Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження в середовищі Scratch.
Мета:
навчальна: навчитись використовувати вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження у середовищі Scratch;
розвивальна: озвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Практична робота №10.
Тема. Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження в середовищі Scratch.
Мета:
Тип уроку: урок формування умінь і навичок.
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація.
Програмне забезпечення: програмне середовище Scratch
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Привітання, перевірка готовності учнів до уроку, вияснити, чи всі присутні.
IІ. Необхідний теоретичний мінімум.
Вкладені цикли
Цикл – це фрагмент алгоритму, команди якого можуть виконуватися більше ніж один раз. Ці команди утворюють тіло циклу. Якщо серед команд тіла циклу є інші цикли, то такий фрагмент алгоритму називається вкладеним циклом. Цикл, який міститься в тілі іншого циклу, називають внутрішнім. А цикл, у тілі якого розміщено інший цикл, називають зовнішнім.
Вкладені цикли з лічильником
Цикли з передумовою у вкладених циклах
Під час виконання вкладених циклів спочатку починається виконання зовнішнього циклу. У ході його виконання, коли настає черга виконання внутрішнього циклу, то цей внутрішній цикл виконується повністю, після чого продовжується виконання зовнішнього циклу. І так відбувається під час кожного виконання тіла зовнішнього циклу.
Вкладені розгалуження
Розгалуження – це фрагмент алгоритму, команди якого забезпечують виконання (або невиконання) певної команди чи набору команд залежно від деякої умови.
Вкладені розгалуження – це фрагмент алгоритму, у якому одне розгалуження міститься всередині іншого розгалуження.
І зовнішні, і внутрішні розгалуження можуть бути як повними, так і неповними.
Вкладені цикли та розгалуження
Розгалуження, вкладене в цикл |
Цикл, вкладений у розгалуження |
|
|
IІІ. Фізкультхвилинка.
ІV. Виконання практичної роботи.
Інструктаж з БЖ при роботі за комп’ютером.
1. Під час занять не вставайте і не ходіть по класу!!!
2. Строго виконуйте вказівки викладача.
3. Під час роботи дотримуйтесь інструкції і не відкривайте не потрібних вам файлів і програм так, щоб не змінювати макроси і шаблони.
4. Не робіть різких ударів при роботі з клавіатурою.
5. Припиняйте роботу при появі незвичайного звуку, запису або самовільного включення ПК і негайно повідомте про це викладача.
6. Після виконання завдання коректно вимкніть комп’ютер.
Завдання.
Створити проект, у якому при натисканні клавіші «пропуск» з’являвся б екран з запитом: «Введіть будь-яке число.», а Рудий Кіт розрізняв би додатні та від’ємні числа.
|
|
Підказка: використайте вкладене розгалуження.
Змініть проект так, щоб при натисканні мишкою Рудий кіт рухався по сцені, доки не натиснуто клавішу «пропуск»
Вправи для очей.
V. Запитання для захисту практичної роботи.
1. Які фрагменти алгоритму називають вкладеними циклами?
2. Які розгалуження називають вкладеними?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновки: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
VI. Підведення підсумків практичної роботи.