Змінювання значень властивостей об'єкта в середовищі Scratch.
Мета:
навчальна: сформувати навички змінювати значення властивостей об'єкта у середовищі Scratch;
розвивальна: озвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Практична робота №9.
Тема. Змінювання значень властивостей об’єкта в середовищі Scratch.
Мета:
Тип уроку: урок формування умінь і навичок.
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація.
Програмне забезпечення: програмне середовище Scratch
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Привітання, перевірка готовності учнів до уроку, вияснити, чи всі присутні.
IІ. Необхідний теоретичний мінімум.
Програмними об’єктами середовища Scratch є Спрайти (виконавці) та Сцена.
Усі Спрайти мають свої властивості: ім’я, положення на Сцені, розміри, напрямок, у якому вони будуть рухатися, колір костюма та інші.
Сцена як об’єкт середовища Scratch має властивості Тло та розмір. Кожна із цих властивостей має своє значення.
Переглянути та змінити значення властивостей об’єктів можна у вбудованому графічному редакторі.
Створити новий спрайт або вибрати тло для сцени можна кількома способами: обрати готовий об’єкт із бібліотеки, намалювати у графічному редакторі, уставити з файла, сфотографувати камерою.
У середовищі Scratch вибрати дії зі спрайтами (вилучити, дублювати, сховати, збільшити, зменшити, переглянути інформацію) можна в контекстному меню об’єкта або в Рядку меню програми.
Під час виконання програмного проекту Scratch для спрайтів може бути визначено деякі події, опрацювання яких приведе до змінення значень властивостей об’єктів. Команди, які можна застосувати для таких цілей, розміщено у группах Рух, Вигляд, Керування, Датчики вкладки Скрипти.
IІІ. Фізкультхвилинка.
ІV. Виконання практичної роботи.
Інструктаж з БЖ при роботі за комп’ютером.
1. Під час занять не вставайте і не ходіть по класу!!!
2. Строго виконуйте вказівки викладача.
3. Під час роботи дотримуйтесь інструкції і не відкривайте не потрібних вам файлів і програм так, щоб не змінювати макроси і шаблони.
4. Не робіть різких ударів при роботі з клавіатурою.
5. Припиняйте роботу при появі незвичайного звуку, запису або самовільного включення ПК і негайно повідомте про це викладача.
6. Після виконання завдання коректно вимкніть комп’ютер.
Завдання («Рибка та крабик»).
Створити проект, у якому (при натисканні клавіші «Пропуск») Рибка рухається по акваріуму, а стикаючись з Крабиком, говорить: «Привіт». А Крабик (якщо клацнути по ньому кнопком миші) рухається вгору-вниз а торкаючись Рибки говорить: «Привіт»
Алгоритм виконання завдання
задати їм напрям руху
та для спрайта Крабик
Додаткове завдання. Запишіть програму, змінивши деякі властивості Спрайтів.
Вправи для очей.
V. Запитання для захисту практичної роботи.
1. Які властивості мають програмні об’єкти в середовищі Scratch? Як їх можна переглянути?
2. Якими способами можна змінити значення властивостей об’єктів у середовищі Scratch?
3. Які властивості має об’єкт Сцена? Якими способами можна змінити тло Сцени?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновки: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
VI. Підведення підсумків практичної роботи.