Урок з теми "Харчування й обмін речовин. Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів"

Про матеріал

В розробці уроку використані такі веб-ресурси: генератор ребусів rebus1.com, віртуальна дошка linoit.com, wordwall.net (анаграма), інноваційні цифрові уроки Mozaik education, інтерактивні вправи на онлайн платфрмі Learning Apps, інтерактивні завдання для контролю знань та засвоєння вивченого матеріалу на порталі «На урок», ютуб, портал «Мій клас»

Перегляд файлу

 Тема: Харчування й обмін речовин. Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів

Мета уроку:

  •          формувати компетентності: предметні (удосконалювати знання учнів про значення для організму білків, жирів, вуглеводів, вітамінів, води і мінеральних речовин, основними вимогами правильного харчування; сприяти формуванню особистості із свідомою мотивацією здорового способу життя);
  •          ключові (підприємницька, комунікативна, здоров’язбережувальна, інформаційно-комунікаційна, уміння вчитися впродовж життя);
  •          загальнокультурні (застосовувати набуті знання для самоспостереження за власним здоров’ям та дбайливо ставитися до власного здоров’я, виховувати наполегливість, працелюбність, культуру спілкування.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: мультимедійна презентація

Інтерактивні навчальні контенти: веб-ресурси: генератор ребусів rebus1.com, віртуальна дошка linoit.com, wordwall.net (анаграма), інноваційні цифрові уроки Mozaik education, інтерактивні вправи на онлайн платфрмі Learning Apps, інтерактивні завдання для контролю знань та засвоєння вивченого матеріалу на порталі «На урок», ютуб, портал «Мій клас»

                                                      Хід уроку

Епіграф уроку:

      Від того, що людина багато їсть, вона не стає здоровішою… Так само і вчений – це не той, хто багато читає, а той, хто читає з користю.

                                                                                                                Аристип


І. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.

  1. Розминка

        Вам подарували скриньку і сказали: «Зазирнувши до неї, ви побачите свого найкращого друга». Як ви думаєте, що в скринці?.. Це дзеркало. Там ви побачили себе. Як же не зіпсувати стосунки з найкращим другом, з собою, з своїм власним організмом продовжуємо вивчати сьогодні на уроці.

Завдання: генератор ребусів rebus1.com (відгадай слово), wordwall.net (анаграма)

Відео та презентація про харчування та обмін речовин в організмі людини (інноваційні цифрові уроки Mozaik) education, портал «Мій клас»

  1. Повідомлення  теми та завдань уроку

        З давніх-давен люди надавали великого значення харчуванню як засобу збереження здоров’я. Вони помітили, що від неправильного харчування затримується розвиток дітей, виникає низка хвороб, погіршується працездатність. Мабуть, кожному відомі мудрі слова: «Ми їмо для того, щоб жити, а не живемо для того, щоб їсти». Дійсно, не можна вбачати мету і зміст життя в їжі. З іншого боку, важливо правильно харчуватися. Правильно харчуватися потрібно вчитись з дитинства.

  1. Цікава інформація:

Вченні підрахували, що за 70 років життя європеєць проводить за їжею від 3,5 до 7 років, сідає за обідній стіл 82 тис. разів, з’їдає 160 кг шоколаду, 7300 яєць, готує їжу 560 діб, споживає 50-52 т води. 10 т вуглеводів, 2,5 т білків, 200-300 кг мінеральних солей.

На жаль, не всі ми харчуємось правильно. Гіппократ казав: «Людина народжується здоровою, всі хвороби приходять до неї з їжею».

 

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Для чого потрібне харчування
  1.     Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
  •          Що означає  для вас їжа?

          (Варіанти відповідей: насолода, традиція, втамування голоду, натуральні продукти, джерело поживних речовин, спілкування…);

  •          Що змушує вас їсти? (Варіанти відповідей: голод, нудьга, свято, привабливий вигляд їжі…)         
  1.     «Мозковий штурм»                                 
  1.     Назвіть свої відчуття, емоції, коли ви:
  •          страшенно голодні;
  •          з’їли занадто багато;
  •          смачно і в міру пообідали.

 

  1.     Що найбільше вплинуло на формування ваших харчових звичок?

 

  1.     Назвіть основні помилки, які ми допускаємо  при харчуванні:

(Варіанти відповідей: ми їмо занадто багато, їмо занадто жирну їжу, неправильно вибираємо харчові продукти, вживаємо їжу нерегулярно, їмо багато солодощів…)

  1. Компоненти їжі
  1.     «Мозковий штурм»                                 
  •          Яку користь ми отримуємо від їжі?
  •          Задумувались ви хоч раз , чому саме  молоком матері вигодовують  своїх малят?

 

  1. Енергетична цінність продуктів харчування
  1.     Бесіда
  •          На що витрачається енергія в організмі людини?
  •          Чим зумовлені енергетичні потреби людини?
  •          Чому організм дитини потребує додаткової енергії?
  •          Чому з віком енергетичні потреби зменшуються?
  •          Що відбудеться, якщо організм отримає менше чи більше енергії, ніж потрібно?
  •          Які наслідки недостатнього харчування і переїдання?

 

  1.     Бесіда про ожиріння та анорексію
  2.     Принципи раціонального харчування

Розповідь з елементами бесіди.

             Раціональне харчування – це повноцінне харчування. Воно враховує стать, вік, характер праці, загальний стан організму. Той, хто дбає про своє здоров’я, має дотримуватись його принципів. А це – помірність, різноманітність, збалансованість.

Помірність – калорійність раціону, що не перевищує енергетичних затрат організму.

Різноманітність – споживання продуктів усіх основних груп (хліб і крупи, овочі та фрукти, м’ясо-молочні вироби).

Збалансованість – правильне співвідношення цих груп продуктів.

Інтерактивні вправи на онлайн платфрмі Learning Apps зайти за покликанням та виконати вправу.

Гімнастика для очей.

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.

  1. Колективна дискусія
  •          Як правильно приготувати їжу, щоб вона приносила користь?
  •          Чи впливає їжа на емоційний стан людини?
  •          Що ви знаєте про дієти? Корисні чи шкідливі вони?

Інтерактивні завдання для контролю знань та засвоєння вивченого матеріалу на порталі «На урок».

 

  1. Висновки.

На віртуальній  дошкці linoit.com написати на стікери та свої враження.

Закінчити речення:

  • На сьогоднішньому уроці для мене відкриттям було…
  • Мені сподобалося…
  • Мені не сподобалося…
  • Найважче мені було…

         Гіппократ говорив: «Нехай їжа буде Вашими головними ліками».  Щоб їжа не ставала отрутою, а служила на користь здоров'ю, використовуйте знання, отримані сьогодні на уроці. Вірю, що у вас це вийде!

ІV.  Підсумки уроку, оцінювання учнів.

Домашнє завдання: 1. Опрацювати § 6.

2. Підготувати проєкт «Збалансоване харчування»

 

 

 

 

docx
Додано
25 грудня
Переглядів
14
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку