Тема: Азбука дорожнього руху.
Мета: Продовжувати ознайомлення учнів з дорожніми знаками та їхніми групами, місцем встановлення.
Розвивати увагу, спостережливість, уміння орієнтуватися на вулицях міста за допомогою дорожніх знаків, мову, логічне мислення, пам'ять.
Виховувати о6ережність, культуру поведінки на вулицях міста та на околицях.
Обладнання: ілюстрації дорожніх знаків, модель світлофора, схеми, відео
Хід заняття:
І. Організаційний момент
– Добрий день, дiти! Сідайте рівненько i cлyxaйтe мене уважно!
II. Оголошення теми і мети заняття
– Всім відомо, що найдорожчий скарб людини – це ії власне життя i здоров'я. Необережність на вулиці часто призводить до втрати не тiльки здоров'я, а й навіть життя. Тому вciм потрібно дотримуватися певних правил дорожнього руху.
– А зараз уважно послухайте вірш «Азбука міста» і спробуйте здогадатися якою ж буде тема нашого сьогоднішнього заняття.
Азбука міста
Місто, в якому ми з тобою живем,
Можна по праву зрівняти з букварем.
Азбука вулиць, розкрившись для нас
Місто уроки дає повсякчас.
Ось вона, азбука – треба всю знать, –
Вздовж тротуару, глянь, знаки стоять.
Азбуку міста завчи до ладу,
Щоб не потрапити раптом в біду!
– Отже, діти, як ви здогадалися, сьогодні ми будемо говорити про дорожні знаки i про правила дорожнього руху.
ІІІ. Основна частина
1.Розповідь про дорожні знаки, світлофор.
– Коли на вулицях міста почали їздити автобуси, автомобілі, трамваї, тролейбуси, вулицям потрібно було дати мову. На цій дорожній мові з водіями та пішоходами "розмовляють" вулиці усіх країн світу.
Коли людина вчиться читати, їй показують букви. З букв будуються слова, із слів – речення. У дорожній мові також є букви – знаки. Але їх не потрібно складати в слова. Один знак означає цілу фразу – дорожній сигнал. Цi сигнали бувають різні. Одні попереджають водія про не6езпеку. Інші – забороняють рух. Є знаки за допомогою яких можна дізнатися, де можна отримати якусь послугу та інші.
– Дорожніх знаків є дуже багато і кожен з них має своє значення. Дорожні знаки є добрими друзями для водіїв і пішоходів. Вони допомагають нам орієнтуватися на дорозі, правильно переходити дорогу тощо.
– Перейти з однієї вулиці на іншу не просто. У цьому випадку можуть допомагти три сигнали світлофора.
Світлофор три ока має.
Ось червоне треба знати,
Йти не можна, слід чекати.
Жовте світить … не хвилюйся
Роздивися, приготуйся.
А зелене – вирушай, та дивись, не поспішай.
Не біжи, спокійно йди, будь уважним, як завжди.
– Які три сигнали має світлофор? (Червоний, жовтий, зелений).
– Який сигнал світлофора забороняє рух пішоходів? (Червоний)
– Чи можна починати переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора? Чому? (Ні. Тому що потрібно приготуватися до переходу).
– На який сигнал світлофора потрібно переходити дорогу? (Зелений).
– Діти, а яка тварина втекла з зоопарку, щоб увесь день лежати на дорозі і допомагати нам її переходити? (Зебра). Отже, дорогу можна переходити по зебрі. Коло зебри встановлюють спеціальний дорожній знак, який повідомляє нам, що в даному місці можна безпечно перейти дорогу.
– А як потрібно правильно переходити дорогу, якщо немає ні світлофора, ні пішохідного переходу? (Зупинитися на краю тротуару, подивитися ліворуч, якщо є машини ліворуч, то залишатися на місці, якщо машин ліворуч немає, йти до середини вулиці, подивитися праворуч, якщо є машини праворуч, то залишаємося на місці, якщо машин немає то переходимо на протилежну сторону вулиці).
2. Гра «Дорожні знаки»
– Дiти, послухайте невеличкі віршики про дорожні знаки, відгадайте який це знак i пoкaжiть його.
1). Подивись, ось перед нами –
Знак трикутний з дітлахами,
Знак цей, брате, застережний,
Треба бути обережним! (Дiти)
2).Переходити нам слід,
Тільки там, де перехід.
А доріжку пішохідну,
Наче зебру, добре видно.(Пішохідний перехід)
3). І автобус на зупинку
На одну прибув хвилинку.
Є закон, а не порада –
Він стоїть, і ти постій.
Ані спереду, ні ззаду,
Обійти його не смій! (Місце зупинки автобуса)
4). Он заправка. І машина
Вип’є з три відра бензину.
Поможи ж ти бак налити,
Якщо хоче вона пити. (Автозаправка)
5). Ось велике перехрестя,
Ген за ним до школи вхід.
Ось подивись, тут для пішоходів
Є підземний перехід. (Підземний пішохідний перехід)
3. Вікторина
– Діти, дайте відповіді на мої запитання.
1. Людина, яка їде у транспорті? (Пасажир)
2. Людина, яка іде по тротуару? (Пішохід)
3. У заміській зоні, де немає тротуару, як потрібно рухатися пішоходу? (Назустріч транспорту)
4. Пристрій для регулювання руху транспорту i пішоходів. (Світлофор)
5. Де можна переходити дорогу? (Де є зебра, світлофор, пішохідний перехід).
IV Підсумок
– За допомогою чого здійснюється регулювання дорожнього руху? (За допомогою правил дорожнього руху і дорожніх знаків).
– Яку роль відіграють дорожні знаки в житті людини? (Дорожні знаки є добрими друзями для водіїв і пішоходів. Вони допомагають нам орієнтуватися на дорозі, правильно переходити дорогу тощо.)
– Навіщо нам потрібно вивчати правила дорожнього руху?