В розробці уроку використані такі веб-ресурси: генератор ребусів rebus1.com, віртуальна дошка linoit.com, wordwall.net (анаграма), інноваційні цифрові уроки Mozaik education, інтерактивні вправи на онлайн платфрмі Learning Apps, інтерактивні завдання для контролю знань та засвоєння вивченого матеріалу на порталі «На урок», ютуб, портал «Мій клас»
Тема: Харчування й обмін речовин. Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів
Мета уроку:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: мультимедійна презентація
Хід уроку
Епіграф уроку:
Від того, що людина багато їсть, вона не стає здоровішою… Так само і вчений – це не той, хто багато читає, а той, хто читає з користю.
Аристип
І. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.
Вам подарували скриньку і сказали: «Зазирнувши до неї, ви побачите свого найкращого друга». Як ви думаєте, що в скринці?.. Це дзеркало. Там ви побачили себе. Як же не зіпсувати стосунки з найкращим другом, з собою, з своїм власним організмом продовжуємо вивчати сьогодні на уроці.
Завдання: генератор ребусів rebus1.com (відгадай слово), wordwall.net (анаграма)
З давніх-давен люди надавали великого значення харчуванню як засобу збереження здоров’я. Вони помітили, що від неправильного харчування затримується розвиток дітей, виникає низка хвороб, погіршується працездатність. Мабуть, кожному відомі мудрі слова: «Ми їмо для того, щоб жити, а не живемо для того, щоб їсти». Дійсно, не можна вбачати мету і зміст життя в їжі. З іншого боку, важливо правильно харчуватися. Правильно харчуватися потрібно вчитись з дитинства.
Вченні підрахували, що за 70 років життя європеєць проводить за їжею від 3,5 до 7 років, сідає за обідній стіл 82 тис. разів, з’їдає 160 кг шоколаду, 7300 яєць, готує їжу 560 діб, споживає 50-52 т води. 10 т вуглеводів, 2,5 т білків, 200-300 кг мінеральних солей.
На жаль, не всі ми харчуємось правильно. Гіппократ казав: «Людина народжується здоровою, всі хвороби приходять до неї з їжею».
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
(Варіанти відповідей: насолода, традиція, втамування голоду, натуральні продукти, джерело поживних речовин, спілкування…);
(Варіанти відповідей: ми їмо занадто багато, їмо занадто жирну їжу, неправильно вибираємо харчові продукти, вживаємо їжу нерегулярно, їмо багато солодощів…)
Розповідь з елементами бесіди.
Раціональне харчування – це повноцінне харчування. Воно враховує стать, вік, характер праці, загальний стан організму. Той, хто дбає про своє здоров’я, має дотримуватись його принципів. А це – помірність, різноманітність, збалансованість.
Помірність – калорійність раціону, що не перевищує енергетичних затрат організму.
Різноманітність – споживання продуктів усіх основних груп (хліб і крупи, овочі та фрукти, м’ясо-молочні вироби).
Збалансованість – правильне співвідношення цих груп продуктів.
Інтерактивні вправи на онлайн платфрмі Learning Apps зайти за покликанням та виконати вправу.
Гімнастика для очей.
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.
Інтерактивні завдання для контролю знань та засвоєння вивченого матеріалу на порталі «На урок».
На віртуальній дошкці linoit.com написати на стікери та свої враження.
Закінчити речення:
Гіппократ говорив: «Нехай їжа буде Вашими головними ліками». Щоб їжа не ставала отрутою, а служила на користь здоров'ю, використовуйте знання, отримані сьогодні на уроці. Вірю, що у вас це вийде!
ІV. Підсумки уроку, оцінювання учнів.
Домашнє завдання: 1. Опрацювати § 6.
2. Підготувати проєкт «Збалансоване харчування»