А потім ми порівняли, який продукт дорожчий : той, що найсмачніший, чи той, який найбільше розрекламований.

Ціна за Сік «Садочок» 17 грн

Сік «Сандора»27 грн

Наш сік 18 грн

Сік «Біола»  21 грн

3 учень . Отже ,сік Сандора який найрозрекламованіший, не є найсмачнішим, а також він дорожчий за інші соки.

Наша группа зробила висновок : «Розрекламовані товари зазвичай не кращі за ті, які не рекламують і крім того дорожчі.»

Вчитель–  Діти, поясніть, а чому рекламовані товари дорожчі?

  • Так, тому, що до ціни товару зараховують і витрати на рекламу. А реклама, зокрема на телебаченні коштує дуже дорого.
  • Тож поміркуйте, чи варто переплачувати?
  • Адже ми можемо заощадити, купуючи такі ж продукти іншого виробника.
  •  
    1. « Рекламні хитрощі»

( презентація учнів 3 групи«МЕДІАжурналісти»)

Вчитель Дуже часто в рекламі перебільшують позитивні якості товару і нічого не говорять про негативні. Ми з вами споживачі, повинні навчитися критично ставитися до всього, про що говорять і показують у рекламі. Щоб протистояти впливу реклами на наше рішення і не купувати непотрібне. Ми повинні добре знати деякі рекламні хитрощі. А познайомлять нас із ними учні 3 групи, «МЕДІАжурналісти». 

Дамо їм слово.

1 учень.  Перша рекламна хитрість називається« Ефект зірки» Відомі актори, співаки, спортсмени розказують, що вони користуються цим товаром.

2 учень.  Друга хитрість має назву« Ефектексперта» Актори в ролі лікарів розповідають про ефективність ліків чи зубної пасти.

3 учень . Наступна хитрість« Ефект популярності» В рекламі переконують, що з цим товаром ти станеш набагато популярнішим у своєму колі.

4 учень . Дуже часто в рекламах використовується  хитрість « Ефект розпродажу» Оголошують останній день акції, що кількість товару обмежена, а знижка діє лише декілька днів, купиш товар – отримаєш подарунок, першим п’ятьом покупцям подарунки.

5 учень. Щоб  некупувати те, що тобі не потрібно або не підходить,чи навіть те, що для тебе небезпечне, треба навчитися  розпізнавати правдиву і неправдиву інформацію, а також рекламні хитрощі.

– Що з рекламних хитрощів на вас найбільше діє?

Вчитель   – Дякуємо учням, які познайомили нас із рекламними хитрощами. Ми візьмемо цю інформацію до уваги і будемо критично ставитися до реклами.

3)Фізкультхвилинка

(виконати рухливі вправи)

Вчитель  читає рядок вірша, діти присідають і говорять «Не купую», або підстрибують і говорять «Купую».

Ось сухарики в пакеті. (Не купую)

Макарони і спагеті. (Купую)

Чіпси  смажені хрусткі. (Не купую)

А ось булочки м’які. (Купую)

Помідори з огірками. (Купую)

А ось фанта з бульбашками. (Не купую)

-Дякую,сідайте.

4) Робота над віршем

Послухайте  вірш  Лесі  Вознюк «Сергійко і реклама» і дайте відповідь на питання:

  • Чи піддався спокусливій рекламі Сергійко?

Вірш Лесі  Вознюк «Сергійко і реклама»

Дивились чіпси на Сергійка із реклами

підсмажені, з рум’яними боками.

Хотілось бігти і одразу купувати,

та навіть дозволу у мами не спитати.

В рекламі дружно чіпсами  хрумтіли,

хвалили, насолоджуючись їли.

Із шинкою та сиром, із грибами

просили: «З’їж їх, не запитуй в мами!»

Але Сергійко впевнено  тримався

і на спокуси чіпсів не піддався.

Засвоїв, що навчають не реклами,

а в школі та поради тата й мами.

-То що, ви скажете про Сергійка?

-А зараз у мене для Вас є дуже цікаве завдання воно має назву :

5) Гра «Дізнайся рекламу»

Дізнайтеся з  якої реклами:

1. Як підключитися до національної мережі цифрового телебачення? (Цифровий приймач Т2)

2. Відмінний результат без переплат (Гала)

3.Райська насолода(Баунті)

4.Спробуйновий формат пригод (Живчик)

5. Там ….де росте любов….(сікСадочок)

6. Вибуховий смак розваг (Макс Фан)

7. Веселіше, прибиратитричішвидше…(Містер Пропер)

8. Наповнюєтвій день життям (Бонаква)

9. Тут все, навіть, більше (Розетка)

10. Зняти  біль допомагає, радість руху повертає. (Долобене-гель)

До цього моменту  ми з вами говорили про рекламу комерційну або економічну, метою такої реклми стає покупець, запропонувавши товар якому, можна отримати натомість від нього прибуток. Існує й інший вид реклами,соціальна.

6) Соціальна реклама . Робота в групах.

Вчитель Інколи на телебаченні або на вуличних щитах можна побачити рекламу, яка пропагує здоровий спосіб життя чи інші важливі цінності. Таку рекламу називають соціальною

(Переглад відеоролика соціальної реклами)

https://www.youtube.com/watch?v=Xge23KpJwiU

Цей ролик - повчальний урок для кожного з нас, що б ми зупинилися і задумалися. Не забувайте про реальнее життя, сидячи онлайн, і будьте здорові!

Підсумовуючи  все сказане про рекламу, давайте визначимо позитивний і негативний вплив реклами на дітей.

7.Робота в парах.

Визначення впливу реклами.

 У кожної пари на парті лежить смайлик Прочитайте напис на ньому і визначте, до позитивного чи негативного впливу належить .

  • Привчає до споживання некорисних продуктів 

(рекламування продуктів харчування, які протипоказані дітям: чіпси, газована вода, жуйка і так далі).

  • Сприяє  погіршенню здоров’я  людини .                
  • Впливає на стосунки в сім’ї

 (конфлікти в сім’ї, образи, якщо дитині щось не купили з реклами).

  • Пропонує прості методи розв’язання  проблеми, які негативно відбиваються на інтелекті 

(не виходитьзробити уроки  їж чіпси).                                             

  • Чинить негативний вплив на особистість дитини. 

(нав’язують ідеали краси: подорожі, одяг, автомобілі, які вкрай далекі від реальності).                                                        

  •  Мигаючі картинки реклами негативно впливають на зоровий аппарат дитини в цілому 

(на очі, на роботу серця, на мозок), а часта зміна зображення послабляє  увагу.

  • Допомагає бути в курсі появи нових  товарів.
  •  
  • Допомагає  дізнатися  багато нового

 (чистити зуби  двічі на день, регулярно відвідувати стоматолога тощо).

  • Новинки реклами допомагають під час підготовки до уроків

– Зробимо висновок.

Чого більше позитивного чи негативного має реклама?

– Отже, ви повинні навчитися вибирати товар не за рекламою, а за його необхідністю та користю.

4)Практична робота.

Створення власної реклами.

Уявімо що  ми з вами в рекламній агенції наше завдання створити рекламу, а саме намалювати її,написати рекламний текст та прорекламувати даний продукт.

V. Підсумок уроку.

-Отже що є сучасним двигуном людства?

-Що таке реклама?

-Які види реклами?

-Для чого вона потрібна?

-Який вплив має на поведінку людини?

Жити зовсім без реклами неможливо. Це розуміють всі.
Ми зрозуміли, що реклама може маніпулювати нами, нав’язувати нам смаки і бажання. Але є й інший вид реклами – соціальна, вона важлива і показує нам позитивні приклади життя і взаємодії в суспільстві.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАЯВКА

на участь у обласному конкурсі на кращу розробку планів-конспектів уроків з медіаосвіти та медіаграмотності для учнів початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів

(березень-травень 2018р.)

1.

Прізвище, ім’я по-батькові автора

Яковенко Вікторія Вікторівна

2.

Місце роботи

Криворізька загальноосвітня школа  I-IIIступенів №68

3.

Посада

Вчитель початкових класів

4.

Електронна адреса

vikajakovenko28@gmail.com

5.

Контактний телефон

0680835526

6.

Тема модулю, в рамках якого розроблено урок

Модуль 6

Реклама в житті сучасної людини

7.

Тема уроку представленого на конкурс

Реклама-потужний сучасний двигун

8.

Клас, на який розраховано урок

2 клас

9.

Необхідне обладнання для проведення уроку

телевізор, рекламні медіатексти, записані на цифровий носій, набір фруктів ,картки,стікери.

10.

Інша важлива інформація, яку б Ви хотіли зазначити

_____

 

Дата:10 травня,2018 року

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. грабовецька ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Солодовникова Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бондарева Майя Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Основи здоров’я, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 травня 2019
Переглядів
20180
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку