Урок з теми "Числівник"

Про матеріал
Конспект уроку з теми " Написання числівників" з використанням інноваційних технологій. (Конспект уроку+ відео+ презентація)
Перегляд файлу

Фрагмент уроку

Тема. Числівники  прості, складні і складені. Правопис числівників

Мета. Навчити учнів знаходити числівники в тексті, визначати їх розряд за значенням, їх поділ на прості, складні і складені; робити висновки про необхідність застосування знань про екологічну грамотність в реальному житті; учити учнів застосовувати математичні знання .

Розвивати мислення, пам’ять, увагу.

Виховувати в учнів доброту, співчуття, співпереживання, любов до мови.

Хід уроку.

Вступне слово учителя.

  • Діти, а що таке вода?
  • Для чого вона потрібна?

 Сьогодні,22 березня, світ відзначає день водних ресурсів. Це маловідоме свято було встановлено Генеральною Асамблеєю ООН для того, щоб нагадати всім людям про важливість води і необхідність її берегти.

 Тож пригадаймо про це, переглянувши відео-сюжет. 

  1. Завдання: назвати числівники, які використані у фрагменті.

 

  1. Робота в групах.

Завдання для 1 групи

  1. Прочитати текст. Визначити стиль  та тип мовлення.
  2. Виписати  прості числівники.
  3. Визначити розряд за значенням.

Завдання для  2 групи.

  1. Прочитати текст. Визначити тему тексту.
  2. Виписати складні числівники.
  3. Визначити розряд числівника.

Завдання для 3 групи.

  1. Прочитати текст. Визначити основну думку.
  2. Виписати складені числівники.
  3. Визначити розряд числівника. Пояснити правопис.

Вода — основа життя. Без неї людина не проживе й 5 днів.

Понад 70% поверхні Землі покрито водою, але придатною для пиття є не більше 2%. Люди витрачають дуже багато води. Жодне виробництво не обходиться без води. Чи не найбільше її використовує сільське господарство для зрошування полів. Щоб виростити на зрошуваних землях пшени­цю, з якої можна буде спекти одну булку, потрібно 200 л води. При­чому для своїх потреб люди використовують прісну воду, яка є тільки в озерах, річках і джерелах. Запаси прісної води на Землі не безмежні.

Нині понад 1 000 000000 людей на Землі не мають можливості користуватися безпечною для життя і здоров’я водою. Близько 85% усіх захворювань у світі передається через воду. Щорічно 25 000 000 чоловік помирає від цих захворювань. Якісна питна вода стає такою ж цінною, як золото чи нафта. Саме тому воду потрібно використовувати раціонально.

 

Учитель.

Уважно прослухайте діалог.

 

 3.Інсценізація діалогу

(завдання з культури мовлення)

  • Привіт, друже.
  • Привіт.
  • Куди це ти поспішаєш?
  • У п’ять годин їду на засідання гуртка юних екологів.
  • А чим ви займаєтеся?
  • Ось, наприклад, ми збирали інформацію про споживання води людиною.
  • І що ж ти дізнався?
  • Уявляєш, у середньовіччі людина використовувала до п’яти літра води на добу, що у двадцять разу менше від сучасної людини. Це виходить, що запас води може закінчитися. Тому людство стоїть на порозі екологічної катастрофи.
  • А що ж робити?
  • Потрібно кожному з нас використовувати воду економно. І робити це вже зараз.
  • Справді? Ой, як цікаво! Я б теж хотів би відвідувати гурток.
  • То приходь наступного разу. Бувай.
  • До побачення.

Учитель

Визначте ,чи правильно було вжито числівники з іменниками.

Виправити помилки

Учитель.

  • А зараз наступне завдання.

 

4. Робота в парах

 

Учитель.

Економним вважається норма використання100-120 літрів води однією людиною на добу. До слова, у розвинених країнах витрачається 250-300 літрів, причому половина просто губиться, витікаючи в трубу.

 

Підрахуйте, скільки води витратить сім’я з 4 чоловік за одну добу, споживаючи 300 л на одну людину?

Скільки води витратить сім’я з 4 чоловік, споживаючи 120 л?

Порівняйте кількість зекономленої води.

- Який результат отримали?

- Визначити, який це числівник за будовою.

(300* 4=1200)   (120* 4=480)   (1200-480=720)

 

5. Робота біля дошки (індивідуальне завдання)

 

Скласти і записати речення, що стосується порушеної проблеми, використавши числівники.

 

Перевірка виконаних завдань

 

  • Отже, який висновок можна зробити?

(Воду потрібно використовувати економно)

Учитель

Сьогодні від кожного з нас залежить збереження життя на нашій планеті. Тож, давайте докладемо всіх зусиль, щоб наша земля була квітучою.

 

  • Як числівники поділяються за будовою?
  • Як пишемо складені числівники?

6. Завдання

Скласти допис у соцмережі, що стосується проблеми збереження довкілля,використовуючи числівники.

(  Дорогі друзі!

Якщо вам не байдужа подальша доля нашої планети Земля, запрошуємо вас взяти участь у відкритому засіданні екологічного гуртка, яке відбудеться 26 березня 2019 року .)

docx
Додано
24 січня 2023
Переглядів
182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку