Корекційне заняття "Підтримування чистоти одягу"

Про матеріал
Корекційно-розвиткове заняття для дітей 2-го класу з особливими освітніми потребами за темою "Одяг"
Перегляд файлу

Вчитель початкових класів Печериця Оксана Юріївна

Тема: «Підтримування чистоти одягу»

Мета:

Навчальна: вчити дітей дбати про свою зовнішність; формувати уявлення про охайний зовнішній вигляд людини; вчити класифі­кувати одяг за видами і групами; навчати правил догляду за одягом.

Корекційно-розвиткова: формування навичок добирання одягу відповідно до погоди та призначення, обирання одягу відповідно до погоди, дбайливого ставлення до одягу; розвиток мислення, практичних навичок на основі класифікації різноманітних предметів одягу за його призначенням; розвиток мислення, уваги, кмітливості.

Виховна: виховання охайності та дисциплінованості, організованості,  працьовитості, бажання бути чистим та охайним; сприяння формуванню естетичного смаку.

Обладнання та наочність: ноутбук, презентація, мультимедійна дошка, ілюстрації, роздавальний матеріал, предметні картки, щітки для чищення одягу, білий папір, пензлик, гуаш.

Хід заняття

І.  Загальнокорекційний етап


  1.               Організація класу

         Щірою посмішкою всіх ми вітаємо

         Доброго настрою на весь день бажаємо.

         За руки один одного візьмем –

         І дружно привітаємось: «Добрий день».

 

  1.               Нервово-психологічна підготовка учнів
  •                   Діти, давайте пригадаємо девіз всіх наших уроків і занять.

Наші очі…дивляться і все бачать.

Вуха …уважно слухають і все чують.

Голова … добре думає.

Спинки прямі, руки на парті.

До роботи всім нам час, бо багато її в нас.

 

II. Актуалізація знань, умінь, повторення та корекція вивченого матеріалу

  •                   Зараз у нас заняття з соціально-побутового орієнтування (СПО). Скажіть, для чого нам потрібні заняття з СПО?

Щоб усе на світі знати – треба СПО вивчати.

  •                   Що ми з вами вивчаємо на заняттях з соціально-побутового орієнтування? (Відповіді дітей)

 

  1.               Вправа «Закінчи речення»:

З минулих занять я пам’ятаю…


Людям всім потрібен … (одяг).

Якщо мерзнуть навіть зуби,

Треба одягнути … (шубу).

Взимку, дотримуючись звички,

Надягнімо … (рукавички).


  • У яку пору року ми вдягаємо шуби та рукавички?
  • Діти, а як одним словом назвати осінь, весну, літо, зиму?

Для кожної  пори року або сезону теж є відповідний одяг і взуття, в яких люди почуваються комфортно за будь-якої погоди. Такий одяг називають сезонним і демісезонним.

 

  1.               Відгадування загадок 

Давайте згадаємо, що ми знаємо про одяг, відгадавши загадки.


Комірець і рукави,

Більш для хлопчиків вони. (Сорочка)

Що то за сорочка – рукава нівроку?

І чомусь на ноги вбрали ту сорочку. (Штани)

Мама в кухні посуд мила,

Таня витерла стола.

Швидко мама все зробила,

Бо їй Таня помогла,

Пішла мама у крамницю

І купила їй... (Спідницю).

Нас від холоду ховає,

Часто капелюха має.

Я на блискавці буваю,

У негоду захищаю. (Куртка)

З черевиками дружу,

З босою ногою,

Якщо йдуть вони кудись,

То беруть з собою. (Шкарпетки)

Хоч хатинонька маленька,

Та затишна й тепленька:

Як мороз кусається,

П’ять братів сховається. (Рукавичка)

Не вдягають їх хлоп’ята,

Мов принцеси в них дівчата. (Плаття)

Лютих не боїться зим,

Хутром вкриє нас густим. (Шуба)

Не краватка він, не комір,

І шию обіймати звик.

Він допомагає нам завжди,

Коли приходять холоди.(Шарф)

Сиджу верхи, не знаю на кому

Знайомого зустріну – зіскочу, привітаю. (Шапка)

Не краватка він, не комірець, а шию обіймати звик.

Та не завжди, а лиш тоді, коли бувають холоди. (Шарф)

Який є, таким покаже

І без слів про все розкаже. (Дзеркало)


 

  1.               Вправа «Знайди зайве» 

Який предмет тут зайвий? Як одним словом назвати ці речі?

  1.    Бесіда про зовнішній вигляд людини

 

  1.               Гра «Дзеркало»

 

ІІІ.  Засвоєння та вивчення нового матеріалу

  1. Повідомлення теми та мети заняття

— Сьогодні ми знов поговоримо про одяг, дізнаємося дещо з історії виникнення одягу,  як доглядати за ним, щоб одяг був чистим і мав охайний вигляд. Тема нашого заняття: «Підтримування чистоти одягу»

 

  1. Словникова робота: гардероб, латка заплатка

 

  1. Розповідь учителя про одяг

– З найдавніших часів людина прагнула прикрити своє тіло. Спочатку це була трава, листя рослин, кора дерев. Потім, люди почали виготовляти одяг зі шкур убитих тварин і з риб’ячої шкіри. Звісно, такий одяг був дуже простий і він лише захищав тіло людини від холоду, спеки, дощу та інших погодних явищ. А зараз кожен з нас має багато різного одягу.

Для різних видів діяльності потрібний різний одяг. Так для уроків є шкільна форма, повсякденний одяг носять щодня, у спортивному одязі займаються спортом та фізкультурою, домашній одяг носять удома, святковий одяг одягають на свята

 

  1. Інсценізація «По дорозі до школи»

- Дітки, а як називають тих, хто не стежить за своїми речами, не дбає про чистоту свого тіла та одягу, хто не миється, ходить брудним,? (Бруднулі, замазури, нечупари). Дівчата підготували для нас сценку про дівчинку - бруднулю                            

      «По дорозі до школи»

- Доброго дня!

- Привіт!

- Ти куди йдеш?

- У школу.

- Як у школу? Ти ж така брудна! Ти, мабуть, забула перевдягнутися?

- Ні, в цьому одязі я ходжу і в школі, і вдома. А для чого перевдягатися – це так набридає.

- Ти, напевно не дружиш з Чистотою та Охайністю?

  •                   Ні, а хто це?

 

- Діти, а ви знаєте, що таке чистота та охайність, чому треба дружити з Чистотою та Охайністю?

(Бо охайна людина викликає симпатію, з нею приємно спілкуватися. А людина в зім’ятому одязі, брудному взутті, з немитим волоссям має непривабливий вигляд.)

 

Фізхвилинка

 

Пальчикова гімнастика

У які дні тижня треба виглядати охайно?

(гімнастика для правої руки, двома руками – міжполушарний зв’язок)

 

Офтальмологічна хвилинка

Наші очі роблять вправи: вліво-вправо, вліво-вправо.

Широко розплющу очі, роздивлюся все охоче.

Потім мружусь наче киця, і заплющую очиці.

 

  1. Складання правил підтримування чистоти одягу

Щоб одяг служив довше і водночас залишався красивим, обов’язково слід дотримуватися основних правил догляду за ним. І зараз ми згадаємо їх.

 

Після прогулянок узимку речі необхідно добре просушувати, особливо куртки.

Промоклий одяг можна розвісити біля батареї опалення. Не слід навалювати одяг у декілька шарів, адже він погано про­сохне.

 

Знявши одяг, складай його або вішай на плічки у шафу.

Ви прийшли у школу в новій курточці, повісили її і дуже тішитесь нею, а після уроків, дивитесь – а її скинули, вона лежить на підлозі, і по ній топчуться діти… чи сподобається вам така ситуація? (Відповіді учнів). Речі коштують дорого, тому їх потрібно берегти та доглядати за їх станом. До шафи треба вішати тільки чистий і сухий одяг.

 

Якщо одяг забруднився, то його треба випрати

Товстопуза біла пані

Крутить одяг в барабані. (Пральна машинка)

Але при пранні потрібно дотримуватися певних правил. Пам’ятаєте казочку про Плямочку, як змішувалися кольори (демонстрація змішаних кольорів)

Що траплялося з кольорами, якими фарбувала Плямочка? Вони змішувалися. Так само при пранні можуть змішатися кольори в пральній машинці, якщо прати разом різнокольорові речі. Згадайте, які висновки ми зробили, коли ходили на екскурсію.

 

Якщо одяг зім’явся, то його треба попрасувати

От загадка, то загадка:

Де поїду – стане гладко.

Тільки пальцем не торкай –

Обпечешся, так і знай. (Праска)

 

Якщо одяг порвався, то його треба зашити

Колись давно була на світі країна Дбайливості, де росли квіти настрою, які мали чарівну силу.

Пелюстки дарували жителям добрий, веселий настрій і всі мешканці були дбайливими, чуйними. Вони жили в злагоді не тільки один з одним, а й зі своїми речами. Але злий квіткоїд заздрив цим Охайним Чистюлям і вирішив знищити країну Дбайливості. Він викрав усі пелюстки гарного настрою і квіти зів’яли. Жителі країни дуже змінилися, перестали посміхатися. Ніхто вже не доглядав за своїми речами, а речі ображалися на своїх господарів ось так і з’явилася країна «Ображених речей».

  •                   Подивіться, напевно, так виглядає одяг з країни «Ображених речей», давайте відремонтуємо цей одяг – знайдемо відповідну латку.

Дидактична гра «Склади ціле»

 

Якщо відірвався ґудзик, то його треба пришити

Щоб зручніш було тобі –

Маю ручку на собі.

Дуже працьовита тітка.

Здогадались, хто це?.. (Щітка)

 

Після прогулянки щіткою почистити пальто або курточку

 

IV. Закріплення нового матеріалу

Практична робота учнів 

  1. Розвішування речей на вішаки
  2. Чищення шкільної форми, верхнього одягу

 

V. Підсумки заняття

Рефлексія

- Чому потрібно бути чистим і охайним?

- Що слід робити, щоб бути чистим і охайним щодня?

- Це заняття навчило мене …

- Тепер я знаю …

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Карєва Маргарита Вадимівна
    Дякую за чудовий матеріал. Дуже грамотна розробка корекційного заняття. Успіхів Вам!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Основи здоров’я, Розробки уроків
Інкл
Додано
14 травня 2019
Переглядів
4860
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку